globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak zatáčet na motorce
 
28.8.2017 v 13:20
Dobrý den,

Začínám Dělat autoškolu, za pár dní bych měl jít na první jízdy s instruktorem...

Potřebuji si ale ujasnit pár věcí, Na věci které tu za chvíli položím, mi v Autoškole nedokázali dá se říct odpovědět, respektive každý tvrdil něco jiného...

Jedná se o to že na motorce jsem nikdy před tím nejezdil takže nemám žádné zkušenosti....

Tudíž bych se chtěl zeptat jak na motorce zatáčet

Koukal jsem na pár videí, i na pár příspěvků zde na foru ale moc moudrý nejsem, spíše se mi to všechno plete...

Zde na foru jsem koukal že existuje takzvané kontra řízení

( prý stačí odtlačit pravé, nebo levé řídítko a motorka zatočí prakticky sama. Aspoň tak jsem to tedy pochopil já )

Ilustrační obrázek zde: http://www.suzukiba...oads/2680_kontra.jpg

Abych to lehce rozvedl pochopil jsem to tak, že když odtlačím například pravé řídítko motorka zatočí Doprava, a zase naopak, když odtlačím levé řídítko motorka zatočí do Leva

( Zároveň jsem ale pochopil že tento jev funguje pouze při určité rychlosti cca od 30 km/h )

Zároveň jsem koukal na video viz zde:

A tam na řídítka tlačí jakoby z vrchu...

Mohl by mi tedy někdo srozumitelně vysvětlit, jak tedy na motorce zatáčet ?

Předem Děkuji

( Pokud na vás tento dotaz působí směšně, tak se omlouvám, ale rád bych si ujasnil pár věcí, než sednout na motorku a něco udělat... )

Pokud jsem dal tento dotaz do nesprávné sekce, tak se omlouvám, ale jsem tu dnes poprvé.

1 reakcí na tento příspěvek Jak zatáčet na motorce

29.8.2017 v 16:40 | Nahoru | #121
jinými slovy, pokud například rovnám z levé zatáčky, provedu to tlakem do pravého řidítka?

(reakce na) Jak zatáčet na motorce

29.8.2017 v 16:45 | Nahoru | #122

Krejza píše: Když chceš přidat náklon, tak více zatlačíš/zatáhneš. Když chceš narovnat, tak uděláš to samé, ale do opačné strany. Myslím, že to je přímo ve filmu Twist.

Jestli to pomůže, tak na kolmou pozici motorky koukám ne jako výchozí pozici, ale náklon 0°.


covece tak to ja mam asi prohozeny priciny a dusledky
naklon resim telem a rukama tu motorku pouze davam do rovnovahy sil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce

29.8.2017 v 17:02 | Nahoru | #123

JohnnyS08 píše: jinými slovy, pokud například rovnám z levé zatáčky, provedu to tlakem do pravého řidítka?



Přesně tak.

(reakce na) Jak zatáčet na motorce

29.8.2017 v 17:08 | Nahoru | #124

Krejza píše: Přesně tak.

To snad ne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce

29.8.2017 v 17:17 | Nahoru | #125

Krejza píše: Když chceš přidat náklon, tak více zatlačíš/zatáhneš. Když chceš narovnat, tak uděláš to samé, ale do opačné strany. Myslím, že to je přímo ve filmu Twist.

Jestli to pomůže, tak na kolmou pozici motorky koukám ne jako výchozí pozici, ale náklon 0°.



To samozrejme funguje, ale

1/ kdyz to udelas bez plynu ve velkem naklonu, tak je dost mozne, ze si rozbijes hubu
2/ vsichni ti ujedou

Uz davno pred apexem bys mel pridat plyn a motorku rovnas jeho plynulym pridavanim, samo si muzes pomoct i rukou, ale rekl bych, ze se o to predni kolo opet postara celkem samo a tudiz to lidi ani nevnimaji.

Kazdopadne zakladem plynuleho vyjezdu ze zatacky je prace s plynem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce

29.8.2017 v 17:28 | Nahoru | #126

Veverčák píše: To samozrejme funguje, ale

1/ kdyz to udelas bez plynu ve velkem naklonu, tak je dost mozne, ze si rozbijes hubu
2/ vsichni ti ujedou

Uz davno pred apexem bys mel pridat plyn a motorku rovnas jeho plynulym pridavanim, samo si muzes pomoct i rukou, ale rekl bych, ze se o to predni kolo opet postara celkem samo a tudiz to lidi ani nevnimaji.

Kazdopadne zakladem plynuleho vyjezdu ze zatacky je prace s plynem



1) nemluvím o plynu
2) ujedeš ty, pokud dříve srovnáš motorku, protože budeš dříve na plném plynu (motovudu)

1 reakcí na tento příspěvek Jak zatáčet na motorce

29.8.2017 v 17:52 | Nahoru | #127
tlacenim na vnejsi (horni) riditko
/1 teoreticky dosahnes zmenseni polomeru= zvetseni odstredive sily.. ale toho sameho dosahnes i pridanim plynu a melo by to byt pri spravnym prujezdu rychlejsi ne ?
2/ se troufam dommivat (zde se urcite nechci poustet do debaty a rad prenecham slovo "zkusenym okruharum") ze ve vetsim naklonu (v malem samotny pridani plynu bohate staci) nejakym tlacenim na kterykoliv riditko musis byt na pul cesty k utrzeni predniho kola a padu na vyjezdu.. ??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce

29.8.2017 v 17:55 | Nahoru | #128

Krejza píše: 1) nemluvím o plynu
2) ujedeš ty, pokud dříve srovnáš motorku, protože budeš dříve na plném plynu (motovudu)



Ad 1/ psals ze nejdříve srovnas motorku, pak pridavas plyn.

Ad2/ nemas pravdu. Samozrejme je treba co nejdříve dosahnout plneho plynu, ale ne za cenu toho, ze ho davas pozde. Navic pri agresivnim pridavami plynu potrhas zadní gumu klidne uz po 20ti minutách. Plyn je proste potreba pridavat plynule a co nejdrive (guma ti da obcykle o hranici vedet, kdyz to nerves jako debil)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce

29.8.2017 v 18:14 | Nahoru | #129
Veverčák> tak jinak, nemluvím o jízdě bez plynu, ten samozřejmě nějaký (neutrální) máš. Ale samotný plyn tě ze zatáčky nevytáhne a rozhodně ne dostatečně rychle.
Btw to plynulé přidávání plynu může být taky kurva rychlé.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce

29.8.2017 v 18:16 | Nahoru | #130
kerut> no, tak mi teda odpověz, jak rychle rovnají mašinu v moto gp, když jsou pořád vysedlí s tělem mimo motorku a ona se najednou zvedne.

(reakce na) Jak zatáčet na motorce

29.8.2017 v 18:20 | Nahoru | #131

Krejza píše: Veverčák> tak jinak, nemluvím o jízdě bez plynu, ten samozřejmě nějaký (neutrální) máš. Ale samotný plyn tě ze zatáčky nevytáhne a rozhodně ne dostatečně rychle.
Btw to plynulé přidávání plynu může být taky kurva rychlé.



Ale prdlajs .

Hele to nema cenu, pojed aspin jednou na skutecny okruh, dame spolu par dvacek a pak muzem teoretizovat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce

29.8.2017 v 18:20 | Nahoru | #132

Krejza píše: kerut> no, tak mi teda odpověz, jak rychle rovnají mašinu v moto gp, když jsou pořád vysedlí s tělem mimo motorku a ona se najednou zvedne.



Plynem i riditky soucasne ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce

29.8.2017 v 18:25 | Nahoru | #133

Veverčák píše: Plynem i riditky soucasne ;)



Vidíš, že to jde.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce

29.8.2017 v 18:27 | Nahoru | #134

Krejza píše: Vidíš, že to jde.



Jenze ty furt popiras ten plyn, ktery je tam dulezitejsi nez ty riditka, pokud mas volne ruce, tak ty si to zas udelaj samy

Jinak k tomu vysednuti ... predsta si, ze jsou mista, kde treba jezdime zatacku doprava a visime zadkem doleva a naopak ;)

Naposledy editováno 29.08.2017 18:28:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce

29.8.2017 v 18:43 | Nahoru | #135
Veverčák> nepopírám, jenom mu přikládám skutečnou hodnotu. Plyn není samospasitelný.

Teda, fakt? (Silná ironie)

Samozřejmě, že to funguje. Důvod je, abys byl připraven na další zatáčku a v této máš tak malý náklon, že to lze.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce

29.8.2017 v 18:44 | Nahoru | #136

Krejza píše: kerut> no, tak mi teda odpověz, jak rychle rovnají mašinu v moto gp, když jsou pořád vysedlí s tělem mimo motorku a ona se najednou zvedne.


no praveze plynem zejo, pridaji a tech snad 200kW pres tu jejich sirokou zadni gumu si to srovna rekl bych celkem rychle samo... a naopak prave proto jsou vysedli, aby mohli pridat "jeste v zatacce" vsimej si ze nejvic venku z motorky jsou ti nejlehci jako treba pedro, naopak u tech urostlejsich to neni tak moc videt.. kdyby u toho vyjezdu vysedli nebyli tak by nemohli jit na plyn tak brzo, a nebo by po brzkym pridani vyjeli rovne ven ze zatacky (tedy jako ven mimo trat)

co se tyka sahani do riditek fakt nechci spekulovat, nejsem zadnej velkej jezdec a najeto mam prd, ale na rychlym vyjezdu s odlehcujicim se prednim kolem mi nejaky razantnejsi rizeni riditkama proste neprijde uplne jako bezpecna sranda - nevim, rad se necham poucit o opaku

Jak zatáčet na motorce

29.8.2017 v 18:51 | Nahoru | #137
pro začátek je třeba se naučit zatáčet do leva a do prava a pak do prava a do leva

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce

29.8.2017 v 19:00 | Nahoru | #138
kerut> asi se shodneme, že v maximálním na náklonu nelze přidat motorky moc plynu moc rychle a naopak, když je motorka dost kolmo, lze přidávat dost a dost rychle.
Pokud tedy plynule přidávají a tím plynule zvedají motorku z náklonu, a určitě přidávají tak, aby pořád byli na hranici přilnavosti pneu či lehce za, kde se najednou vezme to rychlé zvednutí motorky z náklonu?

No, dost pochybuji, že si výkon motoru jen tak srovná guma samotná. Asi by pak nebyla potřeba elektroniky, kterou do těch motorek cpou.

(reakce na) Jak zatáčet na motorce

29.8.2017 v 19:02 | Nahoru | #139

Krejza píše: Veverčák> nepopírám, jenom mu přikládám skutečnou hodnotu. Plyn není samospasitelný.

Teda, fakt? (Silná ironie)

Samozřejmě, že to funguje. Důvod je, abys byl připraven na další zatáčku a v této máš tak malý náklon, že to lze.



No a ja ti rikam, ze se.pletes . Ale zrejme to cele delam blbe, takze priste v moste pouziju tvuj pristup a jelikoz mi to da v kazde zatacce aspon vterinu, tak budu nekde na hranici rekordu drahy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce

29.8.2017 v 19:04 | Nahoru | #140

kerut píše: no praveze plynem zejo, pridaji a tech snad 200kW pres tu jejich sirokou zadni gumu si to srovna rekl bych celkem rychle samo... a naopak prave proto jsou vysedli, aby mohli pridat "jeste v zatacce" vsimej si ze nejvic venku z motorky jsou ti nejlehci jako treba pedro, naopak u tech urostlejsich to neni tak moc videt.. kdyby u toho vyjezdu vysedli nebyli tak by nemohli jit na plyn tak brzo, a nebo by po brzkym pridani vyjeli rovne ven ze zatacky (tedy jako ven mimo trat)

co se tyka sahani do riditek fakt nechci spekulovat, nejsem zadnej velkej jezdec a najeto mam prd, ale na rychlym vyjezdu s odlehcujicim se prednim kolem mi nejaky razantnejsi rizeni riditkama proste neprijde uplne jako bezpecna sranda - nevim, rad se necham poucit o opaku



Neni neobvykle, ze vyjizdeji zatacku s predkem ve vzduchu a presto zataceji ;). A ted si predstav , ze by si jeste pomohli tema riditkama

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce

29.8.2017 v 19:06 | Nahoru | #141

Krejza píše: kerut> asi se shodneme, že v maximálním na náklonu nelze přidat motorky moc plynu moc rychle a naopak, když je motorka dost kolmo, lze přidávat dost a dost rychle.
Pokud tedy plynule přidávají a tím plynule zvedají motorku z náklonu, a určitě přidávají tak, aby pořád byli na hranici přilnavosti pneu či lehce za, kde se najednou vezme to rychlé zvednutí motorky z náklonu?

No, dost pochybuji, že si výkon motoru jen tak srovná guma samotná. Asi by pak nebyla potřeba elektroniky, kterou do těch motorek cpou.



Twl Honzo, plynule prece nemusi znamenat pomalu ... v GP tam narvou výrazně vic plynu nez bys myslel a pohlida to kontrola trakce, ale i bez ni se da pridavat celkem hodne, prokluz zadku je dobre citit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce

29.8.2017 v 19:12 | Nahoru | #142

Veverčák píše: Neni neobvykle, ze vyjizdeji zatacku s predkem ve vzduchu a presto zataceji ;). A ted si predstav , ze by si jeste pomohli tema riditkama



Jj, běžně zvedají přední kolo v náklonech přes 45°

(reakce na) Jak zatáčet na motorce

29.8.2017 v 19:19 | Nahoru | #143

Krejza píše: Jj, běžně zvedají přední kolo v náklonech přes 45°



To asi ne . I kdyz u MM by mne to ani neprekvapilo

(reakce na) Jak zatáčet na motorce

29.8.2017 v 19:24 | Nahoru | #144

Veverčák píše: Twl Honzo, plynule prece nemusi znamenat pomalu ... v GP tam narvou výrazně vic plynu nez bys myslel a pohlida to kontrola trakce, ale i bez ni se da pridavat celkem hodne, prokluz zadku je dobre citit



Plynule znamená kontrolovaně. Ale klidně si dál vyjížděj jen plynem, je to naprosto platná technika.

Jak zatáčet na motorce

29.8.2017 v 19:27 | Nahoru | #145
Je to marny je to marny je to marny ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce

29.8.2017 v 20:41 | Nahoru | #146
Krejza> gymkhana je něco jinýho než velkej okruh, kdybys to na velkym okruhu začal narovnávat dřív tak se pravděpodobně nevejdeš do výjezdu. Tam je určující faktor jakou si vybereš stopu, podle toho můžeš přidat plyn dřív nebo pozdějc. Na malejch obloučcích narovnávání chápu, tam to zlomíš dolu a musíš to rvát zas nahoru protože jenom plynem bys byl dlouhej a pomalej, asi to ani jinak nejde, ale v dlouhym oblouku když začneš zvedat dřív a vejdeš se na výjezdu, tak jsi to spíš projel blbě.

E: ono je to naopak tak ze na vyjezdu se motorka silou drzi v naklonu, aby se trefil vyjezd pri pridani plynu.

Naposledy editováno 29.08.2017 21:01:14

1 reakcí na tento příspěvek Jak zatáčet na motorce

29.8.2017 v 21:04 | Nahoru | #147
Je tu hodně akademiků,90% cyklistů neví a vůbec neslyšelo o kontra-řízení a myslím si že motorkáři na tom nebudou lépe,ale jezdíme!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce

29.8.2017 v 21:11 | Nahoru | #148
Stev> všechno je vypočítané a troufnu si tvrdit, že tohle zvednutí je ve stopě započítané.
Já se jen učím tím, co vidím a čtu a tohle fakt funguje. Nejen v moto gp a dalších okruhových závodech, ale především na silnici.
Jak moc to kdo umí a chce použít je věc druhá, poplatná tréninku.

Jak zatáčet na motorce

29.8.2017 v 21:34 | Nahoru | #149
no nerikal sem, ze ze zataceni tady vznikne raketo-vedecka diskuze hosi, hosi, hosi...

(reakce na) Jak zatáčet na motorce

29.8.2017 v 21:53 | Nahoru | #150

Šlajzna píše: Je tu hodně akademiků,90% cyklistů neví a vůbec neslyšelo o kontra-řízení a myslím si že motorkáři na tom nebudou lépe,ale jezdíme!


Přesně tak. Pět stránek názorů a pocitů, že zatáčíme určitým způsobem a některé věci "určitě" neděláme. Jenže fyzika je jen jedna a v principu proto zatáčíme všichni stejně. I jako pumpičkáři.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist