- a stara gulata hlava s kompresnym pomerom 1:6,5
- valec sa mi vratil zo servisu, je nanom urobeny prvy vybrus - 38,25mm novy piest - 2 kruzky (povodny 3)
- problem je kompresia, nameral som len 4 BARy....
- najprv som nasiel problem na tesneni pod hlavou (kovove z eshopu ), unikal tade tlak..... (sicanie a aj bublikovala midlova voda...)
- vyrobil som si nove tesnenia z klingeritu (mam 0,5mm aj 1mm)
- s nimi uz necitim ze tlak unika tlak
- ten stupol z 3,5 na 4 BAR...
- namontoval som inu hlavu, z 21tky (vyssi kompresny pomer 1:9)
- s nou som mal tlak 6 BAR
- motor aj nastartovat a par minut aj pekne bezal
- potom skapal, ak nastartoval tak len na par zapalov a vzdy skapal...
- tlak mi klesol na 5 Bar... aj z novou hlavou z 21...
- tesnenie pod hlavou vyzera bit OK
- ked vlozim piestny kruzok do valca tak maju volu 0,45 a 0,50mm
- podla servisneho manualu 550 by mal mat novy kruzok volu 0,20mm a menit sa ma az pri 0,8
- piest aj valec vyzeraju bit OK - len bezne znamky pouzitia, bez skrabancou
- tesniacu plochu na valci som skusil jemne zabrusit na skle - vyzera ze je rovna...
Kde mam hladat problem? naco sa mam zamerat? Napada ma akurat ze skusit zohnat nove piestne kruzky alebo piest z 3 kruzkami ako mal original.
Naposledy editováno 02.08.2017 22:02:38
Zároveň zjistíš, na kolik stovek to máš vybroušený... Pohraj si s nastavením karburátoru. V těhle vedrech příliš bohatá směs neudrží volnoběh...
Jawař nejsem, ale u MZty jsem musel nechat bohatost směsi jako na zajetým válci, jinak to chcípalo a jelo to jen nad 3000 otáček. Jen jsem místo 1:50 dal olej s benolem 1:40 na dvě nádrže. Komprese se bude ještě zvedat, než si kroužky sednou s vložkou. Mě zajíždění trvalo přes 2500 km - výbrus jsem měl na 3,5 stovky. Na českej píst by mělo bejt 5 stovek. Jawaři Ti řeknou přesnější data.
Naposledy editováno 02.08.2017 23:29:31
1 reakcí na tento příspěvek Pionier - po vybruse nema kompresiu...
- a potom sa uvidi....
- zmeral som medzeru medzi valcom a piestom s zasuvnymi mierkami, je to 0,10 az 0,11mm - takze ok..
- mikrometer mam len do 25mm, valec je zmerany len beznym posuvnym meradlom, pod kruzkami ma 38,20 az 38,25 pod capom som nameral vsade 38,25
- este raz som nastavil zapalovanie , mam nove kontakty, novy kondenzator co som kupil je nahovno, pouzivam starsi, cievka je snat OK, iskra pekna....
Znova som to vsetko poskladal a uz som menil len hlavy:
- s hlavou z 21-tky (6-6,5 BAR) to naskoci, motor pekne bezi, vyzera ze ide aj do otacok, s prestavkami mi to bezalo cca 10 minut.
- s hlavu z 550, (aktualne 4-4,5 BAR) to nejde, max to 3x po sebe zapali a skape....
//na druhom motore (21) mam tlak 8,5BAR
Naposledy editováno 04.08.2017 15:53:53
- mam nove kruzky, maju volu 0.30 a 0,35
- tkak mi stupol o 1BAR, teda aj na starej hlave mam 5,5Baru
- motor po 6 nakopnuti krasne chytil a i ide krasne
- uz mam za sebou aj prve kilometre
- co sa tyka triedenia do tried A,B,C , bolo mi povedane ze to uz dnes neexistuje, ze piesty maju jeden rozmer, roby ich automat, a kruzky sa k nim skratka len nahodne zrebuju z balenia...
Co používáš za benzín? Doufám, že ne lihosračku natural 95?
FMG!
Naposledy editováno 05.08.2017 23:34:47
1 reakcí na tento příspěvek Pionier - po vybruse nema kompresiu...
Po záběhu změř kompresní tlak a dál řeš... pokud bude co...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pionier - po vybruse nema kompresiu...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaké řetězové kolečko na pionýra Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/23 Mustang, J... | HonzaH08 | 9 | 3.5.2024 v 13:33 FJRPEPA |
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr | AdaM123456 | 10 | 29.4.2024 v 20:21 AdaM123456 |
Jak poznat kdy byl vyroben pionýr p... [1, 2] Jawa 50/21 Pionýr | macgiver66 | 40 | 24.4.2024 v 13:59 FJRPEPA |
Pístní kroužky Jawa 50/21 Pionýr | ales799 | 29 | 12.4.2024 v 20:35 elvis78 |
Pionýr se dusí Jawa 50/21 Pionýr | Jawa_Babetta | 14 | 10.4.2024 v 11:00 FJRPEPA |