bmw_r1300gs_cartec





Téma: Statistika nově vydaných řidičských oprávnění sk A, A2 a A1
 
8.8.2018 v 12:11
Ahoj, trošku jsem pátral a dostala se ke mně tato statistika:



Z této statistiky je patrné snížení počtu nově udělených ŘO, cca o 20%, v letech 2016 a 2017, od kdy se praktikují nové zkoušky. Zajímavé jsou také roky 2006 až 2012, kde je naopak zřetelný nárůst, dalo by se říci, že tehdy došlo skoro ke zdvojnásobení počtu vydaných ŘO.

V této odpovědi MD tazateli na jeho žádost poskytlo informace, kde je zajímavé porovnání počtu vydaných všech ŘO se skupinami A. Při troše nadhledu by se dalo velmi zhruba říci, že poměr řidičů aut k řidičům motorek je 100:1, neboli každý stý řidič je motorkář.

Proč to sem dávám. Zajímalo mne, jaký vliv mělo zavedení nových zkoušek pro motorkáře na počet udělených
oprávnění. Pokles jsem předpokládal, čekal jsem ho i trošku větší.

Samozřejmě budu rád za názory, ale prosím netrolit.

Předchozí
1 2
Následující

Statistika nově vydaných řidičských oprávnění sk A, A2 a A1...

8.8.2018 v 12:53 | Nahoru | #1
Podľa mňa je to tým, že sa vodiči boja kvôli novým skúškam prihlásiť, než že by jazdy neurobili.

Je to vidieť aj na znovu narastajúcom trende.

1 reakcí na tento příspěvek Statistika nově vydaných řidičských oprávnění sk A, A2 a A1...

8.8.2018 v 13:25 | Nahoru | #2
Zkus si tyhle vysledky spojit s poctem lidi vychazejicich 9 tridu. + 3 - 5 let. Zjistis kolik je moznych zadatelu o RP.
Do tvych uvah zasahuje to cemu se rika silny a slaby rocnik.
Navic ne kazdy nutne chce RP v prvnim roce kdy splni vek.... Podle me cucas z prstu.

Statistika nově vydaných řidičských oprávnění sk A, A2 a A1...

8.8.2018 v 13:40 | Nahoru | #3
Ještě tedy doplním jeden graf.

2 reakcí na tento příspěvek Statistika nově vydaných řidičských oprávnění sk A, A2 a A1...

8.8.2018 v 14:52 | Nahoru | #4
A ted pocet lidi kteri maji zajem o ridicak
Pocet neuspesnych zadatelu o ridicak
Pocet zadatelu kteri cekaji rovnou na plne A

Jinymi slovy k cemu ti tyhle zavery jsou? Tech faktoru je tam mnoho. Viz kamarad. V zime koupil motorku a ridicak sel delat se svym vrstevnikem az ted.

(reakce na) Statistika nově vydaných řidičských oprávnění sk A, A2 a A1...

8.8.2018 v 15:07 | Nahoru | #5
Uzivatel507> a ještě porovnání se skupinou B.

On totiž celoevropský trend ukazuje, že mladí tak nějak ztrácej o motorismus zájem celkově, vzhledem k obecnému hejtu vůči motoristům a růstu dopravního fašismu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Statistika nově vydaných řidičských oprávnění sk A, A2 a A1...

8.8.2018 v 15:37 | Nahoru | #6
Uzivatel507> Samozřejmě, že těch faktorů je víc. Odpovď proč je v mém prvním příspěvku. Zajímalo mne jaký je vývoj po zavedení nových zkoušek. Zásadní - pořádný výkyv v populaci byl v sedmdesátých minulého století (Husákovy děti) a pak propad v devadesátých. Beru to jako hrubou informaci.

Naposledy editováno 08.08.2018 16:04:29

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Statistika nově vydaných řidičských oprávnění sk A, A2 a A1...

8.8.2018 v 16:08 | Nahoru | #7

Yngwie píše: ...Zajímalo mne jaký je vývoj po zavedení nových zkoušek. Zásadní....


O statistice vím, že existuje, njjak se jí nezajímám. Ale tvrdit, že jde o zásadní pokles, to bych si opravdu netroufnul.
Máš v tom ošetřený i vliv B-čka na 125 ccm s automatem nebo ekonomickou situaci?

Naposledy editováno 08.08.2018 16:09:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Statistika nově vydaných řidičských oprávnění sk A, A2 a A1...

8.8.2018 v 17:17 | Nahoru | #8

vilemx píše: Máš v tom ošetřený i vliv B-čka na 125 ccm s automatem nebo ekonomickou situaci?



Tam bych viděl velký důvod poklesu zájmu o řidičák na motorku, však je vidět opadnutí zájmu v roce 2013, kdy bylo řízení skůtru s Bčkem zavedeno.

(reakce na) Statistika nově vydaných řidičských oprávnění sk A, A2 a A1...

8.8.2018 v 21:38 | Nahoru | #9

vilemx píše: O statistice vím, že existuje, njjak se jí nezajímám. Ale tvrdit, že jde o zásadní pokles, to bych si opravdu netroufnul.
Máš v tom ošetřený i vliv B-čka na 125 ccm s automatem nebo ekonomickou situaci?



Zásadní pokles? Zásadní - pořádný výkyv v populaci byl v sedmdesátých...

Nehledejte v tom víc než to co je v tabulce. Žádná statistika nebude přesná. Kdo chce hledat faktory, tak je najde. Toto je strohá info z MD a to je vše.

(reakce na) Statistika nově vydaných řidičských oprávnění sk A, A2 a A1...

8.8.2018 v 21:41 | Nahoru | #10

panTerek píše: Tam bych viděl velký důvod poklesu zájmu o řidičák na motorku, však je vidět opadnutí zájmu v roce 2013, kdy bylo řízení skůtru s Bčkem zavedeno.



To je možným dúvodem

1 reakcí na tento příspěvek Statistika nově vydaných řidičských oprávnění sk A, A2 a A1...

8.8.2018 v 22:25 | Nahoru | #11
Chybí mi tam AM, ale stejně mě nejvíc překvapil ten nízký a i tak klesající zájem o A1 a A2. To skutečně dnešní mládež nemá vůbec zájem o to být samostatně mobilní? Chápu, že dnes se na pokec nepotřebují scházet osobně a je teď v módě vypouštět moudra a skřeky o samotě ze svého dětského pokojíčku do objektivu webkamery, ale i tak...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Statistika nově vydaných řidičských oprávnění sk A, A2 a A1...

8.8.2018 v 22:38 | Nahoru | #12

Lad22 píše: skutečně dnešní mládež nemá vůbec zájem o to být samostatně mobilní? Chápu, že dnes se na pokec nepotřebují scházet osobně a je teď v módě vypouštět moudra a skřeky o samotě ze svého dětského pokojíčku do objektivu webkamery, ale i tak...



Mám obavy, že i myo pár let starší nejsme někdy lepší

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Statistika nově vydaných řidičských oprávnění sk A, A2 a A1...

8.8.2018 v 22:50 | Nahoru | #13
Yngwie> mám pocit, že na dnešní instagram, youtube a další šílenství se naše generace nechytá. Jen ve svém okolí vím o hodně mladých, kteří ve svém volném čase neopouštějí pokojík, počítač a webkameru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Statistika nově vydaných řidičských oprávnění sk A, A2 a A1...

9.8.2018 v 06:48 | Nahoru | #14

Lad22 píše: Yngwie> mám pocit, že na dnešní instagram, youtube a další šílenství se naše generace nechytá. Jen ve svém okolí vím o hodně mladých, kteří ve svém volném čase neopouštějí pokojík, počítač a webkameru.


A co pohled rodicu? Kolik deti ve meste dostane v 15do ruky babetu a jed? Asi tak 0. Tak proc by si delali ridicak? Syn myho kolegy ma v 15 zakaz na pocitac po pul devaty a rodicovskej dohled ve windows.
Neni to zasluha jen tech kdo by ridicak chtel ale i tech kdo to plati.
+ to ze jsou lidi jako treba tady motogpmania kterej s klukem jezdi na motorce, tak ho ma na ocich...
Ja v 15 vzal pindoura a lital vsude mozne do posledni kapky benzinu. Dneska je ted aut trosku vic a nekam jet je k posrani.
Takze to zdaleka neni zasadni pokles a zdaleka to neni tim ze by lidi ridicak nechteli a youtubem a instagramem to fakt neni :)

Statistika nově vydaných řidičských oprávnění sk A, A2 a A1...

9.8.2018 v 09:38 | Nahoru | #15
Ještě jednou se pokusím o upřesnění pro Uzivatel507. O zásadním poklesu tu nikdo nepíše.
Slovo "zásadní" jsem použil ve větě o nárustu populace v 70 letech. Pravděpodobně čteš text rychle a vytrháváš mi slova z kontextu.
Zkus ubrat a pořádně si přečíst příspěvek, než se pustíš do polemiky. Díky

Statistika nově vydaných řidičských oprávnění sk A, A2 a A1...

9.8.2018 v 09:47 | Nahoru | #16
Dobre tak to reknu jinak. Korelace neni kauzalita. Tecka

Zmena v zaverecne zkousce nic nedokazuje, dokazovala by pokud bys mel cisla neuspesnych zadatelu o RP. Ty nemas. Varis z vody.

Statistika nově vydaných řidičských oprávnění sk A, A2 a A1...

9.8.2018 v 10:09 | Nahoru | #17
Podívej se, nechci se se zacyklit v neustálém opakování. Nemusíš třikrát opakovat jedno a to samé. Máš despekt a já mám k tvému názoru respekt

Statistika nově vydaných řidičských oprávnění sk A, A2 a A1...

9.8.2018 v 10:27 | Nahoru | #18
Ono ani není třeba zkoumat podrobně jednotlivé faktory. O tom nejzásadnějším se obecně ví. Zkoušky jsou prostě nejpřísnější, jaké doposud byly, a je logické, že síto je hustší.

Samozřejmě, mít statistiku neúspěšnosti u zkoušek, to by bylo určitě zajímavější srovnání.

1 reakcí na tento příspěvek Statistika nově vydaných řidičských oprávnění sk A, A2 a A1...

9.8.2018 v 11:40 | Nahoru | #19
Já jsem dělal řidičák A2, zrovna když se zaváděli ty nový zkoušky
no a předpokládám že jsem nebyl jediný kdo měl inspektora který zrovna ty cviky před jízdou v provozu, hodnotil se zavřenýma očima
já byl třeba jedinej kdo uměl postavit motorku na hlavní stojan, ostatní ji stavěli na boční

takže já myslím že to nebude zas až tak horké a neprocházet zkoužkami bude jen nepatrné množství

jinak je fajn že jede člověk při zkoušce sám, to by zas mohlo některým zkoušky usnadnit

Statistika nově vydaných řidičských oprávnění sk A, A2 a A1...

9.8.2018 v 11:59 | Nahoru | #20
A-čko som robil minulý rok. Urobili všetci.

Keď nemá autoškola na jazdy čopra (na tom si pomalé cviky neviem predstaviť) alebo podobné nezmysly a keď nie sú inštruktori dreváci, tak pripravia (skoro) všetkých.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Statistika nově vydaných řidičských oprávnění sk A, A2 a A1...

9.8.2018 v 12:25 | Nahoru | #21

Uzivatel507 píše: A co pohled rodicu? Kolik deti ve meste dostane v 15do ruky babetu a jed? Asi tak 0. Tak proc by si delali ridicak? Syn myho kolegy ma v 15 zakaz na pocitac po pul devaty a rodicovskej dohled ve windows.
Neni to zasluha jen tech kdo by ridicak chtel ale i tech kdo to plati.
+ to ze jsou lidi jako treba tady motogpmania kterej s klukem jezdi na motorce, tak ho ma na ocich...
Ja v 15 vzal pindoura a lital vsude mozne do posledni kapky benzinu. Dneska je ted aut trosku vic a nekam jet je k posrani.
Takze to zdaleka neni zasadni pokles a zdaleka to neni tim ze by lidi ridicak nechteli a youtubem a instagramem to fakt neni :)



Na tom něco bude. Je fakt, že motorka není prostředek na běžnou přepravu tolik jako dřív, aby se k ní mladí běžně dostávali, protože na pionýrovi jezdí táta každý den do práce a na nákupy. Já mám motorku pro radost, i na běžné ježdění, dcera už také jezdí na své motorce, i když ještě nemá věk ani na AM. Ale dnešní online svět má vliv určitě také. Vidím to denně u hodně omladiny kolem sebe a i v rodině. Někteří nemají zájem ani o řidičák na auto, protože nikam ven prostě nechodí. Všechny kamarády mají v monitoru.

(reakce na) Statistika nově vydaných řidičských oprávnění sk A, A2 a A1...

9.8.2018 v 12:40 | Nahoru | #22

Lad22 píše: Na tom něco bude. Je fakt, že motorka není prostředek na běžnou přepravu tolik jako dřív, aby se k ní mladí běžně dostávali, protože na pionýrovi jezdí táta každý den do práce a na nákupy. Já mám motorku pro radost, i na běžné ježdění, dcera už také jezdí na své motorce, i když ještě nemá věk ani na AM. Ale dnešní online svět má vliv určitě také. Vidím to denně u hodně omladiny kolem sebe a i v rodině. Někteří nemají zájem ani o řidičák na auto, protože nikam ven prostě nechodí. Všechny kamarády mají v monitoru.


Jenze proc? Protoze je rodice od mala drzi doma. Kolik deti pobiha dneska venku?
Ja vyrostl na pocitacovejch hrat od commodora atari az k pocitaci. Venku jsem byl porad. Dneska jsou rodice radi kdyz maj deti na ocich. Tak se deti prizpusobily, jsou doma.
Je snadny to hodit na to ze to ty deti chteji. Zadny dite netouzi byt nablizku rodicum

Statistika nově vydaných řidičských oprávnění sk A, A2 a A1...

9.8.2018 v 12:46 | Nahoru | #23
Zájem o A1 v 16-ti letech je hodně malý, protože rodiče to nedovolí, a hodně (hlavně klucí) jich má strach na to sednout.

(reakce na) Statistika nově vydaných řidičských oprávnění sk A, A2 a A1...

9.8.2018 v 13:09 | Nahoru | #24
sifon:
Fajn. Celkem by mě zajímaly zkušenosti i ostatních co dělali zkoušky od ledna 2016.

Moje zkušenost z roku 2017 je 1:2 tedy jeden udělal a dva ne. Žádné pardony neexistovaly, jelo se přesně podle vyhlášky..

A k té mládeži, je fakt, že tydletyinternety dříve nebyly a tak děcka lítala venku s rozbitými koleny, dnes hrozí max kolaps z propařené noci u nějaké přiblblé hry.

Naposledy editováno 09.08.2018 13:11:40

Statistika nově vydaných řidičských oprávnění sk A, A2 a A1...

9.8.2018 v 13:12 | Nahoru | #25
Ono to bude trošku složitější (mám to čerstvé, syn má od úterka v ruce A1, dcera se pokouší B+A2). Nové zkoušky to trochu komplikují to je pravda - odnášejí to hlavně lidé co mají kratší nohy a dámy, pro které je cvičiště na těžké motorce problém), úroveň učitelů v autoškolách je velmi kolísavá, ale hlavně motorky dnes moc IN nejsou. Dříve to byl běžný dopravní prostředek, dnes nikoliv, pověst motorkářů taky není nic moc, navíc každý vidí, jaká džungle vládne na českých silnicích.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Statistika nově vydaných řidičských oprávnění sk A, A2 a A1...

9.8.2018 v 13:22 | Nahoru | #26
Uzivatel507> ...a ještě statistiku počtu řidičů, které policajti chytí bez papírů

(reakce na) Statistika nově vydaných řidičských oprávnění sk A, A2 a A1...

9.8.2018 v 13:39 | Nahoru | #27

karf píše: Uzivatel507> ...a ještě statistiku počtu řidičů, které policajti chytí bez papírů


Tech faktoru je tam nekonecne mnoho.
Ale gangy nactiletejch jako jsme jezdili my, to jsem dlouho nepotkal a to jezdim po dedinach casto.

Statistika nově vydaných řidičských oprávnění sk A, A2 a A1...

9.8.2018 v 15:50 | Nahoru | #28
Tak jako čerstvý držitel "dětského" řidičáku A1 "z donucení" si dovolím přispět. Co se týče mojí generace, tak v Praze na střední škole měli ve třídě řidičák A1 myslím jen dva kluci, z toho jeden fakt jezdil. Byl mimopražskej, dělal si pak i A2 a určitě i A, podporoval ho v tom táta. Kamarád si dělal velký A až na konci vejšky. Já tehdy na to neměl čas a peníze. Pak jsem zase váhal, když čerstvě zavedli nová pravidla.

Co se týče generačního pohledu, tak docela chápu některé argumenty. Praha je přecpaná auty. Lidi z mého okolí si auto pořizují většinou, až když opravdu musí (rodina), nebo dostanou ojeté po rodičích (prověřený stav vozu), více k tomu inklinují ti, kteří mají vlastní stání na pozemku nebo v garáži. Dost si jich auto půjčuje v rodině. Značná část lidí včetně mě dávala před cestováním po vlastní ose přednost cestování s akčními letenkami po Evropě na prodloužené víkendy nebo na týden baťůžkaření. Naštěstí netrpíme jazykovou barierou. Dost často jsme taky využívali možnost jezdit s půjčenou dodávkou - víc lidí na výletě se podělí o naftu, ubytko, pobereme i kola apod. V 15 někdo mohl mít přístup k babetě apod. u prarodičů, ale pokud nebyl alespoň 20 km za Prahou, tak ten provoz se od Prahy už tolik neliší a na nějakou pohodu to myslím není. Mojí motivací pro pořízení skútru bylo dojíždění k prarodičům kus za Prahu, občasné výlety. I na ježdění po Praze využívám jen zřídka, protože mě popojíždět v kolonách nebaví. Buď jdu pěšky, abych celý den neseděl, nebo jedu MHD a cestou si přečtu v mobilu třeba noviny...

Statistika nově vydaných řidičských oprávnění sk A, A2 a A1...

9.8.2018 v 18:49 | Nahoru | #29
dříve to taky bylo trochu jinak když existovala skupina M do 50ccm od 15 let a A se dala udělat v 17 letech, rozdělení skupin a podskupin je komplikované uměle naroubované podle EU? Syn si prošel A1, B+A2, C+T a teď i A. Jako studenta ho to stálo nehorázné peníze, na gymplu byli asi jen dva co měli nějaké A. Za mých mladých let na dědině měl M skoro každý kluk a kolik ta sranda stála ...

1 reakcí na tento příspěvek Statistika nově vydaných řidičských oprávnění sk A, A2 a A1...

9.8.2018 v 22:08 | Nahoru | #30
Je dobře, že se to alespoň trochu ztížilo, ale náročnost zisku řidičského oprávnění je stále velmi nízká.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist