globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Názory a pocity zkušených jezdců
5.7.2018 v 21:05
Ahoj, na motorce jsem jel pouze jednou nebo dvakrát, na crossce a jako spolujezdec. Když mě kluk nechal zkusit řídit, po prvním chcípnutí mě zase poslal dozadu s tím, že v tom nemá benzín a ani čas mě to učit Další prázdniny už pak byla rozebraná v bedně a já neměl nikdy další možnost se na motorce svézt.
Láká mě jízda na staré Jawě, kterou bych si chtěl někdy pořídit. Zároveň mě odrazuje nutnost řidičáku A2 podle dnešních podmínek a možná i trochu celková údržba takového stroje, kterou bych se musel naučit.
Ale proč sem píšu... Rád bych se vás zeptal na to, jaké jsou rozdíly mezi jízdou na motorce a na kole, jestli je to lehčí/těžší, jak vám je příjemná jízda nad 60 km/h, protože mi přijde, že na kole (horák) se bojím jet i 30. Jsou pády na motorce jednou za čas normální jev? Na kole jsem spadl dvakrát, jednou kvůli autu v prudké zatáčce a podruhé kvůli nedodržení bezpečnostní vzdálenosti za jiným cyklistou a podvědomém zazmatkování. Vím, jak nepříjemný byl pád na asfalt z 20 km/h, a proto se trochu bojím rychlejší jízdy na motorce a obecně stability na ní. Jak to vidíte z pohledu ostříleného motorkáře?
Díky za vaše postřehy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Názory a pocity zkušených jezdců

15.7.2018 v 08:42 | Nahoru | #1

Extrem11 píše: Ahoj. Jezdím teprve 3 měsíce na Yamaha nmax, najeto 11000. Už mne podklouznul párkrát zadek, ale vždy se to chytlo. Někdy z blbosti nakloním tělo v zatacce schválně na druhou stranu, čímž je náklon motorky výrazně vetsi. Proč mám pocit. Že to takhle drží lépe. Ale možná že je síla působící na vozovku kolmejsi a něco na tom je. No, ale proč tak nejezdí Rossi ale fakt, mohl by to někdo vysvětlit. A kdo si tuka na hlavu, tak to zkuste na malém kruhaci. Budete koukat



Pěkně blbej zvyk, rychle bych s tím přestal. Lámat mašinu pod sebe má význam jen při nějakým rychlým vyhýbacím manévru (pes, kanál...) kdy nestihneš či nechceš pracovat i s tělem, ne při průjezdu zatáčkou. Při pijánko jízdě stačí bejt furt v ose motorky, čím sportovněji jedeš, tím víc pracuješ s tělem a posouváš ho navíc dovnitř zatáčky a dolů - až po extrém GP, kdy visí jezdci vedle a pod mašinou... Z hlediska fyziky vždy záleží, kde je těžiště celý soustavy moto + jezdec, takže tvoje myšlenka, že při větším náklonu mašiny a protináklonu těla něco líp drží je zcestná - naopak, protože je celkový těžiště výš, tak je to spíš horší. Nemluvě o tom, že si výrazně omezuješ možnost dalšího náklonu mašiny, když máš vyšší nájezdovou rychlost a potřebuješ ještě víc naklopit - buď něčím chytneš, nebo se dostaneš až za limit profilu pneu... Ještě jednou - tuhle blbost se rychle odnauč.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Názory a pocity zkušených jezdců

16.7.2018 v 08:44 | Nahoru | #2
charlie.vtx1800> Tak to je asi trochu zjednodušení. Záleží na typu motorky a rychlosti jízdy.:
supermoto = složení motorky pod sebe (v reálu se hodí na vyhýbací manévry, pomalé vracečky, možná i nějaký ten utaženější kruhák, jak píše Extrem11);
moto GP = vysedávání z motorky k silnici (v reálu se hodí na brutus extra mega hustou jízdu);
běžná jízda = zůstat v ose.
Abych to shrnul, složení motorky je poměrně šikovný způsob zatáčení, ale hodí se jen pro určitý situace (pomalejší, ostré zatáčky). Mimochodem, motogymkhana se jezdí jen tímhle způsobem.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist