globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Problémy na STK, VIN, obrysové světlo
Ahoj, koupil jsem skůtra od prvního majitele v ČR a první cesta byla na STK.
Technik nejdříve řešil a fotografoval čísla. Na tomto modelu je vin vyjiskřené na podsedlové trubce která je zespoda zakryta plastem. Není tedy možné provést fotografii úplně z kolmého pohledu. Když to technikovi nešlo vyfotit, tak vzal smirkový papír, né moc jemný a začal "čistit" následně vin zvýraznil křídou a vyfotil. Bohužel opět tak bídně, že z fotek nebylo číslo zřejmé. Takhle to ještě dvakrát zopakoval a vzhledem k tomu, že číslo bylo pouze vyjiskřené na slabých trubičkách, tak ho nadobro znehodnotil. Podotýkám, že ještě po prvním zásahu smirkovým papírem bylo číslo z rámu při dobrém světle čitelné! Načež mi do protokolu napsal vážnou závadu "Identifikační číslo/výrobní číslo je neúplné nebo nečitelné nebo vyrezlé, nebo poškozené".
Jako druhý problém mi oznámili, že moto nemá obrysové světlo a pokud chci příště projít (opakované kontrola do 30 dnů), musím si ho nainstalovat. Je to 50 skůtr kategorie LA, tak se chci zeptat zda je v této kategorii vůbec povinné, neboť jsem si jist, že ani jawa 50 tímto obrysovým světlem nedisponuje.
Velký problém je v tom, že moto zatím ani nemám na sebe registrované a evidenčkou neprošlo.
Prosím o radu těch, kteří mají s tímto nějaké zkušenosti. Jak dále postupovat?

Děkuji každému za věcné rady
Předchozí
1 2 3
Následující

Problémy na STK, VIN, obrysové světlo

24.3.2018 v 07:32 | Nahoru | #1
Ahoj to bude asi pekny debil pokud ti vzal na cislo hruby smirek - u nas to delaji taky ale maji hrubost 2000
Jinak mam take skutr 50 s max rychlosti 45km/h a obrysove svetlo nemam
Stezoval bych si na nej u vedouciho STK

1 reakcí na tento příspěvek Problémy na STK, VIN, obrysové světlo

24.3.2018 v 07:37 | Nahoru | #2
vedoucí stál vedle něj, když mi kurvil to číslo a konkrétně on už mi v minulosti odmítl udělat technickou kontrolu na dovezenou motorku z poslka z roku 85, že nemá dva techničáky. Pointa byla v tom, že poláci někdy do roku 90 vydávali pouze jeden techničák.
Kde si stěžovat dál? Ministerstvo dopravy, nebo podat TO na polici?? Jsem opravdu nešťstnej, kam ten náš svět spěje

Problémy na STK, VIN, obrysové světlo

24.3.2018 v 08:23 | Nahoru | #3
Mel si ho s tim brousenim cisla poslat do prdele a jit na jinou STK...no uz se stalo...cislo si muzes "vyklepat" sam - slo by to udelat tak, aby to technik nepoznal - akorat to bude trochu smrdet.Na jedne STK ti napisou, ze mas necitelny VIN a na druhe uz bude VIN ok - to trochu smrdi. Ja bych poslal oficialni stiznost na MD. Ale podle me to dopadne nahradni razbou, ted ale otazka jak je to pravne - jestli o to muzes zazadat ty, nebo byvaly majitel, ktery je napsany jeste v TP. Zkus jeste zavolat na nejaky DI a zeptat se i tam...

(reakce na) Problémy na STK, VIN, obrysové světlo

24.3.2018 v 09:08 | Nahoru | #4
Raptík> na postup konkretniho technika je potreba svoi stiznost smerovat primo na ministerstvo dopravy, pri stiznosti na STK na mistne prislusny krajsky urad.

„Podle § 37 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů musí být z podání patrno, kdo je činí, které věci se týká a co se navrhuje. Fyzická osoba uvede v podání jméno, příjmení, datum narození a místo trvalého pobytu, popřípadě jinou adresu (nebo elektronickou adresu) pro doručování. Právnická osoba uvede v podání svůj název, identifikační číslo a adresu sídla, popřípadě jinou adresu (nebo elektronickou adresu) pro doručování. Podání musí obsahovat označení správního orgánu, jemuž je určeno,a podpis osoby, která je činí (u stížnosti podané elektronicky se nepožaduje její podepsání zaručeným elektronickým podpisem).

Podání s výše uvedenými náležitostmi, jehož řešení je v kompetenci Ministerstva dopravy, můžete zasílat na adresu: stiznosti@mdcr.cz."

1 reakcí na tento příspěvek Problémy na STK, VIN, obrysové světlo

24.3.2018 v 09:22 | Nahoru | #5
samozřejmě na Ministerstvu dopravy je odbor provozu silničních vozidel, kde si můžete stěžovat...tento odbor podle zákona usměrňuje činnost STK ... konkrétní správní rozhodnutí kterým je povolen provoz STK vydává konkrétní Krajský úřad...ještě donedávna to bylo nastaveno tak že neexistovala zákonná možnost jak zavřít STK, dnes lze za porušení povinností uložit techniku pokutu nebo zákaz činnosti

Já bych na místě tohoto technika vin nebrousil, ale pokud by nebylo čitelné tak bych dal nevyhovující evidenčku a zkrátil TP na měsíc...fotodokumentace která se pořizuje je vlastně digitální stopou která dokumentuje činnost technika STK...dá se prověřit zpětně...

Když si nastudujete evropskou legislativu tak zjistíte že největší problém jsou výrobci...EU nařízení jim ukládá povinnost označovat vozidla příslušným identifikačním číslem tak, aby nemohlo dojít k jeho poškození a aby bylo ztížené jeho případné padělání...na velký náklaďák to přitom vybouchají tečkovou technologií za poravé přední kolo kde se to po první zimě ztratí...v ČR si pak za identifikaci a vyražení náhradní technologií naúčtují klidně 6500,- Kč, technici STK auta vyhazují a posílají je na úřad který má řešit porušování povinností výrobců, přitom k tomu nemá žádné zákonné možnosti....takže český úřad je za největšího idiota jen proto, že zahraniční nadnárodní výrobci hrubě porušují své povinnosti....tento idiot musí majitele vozidla nasměřovat k tomuto výrobci, který si to co zkazil po sobě dodatečně opraví a nechá si za to ještě dobře zaplatit....a pak nešťastného majitele majitele pošle zpět na idiotský úřad aby si to nechal zapsat do dokladů...a když je ta technická prohlídka omezena na měsíc a auto je denně v provozu a nechá se vše na poslední chvíli, je to skutečně zajímavé...

O těch VIN-kódech bylo napsáno už hodně, každý motorkář by si měl proto číslo řádně zkontrolovat a ošetřit aby nevyrezlo, před návštěvou STK ošetřit nějakým zázračným sprejem od würtha aby to šlo přečíst

Pokud jde o náhradní ražbu, ta je plně v kompetenci výrobce...do léta roku 2017 existovala vyhláška MDCR podle které mohl povolit náhradní ražbu dopravní úřad, ale někdo jí novelizoval tak že toto ustanovení vypustil....Každému kdo přemýšlí je jasné proč...když to nemůže povolit úřad, musí to opravit výrobce a ten si za to nechá zaplatit...úřad to pak mlže maximálně zapsat do dokladů jako informaci...to je jen za 50,- Kč....

Je nutné si uvědomit že úřad není všemocný bůh, jeho povinnosti a jeho oprávnění jsou striktně vymezena zákonem a pokud mu zákon neumožňuje ukládat někomu nějaké povinnosti nebo udělovat někomu nějaká práva, nemůže je ukládat ani udělovat...

No a závěrem...jsou dvě možnosti

1.) buď zjistit kdo v současnosti zastupuje danou značku v ČR, požádat o opravu poškozeného VIN ( pokud nemají vlastní servis tak ať řeknou kdo to má vybouchat náhradní technologií a oni to následně pouze potvrdí - že ta motorka s opraveným VIN je skutečně motorka s původně poškozeným VIN k danému techničáku...jmenuje se to bezpečná identifikace výrobcem) pak musíte znova na evidenčku, kde technik do protokolu napíše že VIN je sice vyraženo náhradní technologií a je čitelné, ale že tato informace není uvedena v TP....takže EK bude opět nevyhovující...ale s tímto protokolem a potvrzením zástupce výrobce se motorka přihlásí a do TP se doplní informace o náhradní ražbě

2.)okamžitě odstoupit od kupní smlouvy vrátit moto a požadovat peníze...existuje na to judikát nejvyššího soudu, nečitelné VIN je důvodem k odstoupení od smlouvy...způsobuje technickou nezpůsobilost vozidla podle § 37 zákona 56/2001 Sb., takové vozidlo nelze provozovat...nelze jej ani registrovat na nového majitele a brání to řádnému užívání věci protože technická prohlídka je omezena na 30 dnů a pak je konec...

3.) je i třetí možnost dát to k ekolikvidaci

Naposledy editováno 24.03.2018 09:31:07

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problémy na STK, VIN, obrysové světlo

24.3.2018 v 09:28 | Nahoru | #6
CRF1000> s tim odstoupenim od smlouvy bych byl opatrnejsi. nevime, jak smlouva znela. tzn jestli bylo psano, ze to kupuje jak to lezi a bezi, ma kupec smulu (jesti to novy OZ nezmenil). navic - VIN je naprosto zakladni vec, ktera se kontroluje pri koupi. prodavajici mu v klidu muze rict - prohledl jste si to, zadny problem jste s tim nemel, mezi tim se s tim delo buh vi co, je videt neodborny zadah, znehodnotil jste si to, takze mate smulu. jinak souhlas, oslovil bych oficialniho vyrobce/dovozce s zadosti o obnovu VIN.

Naposledy editováno 24.03.2018 09:30:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problémy na STK, VIN, obrysové světlo

24.3.2018 v 09:46 | Nahoru | #7
Eso_Rimmer>
To je pravda, lidé kontroluji v supermarketech jogurty za 5 Kč a hledají datum výroby, ale drahou motorku nebo auto si nezkontrolují a nechají se ubezpečovat je je vše ok...a s tím nový oz počítá, byl - li kupující ubezpečen o tom že je vše ok může to být důvodem k odstoupení...ale prokazuje se to blbě když chybí nějaký cebia-garance-certifikát nebo příslušný text ve smlouvě

posuzování VIN techniky STK je hoooodně subjektivní...na SK k tomu mají metodiku, kolik a kterých znaků musí být nečitelných aby byl problém...technikům STK v ČR také chybí zdravý rozum , samozřejmě také příslušné informace, pokud nějakou motorku vyráběl jediný výrobce a jeho světový kód ( první znaky VIN) byl například ABC, tak když bude nečitelné "B" a ostatní znaky budou ok, nedělal bych si s tím velkou hlavu...ale u nás bude EK nevyhovující....samozřejmě něco jiného je když se nedá přečíst posledních 6-7 znaků, protože to může být poškozeno schválně kvůli ojebání kupujícího nebo naklonování motorky k jiným dokladům..../taková domácí přestavba nebo stavba /

Naposledy editováno 24.03.2018 09:49:20

Problémy na STK, VIN, obrysové světlo

24.3.2018 v 12:45 | Nahoru | #8
Ještě se zeptám, zda máte nějaký podnět k tomu obrysovém světlu. Jdu sesmolit tu stížnost, tak bych to tam rád zakomponoval. Díky za každé info.

(reakce na) Problémy na STK, VIN, obrysové světlo

24.3.2018 v 12:48 | Nahoru | #9
CRF1000> zrovna posledních 5 znaků bylo čitelných i z té pořízené fotky. Tedy před tím, než to totálně obrousil Já přece nemůžu za to, že nějakej vocas na technický neumí fotit, respektive, když ty fotky nejsou čitelný snad není důvodem k tomu aby to zkurvil nadobro

Problémy na STK, VIN, obrysové světlo

24.3.2018 v 12:51 | Nahoru | #10
k tomu svetlu-jde o to, jestli to vozidlo bylo schvaleno bez nej.

Problémy na STK, VIN, obrysové světlo

24.3.2018 v 13:01 | Nahoru | #11
nikde v poznámce v TP to není, je to skutečně od distributora v ČR, zakoupeno v motoráji a české doklady to tehdá dostalo bez toho světla ba i bez vypínače... To co se začíná dít na těch technickejch je vážně absurdní

Problémy na STK, VIN, obrysové světlo

24.3.2018 v 13:20 | Nahoru | #12
spojil bych se s tim motorajem, at se k tomu vyjadri.

Problémy na STK, VIN, obrysové světlo

24.3.2018 v 13:26 | Nahoru | #13
bohužel motoráj už neexistuje stejně tak jako oficiální distributor dané doby Cagiva ČR. Nevím jak se mi bude vyjadřovat k tomu že mi technik STK vysmirkoval vyjiskřené číslo... Je to jasné pochybení toho technika. Jo tys asi mysle to světýlko... no k tomu už se mi také nevyjádří.

Problémy na STK, VIN, obrysové světlo

24.3.2018 v 19:39 | Nahoru | #14
Debil sám to zkurví a ještě buzeruje. Mezi oči bych mu dal

Problémy na STK, VIN, obrysové světlo

24.3.2018 v 19:47 | Nahoru | #15
Ted jsem jeste sundal plast a na dennim svetle je krasne videt ze lak na tom vyjiskrenem vinku a vsude kolem byl pred zasahem technika bez sebemensiho poskozeni. Proste stacilo plivnout do kapesniku a tim to vycistit a urcite by to slo i nafotit bez problemu.dokonce manzelka i z toho zkurveneho vinu jako nezavysla osoba trefila asi 13 znaku z sedmnacti.ale zmrveny uz je to nevratne😢

1 reakcí na tento příspěvek Problémy na STK, VIN, obrysové světlo

24.3.2018 v 20:10 | Nahoru | #16

jsem to asi 30 x vyblejsknul na ruzné režimi fotáku s ruzným stíněním a zdá se, že tahle fotka zachytila více než lidské oko... tipněte si co je tam za čísílka

Problémy na STK, VIN, obrysové světlo

24.3.2018 v 20:15 | Nahoru | #17

na téhle je asi nejvíc vidět jak to ten šikula vybrousil. Každej trochu soudnej člověk musí uznat, že kdyby do toho nešáhnul tím smirklem, tak to tam muselo vydržet věky věků... ted už je jen otázka zda ten soudnej člověk bude sedět na DI, čehož se dosti bojím, neboť zápis z STK je nekompromisní "vozidlo z hlediska evidenční kontroly nevyhovuje"

Problémy na STK, VIN, obrysové světlo

24.3.2018 v 20:17 | Nahoru | #18
to, ze nevyhovuje neznamena, ze ti to automaticky nemohou prepsat, to se tu nedavno rozebiralo. problem je v tom, ze se jedna o necitelny VIN. s tim na magistratu nehnes.

Problémy na STK, VIN, obrysové světlo

24.3.2018 v 20:34 | Nahoru | #19
zkusim to MD s telefonickým dotazem, ale je to jen tvrzení, proti tvrzení. Tohle by mě dříve nenapadlo ani ve snu no uvidíme jaká bude dohra. Už mě chytá normální paranoa, už premýšlím o tom jak na příští STK ať už bude s čímkoliv si vezmu videokameru a po celou dobu budu natáčet technika, ať už bude dělat cokoliv...

