Láká mě jízda na staré Jawě, kterou bych si chtěl někdy pořídit. Zároveň mě odrazuje nutnost řidičáku A2 podle dnešních podmínek a možná i trochu celková údržba takového stroje, kterou bych se musel naučit.
Ale proč sem píšu... Rád bych se vás zeptal na to, jaké jsou rozdíly mezi jízdou na motorce a na kole, jestli je to lehčí/těžší, jak vám je příjemná jízda nad 60 km/h, protože mi přijde, že na kole (horák) se bojím jet i 30. Jsou pády na motorce jednou za čas normální jev? Na kole jsem spadl dvakrát, jednou kvůli autu v prudké zatáčce a podruhé kvůli nedodržení bezpečnostní vzdálenosti za jiným cyklistou a podvědomém zazmatkování. Vím, jak nepříjemný byl pád na asfalt z 20 km/h, a proto se trochu bojím rychlejší jízdy na motorce a obecně stability na ní. Jak to vidíte z pohledu ostříleného motorkáře?
Díky za vaše postřehy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Názory a pocity zkušených jezdců
supermoto = složení motorky pod sebe (v reálu se hodí na vyhýbací manévry, pomalé vracečky, možná i nějaký ten utaženější kruhák, jak píše Extrem11);
moto GP = vysedávání z motorky k silnici (v reálu se hodí na brutus extra mega hustou jízdu);
běžná jízda = zůstat v ose.
Abych to shrnul, složení motorky je poměrně šikovný způsob zatáčení, ale hodí se jen pro určitý situace (pomalejší, ostré zatáčky). Mimochodem, motogymkhana se jezdí jen tímhle způsobem.