Láká mě jízda na staré Jawě, kterou bych si chtěl někdy pořídit. Zároveň mě odrazuje nutnost řidičáku A2 podle dnešních podmínek a možná i trochu celková údržba takového stroje, kterou bych se musel naučit.
Ale proč sem píšu... Rád bych se vás zeptal na to, jaké jsou rozdíly mezi jízdou na motorce a na kole, jestli je to lehčí/těžší, jak vám je příjemná jízda nad 60 km/h, protože mi přijde, že na kole (horák) se bojím jet i 30. Jsou pády na motorce jednou za čas normální jev? Na kole jsem spadl dvakrát, jednou kvůli autu v prudké zatáčce a podruhé kvůli nedodržení bezpečnostní vzdálenosti za jiným cyklistou a podvědomém zazmatkování. Vím, jak nepříjemný byl pád na asfalt z 20 km/h, a proto se trochu bojím rychlejší jízdy na motorce a obecně stability na ní. Jak to vidíte z pohledu ostříleného motorkáře?
Díky za vaše postřehy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Názory a pocity zkušených jezdců
Extrem11 píše: Ahoj. Jezdím teprve 3 měsíce na Yamaha nmax, najeto 11000. Už mne podklouznul párkrát zadek, ale vždy se to chytlo. Někdy z blbosti nakloním tělo v zatacce schválně na druhou stranu, čímž je náklon motorky výrazně vetsi. Proč mám pocit. Že to takhle drží lépe. Ale možná že je síla působící na vozovku kolmejsi a něco na tom je. No, ale proč tak nejezdí Rossi ale fakt, mohl by to někdo vysvětlit. A kdo si tuka na hlavu, tak to zkuste na malém kruhaci. Budete koukat
Pěkně blbej zvyk, rychle bych s tím přestal. Lámat mašinu pod sebe má význam jen při nějakým rychlým vyhýbacím manévru (pes, kanál...) kdy nestihneš či nechceš pracovat i s tělem, ne při průjezdu zatáčkou. Při pijánko jízdě stačí bejt furt v ose motorky, čím sportovněji jedeš, tím víc pracuješ s tělem a posouváš ho navíc dovnitř zatáčky a dolů - až po extrém GP, kdy visí jezdci vedle a pod mašinou... Z hlediska fyziky vždy záleží, kde je těžiště celý soustavy moto + jezdec, takže tvoje myšlenka, že při větším náklonu mašiny a protináklonu těla něco líp drží je zcestná - naopak, protože je celkový těžiště výš, tak je to spíš horší. Nemluvě o tom, že si výrazně omezuješ možnost dalšího náklonu mašiny, když máš vyšší nájezdovou rychlost a potřebuješ ještě víc naklopit - buď něčím chytneš, nebo se dostaneš až za limit profilu pneu... Ještě jednou - tuhle blbost se rychle odnauč.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Názory a pocity zkušených jezdců
supermoto = složení motorky pod sebe (v reálu se hodí na vyhýbací manévry, pomalé vracečky, možná i nějaký ten utaženější kruhák, jak píše Extrem11);
moto GP = vysedávání z motorky k silnici (v reálu se hodí na brutus extra mega hustou jízdu);
běžná jízda = zůstat v ose.
Abych to shrnul, složení motorky je poměrně šikovný způsob zatáčení, ale hodí se jen pro určitý situace (pomalejší, ostré zatáčky). Mimochodem, motogymkhana se jezdí jen tímhle způsobem.