bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo
 
16.7.2018 v 14:59
Divím se, že ještě nikoho nenapadlo vylepšit pádovou ochranu motocyklů aktivním prvkem - vyskakovacími pádovými protektory.

Pádové protektory ve formě klasických hříbků nebo sliderů by byly umístěny na mechanismu, umožňujícím jejich rychlé vysunutí do stran o nějakých 10 - 20 cm (krátká teleskopická tyč z pevného materiálu, procházející příčně rámem).

V normálním stavu by byly protektory zasunuté, tzn. jen málo přečnívající přes šířku motoru. Aktivaci systému by řídilo náklonové čidlo při překročení maximálního limitu náklonu, pohyb výsuvné části s protektorem by zajišťovala pyrotechnická slož (podobně jako u airbagů). Fixaci mechanismu ve vysunuté poloze by zajišťovaly obyčejné ozuby v teleskopické tyči.

Samozřejmě by bylo možné systém zkonstruovat tak, aby se aktivoval jen jeden protektor - na té straně, na kterou motocykl padá. Materiál teleskopické tyče musel být navržen tak, aby v případě těžkého pádu / ve velké rychlosti nedošlo k odlomení výsuvné části s protektorem, ale k jejímu mírnému ohnutí a pohlcení energie.

V optimálním případě by se z motocyklu nemělo dotknout země nic jiného než pláště, vysunutý protektor a (lehce) konec řídítek či stupačka.

Je jasné, že takový systém by nebyl určen pro supersporty ani krosky ale především pro cestovní motocykly a běžné naháče.

Co myslíte - bylo by to realizovatelné?

(reakce na) Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo

18.7.2018 v 10:01 | Nahoru | #61

kubacech píše: To by bylo hnusné, ale na supersport by to šlo dobře integrovat a udělat ten padák z části kapoty

jak to můžeš vědět, když jsi to nikdy neviděl, skeptiku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo

18.7.2018 v 10:09 | Nahoru | #62
ViktorH> Jenže tohle by nebyl zhoršovák. V nejhorším případě by pád na bok dopadl stejně jako s obyčejným padákem dnes; v nejlepším případě bys měl škráblou stupačku a balanční závažíčko, jinak moto bez poškození.

Naposledy editováno 18.07.2018 10:11:00

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo

18.7.2018 v 10:12 | Nahoru | #63

assassin píše: hele nechci ti do toho nejak extra zasahovat, ale otazka je jak hodne o tom vis, kdyz o tom systemu co jsi vymyslel mluvis jako "o necem tak jednoduchem" .....


Tak myšlenka je to jednoduchá ... realizace asi už tolik ne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo

18.7.2018 v 10:21 | Nahoru | #64

WildOne píše: Mezi námi, jsou mnohem horší "vynálezy", které se ujaly. Například START-STOP systém u aut. Je to absurdní nesmysl, protože na startování se spotřebuje více paliva než na chvilku volnoběhu ... přesto to všichni zanedlouho budou muset mít.



Ten Start/Stop system asi od věci není a myslím že něco ušetří, ale háček je spíše v tom, že to člověka sere jak to pořád chcípá a startuje. Nemyslím si že se startováním spálí více paliva když dnes jsou všechno stříkačky, ale člověk tak nějak podvědomě cítí, že se neustálím startováním něco ničí (baterka, startér)

(reakce na) Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo

18.7.2018 v 11:45 | Nahoru | #65
WildOne> jak vyřešíš aspekt, že ta půl metrová tyč při pádu něco potká?
Třeba při skluzu se o něco zarazí a tím pádem se to celé vytrhne z motorky a vezme to vše sebou...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo

18.7.2018 v 11:47 | Nahoru | #66

WildOne píše: Tak myšlenka je to jednoduchá ... realizace asi už tolik ne.



kdyz to vezmes takhle, tak neni vlastne slozityho nic - jaderna fuze je jednoducha myslenka.... atd atd....

nemusis vubec zabihat do detailu a trapit se technickym resenim, nez se do neceho takoveho pustis, je potreba si promyslet jestli to ma nakej smysl a pak jestli je to ekonomicky realne. koukni se kolik stoji airbag, kterej je v kazdym aute aspon 2x - ty v podstate budes delat stejne zarizeni, stejne drahej vyvoj, testy atd... padak kterej ma zachranit kryty motoru, nebo kapoty, kterej stoji vic nez kryty motoru a kapoty?
cena vyvoje zarizeni s pyropatronou a elektronikou - to si schvalne zkus zjistit + pocet potencialnich zakazniku ... uz jen rozpustit ten vyvoj a vyjde ti, ze to bude stat balik. navic kazda motorka je jina, nejde udelat jeden univerzal, ale vyvijis pro kazdej stroj jine zarizeni - navic ten stroj je po cca 4letech nahrazen novym modelem - tohle je proste mission impossible.
navic kdo pouzije nejvic padaky? lidi co jezdi na okruhu a tem je jedno, ze je to osklive a trci to z kapot....

ja osobne nevidim na tomhle napadu ani malicke plus, kvuli kteremu by stalo za to se tim zabyvat.... ale muzes zkusit to privest k zivotu, treba zbohatnes :D

Naposledy editováno 18.07.2018 11:50:10

Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo

18.7.2018 v 12:00 | Nahoru | #67
Tohle přes EU neprojde - je třeba už koupená auta a motorky co nejdříve dostat z oběhu, aby si lidi kupovali další a další - je třeba točit kola ekonomiky, mnoho vyrobených vozů čeká na nové majitele. A ty bys chtěl prodlužovat životnost motorky...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo

18.7.2018 v 12:35 | Nahoru | #68

assassin píše: ... nez se do neceho takoveho pustis, je potreba si promyslet jestli to ma nakej smysl a pak jestli je to ekonomicky realne.


A co asi tak dělám?? Právě o tom je tohle vlákno.

Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo

18.7.2018 v 13:13 | Nahoru | #69
Neřešil bych

Naposledy editováno 18.07.2018 13:15:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo

18.7.2018 v 13:26 | Nahoru | #70

WildOne píše: A co asi tak dělám?? Právě o tom je tohle vlákno.



no ja ti taky odpovedel, kolik stoji normalni padaky? 2tis? tyhle budou minimalne 10x drazsi (realne jeste vic, nebo dokonce nevyrobitelne) dal bys za padak 20tis a vic?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo

18.7.2018 v 13:45 | Nahoru | #71
assassin> No pokud bych měl extra drahou motorku, například GoldWinga, tak klidně ...

(reakce na) Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo

18.7.2018 v 14:17 | Nahoru | #72

WildOne píše: assassin> No pokud bych měl extra drahou motorku, například GoldWinga, tak klidně ...


Havarijni pojisteni je nejlepsi padak za mnohem lepsi cenu.
Ps videl jsi goldwinga spadnout? A co se tam ponicilo ? Ma to trosku odlisnou konstrukci ;)

Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo

18.7.2018 v 14:52 | Nahoru | #73
Nebudu cist cele forum, komentuju jen k uvodnimu prispevku - Je to kravina, ktera je neprakticka. I kdyby to nekdo vymyslel, vyrobil a veslo by se to na motorku, co to ma za vyhody?? Zadny... Tezsi, drazsi, prostorove narocnejsi.

Kdyz prijde na konstrukci cehokoliv, v jednoduchosti je sila. Myslim si ze dnesni padaky jsou krasne jednoduchy a proto i fungujou.

Predstav si, ze se ten mechanismus nehne 6 let, protoze jsi s tim nikdy nespadl. V ten jeden osudny moment, kdy to budes potrebovat, elektronika vyda povel a hovno se stane - mechanismus zatuhnul... Stalo to asi tak 50x vic (jen hadam) nez normalni hribek a jeste te to o mnoho vic stat bude, az zacnes opravovat.

Tohle nebude nikdy videt svetlo sveta, protoze kazdej normalni konstrukter tu myslenku rozcupuje na kousky v samotnem principu.

Edit gramatika

Naposledy editováno 18.07.2018 14:54:05

2 reakcí na tento příspěvek Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo

18.7.2018 v 14:56 | Nahoru | #74
Ono je taky důležité ukázat KUDY CESTA NEVEDE aneb metota slepých uliček Járy Cimrmana

Český génius Jára Cimrman se proslavil v mnoha oborech lidské činnosti. Jeho nesmrtelnou zásluhou je ovšem to, že se stal objevitelem „slepých uliček“. Cimrman mistrně dokázal odhalovat kudy „cesta nevede“. V tomto svém úsilí dosáhl mimořádných výsledků. Někdy se tvrdí, že na jedno zjištění, že „takhle to je“, připadá devět „slepých uliček“.

(reakce na) Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo

18.7.2018 v 15:16 | Nahoru | #75

poulie píše: Ono je taky důležité ukázat KUDY CESTA NEVEDE aneb metota slepých uliček Járy Cimrmana

Český génius Jára Cimrman se proslavil v mnoha oborech lidské činnosti. Jeho nesmrtelnou zásluhou je ovšem to, že se stal objevitelem „slepých uliček“. Cimrman mistrně dokázal odhalovat kudy „cesta nevede“. V tomto svém úsilí dosáhl mimořádných výsledků. Někdy se tvrdí, že na jedno zjištění, že „takhle to je“, připadá devět „slepých uliček“.



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo

18.7.2018 v 19:34 | Nahoru | #76

poulie píše: Někdy se tvrdí, že na jedno zjištění, že „takhle to je“, připadá devět „slepých uliček“.


To možná i víc ... ale nové věci je potřeba zkoušet, a přemýšlet u toho.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo

18.7.2018 v 22:12 | Nahoru | #77
WildOne> Tvé neustálé zcestné otázky mi přijdou jako otázky předškolního dítěte. Prvotní dotaz je vcelku jednoduchý, ale odpověď ještě jednodušší, proč to nikoho nenapadlo "no naprosté hovadiny rozumné lidi nenapadají" asi patříš k vyjímkám, ale po těch desítkách odpovědí už ti to mohlo dojít. Vývoj se rozhodně neubírá směrem mechanických hovadin, ale směrem elektronických vymožeností, asistent, který tě pádu z přílišného náklonu zabrání, není asi hudba daleké budoucnosti
a při jakýmkoliv jiným pádu by tě tvůj mech padák byl úplně k H...U, prostě přítěž na motorce, vzpamatuj se....

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo

18.7.2018 v 22:35 | Nahoru | #78
sabuleerf> Ještě to nikdo nikdy nevyrobil, ani si to nezkusil nakreslit, ani se nad tím nijak hlouběji nezamyslel ... ale většina lidí s naprostou jistotou ví, že je to hovadina.

(reakce na) Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo

18.7.2018 v 22:47 | Nahoru | #79
WildOne> Přesně tak, konečně ti to došlo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo

18.7.2018 v 22:51 | Nahoru | #80
WildOne: Abych věděl, že jist hovna je hovadina, je nemusím ochutnávat Ono to samozřejmě technicky realizovatelné je, stejně jako spousta jiných nápadů, ale ekonomicky je to prostě nesmysl. Dovedu si představit, že víc by se ujaly padáky která by nevypadaly jako trčící silonové špunty, ale spíše jako estetické slidery na kapotách. Něco jako jsou zrovna na Goldwingu chromované lišty, které slouží jako ochrana při položení na zem naležato, aby šlo vyndat zadní kolo kvůli lepení nebo servisním úkonům.

(reakce na) Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo

18.7.2018 v 23:01 | Nahoru | #81

1100Virago píše: Ono to samozřejmě technicky realizovatelné je, stejně jako spousta jiných nápadů, ale ekonomicky je to prostě nesmysl.


I třeba u nových baworáků za 300 tisíc a víc?

1 reakcí na tento příspěvek Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo

18.7.2018 v 23:03 | Nahoru | #82
"Proč to ještě nikoho nenapadlo…"
Já myslím, že to už někoho napadlo, ale seznal, že to je hovadina!

(reakce na) Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo

18.7.2018 v 23:06 | Nahoru | #83
wedness> Může být ... takových nápadů už bylo. Kdysi existovaly i motorové kolečkové brusle (se spalovacím motorem!)

1 reakcí na tento příspěvek Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo

18.7.2018 v 23:13 | Nahoru | #84
To by mi zajímalo na čem jezdíš, 300 tis a víc to není snad jen BMW, ale kdejaká motorka a opravdu ani tam se to nevyplatí.
Vymysli levnější havarijní pojistku a budeš za Kinga....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo

18.7.2018 v 23:17 | Nahoru | #85
sabuleerf> Yamaha XSR 700.
Povinné ručení + havarijní pojistka u Kooperativy stojí nějakých 16 a půl tisíce základní cena, s každým rokem bez nehod se ti střádají bonusy a platíš míň.

(reakce na) Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo

19.7.2018 v 06:24 | Nahoru | #86

WildOne píše: Mezi námi, jsou mnohem horší "vynálezy", které se ujaly. Například START-STOP systém u aut. Je to absurdní nesmysl, protože na startování se spotřebuje více paliva než na chvilku volnoběhu ... přesto to všichni zanedlouho budou muset mít.


Nechci bejt rejpal ale ty máš nějak změřeno co tu tvrdíš? Já jen jestli víš o čem píšeš

(reakce na) Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo

19.7.2018 v 07:40 | Nahoru | #87

WildOne píše: RUTAN> No, tak tvůj názor odborníka mě zajímá obzvlášť!



můj názor je ten, že je to nesmysl. hlavně z ekonomického hlediska. technicky taky.
při pádu vznikají síly, které snadnou ohnou M12 pevnostní šrouby na páce dlouhé třeba 100mm. nedovedu si představit, jak masivní konstrukce by to měla být, aby udržela 200mm+ páku. A to už nemluvím o technickém konceptu opřeného o nějakou elektronickou zpětnou vazbu z čidel náklonu ..reakční doba..atd.. prostě blbost.

ale hlavní problém je v ceně a logické použitelnosti toho systému. V zemi, kde se seřazuje na heurece zboží podle ceny "od nejlevnějšího" ti nikdo za padáky víc než 4000,-kč nedá a to by ses do toho krutě nevlezl:) nemluvě o váze, velikosti, estetice atd..

tenhle nápad doporučuju opustit a začít pracovat na konceptu silového pole.. pak od tebe koupím patent:D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo

19.7.2018 v 07:41 | Nahoru | #88
MartasUS> nechcu ti nic rikat ale start-stop system je enormni picovina a uz se moc dobre vi ze kurvi motory(mechanicky)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo

19.7.2018 v 07:47 | Nahoru | #89

HornisGSX píše: MartasUS> nechcu ti nic rikat ale start-stop system je enormni picovina a uz se moc dobre vi ze kurvi motory(mechanicky)



...spolehlivost motoru "kurvi" cokoliv co ma za ukol usetrit nejake palivo. primej vstrik, variabilni casovani, preplnovani, rekuperace, start stop ....

ano s dnesnima technologiema by sel udelat motor "bez kurvitek", ale aby utahl auto s dnesnimi naroky na komfort a bezpeci by jezdil za 20+

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo

19.7.2018 v 08:07 | Nahoru | #90
assassin> tak ono dnesni motory nejsou motory ale moturky!!! Dvacet plus...ale kdeze!!! Dit dnesni moturky se ani palivo setrit nesnazi dit zerou jak prokopla kurva!!! Zasrany trivalcovy tsi zere to same jak muj 2.5l petivalec....teda mozna jeste vic!!!a papirovy vykon je taky k smichu!!!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist