globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Názory a pocity zkušených jezdců
5.7.2018 v 21:05
Ahoj, na motorce jsem jel pouze jednou nebo dvakrát, na crossce a jako spolujezdec. Když mě kluk nechal zkusit řídit, po prvním chcípnutí mě zase poslal dozadu s tím, že v tom nemá benzín a ani čas mě to učit Další prázdniny už pak byla rozebraná v bedně a já neměl nikdy další možnost se na motorce svézt.
Láká mě jízda na staré Jawě, kterou bych si chtěl někdy pořídit. Zároveň mě odrazuje nutnost řidičáku A2 podle dnešních podmínek a možná i trochu celková údržba takového stroje, kterou bych se musel naučit.
Ale proč sem píšu... Rád bych se vás zeptal na to, jaké jsou rozdíly mezi jízdou na motorce a na kole, jestli je to lehčí/těžší, jak vám je příjemná jízda nad 60 km/h, protože mi přijde, že na kole (horák) se bojím jet i 30. Jsou pády na motorce jednou za čas normální jev? Na kole jsem spadl dvakrát, jednou kvůli autu v prudké zatáčce a podruhé kvůli nedodržení bezpečnostní vzdálenosti za jiným cyklistou a podvědomém zazmatkování. Vím, jak nepříjemný byl pád na asfalt z 20 km/h, a proto se trochu bojím rychlejší jízdy na motorce a obecně stability na ní. Jak to vidíte z pohledu ostříleného motorkáře?
Díky za vaše postřehy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Názory a pocity zkušených jezdců

16.7.2018 v 08:44 | Nahoru | #1
charlie.vtx1800> Tak to je asi trochu zjednodušení. Záleží na typu motorky a rychlosti jízdy.:
supermoto = složení motorky pod sebe (v reálu se hodí na vyhýbací manévry, pomalé vracečky, možná i nějaký ten utaženější kruhák, jak píše Extrem11);
moto GP = vysedávání z motorky k silnici (v reálu se hodí na brutus extra mega hustou jízdu);
běžná jízda = zůstat v ose.
Abych to shrnul, složení motorky je poměrně šikovný způsob zatáčení, ale hodí se jen pro určitý situace (pomalejší, ostré zatáčky). Mimochodem, motogymkhana se jezdí jen tímhle způsobem.

(reakce na) Názory a pocity zkušených jezdců

16.7.2018 v 12:33 | Nahoru | #2
Bozo> v podstatě jinými slovy to co já vyhnutí se kanálu či motogymkhana jedno jest. Ale do běžnýho provozu pro BFU bych si tenhle způsob rozhodně nefixoval - zjistit, že potřebuju ještě víc naklopit v nějaký utažený zatáčce a už nemoct - to je pak pěknej průser. Tam radši zatáčku pěkně tělo v ose a postupně se naučit pracovat s tělem dovnitř a dolů a mít rezervu pro zvýšení náklonu mašiny.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist