globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přerušení napájení při poklesu napětí
 
1.4.2018 v 20:06
Existuje nějaká jednoduchá a prostorově nenáročná možnost jak na motce automaticky přerušit obvod při poklesu napětí pod určitou hodnotu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí

11.4.2018 v 12:50 | Nahoru | #91

assassin píše: S tim mas zkusenost nebo si to cucas z prstu? Neznam auto co by baterku nechalo vybit do smrti, nez opet zacne nabijet - spis naopak, pokud je baterka v horsi kondici tak tyhle udelatka (treba i start stop) nejsou vubec aktivovana...


Cucám si to z prstu. protože auto přece ví, že támhle na tom parkovišti za 20 km auto odstavím, pak se v něm budu půl hodiny hrabat. Aby mi balení báglů lyží, převlékání atd., ubíhalo, tak bude puštěné CD, děti budou čučet na vestavěné telky, osvětlení interiéru i kufrů poběží na 100%. Až přijdu za týden, tak promrzlá baterka bude mít radost, že přestože posledních X kiláků nebyla dobíjena a pak dostala kouř při balení, stejně mi miláčka nastartuje :)

1 reakcí na tento příspěvek Přerušení napájení při poklesu napětí

11.4.2018 v 21:18 | Nahoru | #92
Assassin> jj, jaxem psal.. kdyz budu vedet podle ceho a v jakych mezich to mam ridit, klidne to RGBcko odprogramuju, to je fakt trivialni ..sice bych si to sam nikdy nikam neda, ale proti gustu.. l blby je ze to ale ze to chce fakt znat pruibeh signalu do otackomeru a hlavne to negbude nikdy "univerzalne" pouzitelny (ruzny signaly, urovne, ruzny max otacky..),..

BTW spis me napadlo (uz hooodne davno driv, ale to by bylo spis pro auta a navic jeste pripadne za pokutu) podsviceni podle akcelerometru..
klid modra, zrychlujes do zelena, brzdis do cervena, a takovy mereni je inercialni tudiz pouzitelnost by byla absolutne variabilni

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí

12.4.2018 v 08:51 | Nahoru | #93
kerut> No a k cemu je to dobry?? Podle akcelerace?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí

12.4.2018 v 14:46 | Nahoru | #94
Zlesa> uprime ? v principu absolutne k nicemu, stejne jako podsviceni palubky, budiku, pruhy na kapote a trasne na riditkach proste jenom na efekt..
BTW abychom si rozumeli, s tou akceleraci jsem nemyslel podsviceni budiku ale podsviceni auta, jako sviceni dolu pod auto na asfalt (proto pisu ze by to bylo pripadne za pokutku..)

jako sam bych si to nedal nikam, ale jo, muze to vypadat obcas i hezky.. malej decelerometr v podobe cerveny ledky co se rozsviti kolem treba 0,7G,.. aby clovek aspon trosku vytusil ze uz brzo poleti pres riditka v planu mam, stejne jako telemetrii ohledne nastaveni hi-speedu..

(reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí

12.4.2018 v 15:05 | Nahoru | #95
kerut> No já viděl přebarvování budíků podle otáček u nějakýho auta a vypadalo to dobře
fakt jsi schopnej ten modul vyrobit?? No takovy podoby abych jenom připojil světla, napájení a vstupní signál?

Přerušení napájení při poklesu napětí

12.4.2018 v 16:39 | Nahoru | #96
hehe, puvodne si chtel jen schematko hele asi tak, nagramit nejakej 12F675 neni problem vubec(pokud spravne vyresime jak vypada signal do otackomeru), a udelam to i rad, delat celej modul samozrejme dokazu taky ale uprime dvakrat se mi do tohonechce (kreslit, svitit, leptat...) navic zrovna ted mam trosku problemy s folii na inkjet.. zas na druhou stranu procak v SMD tu budu urcite mit, zatimco v klasice bych ho musel koupit.. suma sumarum pokud si nepredstavujes ze to bude chodit nejpozdejc do pristiho tejdne, tak behem mesice dvou to dohromady dame, pro zacatek zkus zjistit nebo vygooglit co zhruba leze do toho budiku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí

12.4.2018 v 18:02 | Nahoru | #97

vilemx píše: Cucám si to z prstu. protože auto přece ví, že támhle na tom parkovišti za 20 km auto odstavím, pak se v něm budu půl hodiny hrabat. Aby mi balení báglů lyží, převlékání atd., ubíhalo, tak bude puštěné CD, děti budou čučet na vestavěné telky, osvětlení interiéru i kufrů poběží na 100%. Až přijdu za týden, tak promrzlá baterka bude mít radost, že přestože posledních X kiláků nebyla dobíjena a pak dostala kouř při balení, stejně mi miláčka nastartuje :)



No jasne a jest u toho budes chtit topit nezavislym topenim - takze vlastne by tam vyrobce misto 60Ah baterky mel dat 150Ah - ale nejspis bys nasel nejakej modelovej pripad kdyby ani ta nestacila ... Kolikrat se ti to v modernim aute stalo? To co popisujes? Ja teda vzdycky "resil" nejakou starou herku, ktere se tu vyzdvihuji do nebes...

(reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí

12.4.2018 v 19:28 | Nahoru | #98
assassin> Tohle zrovna řeším u mého auta. Je tam z výroby nezávislé topení, které využívám. Originální baterka byla 70 Ah, při výměně jsem použil 75 Ah, která se vejde. Problém je, že při odběru cca 5 A dlouhodoběji klesne napětí pod hodnotu, která odpojí nezávislé topení. Potřeboval bych nějaký typ autobaterie, který drží i při tomto odběru dostatečné napětí. Se startováním problém není, systém nedovolí baterii vybít pod hodnotu, při které by již nenastartoval. Regulace nabíjení je po staru na pevnou hodnotu napětí, která je jemně závislá na okolní teplotě. Při mrazu 14,5 V, v létě při vysokých teplotách 13,9 V.

Přerušení napájení při poklesu napětí

12.4.2018 v 19:41 | Nahoru | #99
mito7: zkus se podivat po baterkach co pouzivaji v autohifi... ale je dost draha legrace, ja mam poskladanou LiFePO4 - kvuli uspore hmotnosti, postavit ji na puvodni velikost, ziskas asi vetsi kapacitu + je LiFe tvrdsi zdroj....

no a nebo poladit/oblnout to co odpojuje to topeni :D

Přerušení napájení při poklesu napětí

13.4.2018 v 08:00 | Nahoru | #100
Kde kupujete tu LiFePO4? Tu bych si dal do motorek.

To odpojování funguje dobře, jen potřebuji, aby ta baterka měla rovnější křivku napětí při vybíjení. Nevím jak se liší jednotlivé typy v tomto ohledu - nevíte někdo?

Naposledy editováno 13.04.2018 08:04:24

1 reakcí na tento příspěvek Přerušení napájení při poklesu napětí

13.4.2018 v 22:16 | Nahoru | #101
ja kupil moto s domontovanymi led svetlami, ktore sa rozsvietia automaticky po starte a vypnu par sekund po vypnuti motora. pod sedadlom, pri AKB je namontovana "krabicka" velkosti zapalkovej krabicky, privod dva kable, vyvod, rovnako dvoje.
skus pozriet denne svietenia, ci nahodou nedostat takuto "zazracnu" krabicku, ako ND zvlast.

(reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí

15.4.2018 v 17:58 | Nahoru | #102

jawakain píše: ja kupil moto s domontovanymi led svetlami, ktore sa rozsvietia automaticky po starte a vypnu par sekund po vypnuti motora. pod sedadlom, pri AKB je namontovana "krabicka" velkosti zapalkovej krabicky, privod dva kable, vyvod, rovnako dvoje.
skus pozriet denne svietenia, ci nahodou nedostat takuto "zazracnu" krabicku, ako ND zvlast.



Myslíš, že bude chtít mít celou noc nastartovanou motorku, aby mu ta krabička zajistila napájení nabíječek těch různých přístrojů?

(reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí

16.4.2018 v 08:57 | Nahoru | #103

Maxipes_Fík píše: Pavouk106> Asi se shodneme, že nabíjet z malé startovací baterky přes noc hromadu krámů je blbost, když je možnost většinu těch krámů nabíjet za jízdy a na ty ostatní si pořídit pořádnou powerbanku a tu taky nabíjet za jízdy, než si zbytečně zkracovat životnost baterky v motocyklu a ještě se strachovat, jestli ráno půjde nastartovat.

P.S. když se v tom hrabeš roky, tak jak je možné, že Ti připadá divná ta skutečnost, že dvoučlánková baterie Panasonic do fotoaparátu má po nabití přes 8 V, když 2x4,2V=8,4V ? olověná šestičlánková baterie má na sobě napsáno 12 V a nabíjí se třeba na 14,8 V


Určitě se shodneme Vždycky bude lepší nabíjet za jízdy.

Mě to divný nepřipadá, ale ostatním by mohlo, když baterka na sobě má napsáno 7.4V a přitom má přes 8V.

K tomu prvnímu ostavci, kterej necituju (kvůli rozsahu příspěvku). S 20% ztrátama jsem počítal, protože s ním počítal předchozí řečník - jen jsem to převzal a udělal přepočet na Wh - včetně těch 20% ztrát. Správně jsi pojmenoval jmenovité a maximální napětí, díky. Jak by bylo krásně, kdyby výrobci udávali obojí, předešlo by se zbytečným vysvětlováním laikům (tím myslím lidi, který to jen používají a nezajímají se víc, ne Tebe nebo další lidi přes baterky na tomhle foru)

Assassin: O HV Li-pol jsem netušil. Mají vyšší napětí jen o ty řekněme dvě desetiny? Zase je mi divný, že by do mobilů (což je de facto rozpočtovka) dávali nějakou vyšši/asi dražší technologii. Hodím Ti ještě PM ohledně LiFePO4.

(reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí

16.4.2018 v 09:03 | Nahoru | #104

assassin píše: no oni casto ty clanky pisi lidi co neznaj rozdil mezi napetim a proudem .... samo ze to auto nevybije baterku do stavu, ze skoro nenastartuje. jak rikam, baterku testuje a pokud neni v ok kondici tak nepoustiu ani rekuperaci ani start stop atd....
ze tam kvuli start stop systemu apod je "lepsi" baterka je fakt. pokud si ale nekdo koupi bmw s effecient dynamics a pak nema na baterku a zkousi tam nabastlit neco jineho nez tam ma byt.......


Jen dodávám, že to bylo mimo jiné probrané ve Světě motorů, kde psali o třech typech baterií a proč odcházejí. Psalo se tam mimo jiné právě i to, že kvůli emisím auta nedobíjí za běžný jízdy, ale jen při brždění motorem. Alternátor = zátěž, zátěž = vyšší emise Baterie s při jízdě bude nabíjet až když bude mít nízký napětí. Tím pádem začnou trpět nejlevnější typy baterek, který dřív odejdou... Teoreticky to může zkusit ve svym autě každej - připojí si do zásuvky zapalovače voltmetr a může koukat, co to (ne)dělá. Nepsali o konkrétních značkách nebo typech (levný/drahý auta), ale psali, že je to právě úplně nezávislý na uživateli (vypínání systému start/stop apod.). Já osobně Svět motorů neberu jako nějakej bulvární plátek a v tomhle jim věřím.

2 reakcí na tento příspěvek Přerušení napájení při poklesu napětí

16.4.2018 v 09:32 | Nahoru | #105
Pavouk106: myslim, ze v mobilech bude top technologie baterek...

s tim nabijenim je to slozite, kazde auto ma jine HW a SW reseni, uz treba interpretace, ze auto nenabiji dokud neni baterka vybita je blbost - tim by se nic neusetrilo prece, jde o to ze auto nabiji pri brzdeni motorem, pokud by takovej stav nenastal - jizda po dalnici treba, tak se nabijeni zapne pri poklesu napeti, ale tech ruznych variant a podminek je tam spousta, v praxi se vetsinou stane, ze se tyhle veci jako rekuperace, start stop vubec neaktivuji, pokud baterka neni v 100pro kondici...

(reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí

16.4.2018 v 10:23 | Nahoru | #106
assassin> jakoze rekuperuje ? auto nabiji kdyz se altik toci dostatecne rychle aby pokryl veskery,v tu chvili nutny napajeni a jeste zbylo

1 reakcí na tento příspěvek Přerušení napájení při poklesu napětí

16.4.2018 v 10:38 | Nahoru | #107
kerut: jasne, rekuperace, jinak by to nebylo k nicemu dobry... mit odpojenej altik a pripojit ho az po vybiti aku...

rychlost altiku se da regulovat velikosti remenic = prevodu, navic kdyz ho ve velkejch otackach odpojis, ziskas "vykon navic" protoze altik a dalsi spotrebice jsou dimenzovany na to aby fungovaly uz na volnobeh a pri provozu ve vysokych otackach je tam zbytecnej odber - na okruhovky se davaj jiny remenice na servo rizeni, vodni pumpu atd... teda v soucasny dobe uz se to u hi-tech aut ani nepohani remenem, ale vse elektrikou, jde to snadno regulovat.... treba novej motor od mercedesu - radovej 6ti valec, je zajimava hracka...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí

16.4.2018 v 11:08 | Nahoru | #108

assassin píše: ...interpretace, ze auto nenabiji dokud neni baterka vybita je blbost - tim by se nic neusetrilo prece, jde o to ze auto nabiji pri brzdeni motorem, pokud by takovej stav nenastal - jizda po dalnici treba, tak se nabijeni zapne pri poklesu napeti, ale tech ruznych variant a podminek je tam spousta...



Blbě jsem to napsal. Chtěl jsem to napsat tak, jak se to podařilo Tobě Každopádně místo neustálýho vyššího napětí (jak by člověk čekal) se ta baterka přesouvá od "pouze startuju a pak se už dobíjím" do stavu "běžně se vybíjím, občas se nabíjím". Samozřejmě u aut, kde je půlka věcí hnaná elektrikou to bude jiný, tam by ta baterka v takovym režimu klekla hned... Je smutný, kam až ten průmysl došel. Nakonec auta na fosilní paliva skončí dřív, než nám dojdou ty paliva. Sami si je zakážeme používat nebo to tak doprasíme, že už neutáhneme investice během životnosti.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí

16.4.2018 v 11:18 | Nahoru | #109
Assassin> ..kdyz je to auto az takhle chytry tak by melo i poznat ze je potreba nabijet (detekce odberu, kalkulace zbyle/dobite energie v bat., atd..) a pripnout ten altik i na ty dalnici ne ? vykon nevykon nejsou to zavody jinak ja bych spis spinal/odpinal viuti nez neco spojovat/reulovat mechanicky, ovsemv automotive se (nastesti)epohybuju
ad okruhovvky - vsak jasne to uz jsem psal.. tam byva regulerni AC/DC a ne blbej 3fmustek.. celkem vtipny jsou WRC v nocnich etapach s tema silenejma XkW rampama.. pry na to vozi druhou materku (jsem slysel)

E: Pavouk: ono to fakt neni moc zdravy, neni to proste trakcni baterka aby se s ni takhle extremne cvicilo, treba v expedicnich ofroadech se vozi vetsinou druha(s menicem 12/230 ) ..ty provozni ji fakt nejlip ve fci "konenzatoru/stabilizatoru" tedy prvni pripad - startuju->dobijim ..kdyz doni tece neco i kdyz je abita castecne se to protopi v regulatoru i v baterce (samozrejme teda ne prebytek desitek A)

Naposledy editováno 16.04.2018 11:23:13

(reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí

16.4.2018 v 11:18 | Nahoru | #110

Pavouk106 píše: Blbě jsem to napsal. Chtěl jsem to napsat tak, jak se to podařilo Tobě Každopádně místo neustálýho vyššího napětí (jak by člověk čekal) se ta baterka přesouvá od "pouze startuju a pak se už dobíjím" do stavu "běžně se vybíjím, občas se nabíjím". Samozřejmě u aut, kde je půlka věcí hnaná elektrikou to bude jiný, tam by ta baterka v takovym režimu klekla hned... Je smutný, kam až ten průmysl došel. Nakonec auta na fosilní paliva skončí dřív, než nám dojdou ty paliva. Sami si je zakážeme používat nebo to tak doprasíme, že už neutáhneme investice během životnosti.



jo jasne, ta baterka uz dela cykly podobny "hlubokymu vybiti" proto je taky vic podobna tem trakcnim a patricne draha... je fakt, ze ekonomickej smysl to nema - usetrit palivo a usetreny prachy dat do baterky, ale cenu vozu nikdo nekontroluje, emise ano - tzn pro automobilku je to cesta jak delat silny auto.... ono rekuperace atd neni zalezitost fabie atd... ale spis premiovejch aut.... a tam problem nastane, az kdyz si premiovku koupi jako ojetinu nekdo kdo na novou nemel prachy a zjist, ze nema na provoz a zacne kolem sebe plivat... ale to tak bylo vzdy... chytraci na netu mudruji o starych dobrych spolehlivych autech... ale kdo z nich zkousel provozovat stare bmw nebo MB s V8 nebo V12 ? zjistil by, ze do motoru co ma 200tis zahuci 100-200-300tisic kc jako nic.... ale jo, najede ten motor i milion km, jak se pak rika :D

ty hitech auta maji dnes uz oddelene 2site, palubni 12V a motor 48V .. to uz samo nejsou olovene aku a bezi z toho prave elektricke preplnovani atd...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí

16.4.2018 v 11:21 | Nahoru | #111

kerut píše: assassin> ..kdyz je to auto az takhle chytry tak by melo i poznat ze je potreba nabijet (detekce odberu, kalkulace zbyle/dobite energie v bat., atd..) a pripnout ten altik i na ty dalnici ne ? vykon nevykon nejsou to zavody jinak ja bych spis spinal/odpinal viuti nez neco spojovat/reulovat mechanicky, ovsemv automotive se (nastesti)epohybuju
ad okruhovvky - vsak jasne to uz jsem psal.. tam byva regulerni AC/DC a ne blbej 3fmustek.. celkem vtipny jsou WRC v nocnich etapach s tema silenejma XkW rampama.. pry na to vozi druhou materku (jsem slysel)



to rizeni je sofistikovane, teorie o tom jak zastavis doma pred barakem s napul vybitym autem a pul hodiny vykladas zatimco deti a manzelka v aute koukaji na TV a vari veceri a pak po 14ti dnech prijdes k vybitemu autu a neodjedes... vetsinou siri staromilci, co jezdi superspolehlivejma oktavkama 1 atd, jen to kazdy 2 roky pred technickou komplet vyvari atd.... takova pohodicka, co si kazdej zvladne doma pred panelakem

altik se obvykle odepina mechanicky, je tam elmag spojka, je to totiz altik/starter (oboji je dnes dimenzovano na ten castej start pri systemu start/stop - tzn starter musi byt poradnej) ... a odpojit vinuti - porad se ti tam toci velka hmota atd...

