bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Co za Enduro.
Zdravím, chtěl bych se zeptat co je lepší mezi KTM 300 EXC TPI (2 takt) nebo KTM EXC-F 500ccm (4 takt), či byste mi poradili něco úplně jiného. Ptám se protože si chci časem dělat řidičák už na něco pořádného a chtěl bych se s tím vyřádit ne jen na silnici ale, také někde vyjíždět kopce a projíždět s kamarády lesíky na endurech. A mimochodem chtěl bych vědět rozdíl mezi 2 taktem a 4 taktem protože 2 takt docela dost dobře zvládá terén, hlavně kopce. A 4 takt se vyrábí ve větších ccm ale naopak na tom terénu mu to moc nejde. (Tedy tak to alespoň vypadá)

Naposledy editováno 21.01.2018 02:50:24

Co za Enduro.

Skvělá odpověď, děkuji! 22.1.2018 v 11:30 | Nahoru | #1
Někdo, kdo jezdil ve felícii tu všem vysvětluje, že úplně v pohodě může řídit monopost F1 a ještě si s tím občas sjede pro rohlíky. Proboha, chceš si koupit ZÁVODNÍ motorku, extrémně vyhraněnou jednoúčelovku, která je stavěná do max výbušnosti, nejnižší možné váhy, atd. a tomu odpovídají nutné zkušenosti a finanční náročnost. Budeš se crcat na stroji, jehož potenciál využije na 10%. Je to hloupá a drahá zkušenost. EXC 450, že jí to nejde v terénu? Čemu jinému by to v terénu mělo jít?!

Sežeň WR250R, případně ekvivalent (CRF250L, KLX250, nicméně vše to je slabší) nebo AJP PR5. Budeš z toho nadšenej mnohem víc a naučíš se. Nezabije Tě to a bude to pro Tebe absolutně dostačující!

PS: udělej si pořádnou pojistku!!!! Já si udělal nepěknou zlomeninu stehna .. Každej, koho znám a jezdí, tak má minimálně zlomenou klíční kost, minimálně.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co za Enduro.

Skvělá odpověď, děkuji! 22.1.2018 v 12:15 | Nahoru | #2
PatrikTTC>1) kolik máš na moto peněz?
2) pokud starší ostré enduro, počítej se startovací investicí okolo 15tis + na servis a kontrolu aby ses povozil, pokud né je možnbé že budeš víc opravovat než jezdit
3) pokud se chceš na motorce učit, ostrý 2t nedoporučuju (začátečnik se bojí motorku držet v otáčkách, pro nepředvítelnost často chcípe motor a jezdci se dlouho trápí, pro cestování - nepoužitelné!), starší ostrý 4t nedoporučuji pro jeho servisní náročnost
4) nejlépe ti radil : Animals21 (sám nedávno vybíral stroj a začínal..) , pořiď WR250R a podobné (čitelné,min. servisně náročné...) - něco najezdi,něco se nauč a pak dál...

(reakce na) Co za Enduro.

Skvělá odpověď, děkuji! 22.1.2018 v 13:07 | Nahoru | #3

4) nejlépe ti radil : Animals21 (sám nedávno vybíral stroj a začínal..) , pořiď WR250R a podobné (čitelné,min. servisně náročné...) - něco najezdi,něco se nauč a pak dál...



a hlavně už skončil na silnici je to v poho (to mě na Speed Tripla museli vysadit a odebrat berle a po dojezdu obráceně), ale terén jsem zkusil 7 měsíců od nehody a byl tam blok. Nicméně už mi to zase hlodá, noha už je víceméně v pohodě. chci tím říct - bacha, ostrá 450 tě může potrestat tak, že z toho budeš na DLOUHO špatnej. A když jsem se teda rozepsal - čistě ekonomickou úvahou jsem došel ke koupi nové, protože cokoliv staršího bude taková pokladnička, že za chvíli na ceně nové budeš

Naposledy editováno 22.01.2018 13:09:57

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co za Enduro.

Skvělá odpověď, děkuji! 22.1.2018 v 22:26 | Nahoru | #4
PatrikTTC> pokud mas dost financi a oranzove srdce....klidne kup 250 EXC , ale fungl novou
Pokud starsi moto, pak tu wr250r
To je jen muj pohled na vec, klidne delej jak myslis jinak....kazdej krok, je krok kupredu a zkusenost

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co za Enduro.

Skvělá odpověď, děkuji! 22.1.2018 v 23:19 | Nahoru | #5
PatrikTTC> z dotazu vlakna tomu rozumim, ze chces pojezdit na silnici i momo....
Odhaduju, ze budes jezdit 80%silnici (skola,mesto atd) a 20% nejake off , nemas partu enduraku- samotneho te to nebude v terenu bavit...
Takze ...k tomu jsou motorky tzv. Dualsporty ala WR250R,CR250L,KLX250(stroje s nizsim vykonem, nez ostra zavodni endura, ale zato servisni intervaly i zivotnost jsou podstatne delsi ...., KTM nic v tomto segmentu dualsportu nenabizi..., ve stredni trije je tu dira , pak az plnotucne stroje jako HQ 701/KTM 690
EXC je ostre zavodni enduro, neni urcene na viletni jezdeni do skoly/prace
Ostra endura :
2T je pocitove ovladatelnejsi, ma rado vysoke otacky....
4T je tezkopadnejsi, ale zato univerzalnejsi (motor ma podstatne vic pohyblivych casti, proto kdyz by se nedej boze zastavil motor poruchou, opravy jsou radove mnohem nakladnejsi nez u 2t)
Rozhodne, nez se rozhodnes utratit prachy, snaz se svezt na co nejvic strojich, sleduj testovaci akce,ktm pujcovny motorek atd...
To ze 2t vyjede kopec lip nez 4t neni uplne pravda...kazdemu vyhovuje neco jineho a vic nez rozdil stroju je dulezitejsi kdo ty riditka drzi...

2 reakcí na tento příspěvek Co za Enduro.

Skvělá odpověď, děkuji! 23.1.2018 v 09:18 | Nahoru | #6
PatrikTTC -> moje zkušenost s WRR. Koupil jsem si ji na 50% Silnice, a 50% Offroad, jako ty chceš. Začalo mě to táhnout víc k težšímu terénu, ale vzhledem k mojí muší váze mě zvedání těch 135kg motorky když mi upadla, natolik vyčerpávalo, že jsem pak z ježdění moc neměl. I když ta motorka zvládne opravdu hodně a i když s ní mlátíš, tak se nerozbije. ...ale ta váha, když jsem to zvedal na mokrym listí do protikopce :-/
Vzhledem k tomu, že mám i motárda, jsem pořídil 2012 berga TE 250, dal jsem nejhodnejší pružinku a v terénu si libuju. , Mám tedy 2 ostry jednoúčelovy motorky a WRR tím pádem chci prodat. Přijeď si pro ni :-B jsou na ní udělaná ložiska, gufera, tlumiče a pak koupil berga, takže jsem na ní osd té doby vlastně moc nenajezdil. Pokud budeš fakt jezdit 50/50, lepší motorky asi není. Jezdí se na tom dobře i s roštím dobře to svítí, je to moc uživatelsky příjemny. Servis? Na yamahu seženeš díly v každym krámě a spousta se dá koupit i druhovýrobě.

(reakce na) Co za Enduro.

Skvělá odpověď, děkuji! 23.1.2018 v 12:29 | Nahoru | #7
PatrikTTC> pokud vynechas asfalt, tak pouvazuj nad EXC 250 2T, 300 bych nedoporucil. Vim o par lidech co na 2T 250 enduru (ne crossu!) zacinali a nevidel jsem to nijak tragicky. Moc prijemne se vodi (nizka vaha), podvozek KTM je skvely a pokud ji nevytocis, je to nezaludny strojek.
Navic se naucis pracovat se spojkou a zadni brzdou, ale pocitej ze hlavne zacatky budou o pilovani zakladnich veci nekde na louce. 2T motor odpusti min nez 4T ktery se lip bere zespodu, prace s otackami a spojkou jsou narocnejsi. 2T je hravejsi, ale klade vyssi naroky, je otazka kam te srdce potahne.

1 reakcí na tento příspěvek Co za Enduro.

Skvělá odpověď, děkuji! 23.1.2018 v 12:55 | Nahoru | #8
Divné, že ještě nikdo nenabídnul AJP 250 PR5. Wr250r měl kamarád a není to špatný, je to celkem univerzál, ale vhodnější do terénu je právě ta AJP 250, protože má převody více do terénu a je lehčí.

2 reakcí na tento příspěvek Co za Enduro.

Skvělá odpověď, děkuji! 23.1.2018 v 15:55 | Nahoru | #9
Od PR5 není daleko FREE od KTM..., dělal se 250- 2T a 350 - 4T, nyní od 2018 myslím už jen 250-4T
např.
https://www.tipmoto....5-freeride-250r.html
- ale je to motorka hodně podobná trialce, nenáročná...,svez se i naní..., pokud nemáš najeto, pro začátek nemusí být špatná

(reakce na) Co za Enduro.

Skvělá odpověď, děkuji! 23.1.2018 v 16:55 | Nahoru | #10
PatrikTTC> Spíš jde o to že do začátku oceníš ten tupější motor, většina nevyjetejch výjezdů rozhodně není o nedostatku výkonu. A po sezoně budeš už kapku vědět něco o tom co vlastně potřebuješ, tak můžeš klidně prodat a koupi něco příhodnějšího. Mimochodem kousek od tebe (v Kralupech) bydlí Václav Horký, pokud používíš facebook tal si ho najdi a podívej se co jezdí na Africe (kapku přestavěný)
Čau, Tom

(reakce na) Co za Enduro.

Skvělá odpověď, děkuji! 23.1.2018 v 16:59 | Nahoru | #11
PatrikTTC> ale joo, EXC jsou to nádherné stroje ... pokud máš prachy, kup si co chceš....(ale pro účel 50silnice/50cesty jsou absolutně nevhodné a ostrý 2T kóóór..)
Malinko mi to příjde jako plácání klackem do hovna, když ještě nemáš ani papíry....a líbit na papíře se ti může cokoli...
Tak za úkol se na něčem svez, přemluv kamarády, ať ti pujčí všechny stroje a najezdi co nejvíc....+ ty testovačky, to ti pro rozhodnutí pomůže nejvíc
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM 350 EXC-F nebo KTM 500 EXC-F [1, 2] KTM EXC 350 F, KTM EXC 500 F kika. 42 16.3.2024 v 12:53 krokoš
Proc ma 4t oproti 2t v zakladu siln... KTM EXC 300 Norous123 28 22.2.2024 v 13:05 premikp
Cestovani na lehkem enduru KTM EXC 300, Husqvarna WR 300, Beta EVO 300 2T, Gas ... jirka-čz 28 26.1.2024 v 09:46 Metric
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Klíček zapalování KTM EXC 300 2019 ... KTM EXC 300, KTM EXC 300 E, KTM EXC 300 Six Days MalejMazel 14 23.1.2024 v 13:16 ktm525smerák


TOPlist