Technik nejdříve řešil a fotografoval čísla. Na tomto modelu je vin vyjiskřené na podsedlové trubce která je zespoda zakryta plastem. Není tedy možné provést fotografii úplně z kolmého pohledu. Když to technikovi nešlo vyfotit, tak vzal smirkový papír, né moc jemný a začal "čistit" následně vin zvýraznil křídou a vyfotil. Bohužel opět tak bídně, že z fotek nebylo číslo zřejmé. Takhle to ještě dvakrát zopakoval a vzhledem k tomu, že číslo bylo pouze vyjiskřené na slabých trubičkách, tak ho nadobro znehodnotil. Podotýkám, že ještě po prvním zásahu smirkovým papírem bylo číslo z rámu při dobrém světle čitelné! Načež mi do protokolu napsal vážnou závadu "Identifikační číslo/výrobní číslo je neúplné nebo nečitelné nebo vyrezlé, nebo poškozené".
Jako druhý problém mi oznámili, že moto nemá obrysové světlo a pokud chci příště projít (opakované kontrola do 30 dnů), musím si ho nainstalovat. Je to 50 skůtr kategorie LA, tak se chci zeptat zda je v této kategorii vůbec povinné, neboť jsem si jist, že ani jawa 50 tímto obrysovým světlem nedisponuje.
Velký problém je v tom, že moto zatím ani nemám na sebe registrované a evidenčkou neprošlo.
Prosím o radu těch, kteří mají s tímto nějaké zkušenosti. Jak dále postupovat?
Děkuji každému za věcné rady
1 reakcí na tento příspěvek Problémy na STK, VIN, obrysové světlo
Já bych na místě tohoto technika vin nebrousil, ale pokud by nebylo čitelné tak bych dal nevyhovující evidenčku a zkrátil TP na měsíc...fotodokumentace která se pořizuje je vlastně digitální stopou která dokumentuje činnost technika STK...dá se prověřit zpětně...
Když si nastudujete evropskou legislativu tak zjistíte že největší problém jsou výrobci...EU nařízení jim ukládá povinnost označovat vozidla příslušným identifikačním číslem tak, aby nemohlo dojít k jeho poškození a aby bylo ztížené jeho případné padělání...na velký náklaďák to přitom vybouchají tečkovou technologií za poravé přední kolo kde se to po první zimě ztratí...v ČR si pak za identifikaci a vyražení náhradní technologií naúčtují klidně 6500,- Kč, technici STK auta vyhazují a posílají je na úřad který má řešit porušování povinností výrobců, přitom k tomu nemá žádné zákonné možnosti....takže český úřad je za největšího idiota jen proto, že zahraniční nadnárodní výrobci hrubě porušují své povinnosti....tento idiot musí majitele vozidla nasměřovat k tomuto výrobci, který si to co zkazil po sobě dodatečně opraví a nechá si za to ještě dobře zaplatit....a pak nešťastného majitele majitele pošle zpět na idiotský úřad aby si to nechal zapsat do dokladů...a když je ta technická prohlídka omezena na měsíc a auto je denně v provozu a nechá se vše na poslední chvíli, je to skutečně zajímavé...
O těch VIN-kódech bylo napsáno už hodně, každý motorkář by si měl proto číslo řádně zkontrolovat a ošetřit aby nevyrezlo, před návštěvou STK ošetřit nějakým zázračným sprejem od würtha aby to šlo přečíst
Pokud jde o náhradní ražbu, ta je plně v kompetenci výrobce...do léta roku 2017 existovala vyhláška MDCR podle které mohl povolit náhradní ražbu dopravní úřad, ale někdo jí novelizoval tak že toto ustanovení vypustil....Každému kdo přemýšlí je jasné proč...když to nemůže povolit úřad, musí to opravit výrobce a ten si za to nechá zaplatit...úřad to pak mlže maximálně zapsat do dokladů jako informaci...to je jen za 50,- Kč....
Je nutné si uvědomit že úřad není všemocný bůh, jeho povinnosti a jeho oprávnění jsou striktně vymezena zákonem a pokud mu zákon neumožňuje ukládat někomu nějaké povinnosti nebo udělovat někomu nějaká práva, nemůže je ukládat ani udělovat...
No a závěrem...jsou dvě možnosti
1.) buď zjistit kdo v současnosti zastupuje danou značku v ČR, požádat o opravu poškozeného VIN ( pokud nemají vlastní servis tak ať řeknou kdo to má vybouchat náhradní technologií a oni to následně pouze potvrdí - že ta motorka s opraveným VIN je skutečně motorka s původně poškozeným VIN k danému techničáku...jmenuje se to bezpečná identifikace výrobcem) pak musíte znova na evidenčku, kde technik do protokolu napíše že VIN je sice vyraženo náhradní technologií a je čitelné, ale že tato informace není uvedena v TP....takže EK bude opět nevyhovující...ale s tímto protokolem a potvrzením zástupce výrobce se motorka přihlásí a do TP se doplní informace o náhradní ražbě
2.)okamžitě odstoupit od kupní smlouvy vrátit moto a požadovat peníze...existuje na to judikát nejvyššího soudu, nečitelné VIN je důvodem k odstoupení od smlouvy...způsobuje technickou nezpůsobilost vozidla podle § 37 zákona 56/2001 Sb., takové vozidlo nelze provozovat...nelze jej ani registrovat na nového majitele a brání to řádnému užívání věci protože technická prohlídka je omezena na 30 dnů a pak je konec...
3.) je i třetí možnost dát to k ekolikvidaci
Naposledy editováno 24.03.2018 09:31:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problémy na STK, VIN, obrysové světlo
Naposledy editováno 24.03.2018 09:30:22
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Derbi Atlantis 50 náhradní klíč Derbi Atlantis 50 | MaraSuba | 0 | 30.7.2020 v 11:24 MaraSuba |
Derbi Atlantis 50 2T zvýšení výkonu Derbi Atlantis 50 | dzurilla | 6 | 7.11.2018 v 16:52 bimbo750 |
Derbi Atlantis 50 2t - olej a aditivum Derbi Atlantis 50 | dzurilla | 6 | 16.9.2018 v 07:37 čeplin |
Derbi, přestane jet, po nastartovan... Derbi Atlantis 50 | Shimmy8 | 15 | 24.8.2018 v 14:36 Shimmy8 |
Derbi Atlantis plotna pro kufr Derbi Atlantis 50 | TToomm22 | 0 | 3.8.2016 v 12:43 TToomm22 |