Začínám Dělat autoškolu, za pár dní bych měl jít na první jízdy s instruktorem...
Potřebuji si ale ujasnit pár věcí, Na věci které tu za chvíli položím, mi v Autoškole nedokázali dá se říct odpovědět, respektive každý tvrdil něco jiného...
Jedná se o to že na motorce jsem nikdy před tím nejezdil takže nemám žádné zkušenosti....
Tudíž bych se chtěl zeptat jak na motorce zatáčet
Koukal jsem na pár videí, i na pár příspěvků zde na foru ale moc moudrý nejsem, spíše se mi to všechno plete...
Zde na foru jsem koukal že existuje takzvané kontra řízení
( prý stačí odtlačit pravé, nebo levé řídítko a motorka zatočí prakticky sama. Aspoň tak jsem to tedy pochopil já )
Ilustrační obrázek zde: http://www.suzukiba...oads/2680_kontra.jpg
Abych to lehce rozvedl pochopil jsem to tak, že když odtlačím například pravé řídítko motorka zatočí Doprava, a zase naopak, když odtlačím levé řídítko motorka zatočí do Leva
( Zároveň jsem ale pochopil že tento jev funguje pouze při určité rychlosti cca od 30 km/h )
Zároveň jsem koukal na video viz zde:
A tam na řídítka tlačí jakoby z vrchu...
Mohl by mi tedy někdo srozumitelně vysvětlit, jak tedy na motorce zatáčet ?
Předem Děkuji
( Pokud na vás tento dotaz působí směšně, tak se omlouvám, ale rád bych si ujasnil pár věcí, než sednout na motorku a něco udělat... )
Pokud jsem dal tento dotaz do nesprávné sekce, tak se omlouvám, ale jsem tu dnes poprvé.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce
Marge01 píše: Já si hlavně myslím, že podle toho co tu odborně píšete se lajk jezdit asi moc nenaučí Stejně si to každej musí vyjezdit sám..A jde taky o to, co má za motorku. To, co si dovolím já na naháčovi si asi nedovolí někdo na drakoušovi. Marcelovi bych doporučila tu motoškolu a jezdit, jezdit , jezdit. . Já například odcházela z autoškoly na velkou moto s tím, že musím v každém případě jezdit u pravého kraje vozovky a nikdy jinak-v praxi pěkně o hubu A nikdy nepoužívat zadní brzdu..Tudíž-skočí ti babka do vozovky-zahamtneš přední a letíš..další hovadina.. prostě motoškola jsou dobře investovaný peníze! A já v kurzu ucme se přežít a tam to bylo dokonce zadara
Pravě, že je jedno jakou má motorku, coutersteering funguje vzdy a vsude (od nejake minimalni rychlosti) na sportu i na cruiseru, kole. A je to vlastne jednoduchy, staci odtlacit riditko tam kam chce zatocit. Tak jak to mel hned na zacatku ve svem prispevku. To funguje i u vozickare, kdyz ho k tomu přivážou. Prenaseni vahy, naklaneni je hlavne dobrej pocit a rychlosti zatoceni to pomuze jen z menší části. Ja kdyz jedu po Alpach 500km, tak se nekdy ani neobtezuji se nejak presouvat, protoze bych vecer byl mrtvej.
A jen jezdit, jezdit nekdy nestaci. Vidis ze i Srsen co najezdil mozna stovky tisic km ti rekne ze to ridi nohama. A doklada to tak, ze pusti riditka a je schopen vykrouzit zatacku dalnicniho polomeru. On na to ma talent, tak jezdi dobre. Ale kdo ho tolik nema, tak na to neprijde poradne treba nikdy...
Naposledy editováno 29.08.2017 14:13:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce
SVSkritek píše: ... Prenaseni vahy, je hlavne dobrej pocit a rychlosti zatoceni to pomuze jen z menší části.....
skoda ze to nikdo nerekl zavodnikum, ze to vlastne delaji uplne zbytecne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce
SVSkritek píše: Pravě, že je jedno jakou má motorku, coutersteering funguje vzdy a vsude (od nejake minimalni rychlosti)
Není to spíš tak, že countersteering funguje vždy a všude za jakékoli rychlosti? (myslím že uváděl, že dle rychlosti se mění síla zatlačení na řídítka k naklonění motorky do požadovaného směru. Viděl jsem video, kde chlápek jel na motce rychlostí chůze, a při každém zatočení při pohledu na něj, mu přední kolo předvádělo ukázkový countersteering. Asi mám moc velkou sílu v prackách, ale pokaždé, když jsem jej chtěl napodobit, tak jsem s sebou málem švihl o zem. Tohle potřebuju ještě pilovat.
Pokud se v tomhle mýlím, tak se omlouvám za fámy...