2 reakcí na tento příspěvek Rozumí někdo ložiskům?
Anti píše: Odpověděl sis sám.Je to 5mm a to už je na jednoválci dost.Jen jsem se bál,aby se tam ty jehly nějak blbě nevrtěly.Tření bude možná o něco větší,ale zanedbatelné,na druhou stranu bude větší styčná plocha..Taky nevím nakolik bude problém s podložkami.Nebudou úplně kopírovat dráhu jehel.
myslíš ty axiální kroužky?to by asi nevadilo,musí mít větší průměr ať zakryje jehly i oko ojnice...
1 reakcí na tento příspěvek Rozumí někdo ložiskům?
apropo..
vejde se ti nová ojnice do klikové skříňě?
co uděláš s hlavou válců a s válcem?
nevím, co si od té úpravy slibuješ, ale výsledek je hooodně nejistý
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozumí někdo ložiskům?
Co si slibuju?Změnu charakteru motoru,jeho vyjímečnost a osobní uspokojení z vítězství nad technikou?
Anti píše: RUTAN> Jedná se o ojnici pro valivé uložení,není půlená.Ojnice se použije jiná s menším okem a ten rozdíl půjde použít na zvýšení zdvihu.Takže vzdálenost nové ojnice vůči ostatním konponentům se nezmění.Snížení průměru by se mohlo projevit negativně na zmenšení životnosti,ale teoreticky by to mohla kompenzovat větší počet jehel.
Co si slibuju?Změnu charakteru motoru,jeho vyjímečnost a osobní uspokojení z vítězství nad technikou?
ok, cíl chápu:)
akorát si to, co popisuješ nějak nedovedu představit, ale to je asi tím, že jsem zaseknutý v motorech, kde jsou ojnice půlené..
2 reakcí na tento příspěvek Rozumí někdo ložiskům?
Kerut:Je to jediné možné řešení.Originální klika je na fest,ojnice lítá cca milimetr od převodovky.Takže jediný způsobe je ojnice s menším spodním okem kde rozdíl v rozměru může nalepšit zdvih.
puffybodie:Jezdím jako důchodce a zřídkakdy se dostanu nad šest tisíc.Ta uprava by mohla posunout spektrum ještě níže.Nicméně díky za upozornění,nenapadlo mě že pístová rychlost u KLR je v základu takto vysoká.
axs:I s větším vrtáním se počítá .Ale není tam moc prostoru,dá se jít snad na nějakých 103,89(schnitz racing) ,nicméně mě spíš láká změna zdvihu pro "lepší spodek".
1 reakcí na tento příspěvek Rozumí někdo ložiskům?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozumí někdo ložiskům?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozumí někdo ložiskům?
Axs> ne ze bych zasadne nesouhlasil, ale proc to bude mit to bez klece vetsi treni ? jehla v kleci se preci tre navic jeste o tu (vodici, jinou funkci tam nema) klec, zatim co jehlice mezi dvema brousenejma plochama se jen valej..
1 reakcí na tento příspěvek Rozumí někdo ložiskům?
kerut:Ojnici potřebuješ delší,ne zkrácenou,jinak by ti píst mlátil do setrváků.A pokud změním zdvih,musím o stejný (nebo spíše větší kvůli zvětšení spalovacího prostoru) rozměr prodloužit vložku.A pak už stačí jen podložka pod válec.
1100Virago:Originální výfuk u KLR je přicpaný a spodek je podstatně horší jak u otevřeného.
RUTAN:Zrovna Biga bych jako etalon spodku nedával.U FSE na tom asi něco bude,ale tady nejde o podřízení všeho jedné vlastnosti,ale o opak.
Naposledy editováno 21.01.2018 15:27:43
2 reakcí na tento příspěvek Rozumí někdo ložiskům?
1. Jehly bez klece se budou naklápět a šprajcovat. Tomuto se dá zamezit kratšími válečky ve dvou řadách s mezikroužkem, jako mají kývačky. Mezera (na roztečném průměru) mezi válečky musí zůstat několik desetin celkově, tedy cca 0,02mm mezi každými dvěma válečky. Proto má kývačka průměr čepu 21,9mm a ne 22mm, aby byla obvodová vůle akorát. Ojnice koná kývavý pohyb válečky neustále zrychlují a zastavují. Jejich setrvačnost a třecí síly pak způsobí, že se "štorcují" a kousnou. U kývaček je dlouhodobě použitelný limit cca 5000 ot/min. Další důvod použití jehel v kleci je, že samotné válečky se vlivem odstředivých sil natlačí na vnější stranu a třou jeden o druhý, špatně mažou a nechtějí se točit.
2. Na čepu vznikne zalomení, které sníží pevnost. U hladkého čepu je největší namáhání na přechodu ze zalisované části, a ty zde ještě vytvoříš vrub.
3. Na bocích ojničního oka musí být hladké kalené příložky s vnitřním průměrem stejným, jako má čep, jinak si válečky brnknou o přechod rameno/zalomený čep a je konec.
4. Jak zalisuješ čep, aby excentr byl ve správné poloze a nepootočil se při lisování? Nejde ani tak o změnu zdvihu, ale změnu časování.
5. Rozříznout jehlovou klec na dva měsíčky, abys byl schopen toto smontovat, lze, ale nebude to fungovat v otáčkách. Bronzová klec musí být celistvý kruh, jinak se vlivem odstředivých sil zdeformuje, zadře.
Výsledný efekt prodloužení zdvihu bude tak +5% výkonu (protože zároveň zvýšíš ztráty), beze změny charakteristiky. To by ti dokázalo kompenzovat úbytek výkonu s nadmořskou výškou, který bys pozoroval například na vyjížďce od vás do Telče. Pokud chceš opravdu něco jiného, tak jedině s jinýma vačkama. Například zde ti za 420USD zvýší točivý moment z 44Nm na 56Nm:
http://www.happy-tra...camshaft-klr650.html
Naposledy editováno 21.01.2018 15:42:11
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozumí někdo ložiskům?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozumí někdo ložiskům?
kerut píše:
Axs> ne ze bych zasadne nesouhlasil, ale proc to bude mit to bez klece vetsi treni ? jehla v kleci se preci tre navic jeste o tu (vodici, jinou funkci tam nema) klec, zatim co jehlice mezi dvema brousenejma plochama se jen valej..
Klec valive elementy oddeluje, fakt se o ni netrou, to by ti to moc dlouho nevydrzelo. Lozisko s plnym poctem vs. lozisko s kleci ma sice vyssi unosnost ale taky mensi max. otacky .
1 reakcí na tento příspěvek Rozumí někdo ložiskům?
https://uloz.to/!A7A...-julius-mackerle-pdf
Vše popsáno pěkně polopatisticky, bez jediného slova navíc a zároveň nic nechybí. Myslím, že po asi tak čtvrtém přečtení už bude jasné, jaké cesty vedou k cíli - aby to jelo.