vím že o laďácích toho bylo napsáno spousta, ale tuto konkrétní věc jsem nikde nenašel. Měl bych dotaz na to , jestli někdo víte, jak to je s použiváním laďáků a platností pojistky.
Uvedu příklad. Mám mašinu ročník 2018, ta je už homologována dle EURO4. Ladáky originální stojí 50tis a mají taky EURO4, ale je tam jen vizuální efekt, ne ten zvukový, protože mají nevydělatelné db-killery (jak je uvedeno v EURO 4).
Takže nemám 50tis jen na to, aby to lépe vypadalo s nápisem akrapovič, ale chci hezčí zvuk, co "pohladí na duši".
Dívám se tedy po ladácích na starší ročník (2016). Ty jsou homologované na EURO 3, ale vlastně nehomologované na EURO 4 (mojí mašinu).
Hrozí mi, alespoň předpokládám, stejný postih, jako u někoho kdo jezdí s nehomologovanými výfuky, tedy až sebrání techničáku, když narazím na nějaké hnidopichy v ČR? (do zahraničí bych si s tím samozřejmě netroufl, ikdyž jsem tam teda minulý rok najel 1500km bez platné technické )
No dobře, řekněme že to jsou ještě malé věci, pokutu zaplatím, vozidlo upravím... ale co když, nedej bože, někoho srazím, způsobím nehodu nebo někdo roztřelí mě?
V tom se pak pojištovna štourat bude, ať už půjde o jakoukoliv variantu, co myslíte?
Provozuju v tomto případě vozidlo s nepovolenými doplňky-nehomologované. Může mi odmítnou pojistné plnění nebo ho alespoň snižit?
Uvažuju o tom, že pořídím ty Euro 3 škorpiony, pokutu bych asi "risknul", ale kdybych s tím měl riskovat i nějakou neplatnost pojistky tak to fakt nestojí za to.
Máte někdo, prosím, v této věci znalosti nebo alespoň domněnky?
Díky