globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak zatáčet na motorce
 
28.8.2017 v 13:20
Dobrý den,

Začínám Dělat autoškolu, za pár dní bych měl jít na první jízdy s instruktorem...

Potřebuji si ale ujasnit pár věcí, Na věci které tu za chvíli položím, mi v Autoškole nedokázali dá se říct odpovědět, respektive každý tvrdil něco jiného...

Jedná se o to že na motorce jsem nikdy před tím nejezdil takže nemám žádné zkušenosti....

Tudíž bych se chtěl zeptat jak na motorce zatáčet

Koukal jsem na pár videí, i na pár příspěvků zde na foru ale moc moudrý nejsem, spíše se mi to všechno plete...

Zde na foru jsem koukal že existuje takzvané kontra řízení

( prý stačí odtlačit pravé, nebo levé řídítko a motorka zatočí prakticky sama. Aspoň tak jsem to tedy pochopil já )

Ilustrační obrázek zde: http://www.suzukiba...oads/2680_kontra.jpg

Abych to lehce rozvedl pochopil jsem to tak, že když odtlačím například pravé řídítko motorka zatočí Doprava, a zase naopak, když odtlačím levé řídítko motorka zatočí do Leva

( Zároveň jsem ale pochopil že tento jev funguje pouze při určité rychlosti cca od 30 km/h )

Zároveň jsem koukal na video viz zde:

A tam na řídítka tlačí jakoby z vrchu...

Mohl by mi tedy někdo srozumitelně vysvětlit, jak tedy na motorce zatáčet ?

Předem Děkuji

( Pokud na vás tento dotaz působí směšně, tak se omlouvám, ale rád bych si ujasnil pár věcí, než sednout na motorku a něco udělat... )

Pokud jsem dal tento dotaz do nesprávné sekce, tak se omlouvám, ale jsem tu dnes poprvé.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce

29.8.2017 v 19:00 | Nahoru | #1
kerut> asi se shodneme, že v maximálním na náklonu nelze přidat motorky moc plynu moc rychle a naopak, když je motorka dost kolmo, lze přidávat dost a dost rychle.
Pokud tedy plynule přidávají a tím plynule zvedají motorku z náklonu, a určitě přidávají tak, aby pořád byli na hranici přilnavosti pneu či lehce za, kde se najednou vezme to rychlé zvednutí motorky z náklonu?

No, dost pochybuji, že si výkon motoru jen tak srovná guma samotná. Asi by pak nebyla potřeba elektroniky, kterou do těch motorek cpou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce

29.8.2017 v 19:06 | Nahoru | #2

Krejza píše: kerut> asi se shodneme, že v maximálním na náklonu nelze přidat motorky moc plynu moc rychle a naopak, když je motorka dost kolmo, lze přidávat dost a dost rychle.
Pokud tedy plynule přidávají a tím plynule zvedají motorku z náklonu, a určitě přidávají tak, aby pořád byli na hranici přilnavosti pneu či lehce za, kde se najednou vezme to rychlé zvednutí motorky z náklonu?

No, dost pochybuji, že si výkon motoru jen tak srovná guma samotná. Asi by pak nebyla potřeba elektroniky, kterou do těch motorek cpou.



Twl Honzo, plynule prece nemusi znamenat pomalu ... v GP tam narvou výrazně vic plynu nez bys myslel a pohlida to kontrola trakce, ale i bez ni se da pridavat celkem hodne, prokluz zadku je dobre citit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce

29.8.2017 v 20:41 | Nahoru | #3
Krejza> gymkhana je něco jinýho než velkej okruh, kdybys to na velkym okruhu začal narovnávat dřív tak se pravděpodobně nevejdeš do výjezdu. Tam je určující faktor jakou si vybereš stopu, podle toho můžeš přidat plyn dřív nebo pozdějc. Na malejch obloučcích narovnávání chápu, tam to zlomíš dolu a musíš to rvát zas nahoru protože jenom plynem bys byl dlouhej a pomalej, asi to ani jinak nejde, ale v dlouhym oblouku když začneš zvedat dřív a vejdeš se na výjezdu, tak jsi to spíš projel blbě.

E: ono je to naopak tak ze na vyjezdu se motorka silou drzi v naklonu, aby se trefil vyjezd pri pridani plynu.

Naposledy editováno 29.08.2017 21:01:14
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist