globalmoto_duben_nolan





Téma: octavia 1.9tdi
 
20.9.2017 v 09:43
Ahoj všichni. Přestože to sem nepatří, byl bych moc rád za věcné poznatky. Jedná se mi o to, že jako druhé auto v rodině nám jezdí octávka 1.9 tdi 66kw. Začínáme s manželkou zvažovat možnost, že by šla do světa a koupili bysme něco mladšího. Přestože mám zhlídnuto mraky inzerátů a rukama mi prošlo celkem dost aut, nastává problém. Nechce se mi prodat za cenu, která je víceméně +- stejná daná rokem výroby, počtem km a bla, bla, bla. Mohl by mi někdo, kdo chápe, o co mi jde, nastřelit cenovku ? Jde o max. opečovávaný auto.Takže nějaký info. Rok v. 02, koupená jako nová v čr, první majitel, nehavarovaná, stříbrná metla ( původní orig. lak ), najeto poctivých 238tis., řádně vedená serviska, doložitelná serviní historie,výbava elegance ( 4xokna, climatronic, výhřev př, sedaček, construct, alarm, alu kola, PC, vyhř. el. zrcátka atd.).Veškeré faktury ze servisu. Komplet nové brzdy, po opravě př. nápravy, nové tlumiče4x + přední pružiny, po rozvodech ( řemen, pumpa, kladky ). Bez sebemenších investic, vše plně funkční, absolutně bez koroze. Jo, před rokem nová aku. Je to takový pracant, ale na ty roky pořád hezký auto

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) octavia 1.9tdi

20.9.2017 v 15:11 | Nahoru | #31

assassin píše: ano to je spravne srovnani, nova fabie vs stara korola a rezavej vyfuk

ja znam zase spoustu 20let starejch japoncu, kde uz karoserie drzi pohromade silou vule.



to byl jen příklad pane chytrý
rezavý japonec je klišé, ano do určitého roku hnily Mazdy a Nissany, ale Hondy a Toyoty nikoliv

(reakce na) octavia 1.9tdi

20.9.2017 v 15:17 | Nahoru | #32

Humusus píše: to byl jen příklad pane chytrý
rezavý japonec je klišé, ano do určitého roku hnily Mazdy a Nissany, ale Hondy a Toyoty nikoliv



tak kamaradovi shnil civic pod rukama a tusim ze i treba maco tady z fora ma taky civic durch. rezavy japonec je klise, ale novy auta co nic nevydrzi je fakt :)
novy auta najezdi tolik km, ze ty stary tou dobou mely treti kastli a ctvrtej motor

Naposledy editováno 20.09.2017 15:17:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) octavia 1.9tdi

20.9.2017 v 15:22 | Nahoru | #33
Humusus: Není to tak dávno, co jsem narazil na článek o antikorozní ochraně a Toyoty tam vládly Na tom špatném konci!

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) octavia 1.9tdi

20.9.2017 v 15:37 | Nahoru | #34
1100Virago> to máš asi dost chabou paměť nebo jsme každý četl jiný článek
http://www.autoforum...-aut-neni-minulosti/

kutilsro-nevím, hádat se nebudu, ty jsi mechoš a vidíš více aut, než já, ale můžu srovnat Fabii 06, SX4 08, nájezd +/- stejný, Fabie má ještě původní výfuk, podvozek nedotčen, spoj práh-blatník taky ok, SX4 už byla na spodku, rezavá jako liška. Toyota Yaris jedné známe i po 8 letech bez koroze(a to ji měla omlácenou jak plechovku od piva).e-všechno jeto celoročně, žádná garáž.

Bavíme se ale o jaké situaci-když s tím člověk jenom 10 let jezdí nebo když se o to stará a dělá podvozek alespoň co dva roky a dutiny každý rok?

Naposledy editováno 20.09.2017 15:37:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) octavia 1.9tdi

20.9.2017 v 15:47 | Nahoru | #35
fockewulf> No já jsem teď psal o mých autech , jedničkové Fabie jsem vyřadil protože jim kvetly přední blatníky u prahů a zadní lemy v místě kde se dřely o nárazník.U dvojek už se mi to neděje jen na kombíku se mi udělal puchýřek na prahu cca1 cm velký nic hroznýho.
Určitě se najdou i jedničky bez koroze ale je jich málo dvojky jsou na tom líp. U zákazníků je to jak kdy, podle zacházení, ten kdo se o tu kastli nestará a po zimě to neumeje má rezavou i dvojku.

(reakce na) octavia 1.9tdi

20.9.2017 v 16:02 | Nahoru | #36
fockewulf: Jo, chabá paměť To bude tím, že přibuzný má Avensise a kromě toho, že mu podle Simpsonových přezdívám "ďubkatá zelenka" kvůli barvě a tečkám koroze na přední kapotě, tak má značně shnilé lemy blatníků. O výfuku nemluvě, ten uhnil už dávno. Tak jsem si to nějak spojil.

(reakce na) octavia 1.9tdi

20.9.2017 v 16:06 | Nahoru | #37

kutilsro píše: fockewulf> No já jsem teď psal o mých autech , jedničkové Fabie jsem vyřadil protože jim kvetly přední blatníky u prahů a zadní lemy v místě kde se dřely o nárazník.U dvojek už se mi to neděje jen na kombíku se mi udělal puchýřek na prahu cca1 cm velký nic hroznýho.
Určitě se najdou i jedničky bez koroze ale je jich málo dvojky jsou na tom líp. U zákazníků je to jak kdy, podle zacházení, ten kdo se o tu kastli nestará a po zimě to neumeje má rezavou i dvojku.



souhlas, dvojky jsou na tom slušně, tatík má první ročník (tusím 07), jezdí s tím na montáže atd, takže to dostává na prdel v zimě v létě, najeto asi 250tis. a zatím to není shnilé vůbec a výfuk právě taky ne, proto mě ta trojková překvapila ale asi to bude těma emisema jak říkáš je to motor 1.0 mpi

jinak abych to nepřechválil, tak ta dvojková už prošla všema známejma chorobama - kabelový svazek, ventily- hlava (htp), mnoho výměn cívek atd.

Naposledy editováno 20.09.2017 16:07:16

octavia 1.9tdi

20.9.2017 v 16:19 | Nahoru | #38

octavia 1.9tdi

20.9.2017 v 17:20 | Nahoru | #39
já nevím já jsem v tom jel a to se sedí na zemi (oproti Toyotě Rav4)

1 reakcí na tento příspěvek octavia 1.9tdi

20.9.2017 v 17:45 | Nahoru | #40
Kluci, díky za příspěvky. Nějak to dopadne. Stejně se to začíná schylovatktomu, který auto rezne víc či míň, nebo který je lepšejší. K té octavii máme Hondu cr-v 2.2 ictdi třetí generace ( 2010 ) a musím říct - neskutečnej držák s úžasně pružným motorem.není co byc mu vytkl. Pak ještě užíváme Audi, a tam už nějaký poruchy byly. a vždy raketa,.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) octavia 1.9tdi

20.9.2017 v 19:28 | Nahoru | #41
eda> jenže to hlavní už tu padlo, víc není moc co vymyslet, kolik stojí průměrné auto zjistíš snadno, přihoď si k tomu, co uznáš za vhodné a pokud nespěcháš, tak čekej. Známý to dělá takto (a jak psal Kubák), nahodí, čeká, nespěchá a nakonec prodá za cenu za jakou chce, nikdy neslevil ani korunu...ale ty auta taky vypadají, tam se dá pomalu žrát i z podlahy-zespodu

(reakce na) octavia 1.9tdi

20.9.2017 v 21:48 | Nahoru | #42
fockewulf> U mne i z podbehu

Naposled jsem prodaval ctyrkolku o 25% draz nez ostatni..Trvalo to 3 tydny,prijel prvni,nechtel ji ani nastartovat a uz ji soukal do T4.Pred tim probihaly klasicky nabidky za pulku,tretinu a zbytek na splatky,jen jeden vazil cestu a sla do sveta

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) octavia 1.9tdi

20.9.2017 v 21:56 | Nahoru | #43

fockewulf píše: 1100Virago> to máš asi dost chabou paměť nebo jsme každý četl jiný článek
http://www.autoforum...-aut-neni-minulosti/



Tak podle tohoto článku mám vůz s excelentní ochanou proti korozi. Předtím jsem měl 2 golfy, podle tabulky rovněž s excelentní ochranou, ale skutek utek. Nicméně už nebyly moc nový teda. Ale nepřekvapily mě Fordy - vždyť ty bejvají rezavý už v katalogu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) octavia 1.9tdi

20.9.2017 v 22:11 | Nahoru | #44
Piwell: Já mám momentálně dva kusy z kategorie s excelentní ochranou a vypadá to, že u nich skutek neutek. Jedno auto už bude mít 20 let, celou dobu stojí venku na ulici a nejsou vidět stopy koroze na karosérii - dokonce ani tam, kde mi to hovada poryla před lety klíčem nebo něčím takovým.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) octavia 1.9tdi

21.9.2017 v 05:36 | Nahoru | #45
1100Virago> Tak to gratuluju. Golfy ne, ze byly nejak desive, ale neco uz zaclo vylejzat, spodky lehka liska. Jeden 2001 a druhej 2004, situace 1 - 2 roky zpatky. Ted V70 a musim poplacat vyrobce po ramenou, perfektni, jediny mista s liskou jsou tak stabilizacni tycky atp., kastle nastesti ani tuk.

Naposledy editováno 21.09.2017 05:36:41

(reakce na) octavia 1.9tdi

21.9.2017 v 06:49 | Nahoru | #46

Piwell píše: Tak podle tohoto článku mám vůz s excelentní ochanou proti korozi. Předtím jsem měl 2 golfy, podle tabulky rovněž s excelentní ochranou, ale skutek utek. Nicméně už nebyly moc nový teda. Ale nepřekvapily mě Fordy - vždyť ty bejvají rezavý už v katalogu


já ty články beru s rezervou, jak psal i kutil-záleží i, jak se o to staráš...nicméně jsou auta, která i kdybys je hodil do bazénu plného oleje, tak by stejně zrezla

(reakce na) octavia 1.9tdi

21.9.2017 v 08:10 | Nahoru | #47
Piwell: Taky gratuluju. Ta moje dvě auta jsou... V70

2 reakcí na tento příspěvek octavia 1.9tdi

21.9.2017 v 09:00 | Nahoru | #48
Piwell> Starší vw hnily jak jabka ve vlhký trávě. Teď nevím, jaký rok se to lámalo (tuším 09?), ale můj 08 pašík už má taky dost puchýřků a kapota je dost rezavá.

Ještě mám Hondu 2010 a ta je na tom zatím parádně, ale na to je asi moc brzo to posuzovat....celkově jsem z toho auta nadšenej

Pak mám transporter 07 a ten by měl mít v TP jako druhou barvu označenou "rez"

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) octavia 1.9tdi

21.9.2017 v 09:09 | Nahoru | #49
RomanSS> Což je docela mrzutý u takto mladých aut. Moje V70 je 2005.

(reakce na) octavia 1.9tdi

21.9.2017 v 09:13 | Nahoru | #50

Piwell píše: RomanSS> Což je docela mrzutý u takto mladých aut. Moje V70 je 2005.


jj. Něco šlo dát na kulanci...ale je to k vzteku.

(reakce na) octavia 1.9tdi

21.9.2017 v 09:52 | Nahoru | #51

RomanSS píše: Piwell> Starší vw hnily jak jabka ve vlhký trávě. Teď nevím, jaký rok se to lámalo (tuším 09?), ale můj 08 pašík už má taky dost puchýřků a kapota je dost rezavá.

Ještě mám Hondu 2010 a ta je na tom zatím parádně, ale na to je asi moc brzo to posuzovat....celkově jsem z toho auta nadšenej

Pak mám transporter 07 a ten by měl mít v TP jako druhou barvu označenou "rez"



Myslíš "skořicová"?

... mám téčko z '93 Teda, většinu z něho.

(reakce na) octavia 1.9tdi

21.9.2017 v 09:53 | Nahoru | #52

fockewulf píše: 1100Virago> to máš asi dost chabou paměť nebo jsme každý četl jiný článek
http://www.autoforum...-aut-neni-minulosti/



BMW řady 3 má dobrou ochranu proti korozi jen díky tomu, že furt stojí po servisech a tam zpravidla neprší

(reakce na) octavia 1.9tdi

21.9.2017 v 10:10 | Nahoru | #53

Piwell píše: RomanSS> Což je docela mrzutý u takto mladých aut. Moje V70 je 2005.



ja mam 09 a kastle ok, ale dily podvozku jsou jak liska, holt platforma ford/rover

2 reakcí na tento příspěvek octavia 1.9tdi

21.9.2017 v 10:30 | Nahoru | #54
Když jsme u toho, co doporučujete na nástřik podvozku a dutin? Letos se to chystám udělat, tak vybírám....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) octavia 1.9tdi

21.9.2017 v 10:34 | Nahoru | #55

Humusus píše: Když jsme u toho, co doporučujete na nástřik podvozku a dutin? Letos se to chystám udělat, tak vybírám....



podle me skoda prace, za prve vetsina aut vydrzi dyl nez jak dlouho ho clovek ma a za druhe pokud to neni na novem aute, tak tim nastrikem uz stejne jen zakonzervujes to co uz tam je - tzn bys to musel stejne komplet mechanicky ocistit na kov a to nezaplatis

(reakce na) octavia 1.9tdi

21.9.2017 v 12:07 | Nahoru | #56
assassin> Jop,ocista ofiko vyjde cca na 15,cela sranda na dvacku,kdyz jsem se ruzne poptaval.Do toho bych asi taky nesel..
14dni visel u stropu,jen to potrubi je zrzavy dal..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) octavia 1.9tdi

21.9.2017 v 14:18 | Nahoru | #57

assassin píše: me tohle prijde jako takova mantra... osobne nemuzu nic takoveho potvrdit.



Možná,že mám vyjímečné auto,ale jako přibližovadlo do práce a po městě používám už leta Corsu C a v servise mi mechanici ukazovali pro srovnání stav podvozku mého auta (r.v.2001) a dva roky staré Corsy.Rozdíl byl fakt markantní v neprospěch novějšího auta.Původní koncový díl výfuku mi vydržel do 100 000km.Do současného stavu km (160 000) jsem měnil to samé už podruhé.Vždy originály....Něco je v systému hodně špatně,bych řekl..

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) octavia 1.9tdi

21.9.2017 v 14:27 | Nahoru | #58

restore píše: Možná,že mám vyjímečné auto,ale jako přibližovadlo do práce a po městě používám už leta Corsu C a v servise mi mechanici ukazovali pro srovnání stav podvozku mého auta (r.v.2001) a dva roky staré Corsy.Rozdíl byl fakt markantní v neprospěch novějšího auta.Původní koncový díl výfuku mi vydržel do 100 000km.Do současného stavu km (160 000) jsem měnil to samé už podruhé.Vždy originály....Něco je v systému hodně špatně,bych řekl..



zrovna ochrana proti korozi, ze by byla driv lepsi nez dnes - to si nemyslim. ono dost zalezi na konkretnim kusu a jeho pouzivani, ja mam treba auto co jich moc neprohnilejch uz nezbylo a kastle zdrava a to jsem se o nej nijak nestaral....

koroze vyfukoveho systemu ma spojitost s magementem motoru a jeho emisema. ono se porad nadava na kurvitka, ale lidi uz trosku zapomeli, ze i s nakou jebkou s motorem 1000-1300 (a to se ted smeji 1.4kam) jezdili za 10+ ...

ale me to je fuk, klidne at lidi jezdi ve 20let starejch oktavkach, corsach a toyotach... ja bych to na bezny jezdeni nechtel. jo klidne si jednou za cas priplatim za vymenu nejakyho kurvitka, me to za ten komfort stoji...

(reakce na) octavia 1.9tdi

21.9.2017 v 14:28 | Nahoru | #59

Humusus píše: Když jsme u toho, co doporučujete na nástřik podvozku a dutin? Letos se to chystám udělat, tak vybírám....


Kdysi jsem podvozek dělal Body 930, prahy přelakovatelným Body 910, letos jsem spodek nastříkal Resistinem Car, do dutin půjde Resistin ML.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) octavia 1.9tdi

21.9.2017 v 14:32 | Nahoru | #60

assassin píše:
ale me to je fuk, klidne at lidi jezdi ve 20let starejch oktavkach, corsach a toyotach... ja bych to na bezny jezdeni nechtel. jo klidne si jednou za cas priplatim za vymenu nejakyho kurvitka, me to za ten komfort stoji...


jenže ty najezdíš tisíce kilometrů za měsíc, to se dá i pochopit, že se nechceš kodrcat v něčem starém..na druhé straně jsou lidi, co doskáčou 5-10km do práce ráno a to samé zpět, tady se pak ty auta bez drahých kurvítek celkem hodí...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist