globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nouzové brzdění
10.8.2017 v 16:25
Zdravím motorkáři,
dneska jsem pohořel na zkouškách na 125ccm při nouzovém brzděním, trénoval jsem, ale i tak jsem s tím měl problémy a věděl jsem že to bude těsné, ale doufal jsem. Přejel jsem čáru o cca 40 cm, což je málo ale zároveň i hodně . Tímto Vás žádám o jakékoliv rady na příští zkoušky, které už nechci pokazit takovou zbytečností. Brzdění na přesnost mezi dvě čáry, kde se podle pana komisaře brzdí jenom přední brzdou jsem sice zvládl, ale až na druhý pokus. Při prvním pokusu nouzového brzdění, kde se opět podle pana komisaře brzdí už i přední a zadní se za mnou zakouřilo a projel jsem čáru, při druhém pokusu jsem zastavil cca 40 cm za čárou jak jsem dříve zmiňoval. Věřil jsem že to zvládnu a budu Vás na cestách zdravit, ale ještě není ten čas. Proto Vás prosím ještě jednou, přečtěte si toto, pokud máte, určitě napište jak na to a pomozte mi k tomu být "motorkářem" a zlepšovat své dovednosti.
Předchozí
1 2 3 4 5
Následující

(reakce na) Nouzové brzdění

17.8.2017 v 08:04 | Nahoru | #121

vilemx píše: Protože společnost alibisticky požaduje lejstro skoro na každou činnost, tak holt ojebat a s co nejmenšími náklady získat bumážku. Jestli se potom vrhne do ostrého provozu i s vědomím, že neumí dobře brzdit, to už je jen a pouze jeho zodpovědnost. Jenže tahle společnosti má v případě selhání nováčka tendenci vinit autoškolu, což je pochopitelně nesmysl.



Nezbývá než souhlasit s tím, že na každý prd je tady potřeba papír. Tady však můj souhlas končí. Pokud se do ostrého provozu vrhne absolvent AŠ, který neovládá auto/moto, tak je to sice jeho zodpovědnost, nicméně ohrožuje životy a zdraví svého okolí. A čí vina je to, že se v provozu ocitne takový řidič? Vždyť autoškola připouští žáka ke zkoušce a zkušební komisař přezkušuje, jestli žák splňuje předpoklady jak teoretické, tak i praktické. Bohužel spousta autoškol funguje jen jako dobrý byznys a slovo ŠKOLA je zde zavádějící. Neříkám, že AŠ musí generovat zkušené řidiče, to člověk získává praxí, ale aby někdo neuměl zabrzdit, zatáčet, vyhnout se, ... tak to je na pováženou a od toho je ta autoškola, aby ho to naučila!

Nouzové brzdění

17.8.2017 v 08:36 | Nahoru | #122
Kluci, rekl bych, ze to moc hrotite. On ten zacatecnik, co se neumi poradne ani rozjet vetsinou zadny prusvih na silnici nezpusobi. Maximalne mu/ji upadne motorka na krizovatce. Nejvic prusvihovy jsou lidi, co uz si myslej, ze jim to jde. A to zadna autoskola ani zkousky podchytit nemuze. To je zkusenost na desitky a desitky tisic kilometru. Takze nebudte ovce s tou autoskolou. Je to opradu jen dalsi dan a povoleni, ze se clovek v provozu muze naucit jezdit.

A osobne jsem presvedcen, ze ztizeni testu nebyl spolecensky pozadavek vychazejici z nehodovosti, ale z loby autoskol, aby mohli vybrat za vic oducenych hodin a statu, aby mohl vybrat vic za opakovany zkousky.

3 reakcí na tento příspěvek Nouzové brzdění

17.8.2017 v 09:06 | Nahoru | #123
Už jsme asi "Off-topic", ale když už se o tom bavíme...
To DrDNA01 - Trvám na tom, že z autoškoly musí vylézt řidič, který zvládá bezpečně své vozidlo alespoň v rozsahu základních úkonů, daných závěrečnou zkouškou. Musíme si uvědomit, že takový člověk dostane do ruky zbraň! Dal bys zbroják člověku, který neumí zacházet s pistolí a máchá jí kolem sebe s tím, že on se to jednou naučí? Před dvaceti lety to s řidičákem takhle být "mohlo", byl menší provoz a slabší stroje. Vůbec se mi ale nelíbí představa, že jsem na silnici s někým, kdo má pod prdelí sto koní, představu, že je pánem situace a králem silnic s nejbližší metou "hodit to na zadní a dát kolínko" a ve skutečnosti nedá ani nouzové brzdění

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění

17.8.2017 v 09:45 | Nahoru | #124

Dalaz píše: Musíme si uvědomit, že takový člověk dostane do ruky zbraň!


