Originální díly PARTSDEPOT





Téma: Verva100
14.1.2018 v 22:44
Zdravím všechny příznivce jedné stopy,
jsem tady na webu motorkari.cz novým členem(první příspěvek) a také víceméně motorkářský začátečník (15 let pauza)a tak se předem omlouvám za případné nijance v založení tematu atd. Rád bych se zeptal zkušenějších a prosím o věcnou radu. Pořídil jsem si před 14 dny novou Kawu Versys 650 a rád bych do ní tankoval vysokooktanový benzín Verva100, jelikož s PHM od Benziny mám dlouhodobě dobré zkušenosti co se týká Vervy Diesel a Vervy 100 do mých firmeních vozidel, ale s Vervou100 v mašině nemám zkušenost žádnou.
Mohu s klidným svědomím tankovat do Versyse Vervu100, když má kompersní poměr 10.8 : 1 (DOHC) ???. V manuálu k mašině je uvedeno, že se má používat min. 91 oktanový benzín a vyšší, ale už není uvedeno kolik oktanů je max. přípustné. Nechci tankovat paliva s těma jejich "EURO BIO" přísadama co davaji do klasických 95tek a zasírat tak motor. Trochu vyšší cena Vervy100, mě až tolik netrápí, mám u nich v ramci firemních výhod nějakou množstevní slevu za odběry a jiné bonusy.

Naposledy editováno 14.01.2018 22:55:17

3 reakcí na tento příspěvek Verva100

15.1.2018 v 14:19 | Nahoru | #1
klidně jezdi, ničemu to moc nepomůže ale ani neuškodí. je v ní víc aditiv ale vyší oktany (čili vyší bod vzplanutí) nevyužiješ. jinak s tím že je bez "bio sraček" si dovolím nesouhlasit, to bylo možná dříve když měli výrobci na vybranou, teď se to musí přimíchávat (dle mých informací) do všeho rovným dílem. Dříve právě výrobce neměl povinnost to dávat všude ale jenom na určitý podíl paliv využít určitý poměr lihu, takže běžná paliva se "osolila" a prémiová se pyšnila že neobsahují líh.

Mimo jiné to potvrzuje co píš přímo benzina na stárnkách - http://www.vervapaliva.cz/

"Prémiový automobilový benzin VERVA s oktanovým číslem 100 byl vyvinut s cílem zlepšit výkon motoru, speciálně u vozů s vyšším kompresním poměrem, automobilů vyšší luxusní třídy a vozidel uplatňujících sportovní charakter jízdy. Také je vhodný pro výkonné sportovní motocykly a pro malá sportovní letadla.
Při vzniku tohoto vysokooktanového paliva byla použita nová speciální receptura aditivace a moderní typy přísad, které výrazně snižují třecí ztráty a mají příznivý vliv na zvýšení výkonu motoru.
Speciální receptura aditiva benzinu VERVA 100 dokáže snížit ztráty způsobené třením, a energie vzniklá při spalování tak může být efektivně využita, čímž pozitivně ovlivňuje množství spotřebovaného paliva.
VERVA 100 neobsahuje klasický biolíh, ale je na bázi ETBE (etyltercbutyléter) . ETBE má příznivý vliv na výhřevnost paliva, lepší oxidační stabilitu a neváže na sebe vodu, která negativně působí na výkon motoru a korozi."

No a co je ETBE - https://en.wikipedi...hyl_tert-butyl_ether
http://www.chemicke-.../2008_02_102-107.pdf
http://www.petroleum.cz/slovnik.aspx?pid=83

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

15.1.2018 v 15:01 | Nahoru | #2
petrprochazka> No prdel na tom je, ze MTBE pisi ze se ziskava ze zemniho plynu a ETBE z obnovitelnych zdroju, predevsim zemedelske plodiny.
Tudiz vlastne verva obsahuje biosracky a normalni 95 ne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

15.1.2018 v 15:27 | Nahoru | #3
petrprochazka> V tehle souvislosti by mne zajimalo kdy naposled se delal nejaky poradny rozbor paliv, ktery by vysvetlil, proc karburator je za 14 dni zasrany normalni 95 a kdyz tam jde V-Power, tak se nic takoveho nestane.

Nezajima mne nejaky zvyseny vykon a podobne ptakoviny, ale realita toho co do toho cpou. MTBE jasne, levnejsi atd. a je treba methanol. ETBE drazsi na vyrobu, je potreba vice ethanolu coz jsou nasledne komplikace zpusobene benzim a ethanolem, citlive na objem vody atd.

To nas ale nejak neposouva blize k tomu, kdyz do oboji se cpou BIO primesi, tak proc jedno palivo to zaprasi a druhe ne. Ne, nejsem chemik, takze to nevim A jednu pripadnou evidentni vec jako pancovani paliva, nekvalitni vyroba ted nechme stranou.

(reakce na) Verva100

16.1.2018 v 09:42 | Nahoru | #4

petrprochazka píše: ..... bez "bio sraček" si dovolím nesouhlasit, to bylo možná dříve když měli výrobci na vybranou, teď se to musí přimíchávat (dle mých informací) do všeho rovným dílem. Dříve právě výrobce neměl povinnost to dávat všude ale jenom na určitý podíl paliv.....



Můžeš prosím tě tuto informaci něčím podložit??? Docela by mě to zajímalo.

Měl jsem za to, že stále platí, že u benzínu je myslím (nebo minimálně dříve bylo) max. přípustných 5,0 % daných technickou normou na odebraný vzorek a 4,1% musí dodavatel paliv (nikoliv prodejce) splnit za rok v celém spektru svých paliv, tedy klidně i prodejem E85. U nafty tuším je (či bylo) 7,0% daných normou a 5,0% bio potřeba splnit. Proto si třeba Čepro jakožto docela významný dodavatel paliv může dovolit na svých čerpačkách (EuroOil) nabízet bezbio naftu a i benzín u nich dle dodáváků bývá údajně někde mezi 1-3% a těm pěti se blíží jen výjimečně, aniž by se tím teda nějak chlubili, což je u klasické 95 docela unikát...

Jestli teda nastala změna, tak jsem ji nezaznamenal. Proto prosím, doložit Díky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki versys 650 2011 Kawasaki Versys 650 berny777 10 30.12.2020 v 19:02 berny777
Prvá motorka po skútri - Suzuki V-S... [1, 2] Suzuki DL 650 V-Strom, Kawasaki Versys 650 w0rm 55 8.12.2020 v 20:04 w0rm
kawasaki versys 650 stojan předního... [1, 2] Kawasaki Versys 650 vopák 38 3.12.2020 v 13:26 vopák
Nolan n100-5 Kawasaki Versys 650 jandam 22 30.11.2020 v 18:35 Drakosaurus
Versys neobvyklé zvuky z výfuku. Kawasaki Versys 650 chytrej 23 20.10.2020 v 10:50 Codo

TOPlist