2 reakcí na tento příspěvek Problémy na STK, VIN, obrysové světlo

24.3.2018 v 20:44 | Nahoru | #20
je nutné sdělit také číslo protokolu, nebo jej naskenovat a poslat, ty fotografie pořízené technikem jsou tam vložené...tedy pokud je tam vložil, možná tam vložil jen tu po obroušení...co si pamatuji tak derbi přešla pod koncern piaggio a to by v čr mělo mít zastoupení, kdysi to byla firma a-spirit, pak někdo jiný ale to se dá vygooglit na webu mdcr, stačí zadat "seznam akreditovaných zástupců" měla by tam být aktuální tabulka
VTHATL0SAZG1933++ ty poslední nepřečtu

Naposledy editováno 24.03.2018 20:48:38

(reakce na) Problémy na STK, VIN, obrysové světlo

24.3.2018 v 20:51 | Nahoru | #21

CRF1000 píše: je nutné sdělit také číslo protokolu, nebo jej naskenovat a poslat, ty fotografie pořízené technikem jsou tam vložené...tedy pokud je tam vložil, možná tam vložil jen tu po obroušení...co si pamatuji tak derbi přešla pod koncern piaggio a to by v čr mělo mít zastoupení, kdysi to byla firma a-spirit, pak někdo jiný ale to se dá vygooglit na webu mdcr, stačí zadat "seznam akreditovaných zástupců" měla by tam být aktuální tabulka
VTHATL0SAZG1933


což o to tohle všechno se nechá vyběhat, ale pořád jde o princip, frajer neumí fotit, tak mi to zkurví a prostý lid bude jen běhat a nechat si srát na hlavu... Dnes i zítr se řádně pomodlím, ať na DI narazím na rozumného technika, který mi to alespoň nechá přepsat a dá mi příkaz k vyražení nového vin... je smutné, že za tuto službu opět zaplatím těm co mi to zkurvili

Problémy na STK, VIN, obrysové světlo

24.3.2018 v 20:57 | Nahoru | #22
Ještě k tomu zákonu 56, čumím do toho jak husa do flašky, ale nikde tam není napsáno že kategorie LA musí mít obrysové světlo. V paragrafu §15 je tam jakási hláška, že "vozidlo musí splnovat technické požadavky na bezpečnost silničního provozu". Technické požadavky na bezpečnost silničního provozu však nikde nemohu najít. Prosím poraďte kde se dají najít.

(reakce na) Problémy na STK, VIN, obrysové světlo

24.3.2018 v 21:02 | Nahoru | #23

CRF1000 píše: je nutné sdělit také číslo protokolu, nebo jej naskenovat a poslat, ty fotografie pořízené technikem jsou tam vložené...tedy pokud je tam vložil, možná tam vložil jen tu po obroušení...co si pamatuji tak derbi přešla pod koncern piaggio a to by v čr mělo mít zastoupení, kdysi to byla firma a-spirit, pak někdo jiný ale to se dá vygooglit na webu mdcr, stačí zadat "seznam akreditovaných zástupců" měla by tam být aktuální tabulka
VTHATL0SAZG1933++ ty poslední nepřečtu


apropo, téměř jsi to trefil, místo Z je 2 a ta poslední jsou 18. ten konec je bohužel vybroušenej nejznamenitěji. Každopádně si pamatuji že těch posledních 6 čísel jsem bez problému přečetl i v momentě, kdy to bylo ještě oplastovné a nepřístupné...

1 reakcí na tento příspěvek Problémy na STK, VIN, obrysové světlo

24.3.2018 v 23:05 | Nahoru | #24
Presne, by me zajimalo, co delat v situaci, kdy jiz oficialni zastoupeni daneho vyrobce v CR bez nahrady jiz neexistuje - asi si s tim leda vytrit prdel...

Osobne bych v miste kde je VIN odstranil barvu - prijde mi, ze technik jen lehce zbrousil barvu - dulky pismen vlastne vyrovnal s hornim okrajem trubky (snad je to trochu k pochopeni), proto to nejde precist...ale asi tu barvu odstranovat primo na te STK, ktera to zpusobila...

(reakce na) Problémy na STK, VIN, obrysové světlo

24.3.2018 v 23:26 | Nahoru | #25

Raptík píše:
jsem to asi 30 x vyblejsknul na ruzné režimi fotáku s ruzným stíněním a zdá se, že tahle fotka zachytila více než lidské oko... tipněte si co je tam za čísílka


*VTHATLOSA2G193318* Vidím toto a bez toho broušení by to bylo vidět lepe ,napadá zkus to přejet tempem a rozleštit a pak vinko potři grafitovým prachem a pak otři mělo by pak vyběhnout lépe do oka
nebo stahni mirně šmirglem 2000-3000(povrch zjednotiš a ty prohlubně budou lepé čitelný)

Naposledy editováno 24.03.2018 23:31:32

1 reakcí na tento příspěvek Problémy na STK, VIN, obrysové světlo

25.3.2018 v 08:24 | Nahoru | #26
Koupil bych nějakou delší jehlu do jehlovýho ložiska, pod vodou bych ji vybrousil do tenký rýsovací jehly. Tou bych poťukal pod lupou všechny tečky VINu. Lehce bych to celý přetřel černou barvou a nechal zaschnout. Pak bych to přebrousil opatrně tak, aby zůstako dost barvy v tečkách a na trubce nic. Následovalo by potření VINu jablkem a tejden oraz. Vzhůru s orezlým VINem na jiný STK a těšil bych se, jak VIN technik zázračně šmirglem obnoví. Hotovo.
Teda né, pak přelakovat bezbarvým klakem...
Není to návod, jak ojebávat jiný VINy...

Problémy na STK, VIN, obrysové světlo

25.3.2018 v 11:30 | Nahoru | #27
Zkusil bych to přejet tuhou, poté ji vygumovat. Tuha zůstane v důlcích a potom to přelakovat.

(reakce na) Problémy na STK, VIN, obrysové světlo

26.3.2018 v 14:31 | Nahoru | #28
2stroke> výrobce může mít zastoupení v jiné zemi , takže řešit se zahraničním zastoupením

2 reakcí na tento příspěvek Problémy na STK, VIN, obrysové světlo

26.3.2018 v 14:37 | Nahoru | #29
Požadavky na montáž světelného zařízení u motocyklů (i mopedů, sidecarů etc.) upravují 3 tyto předpisy:

Evropská směrnice 2009/67/ES

předpis EHK OSN č. 53

předpis EHK č.74.

Samozřejmě máme mnoho novějších směrnic a nařízení ale obrysové světlo je povinné. nevím jak to máš s brzdovým světlem a s osvětlením SPT ale nedokážu si přestavit skůtr který v noci nemá vzadu rozsvícené žádné světlo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problémy na STK, VIN, obrysové světlo

26.3.2018 v 15:41 | Nahoru | #30
CRF1000: Tipuju, že v tomhle případě se jedná o přední parkovačku. Viz ta narážka na fichtly.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Derbi Atlantis 50 náhradní klíč Derbi Atlantis 50 MaraSuba 0 30.7.2020 v 11:24 MaraSuba
Derbi Atlantis 50 2T zvýšení výkonu Derbi Atlantis 50 dzurilla 6 7.11.2018 v 16:52 bimbo750
Derbi Atlantis 50 2t - olej a aditivum Derbi Atlantis 50 dzurilla 6 16.9.2018 v 07:37 čeplin
Derbi, přestane jet, po nastartovan... Derbi Atlantis 50 Shimmy8 15 24.8.2018 v 14:36 Shimmy8
Derbi Atlantis plotna pro kufr Derbi Atlantis 50 TToomm22 0 3.8.2016 v 12:43 TToomm22

TOPlist