To je ale demagogie. Napřed si dohledej počty lidí usmrcených motorkáři za rok a pak pindej něco o zbraních...

1 reakcí na tento příspěvek Nouzové brzdění

17.8.2017 v 10:18 | Nahoru | #125
Jenže vy zapomínáte, že každé vozidlo se chová úplně jinak, a u motorek to platí dvojnásob (jiná citlivost plynu, jinde záběr spojky ... ) takže když takový čerstvý absolvent vyleze z autoškoly, kde byl zvyklý na jeden konkrétní kus, co tam měli, a teď sedne na jiný, tak se bude v podstatě znovu učit rozjíždět, zastavovat i řadit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění

17.8.2017 v 10:46 | Nahoru | #126

JohnnyS08 píše: To je ale demagogie. Napřed si dohledej počty lidí usmrcených motorkáři za rok a pak pindej něco o zbraních...



Můj názor (pro tebe pindání) byl podán pro auto/moto, tedy pro všechna vozidla.
Statistiky motorkářů, třeba z místního článku mi stačí na to, aby bylo vidět, jak jsou na tom v prvním roce. Nic překvapivého. Nezapomeň v těch "důležitých" statistikách uvážit i počet motocyklů k ostatním vozidlům. Je mi líto, když někdo bagatelizuje možná rizika a zastává se tak špatně fungujícího systému AŠ. Pochopitelně, když motorkář zaviní nehodu s autem, většinou je on, kdo tam má pomníček, ale to nijak nesnižuje tvrzení, že jde o nebezpečný nástroj, který musíš zvládat.

(reakce na) Nouzové brzdění

17.8.2017 v 10:52 | Nahoru | #127

Dalaz píše: Už jsme asi "Off-topic", ale když už se o tom bavíme...
To DrDNA01 - Trvám na tom, že z autoškoly musí vylézt řidič, který zvládá bezpečně své vozidlo alespoň v rozsahu základních úkonů, daných závěrečnou zkouškou. Musíme si uvědomit, že takový člověk dostane do ruky zbraň!



Srandisto, zadna autoskola te nenauci ridit tak aby si nebyl nebezpecnej sobe nebo okoli. A to ze se nekdo nauci brzdit na placku za autoskolou naprosto vubec neznamena ze zvladne takhle zastavit az pred nim bude stat tatrovka s piskem. Pocet odjezdenych hodin na A1 je 13, to ikdyz to hodne nadstrelim je nejakych 600 km a i kdyby to byl dvojnasobek stejne porad jako absolvent umis hovno. A muzu te ujistit ze takhle je to naprosto uplne ze vsim co se v zivote naucis.

Z vlastni zkusennosti:
Udelas pilotak = umis hovno, kdyz prezijes 100 hodin muzes zacit rikat ze trochu umis litat ,
udelas papiry na lod = nez prezijes prvni nepohodu pocasi a v bore se celej posranej trefis do mariny , tak taky umis prd.
potapeni: kazdej kdo si udela papiry a zacne se potapet je do svejch prvnich 30ti ponoru nebezpecim pro vsechny okolo
a takhle se da pokracovat az do aleluja.

(reakce na) Nouzové brzdění

17.8.2017 v 10:53 | Nahoru | #128

Bonnerider píše: Jenže vy zapomínáte, že každé vozidlo se chová úplně jinak, a u motorek to platí dvojnásob (jiná citlivost plynu, jinde záběr spojky ... ) takže když takový čerstvý absolvent vyleze z autoškoly, kde byl zvyklý na jeden konkrétní kus, co tam měli, a teď sedne na jiný, tak se bude v podstatě znovu učit rozjíždět, zastavovat i řadit.



To je nepochybně pravda, ale princip je přeci pořád stejný. Určitě je jiná technika jízdy na supersportu a jiná na choperu, ale když mám základ, pouze dopiluji ten rozdíl. Když jsem sedl na "velkou motku", měl jsem před tím zkušenosti jen fichtl a Simson před 25 lety a nebyl problém se rozjíždět, zastavovat a řadit.

To GUGO - to je všechno naprostá pravda, já vůbec neříkám, že z AŠ musí vylézt profík, ale ty úkony, které jsou na tom cvičišti, považuji za základní a autoškola tě musí naučit minimálně toto zvládnout alespoň v těchto "laboratorních" podmínkách. Když je žák nezvládne je třeba trénovat.

Toto téma už se dostalo úplně na jinou kolej. Pokud nebudeme odpovídat tazateli na dotaz, založme jiné vlákno o bezpečnosti nebo nebezpečnosti motorek a nezaplevelujme to tu.

Naposledy editováno 17.08.2017 11:02:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění

17.8.2017 v 11:02 | Nahoru | #129
Dalaz> fakt by me zajimalo, kolik Tys toho na motorce najel. Na Tvuj vek bych rekl, ze bys mohl byt odolnejsi vuci levne demagogii. Tak znova. Ta statistika ukazuje dlouhodoby pokles nehodovosti. Rocni vykyvy jsou casto zpusobene pocasim. A dale, Ty demagogu, tam nevidim nic o ridicich motocyklu s cerstvym ridicakem. Zneuzivas statistiky skoro jako sam Tok. Nejsi Ty jeho nohsled?

Ty si klidne placej neco o zbrani. Za me zadna autoskola, pokud nebude trvat 50 nebo 100 tisic kilaku v provozu, nemuze naucit cloveka zvladat motocykl v krizovych situacich. Naucit se to clovek musi sam v provozu a v tech krizovych situacich. Mnohem dulezitejsi nez osmicka, pomala jizda a krizove brzdeni v podani autoskoly je osveta, aby ridic ridil motocykl pouze a jen defenzivne a umerne svym schopnostem. Zacatecnik tedy pomalu a vse se obejde jen s obcasnym zahoukanim klaksonu.

Naposledy editováno 17.08.2017 11:03:00

(reakce na) Nouzové brzdění

17.8.2017 v 11:10 | Nahoru | #130

Dalaz píše: Trvám na tom, že z autoškoly musí vylézt řidič, který zvládá bezpečně své vozidlo alespoň v rozsahu základních úkonů, daných závěrečnou zkouškou



Autoškola má pro výcvik na moto sedm hodin teorie, a třináct hodin jízd. Podotýkám, že "školních" hodin, takže když máš dvě hodiny, jezdíš vlastně jen hodinu a půl - resp. měl bys, realita se pohybuje někde kolem 70ti minut... a teď mi řekni, co se za těch plusmínus 450 minut naučíš...mě zvládli připravit na zkoušku slušně, prošel jsem bez výhrad na první pokus, ale papíry na auto mám skoro dvacet let. Proto jsem taky jezdil JEN po cvičáku, provozem akorát cestou na něj a zpět. Jaké to asi bude u člověka, co v životě nic neřídil, si neumím vůbec představit...

Najeto mám za letošek (a vlastně tak nějak i celkově) k šesti tisícům, a že bych se na motorce cítil o moc jistější, než před rokem po autoškole, se teda moc říct nedá. Nicméně i tak si to užívám

Naposledy editováno 17.08.2017 11:12:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění

17.8.2017 v 11:17 | Nahoru | #131

DrDNA01 píše: Dalaz> fakt by me zajimalo, kolik Tys toho na motorce najel. Na Tvuj vek bych rekl, ze bys mohl byt odolnejsi vuci levne demagogii. Tak znova. Ta statistika ukazuje dlouhodoby pokles nehodovosti. Rocni vykyvy jsou casto zpusobene pocasim. A dale, Ty demagogu, tam nevidim nic o ridicich motocyklu s cerstvym ridicakem. Zneuzivas statistiky skoro jako sam Tok. Nejsi Ty jeho nohsled?



Minimálně statistika počtu nehod zaviněných řidiči motocyklů podle praxe. Tam to kdovíjak neklesá. S Ťokem nic společného nemám, ale jsem každodenním účastníkem provozu a mám svůj názor - asi jiný než ty, ale to určitě nebude výjimka.

DrDNA01 píše: Ty si klidne placej neco o zbrani. Za me zadna autoskola, pokud nebude trvat 50 nebo 100 tisic kilaku v provozu, nemuze naucit cloveka zvladat motocykl v krizovych situacich. Naucit se to clovek musi sam v provozu a v tech krizovych situacich. Mnohem dulezitejsi nez osmicka, pomala jizda a krizove brzdeni v podani autoskoly je osveta, aby ridic ridil motocykl pouze a jen defenzivne a umerne svym schopnostem. Zacatecnik tedy pomalu a vse se obejde jen s obcasnym zahoukanim klaksonu.



Zbraň bylo jakési přirovnání, ale není to daleko od skutečnosti. Pro tebe je to očividně nepřekročitelný problém. Nikomu nic nenutím, jen diskutuji. Neříkám, že co sem napíšu je etalon. Osvěta je samozřejmě důležitá, ale ta by měla začít už v té AŠ. Pokud jsi byl v nějaké kvalitnější motoškole, tak právě na úkony v pomalé rychlosti se klade velký důraz, tolik k jejich důležitosti. Pokud se začátečník chová podle tvého popisu, pak OK, ale je spousta testosteronem zalitých střelců, kteří se tak nechovají a k těm cílím. A určitě vidím jako pozitivum, že krizové situace jsou součástí výuky, protože je lepší si to vyzkoušet na plácku a vědět co to asi s motorkou udělá, než až v reálu.

To PlusOne - Ale ty hodiny jsou jen minimální počet. Pravidla jsou taková, že pokud žák během výcviku nezvládne dané úkony, učitel AŠ by ho neměl připustit k vykonání zkoušky. Analogicky, jako když se v první a druhé třídě nenaučíš číst a psát, tak do třetí neprolezeš
Ať je to tak či jinak, na tom tady nic nezměníme.

Kolegové, končím zde, vše co jsem chtěl, to jsem napsal. Všem přeji hodně bezpečných kilometrů a krásných zážitků na moto.

Naposledy editováno 17.08.2017 11:38:56

(reakce na) Nouzové brzdění

17.8.2017 v 11:30 | Nahoru | #132
dave-lister> moje slova

1 reakcí na tento příspěvek Nouzové brzdění

17.8.2017 v 12:04 | Nahoru | #133
Co jsem dělala nedávno rozšíření řidičáku, tak nás instruktor všechny den před zkouškou vzal na to cvičiště a všichni to zkoušeli tak dlouho než to dali bez problému
Myslím, že by se to tak mělo dělat v každý autoškole ne ? Nebo je to jenom moje naivní představa ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění

17.8.2017 v 13:07 | Nahoru | #134

Miyuki_ píše: Co jsem dělala nedávno rozšíření řidičáku, tak nás instruktor všechny den před zkouškou vzal na to cvičiště a všichni to zkoušeli tak dlouho než to dali bez problému
Myslím, že by se to tak mělo dělat v každý autoškole ne ?Nebo je to jenom moje naivní představa ?



Trefa .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění

17.8.2017 v 22:12 | Nahoru | #135
Mr.Dreamer> K čemu pak ty motoškoly jsou ? Jako to si radši zaplatim víc, ale projede se mnou jak město, tak rychlý okresky i dálnice (a to ne autoškolsky, ale tak jak se jezdí potom)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění

17.8.2017 v 22:36 | Nahoru | #136

Miyuki_ píše: Mr.Dreamer> K čemu pak ty motoškoly jsou ? Jako to si radši zaplatim víc, ale projede se mnou jak město, tak rychlý okresky i dálnice (a to ne autoškolsky, ale tak jak se jezdí potom)



uvidíme ted ty autoškoly opravdu produkujou super řidiče a nehodovost motorkářů bude minimální, pokud nabourá motorkář sjedou se tam všechny televize, protože to bude atrakce, která se hned tak nevidí

jawa 350 váží 150 kilo a vyvine rychlost 120 km, musí se na ni dělat těžké zkoušky na opičí dráze

ninja 125 váží 110 kg jede 140 za hodinu, je tam automat, může za to sednout trotl který neumí jezdit ani na kole, takže dáváme trotlovi zbran kterou neumí ani ovládat,

(reakce na) Nouzové brzdění

17.8.2017 v 22:47 | Nahoru | #137
Dalaz> o zbraních to fakt nevíš o čem píšeš, to je podobný kocourkov

před 25 lety jsem si udělal zbroják na pistoli skupina E, součástí zkoušky bylo i předvést zda tuto zbran umím ovládat to je správné že,

před víc jak deseti lety mi vydali zbroják a co to je,

platí i skupina B,

takže si mohu příjít do obchodu, vykoupit všechny zbraně a střelivo a střílet a střílet

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění

18.8.2017 v 07:01 | Nahoru | #138

felixxx píše: uvidíme ted ty autoškoly opravdu produkujou super řidiče a nehodovost motorkářů bude minimální, pokud nabourá motorkář sjedou se tam všechny televize, protože to bude atrakce, která se hned tak nevidí

jawa 350 váží 150 kilo a vyvine rychlost 120 km, musí se na ni dělat těžké zkoušky na opičí dráze

ninja 125 váží 110 kg jede 140 za hodinu, je tam automat, může za to sednout trotl který neumí jezdit ani na kole, takže dáváme trotlovi zbran kterou neumí ani ovládat,


Co je to za 125 ccm, která má automat a jede 140? Jaký to má výkon?

(reakce na) Nouzové brzdění

18.8.2017 v 07:23 | Nahoru | #139

1 reakcí na tento příspěvek Nouzové brzdění

18.8.2017 v 11:53 | Nahoru | #140
Stále nevidím nikde 125 ccm s automatem, která jede 140?

(reakce na) Nouzové brzdění

18.8.2017 v 16:58 | Nahoru | #141
mito7>
mito mi se to nechce hledat, chodí knám jeden známý a projevil zájem snáma jezdit,

jezdíme celoročne, napohodu, klidně uděláme v lednu táborák a uvaříme oběd a jedem dál, když mrzne krosíme na poli, nepohrdnem ani fichtlkapem, zajedem i na balaton, i na sraz,

sehnali jsme mu 125 protože nemá papíry a že to je slabé že by nám nestačil, tak jsem našel v dubnu inzerát ninja 125 automat maximálka 140, jestli výkon byl upravený nebo otevřený to mě moc nezajímalo, známému se to líbilo vaty má dost, no nakonec si ten vůl koupil elektrokolo a ještě tak blbé že musí šlapat jinak ten motor nezabere, kokot

1 reakcí na tento příspěvek Nouzové brzdění

19.8.2017 v 22:44 | Nahoru | #142
Elektrokolo je hnus. Není to ani sport, ani svezení jako na motorce, jen ubohá náhražka a karikatura obojího.

(reakce na) Nouzové brzdění

20.8.2017 v 20:54 | Nahoru | #143

Bonnerider píše: Elektrokolo je hnus. Není to ani sport, ani svezení jako na motorce, jen ubohá náhražka a karikatura obojího.



jemu se to líbí furt na tom jezdí, ted si tam namontoval policejní sirénu, to musí bavit je mu asi 45 let

1 reakcí na tento příspěvek Nouzové brzdění

20.8.2017 v 21:09 | Nahoru | #144
já si vzpoměl jak jsem si před 7 lety koupil první velkou motorku, honda magna, do té doby jsem znal motorky typu jawa 350, se kterou se jezdí jak s kolem,
první jízda na velké motorce byla pro mě horor, pořád jsem si kontroloval nohy na předkopech a měl strach kdy mně spadnou na silinic, jakýkoliv ústřel zadního kola to byla katastrofa na posrání, v křižovatce jsem vjel do protisměru a na kruháči jsem jel třikrát dokola protože jsem neuměl odbočit, velký výkon uměl taky překvat při přidání
dneska tu motorku mám v ruce, někdy je lepší ji poslouchat než aby poslouchala ona mě, tak nevím včem by mi pomohla třeba jízda v atoškole, to by bylo asi něco bokem vídně

Nouzové brzdění

20.8.2017 v 21:24 | Nahoru | #145
Tak se na to podívej:

Kdo tohle dá, ten už na křižovatce do protisměru nevjede a odbočit taky umí.

(reakce na) Nouzové brzdění

20.8.2017 v 21:35 | Nahoru | #146

felixxx píše: já si vzpoměl jak jsem si před 7 lety koupil první velkou motorku, honda magna, do té doby jsem znal motorky typu jawa 350, se kterou se jezdí jak s kolem,
první jízda na velké motorce byla pro mě horor, pořád jsem si kontroloval nohy na předkopech a měl strach kdy mně spadnou na silinic, jakýkoliv ústřel zadního kola to byla katastrofa na posrání, v křižovatce jsem vjel do protisměru a na kruháči jsem jel třikrát dokola protože jsem neuměl odbočit, velký výkon uměl taky překvat při přidání
dneska tu motorku mám v ruce, někdy je lepší ji poslouchat než aby poslouchala ona mě, tak nevím včem by mi pomohla třeba jízda v atoškole, to by bylo asi něco bokem vídně



A kolikrat jsi zkouzel nouzove brzdeni ? Uhybnej manevr a podobny vylomeniny ?
Předchozí
1 2 3 4 5
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist