Molitanovej hříbek je cajk - alespoň líp filtruje, než kovový košíky. obvykle ho koupíš už s přírubou na karb, tak je zbytečný dávat tam ještě nějakou další trubku. dej pak novou svíčku a projeď to - podle barvy to napoví o bohatosti. po odstranění airboxu se většinou musí obohacovat směs.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa dandy 125- upravení sání
A nebo se s tím hrej, laď a získávej zkušenosti.
Jakýmkoliv zásahem na straně sání či výfuku změníš podmínky práce motoru a je pak potřeba tomu přizpůsobit obvykle karburátor...(4T je víc háklivý na změny na straně sání, 2T na výfuku).
Svíčku použij tu, jaká tam patří. Páč ta svým rozsahem obvykle vyhoví, ten "tuning" není až takový zásadní, abys musel používat extraunion speciální hromničky .
Ještě k té velikosti "airboxu".
U motorů se prostor před a za filtrem (uklidňující prostor) navrhuje tak, aby jeho - nazvěme to třeba rezonance - byla v souladu s nejčastěji používaným rozsahem otáček motoru při jeho provozu a to jednak z hlediska průběhu výkonové křivky a hlučnosti (no, že by zrovna todle v Jawě odborně řešili - ale možné je všecko).
Když do toho hrábneš, něco se stane - obvykle se zvýší hluk a přestane to jet...že?
Tož hodně štěstí!
1 reakcí na tento příspěvek Jawa dandy 125- upravení sání
Dělal jsem to v létě a chce to o tom něco vědět. Teď to jede líp, taky to zní (lepší než laďák ) a když je studenej vzduch asi pod 15°C píská jak kompresor a ještě to líp vypadá. To, že jede líp je ale hlavně kvůli tomu, že před zásahem byla mírně bohatá směs, hold předchozí majitelé si hráli s nastavením.
Právě proto, že se s tím (asi) nechtěli párat a taky proto, že přece jenom někdo o motorkách u nich (snad) něco ví...i když...žejo .
Ten šroubek bohatosti směsi - seřizuje se tak, že se správně seštelovaný motor (ventily), se správnou hladinou v karbecu atd. zahřeje a z polohy základního seřízení se jím začne ochuzovat směs.
U těchto karburátorů tento šroubek obvykle reguluje přívod paliva (u karbecu třindy, Zetek a podobně zase vzduch), takže se zašroubovává.
Při běžícím motoru by se postupně měly otáčky zvyšovat a po dalším zašroubovávání začne motor pracovat nepravidelně.
Od této polohy je potřeba šroub bohatosti směsi povolit tak,aby otáčky byly pravidelné. Což bývá tak o čtvrt-půl otáčky.
No a to je celé.
Když se tohohle nedá dosáhnout šroubkem bohatosti směsi, může být vyrajbovaná a nebo povolená volnoběžná tryska. To by třeba vysvětlovalo onen úplně zašroubovaný seřizovací šroubek.
A nebo sů v tem servisu oslé.
Když se chce neco seřizovat, měl by ten zbytek stroje být v dobrém technickém stavu.
Jednů sem chtěl zamachrovat a šteloval sem třindu známému - no, nesešteloval sem ju.
Kdyby totiž ta motorka byla kůň, tak bych ho zastřelil.
Posléze vyšlo najevo, že na motoru bylo v háji gufero na klice...tak tohle seřídit opravdu nešlo...takže proto ta zmínka o technickém stavu...
Naposledy editováno 09.11.2017 20:49:59
Ty stromy si stačí zapamatovat, značit je motorků nemusíš...
No a po nejakém tuningu budeš vědět, cos vyvédl.
Pokud teda budů provozní podmínky srovnatelné, že jo.
Podobný digitální přístroj měli v jedné nejmenované motocyklové továrně, teda za ňů - je tam krpál jak sviňa a kam se dojelo, tam zapichli kolek.
Jednoduché a funkční .
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa Dandy 125 správné složení před... Jawa 125 Dandy | Polgy100 | 6 | 20.2.2023 v 23:37 Kohlstein |
Jawa Dandy 125 guferá do prednej vi... Jawa 125 Dandy | armagedon74 | 3 | 24.7.2022 v 20:36 Valve |
Smazano [1, 2] Jawa 125 Dandy | sancho66 | 33 | 27.4.2022 v 21:19 Orebuch |
údržba baterie Jawa 125 Dandy | Fichtlař20 | 28 | 13.2.2022 v 19:54 MotoLukass |
156fmi vůle ventilů Jawa 125 Dandy | dandymen | 5 | 10.2.2022 v 10:39 combust |