Naposledy editováno 16.04.2018 11:23:50

(reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí

16.4.2018 v 11:25 | Nahoru | #112
assassin> tak tak
BTW "proto je taky vic podobna tem trakcnim a patricne draha" nez jsem stihl dopsat edit, uz jsem zase druhej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí

16.4.2018 v 12:30 | Nahoru | #113

kerut píše: Assassin> ..kdyz je to auto az takhle chytry tak by melo i poznat ze je potreba nabijet (detekce odberu, kalkulace zbyle/dobite energie v bat., atd..) a pripnout ten altik i na ty dalnici ne ? vykon nevykon nejsou to zavody jinak ja bych spis spinal/odpinal viuti nez neco spojovat/reulovat mechanicky, ovsemv automotive se (nastesti)epohybuju
ad okruhovvky - vsak jasne to uz jsem psal.. tam byva regulerni AC/DC a ne blbej 3fmustek.. celkem vtipny jsou WRC v nocnich etapach s tema silenejma XkW rampama.. pry na to vozi druhou materku (jsem slysel)

E: Pavouk: ono to fakt neni moc zdravy, neni to proste trakcni baterka aby se s ni takhle extremne cvicilo, treba v expedicnich ofroadech se vozi vetsinou druha(s menicem 12/230 ) ..ty provozni ji fakt nejlip ve fci "konenzatoru/stabilizatoru" tedy prvni pripad - startuju->dobijim ..kdyz doni tece neco i kdyz je abita castecne se to protopi v regulatoru i v baterce (samozrejme teda ne prebytek desitek A)



Jenom k těm světlometům na WRC soutěžních vozech, a těma šílenejma x kW jsi to trochu přehnal, doba, kdy se svítilo halogenovýma žárovkama je už dávno pryč a výbojky už se taky moc nepoužívají, podívej se sem , co vyrábějí angláni, celá rampa z těch světlometů má dohromady příkon pár set Wattů. Těch pár set W určitě ovlivní hbitost soutěžního auta míň, než kdyby vezli zbytečnou zátěž v podobě druhého akumulátoru.

Přerušení napájení při poklesu napětí

16.4.2018 v 12:39 | Nahoru | #114
maxipes_fik: ja myslim, ze jde o to, ze tam nejspis budou mit nakou lehkou LiFePO4 baterku, ktera ma par Ah, takze kdyby to auto nekde na 20minut nebezelo bude problem, takze bych klidne veril tomu ze na nocni etapy maji pro jistotu naky ty Ah navic.... stovky wattu odberu neni malo...

(reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí

16.4.2018 v 13:18 | Nahoru | #115
Maxipes_Fík> jj, uznavam ze to info "z doslechu" je uz docela stary, kolem prelomu tisicileti cca.. s dnesnima vybojkama je to uz o necem jinym, to mas recht..

pamatuju se jak jsme jeste 05, 07,.. tahali do dolu kvadriky 7Ah a svitili z toho halogenama (pozn. - pro kameru, analog Hi-8, ..LEDky samozrejme uz byly ale ty se dost blbe synchronizujou a jeste hur vyrovnavaj..).. tech cca 8A(100W a zadny velky svetlo teda, na rozumnou kvalitni expozici bez viditelnyho sumu tak na 2m max) v klidu odrovnalo ten Pb kvadrik za treba 15 akci, pak uz kapacita klesala, a klesala..
..a kdyz pak kamarad nekdy 2010 dotahl prvni xenon, to byla panecku "palbajaksvina" ..pokrok je pokrok

1 reakcí na tento příspěvek Přerušení napájení při poklesu napětí

17.4.2018 v 07:55 | Nahoru | #116
Hi-8 jsem měl v roce 1993, 2001 už miniDV-3-snímač. Jestli 05, 07 myslíš 2005, 2007, tak si se asi spletl v rocích.

(reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí

17.4.2018 v 13:20 | Nahoru | #117
mito7> ajeje, dalsi filmovej expert tak si tim svym miniDV natoc treba proudici vodu nebo horici ohen a hraj hru kdo najde ctverecky.. analogovej sum je nic moc, ale sum v kopmresi je jeste horsi, takze analog jedine -> grabovani 24bit PAL bez komprese, strih samozrejme v tomto a nasledne az finalni komprese (napr DVD).. kdybych mel dost penez tehda, sel bych samozrejme do bety, uplne nejlepsi je klasickej film ale to je samozrejme na tahani do diry holej nesmysl jak technicky tak fyzicky.. chipy se filmu zacaly trosku rovnat az hodne nedavno, a toci se pokud teda vim spis na dobry fotaky nez na turisticky miniDV kamery (uz kvuli velikosti chipu a optice)

Přerušení napájení při poklesu napětí

17.4.2018 v 14:23 | Nahoru | #118
miniDV nemělo s proudící vodou ani ohněm žádnej problém. Na standartní rozlišení byl datový tok parádní. Obrazově i tenkrát neporovnatelné s Hi-8.DVD ho má podstatně menší, ale asi si to už nepamatuješ. Též jsem měl rád analogový šum v obraze, ale to miniDV ho kupodivu mělo taky - nebyla to dnešní "modelína". Dneska už je to miniDV hodně vzdálená historie, takže o tom na co se dneska točí bych se vůbec nebavil. Úplně v transu jsem, když vidím jak točej ve 4K a finální dílo pak prezentujou na DVD. Asi si ještě nevšimli, že už tu dlouhé roky existuje dokonalejší levný nosič umožňující alespoň HD rozlišení, ale to je na dlouhou debatu.

Přerušení napájení při poklesu napětí

17.4.2018 v 16:00 | Nahoru | #119
s tou neporovnatelnosti docela souhlas, takova mrdka jako byly prvni miniDV se jen tak nevidela, a co se tyka viditelne komprese tak musis bejt bud slepej nebo zaslepenej.. ohledne tech roku tak schvalne ted koukam na canon-museum ze moje (uboha, lec velmi povedena, opt stab. manualniostreni a expozice) V20Hi se vyrabela az 99,.. TOP byla v ty dobe urcite L1/2 ale jen obektivy stal minimalne desitku (samozrejme z druhy ruky), slusejsi jeta beta se dala poridit kolem petadvaceti a vejs.. (ma tu vyhodu ze je velka, coz je nejlepsi stabilizace)
HD natoz 4K rozliseni je hezky ale trosku na prd protoze to oko/mozek stejne nestiha, hejbaci obrazky "neprodava" rozliseni ale obsah (svym zpusobem je to take "kvalita" lec jina nez ta papirova-katalogova ) a pokud mas potrebu sledovat super HD detail nekde v levym hornim rohu, neznamena to ze je to straslive uzasny nybrz ze to na cokoukas musi bejt nechutne nudna sracka ale to by bylo fakt na delsi debatu..
jinak nerikam ze digital nemasmysl ale musi mit jednak nastavitelou kompresi (ideale zadnou) a druhak rozumnou optiku, takova XL1 to je samozrejme jina nez nejaka mikromrdka s mizernou svetelnosti, v profi je hezky nejaky to 5D treba(prekkvapive jednochip ), samozrejme na kolejich/hydr.rameni a nebo samozrejme klasika film ale to uz jsme fakt uuuplne jinde..

Přerušení napájení při poklesu napětí

18.4.2018 v 08:46 | Nahoru | #120
No to jsi to úplně převrátil. Když byla první prezentace miniDV Sony, tak obrázky byli excelentní. V tu dobu se s komprimací nešílelo jako dneska. A opravdu se to s obrazem Hi 8 nedalo srovnat. Ten byl ještě na staré docela jiné úrovni. (Samozřejmě horší - abys to zas nepřevracel). Pokrok nezastavíš! Amatérské videokamery se v té době kupovaly za úplně jiné peníze. Za Hi 8 jsem v roce 1993 platil asi 63 000,- Kč, a za miniDV v roce 2001 120 000,- Kč. To byla amatérská sféra, žádné profi.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist