globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak zatáčet na motorce
 
28.8.2017 v 13:20
Dobrý den,

Začínám Dělat autoškolu, za pár dní bych měl jít na první jízdy s instruktorem...

Potřebuji si ale ujasnit pár věcí, Na věci které tu za chvíli položím, mi v Autoškole nedokázali dá se říct odpovědět, respektive každý tvrdil něco jiného...

Jedná se o to že na motorce jsem nikdy před tím nejezdil takže nemám žádné zkušenosti....

Tudíž bych se chtěl zeptat jak na motorce zatáčet

Koukal jsem na pár videí, i na pár příspěvků zde na foru ale moc moudrý nejsem, spíše se mi to všechno plete...

Zde na foru jsem koukal že existuje takzvané kontra řízení

( prý stačí odtlačit pravé, nebo levé řídítko a motorka zatočí prakticky sama. Aspoň tak jsem to tedy pochopil já )

Ilustrační obrázek zde: http://www.suzukiba...oads/2680_kontra.jpg

Abych to lehce rozvedl pochopil jsem to tak, že když odtlačím například pravé řídítko motorka zatočí Doprava, a zase naopak, když odtlačím levé řídítko motorka zatočí do Leva

( Zároveň jsem ale pochopil že tento jev funguje pouze při určité rychlosti cca od 30 km/h )

Zároveň jsem koukal na video viz zde:

A tam na řídítka tlačí jakoby z vrchu...

Mohl by mi tedy někdo srozumitelně vysvětlit, jak tedy na motorce zatáčet ?

Předem Děkuji

( Pokud na vás tento dotaz působí směšně, tak se omlouvám, ale rád bych si ujasnil pár věcí, než sednout na motorku a něco udělat... )

Pokud jsem dal tento dotaz do nesprávné sekce, tak se omlouvám, ale jsem tu dnes poprvé.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce

5.9.2017 v 07:34 | Nahoru | #1

00Inferno00 píše: Hoši já nevím co furt řešíte. Countersteering prostě funguje, a jestli tomu nevěříte, tak skočte na ty vaše satanovy vidle a jeďte si to zkusit



Jenže tu někdo tvrdil,že bez kontra nejde zatočit. Což tedy jde.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce

5.9.2017 v 09:13 | Nahoru | #2

FJRPEPA píše: Jenže tu někdo tvrdil,že bez kontra nejde zatočit. Což tedy jde.



Jseš vedle.
Zatočení probíhá vždy stejně.

Varianta účinná:
1
Moto jede rovně.
2
Cesta vede doprava, chci jet doprava .
3
Udělám řidítky pohyb doleva = přední kolo se natočí doleva
4
Tím se moto nakloní na pravou stranu a zatáčí doprava

Varianta pomalá, málo účinná:
1
Moto jede rovně.
2
Cesta vede doprava, chci jet doprava . To je stejné zatím.
3
Nakloním se tělem doprava (nebo zatlačím do pravé stupačky nebo co...). Tím se zároveň "samo od sebe" přední kolo natočí doleva.
Tohle natočení předního kola je taky stejné, jako v předchozí variantě.
4
Tím se moto nakloní na pravou stranu a zatáčí doprava

Obě varianty jsou shodné v tom, že zatočení do pravé zatáčky je vyvoláno zatočením předního kola doleva.
Ovšem první varianta s aktivním zatlačením do řidítka rukama je výrazně účinnější, než zatáčení "přenášením váhy".
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist