globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Rád bych rozjel diskusi o zkušenostech z cest s novou Africou. Od května, kdy jsem ji novou koupil mám najeto cca 6tis. kilometrů (většinou po asfaltu). Vše skvělé, ale zajímavější bude řešit jobovky. Takže
1. po studeném startu (přes noc) se mi stane, že po cca 15 vteřinách zdechne, jakoby na moment přerušil vstřik. Pokud ale hned po startu krátce protočím na 2,5tis.ot. přerušení volnoběhu se nekoná
2. vyšší plexi jsem zpět vyměnil za originál. V mém případě nešlo o turbulence, ale vadila hrana vyššího plexi ve výhledu. Mám 185cm. Tímto vyšší originál plexi Honda na Africu nabízím.
3. Po 5500 km jse lehce musel dopnout řetěz.
4. při popojíždění ve městě bych potřeboval něco mez 1. a 2. (mám manuál) To samé bylo i u Transalpa, kterého jsem měl dříve
5. ocenil jsem přídavné mlhovky. Potkávací světlo je podle mě dosti slabé . Mám světla pod kapotáží. Ne na padácích.
6. Větší stupačky pro jízdu ve stoje jsou paráda. Zadek si potřebuje odpočinout i na asfaltu.
7. Když jedu sám jezdím bez horního kufru. Lepší je vak na sedle spolujezdce. Nějak se mi s tím líp jede.
8. Hlavní stojan už jsem musel lehce ošetřit barvou. Opírá se nejen patka ale i kus trubky stojanu. Bočák jedině s plackou. V základu se dosti bořil (na hlíně).
Kdo má odpovědi, nebo rady ozvěte se. Jinak zdravím všechny z Olomouce. Můžeme dát Africa sraz.


(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

26.4.2019 v 14:48 | Nahoru | #691
Mr.Dreamer> Tak minimálně musíš kontrolovat řetěz a pravidelně ho mazat.

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

26.4.2019 v 14:55 | Nahoru | #692

vilemx píše: Na půl stránce je vidět, kdo motorkám a motorům rozumí i po technické stránce, kdo nedá na motorku coby modlu dopustit a kdo se nechá opít rohlíkem. Prosím o napsání jiné motorky, klidně jen s Euro 4, ať ten seznam není moc dlouhý, která má také tuto príma vlastnost, že se musí relativně dost často odkalovat a v případě zanedbání začne mít nepravidelný chod. A nepište ten seznam moc dlouhý, ať nespadne m.cz sever!


Pokud má někdo problém se zasíráním hadiček, možná má moc oleje v motoru. Pokud vám v servisu naplní olej za studena podle měrky na maximum, za tepla máte 5mm nad maximem. Dá se předpokládat že se mu ty hadičky rychle zaplní protože se bude olej nadměrně odpařovat a srážet ve filtru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

26.4.2019 v 16:18 | Nahoru | #693
vilemx> co te, pro boha, na tom spuntu na hadici tak sere? pises, ze k tomu neco potrebujes. Ano, treba hadr. Ale cistil jsi nekdy retez, ze jo? Tak kdyz u toho retezu uz zrovna klecis, mas urcite ten spravnej hadr v ruce. A retez se cisti mnohem casteji, nez ta pitoma hadicka. Ani po jizde v hustym desti tam toho neni tolik, co by hadr nepobral. Ted se zrovna vracim z Marocke pouste, retez jsem cistil obden, hadicku jsem vypoustel jednou, protoze naposled, co to stalo za vykapani, to bylo pred 3000km. Francouz, ktery se tu s jinou afrikou ke me pridal, to nedelal nikdy. Ma na ni asi 8500km, ukazal jsem mu to, vypustili jsme... Bylo tam toho asi 10 mililitru. No hruza na reklamaci (pozor ironie). V cem vidim problem je, ze lidi nectou prirucky a jeho prodejce ho na to bud neupozornil nebo frantik na to uz zapomnel. Me to prodejce rekl, vysvetlil, ukazal. S touhle nekolika vterinovou zalezitosti nemam problem. Jsem zvyklej, ze kazdej stroj ma vlastni. mazaci plan a harmonogram udrzby, ktery stanovuje vyrobce a podle toho ho udrzuju. Pokud nekomu takovy plan nevyhovuje, ma možnost poridit stroj jiny, s udrzbou odlišnou-jednodussi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

26.4.2019 v 19:44 | Nahoru | #694
Hanz.D.> Na tom spuntu me sere to, ze neni dimenzovan na servisni interval a i male mnozstvi uz dela problem. Pokud ti nevadi delat u moderni motorky naprosto zbytecnou vec, protoze konstrukter neco podelal a fabrika hraje mrtveho brouka, je to tve rozhodnuti. Ja treba retez necistim a ani neodkaluji u zadne z motorek, co jsem kdy mel. Zrejme jsi typ cloveka, co sve motorce odpusti i nutnost pred startem v zime nahrat motor kahanem s vysvetlenim, ze to pisou v prirucce :)

Naposledy editováno 26.04.2019 19:46:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

26.4.2019 v 19:59 | Nahoru | #695
vilemx> francouz s tim najel 8500 a ani na to nessahl, servisni interval je 6000. Problemy s tim nemel zadny. Ano, pokud bych chtel stroj u ktereho se bude motor předehřívat, budu to delat. pokud by mi to vadilo, koupim si jinej, kde to nutny neni. V3S jsme taky v zime startovali podle prirucky, jinak se nejelo nikam. Proste tohle podle me neni vada. Jsem radsi, ze tam neni nejakej slozitej odlucovac, kvuli kterymu bych musel sundavat nadrz a nedejboze by casem popraskal... Manual pise kontroluj loziska, kontroluj olej, kontroluj svicky, vycisti filtr, umrj retez, zkontroluj napnuti a vytahni spunt z hadice... Ta motorka ma jiny mouchy, tohle je za me vyreseny v pohode. Masina slape, veze me cestou necestou bez odmlouvani a to jsem ji tady v pousti opravdu nesetril. Kdo ma problemy se špuntem at si koupi jinou znacku

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

26.4.2019 v 20:14 | Nahoru | #696
Se mi líbí jak nejvíc na Africu nadávají ti kteří jezdí na jiný motorce. :D

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

26.4.2019 v 20:57 | Nahoru | #697

Hanz.D. píše: francouz s tim najel 8500 a ani na to nessahl, servisni interval je 6000. Problemy s tim nemel zadny. Ano, pokud bych chtel stroj u ktereho se bude motor předehřívat, budu to delat. pokud by mi to vadilo, koupim si jinej, kde to nutny neni.


Pokud bude stoupat procento zákazníků, kteří budou šlendrián pokládat za ctnost, tak se obávám, že za pár let ten kahan přijde, stejně jako se možná vrátí ruční sytič, ruční přimazávání motoru, ruční nastavování předstihu
Tak fajn, pro tebe je 8.500 km bez odkalení a 6.000 km servisní interval dobrý výsledek, pro mě je už asi dvacet let servisní interval 12.000 km (bez potřeby odkalování) naprostá samozřejmost. I tohle je jeden z důvodů, proč jsem do CRF zatím nešel, přestože jsem se na ni tolik těšil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

26.4.2019 v 21:13 | Nahoru | #698
vilemx> A máš nějakou praktickou zkušenost nebo máš informace jen z internetu?

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

26.4.2019 v 21:23 | Nahoru | #699
vilemx> Kazdemu, co jeho jest... Mam pet motorek, nestiham na vsech najezdit tolik, abych najel predepsanej servisni interval a stejne treba oleje menim kazde jaro i s olej.filtrama. A to ta motorka nenajela ani treba 3000km. Moje auto ma predepsanej interval 22000km a menim po dvanacti, protoze priste longlife neverim, radsi vymenim driv kvuli zakarbonovani a usadam... Kazdy at si uvazi. Za me je ATAS super motorka. Ma sve mouchy, ale to ma. i moje R1, Tripl nebo jawy. Dokonce i sousedovo rok stary GS ma takovy mouchy, ze jsem si radsi koupil Hondu se špuntem v hadici

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

26.4.2019 v 22:16 | Nahoru | #700
Jesm rád, že jsem si koupil 990 - to je totiž motorka co nemá žádný mouchy! Sralo by mě to bzučení, vám to nevadí?

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

26.4.2019 v 22:30 | Nahoru | #701
dave-lister> Jasně že jsem jen internetový teoretik

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

26.4.2019 v 23:03 | Nahoru | #702
_zdenda_> vzdyt to ma servisni intervaly po 7500km, ne? To huci do dalky jak cely hejno much. Tady, kdyz nemas 12t km, je to zmrsenej zmetek.

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

26.4.2019 v 23:47 | Nahoru | #703
To je zase debata o ho.......

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

26.4.2019 v 23:54 | Nahoru | #704
Mám najeto 10000km a za tu dobu jsem 2x vypustil cca 1/4 špuntu od petky co k tomu dodat je mi z některých z vás smutno
PS:Když by se do toho někonu nechtělo napište rád vám to zadarmo vypustím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

26.4.2019 v 23:56 | Nahoru | #705
Eso_Rimmer> dík za konstruktivní kritiku.ale domoci svých práv se múžeš tak akorát u soudu,kde bych bohužel moc šancí neměl. To že si tu veřejně stěžuji chci poukázat na to aby si ostatní dobře vybírali kde kupují a sevisují své moto a nedopadli jako já. Myslím ,že toto forum tady není od toho abychom se vzájemně napadali ale spíš si jako motorkáři pomáhali a radili. Diky za pochopení

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

27.4.2019 v 04:30 | Nahoru | #706
delbard> nevim, jestli jsi sledoval kauzu me 1190 a KTM. ver, ze to jde v mnoha pripadech i bez soudu. ja te z casti chapu a je dobre, ze to pises verejne. ale trosku si protirecis... pises, aby ostatni dobre vybirali, kde koupi a kde budou servisovat. zaroven jim ale nerekes, komu se vyhnout. to je pak tezky... tak at ti masina slouzi, je opravdu krasna a treba mi jednou v tomhle porozumis.

3 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

27.4.2019 v 06:55 | Nahoru | #707
vysvětlete mi už konečně někdo,kam ty hadičky vedou,že štamprle kondenzátu ovlivní chod motoru.
pokud z toho nevyliju litr sajrajtu-takže by už byl v airboxu bazén a teklo by to do hrdel"karburátorů",tak to přece nemůže ničemu vadit.

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

27.4.2019 v 07:00 | Nahoru | #708
Dolph-cz> tohle mi taky vrta hlavou. ze to takhle ovlivnuje chod motoru...

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

27.4.2019 v 08:08 | Nahoru | #709
Dolph-cz> na stamprli budes cekat dlouho a ta nic neovlivni.

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

27.4.2019 v 08:14 | Nahoru | #710
Dolph-cz> Nejspíš proud vzduchu začne unášet kondenzát přímo na čidlo (ovlivní vstupní data do ECU) nebo začne "zatékat" do tělesa vstřikování a ucpe nějaký kanálek, kterým má na volnoběh proudit čistý vzduch.

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

27.4.2019 v 08:49 | Nahoru | #711
To zateceni na skritici klapku je asi nejpravdepodobnejsi. Je to z airboxu rovnou supem dolu. Tam se toho muze v extremnim pripade trochu nahromadit nad zavrenou klapkou a pak to pri startu motor nasaje dal. Dokud se to neprocucne, motor asi bude kuckat.

Naposledy editováno 27.04.2019 08:50:58

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

27.4.2019 v 09:14 | Nahoru | #712
Jedno je jisté, kvůli emisím konstruktéři udělali filtrbox a odvětrání tak, aby nemohlo dojít k nasátí oleje do sání.
Ta odvětrávací hadice musí být průchozí. Pokud ten olej nějak ucpe tu hadici, změní se tlak ve filtru a změní celkový objem vzduchu který je přiveden k sání. To ovlivní bohatost směsi, což nemůže ŘJ poznat a dělá to problémy. Dost by pomohlo kdyby tam byl měřič hmotnosti vzduchu, ale bohužel kvůli úsporám tam není.

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

27.4.2019 v 09:41 | Nahoru | #713
Zespodu filtru je jen snímač teploty podle kterého si upraví množství vzduchu podle jeho teploty. Pokud tam nastane nějaká jiná změna ŘJ jí nevidí.

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

27.4.2019 v 11:23 | Nahoru | #714
dave-lister> odvetravaci hadice nemuze byt pruchozi, kdyz je system navrzenej jako uzavrenej. proto je tam ten spunt.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

27.4.2019 v 11:29 | Nahoru | #715
dave-lister> pokud tou hadici myslis tu mezi boxem a ventilovym vikem, te se ti z principu nicim ucpat nemuze. Kdyby ta se ucpala, mas mnohem vazn jsi problem nekde v motoru. Hlavne neni cim ji ucpat, olej tam nezamrzne. Problem je ciste v hromadeni oleje v boxu. Nevypustis, nejedes, protoze jednou pretece az ke klapkam.

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

27.4.2019 v 12:12 | Nahoru | #716
Hanz.D.> Měl jsem na mysli hadice co jsou mezi motorem a filtr boxem. Je to navržený na určitý objem vzduchu ve filtr boxu + v motoru a každej sajrajt navíc dělá problémy.
Uzavřel bych to s tím, že koho to se... tak si ty hadičky prodlouží, vyvede dolů a má po starostech.

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

27.4.2019 v 16:34 | Nahoru | #717
už tolik lidí popisovali nutnost vypouštění hadiček,že tam nějaká spojitost určitě bude,ale možná by bylo lepší kouknout a popřemýšlet,kde udělali soudruzi chybu,protože ji 100% někde udělali a pokusit se vylepšit stávající systém tak,aby fungoval.

hadičky na odpouštění má snad každá motorka ,ale takové problémy má jen afrika.

nechat hadičku otevřenou a stáhnout ji někam pod motor silně nedoporučuju,bude to nasávat prach a nasaje ho to fest....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

27.4.2019 v 17:02 | Nahoru | #718
Dolph-cz> Nikdo nenechává hadičky otevřené. Prodlužují se aby se tam vešlo více sajrajtu a aby se to jednodušeji vypouštělo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

27.4.2019 v 18:29 | Nahoru | #719
dave-lister> já jen aby to někoho nenapadlo....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

27.4.2019 v 19:16 | Nahoru | #720
Dolph-cz> Hadičky budou poznávací znamení - napadeno kutilem.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin Yurii 11 7.3.2024 v 21:52 T4C0
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin Davidrak 7 1.3.2024 v 19:50 Davidrak
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin Drak-09 2 27.2.2024 v 19:50 Drak-09
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin šlauch0 69 26.2.2024 v 16:33 LiborGSXR
Rovnání / oprava ráfku Honda CRF1000L Africa Twin Scottpalda 26 6.2.2024 v 21:49 Drak-09


TOPlist