globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo
 
16.7.2018 v 14:59
Divím se, že ještě nikoho nenapadlo vylepšit pádovou ochranu motocyklů aktivním prvkem - vyskakovacími pádovými protektory.

Pádové protektory ve formě klasických hříbků nebo sliderů by byly umístěny na mechanismu, umožňujícím jejich rychlé vysunutí do stran o nějakých 10 - 20 cm (krátká teleskopická tyč z pevného materiálu, procházející příčně rámem).

V normálním stavu by byly protektory zasunuté, tzn. jen málo přečnívající přes šířku motoru. Aktivaci systému by řídilo náklonové čidlo při překročení maximálního limitu náklonu, pohyb výsuvné části s protektorem by zajišťovala pyrotechnická slož (podobně jako u airbagů). Fixaci mechanismu ve vysunuté poloze by zajišťovaly obyčejné ozuby v teleskopické tyči.

Samozřejmě by bylo možné systém zkonstruovat tak, aby se aktivoval jen jeden protektor - na té straně, na kterou motocykl padá. Materiál teleskopické tyče musel být navržen tak, aby v případě těžkého pádu / ve velké rychlosti nedošlo k odlomení výsuvné části s protektorem, ale k jejímu mírnému ohnutí a pohlcení energie.

V optimálním případě by se z motocyklu nemělo dotknout země nic jiného než pláště, vysunutý protektor a (lehce) konec řídítek či stupačka.

Je jasné, že takový systém by nebyl určen pro supersporty ani krosky ale především pro cestovní motocykly a běžné naháče.

Co myslíte - bylo by to realizovatelné?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo

18.7.2018 v 11:47 | Nahoru | #1

WildOne píše: Tak myšlenka je to jednoduchá ... realizace asi už tolik ne.



kdyz to vezmes takhle, tak neni vlastne slozityho nic - jaderna fuze je jednoducha myslenka.... atd atd....

nemusis vubec zabihat do detailu a trapit se technickym resenim, nez se do neceho takoveho pustis, je potreba si promyslet jestli to ma nakej smysl a pak jestli je to ekonomicky realne. koukni se kolik stoji airbag, kterej je v kazdym aute aspon 2x - ty v podstate budes delat stejne zarizeni, stejne drahej vyvoj, testy atd... padak kterej ma zachranit kryty motoru, nebo kapoty, kterej stoji vic nez kryty motoru a kapoty?
cena vyvoje zarizeni s pyropatronou a elektronikou - to si schvalne zkus zjistit + pocet potencialnich zakazniku ... uz jen rozpustit ten vyvoj a vyjde ti, ze to bude stat balik. navic kazda motorka je jina, nejde udelat jeden univerzal, ale vyvijis pro kazdej stroj jine zarizeni - navic ten stroj je po cca 4letech nahrazen novym modelem - tohle je proste mission impossible.
navic kdo pouzije nejvic padaky? lidi co jezdi na okruhu a tem je jedno, ze je to osklive a trci to z kapot....

ja osobne nevidim na tomhle napadu ani malicke plus, kvuli kteremu by stalo za to se tim zabyvat.... ale muzes zkusit to privest k zivotu, treba zbohatnes :D

Naposledy editováno 18.07.2018 11:50:10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo

18.7.2018 v 12:35 | Nahoru | #2

assassin píše: ... nez se do neceho takoveho pustis, je potreba si promyslet jestli to ma nakej smysl a pak jestli je to ekonomicky realne.


A co asi tak dělám?? Právě o tom je tohle vlákno.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist