globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jákou cca 8-mi stovku ?
Ahoj všichni, rád bych znal názory na výše vypsané moto. Můj minulý Fazer 600 už opravdu nestačí, a chci něco pár let jetého, na novou nemám, rád bych moto, co nemusím točit do nesmyslů, aby jelo. Nic s čím bych se pral, spíš na svižné vyjížďky, klidně do práce,kolem komína... Jezdím odmala, ale koleno po asfaltu na okruhu netahám :D. Jezdím pouze sám, 176 cm...budu moc rád za konstruktivní příspěvky

Naposledy editováno 22.10.2017 15:41:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jákou cca 8-mi stovku ?

22.10.2017 v 19:35 | Nahoru | #1

Beranidlo píše: Doufám, že se neřídíš při výběru počtu válců těmi hloupostmi, co vykládá sršeň a spol - jakože čtyřválec se musí točit, dvouválec tahá odspoda a tříválec je něco mezi tím.
Charakteristika motoru je daná časováním, resp. připojenými potrubím. Rychlost reakce ovlivňuje setrvačník. Ostatní je subjektivní - vibrace, zvuk, apod.
Tříválec má při shodném poměru vrtání/zdvih, objemu motoru a stejné střední pístové rychlosti jiné otáčky, kterým je potřeba přizpůsobit časování, setrvačník pak odpovídá použití motoru. Nebo jinak, když uděláš tříválec a čtyřválec se stejným rozvodem, pro stejné otáčky, se stejnou setrvačností, pojedou stejně.
Jedinou výhodou tříválce bude vyšší termická účinnost a kratší motor. Zvýšená mechanická účinnost tříválce díky menšímu počtu ložisek atd. je diskutabilní, protože jsou více a nerovnoměrně zatížená. Nutnost vyvažovacích hřídelů u tříválce účinnost dále snižuje.
Čtyřválec má nevyvážené síly druhého řádu, což se řeší vyvažovacími hřídeli u motorek pouze vyjímečně. Tříválec je vibrátor - má nevyvážené momenty prvního i druhého řádu a bez vyvažovacích hřídelů je nepoužitelný, leda v traktoru.
Za mě osobně, tříválec mi nesmí do domu (ani pětiválec, fuj) - dovolují se poze počty 1-2-4-6.
Edit: To, že Triumph dělá tříválce je jaksi dáno historicky - když se před 25 lety rozhodli znovu dělat motorky, vsadili na čtyřválce a k tomu jako zmenšeninu i tříválce. Čtyřválce se proti Japoncům neprosadily, ale paradoxně se chytly ty menší motory, Japonci zavržené jako technicky nezdůvodnitelný nesmysl.



hele ty profesore, jel jsi vůbec někdy na triumphu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jákou cca 8-mi stovku ?

22.10.2017 v 19:52 | Nahoru | #2
radek_675> Na vlastní oči jsem viděl, že na něm jel sršeň. Úplně mě to odrovnalo .. i
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Triumph street triple 675 R Triumph Street Triple R gsrx 27 25.3.2024 v 11:15 Koudy01
Budoucnost MV Agusty [1, 2] MV Agusta F3 675, MV Agusta Brutale 800, MV Agusta F... Kohlstein 41 16.3.2024 v 19:26 Kohlstein
Street Triple Quickshifter problém Triumph Street Triple, Triumph Street Triple R LeifCZ 9 13.12.2023 v 12:50 Cipeace
Oprava uložení vačky [1, 2] MV Agusta Brutale 800 FiZzeR 41 11.10.2023 v 13:14 FiZzeR
Svařování plastů samodomo MV Agusta Brutale 800 FiZzeR 14 18.8.2023 v 06:43 assassin


TOPlist