globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pionier - po vybruse nema kompresiu...
- skladam motor Pionier 50/550 - stary liatinovy valec
- a stara gulata hlava s kompresnym pomerom 1:6,5
- valec sa mi vratil zo servisu, je nanom urobeny prvy vybrus - 38,25mm novy piest - 2 kruzky (povodny 3)
- problem je kompresia, nameral som len 4 BARy....

- najprv som nasiel problem na tesneni pod hlavou (kovove z eshopu ), unikal tade tlak..... (sicanie a aj bublikovala midlova voda...)
- vyrobil som si nove tesnenia z klingeritu (mam 0,5mm aj 1mm)
- s nimi uz necitim ze tlak unika tlak
- ten stupol z 3,5 na 4 BAR...

- namontoval som inu hlavu, z 21tky (vyssi kompresny pomer 1:9)
- s nou som mal tlak 6 BAR
- motor aj nastartovat a par minut aj pekne bezal
- potom skapal, ak nastartoval tak len na par zapalov a vzdy skapal...
- tlak mi klesol na 5 Bar... aj z novou hlavou z 21...
- tesnenie pod hlavou vyzera bit OK

- ked vlozim piestny kruzok do valca tak maju volu 0,45 a 0,50mm
- podla servisneho manualu 550 by mal mat novy kruzok volu 0,20mm a menit sa ma az pri 0,8
- piest aj valec vyzeraju bit OK - len bezne znamky pouzitia, bez skrabancou
- tesniacu plochu na valci som skusil jemne zabrusit na skle - vyzera ze je rovna...

Kde mam hladat problem? naco sa mam zamerat? Napada ma akurat ze skusit zohnat nove piestne kruzky alebo piest z 3 kruzkami ako mal original.

Naposledy editováno 02.08.2017 22:02:38

Pionier - po vybruse nema kompresiu...

2.8.2017 v 23:28 | Nahoru | #1
Zkus sehnat někoho s dutinoměrem, ať válec proměří. Tady v Čechách se začínají objevovat kuželové výbrusy. Na tom kompresi nedoženeš...
Zároveň zjistíš, na kolik stovek to máš vybroušený... Pohraj si s nastavením karburátoru. V těhle vedrech příliš bohatá směs neudrží volnoběh...
Jawař nejsem, ale u MZty jsem musel nechat bohatost směsi jako na zajetým válci, jinak to chcípalo a jelo to jen nad 3000 otáček. Jen jsem místo 1:50 dal olej s benolem 1:40 na dvě nádrže. Komprese se bude ještě zvedat, než si kroužky sednou s vložkou. Mě zajíždění trvalo přes 2500 km - výbrus jsem měl na 3,5 stovky. Na českej píst by mělo bejt 5 stovek. Jawaři Ti řeknou přesnější data.

Naposledy editováno 02.08.2017 23:29:31

Pionier - po vybruse nema kompresiu...

3.8.2017 v 02:00 | Nahoru | #2
Jestli si jemně brousil na skle těsnící plochu na válci tak to rovnou můžeš vyndat a vzít to i s hlavou za cca 300,- srovnat do firmy, která se tím zabývá, protože max. limit zvlnění se počítá v setinách tzn. že max limit zvlnění bude např. 0,03mm - jsem přesvědčen, že to je ten problém a to těsnění bych buď nechal vyrobit a nebo koupil origo jestli to vůbec jde a pak to pojede jak z praku ve výbrusu a pístu bych závadu nehledal pokud to nedělal nějakej pochybnej Pepík z bývalého JZD...

Pionier - po vybruse nema kompresiu...

3.8.2017 v 10:31 | Nahoru | #3
dosadacia plocha vizera takto:

Pionier - po vybruse nema kompresiu...

3.8.2017 v 11:06 | Nahoru | #4
Ahoj, jestli máš to těsnění 0,5mm tlustý tak je možný že právě to těsnění ti snižuje kompresi. Kup brusnou pastu dej pár kapiček na dosedací plochu válce a dej na to hlavu. Krouživými pohyby otáčej hlavou na válci, tím se dosedací plochy zabrousí a bude to těsnit. Jinak ten výbrus si časem sedne a komprese se trochu zvýší. A je trochu divný že s 6 bary komprese to nenaskočí, hledal bych problém v předstihu nebo v nastavení karburátoru.

1 reakcí na tento příspěvek Pionier - po vybruse nema kompresiu...

3.8.2017 v 11:43 | Nahoru | #5
- prave som si vyrobil tesnenie 0,25mm budem o skusat s hlavou z 21 pri ktorej bude snat lepsia kompresia, Pri 6 BAR ten motor musi bezat, aspon odladim karburator a zapalovanie
- a potom sa uvidi....

Pionier - po vybruse nema kompresiu...

3.8.2017 v 12:10 | Nahoru | #6
no urobil som pokus:

- pod piestne kruzky som dal vazelinu....
- zmeral kompresiu, a:
- krasnych 7,5 Baru

takze tlak mi unika cez kruzky...

teda kupit komplet piestnu sadu?

Naposledy editováno 03.08.2017 12:11:41

Pionier - po vybruse nema kompresiu...

3.8.2017 v 15:55 | Nahoru | #7
Já nevím jak u Pincka ale ten kdo dělá výbrus dodá mimo jiné píst i kroužky a nebo udělá výbrus na takové hodnoty na který se vyrábí a jde koupit sériově píst a kroužky jsou značeny písmeny A, B, C. Nemůžeš udělat výbrus a vrazit tam ten šišatej původní píst to je kravina.

Pionier - po vybruse nema kompresiu...

3.8.2017 v 20:21 | Nahoru | #8
Není ten píst ve válci volný? Na fotce to tak vypadá. Píst lehce potřený olejem bez kroužků by měl válcem svou vahou sám pomalu sjíždět dolů. Samozřejmě válec i píst vymontovaný!

Pionier - po vybruse nema kompresiu...

3.8.2017 v 21:31 | Nahoru | #9
BTW vůle mezi válcem a pístem se měří v horní polovině pístu a neměla by být vyšší než cca 0,15mm (pak je nutný výbrus) podle fotky je to spíš 2mm. Nejjednodušší je to změřit mikrometrem (píst v horní polovině to samí válec) a pak to odečíst... pokud je vůle příliš vysoká píst se bude ve válci jakoby "lámat" příliš vysoké namáhaní na stěny pístu - dojde k zadření nebo nadměrnému opotřebení pístu jeho deformaci ale spíš to vůbec nepojede...

Pionier - po vybruse nema kompresiu...

3.8.2017 v 22:52 | Nahoru | #10
Warfor67 a mscallisto mají pravdu, z fotky jde vidět, že je pist o dost menší. Vem šupléru a změř průměr pístu (v horní polovině pístu) a pak změř průměr válce, pokud bude véle větší než 0,15-0,20mm, tak máš špatný píst a to by i odpovídalo tomu, proč máš tak velkou mezeru v zámcích u kroužků...

Pionier - po vybruse nema kompresiu...

4.8.2017 v 15:52 | Nahoru | #11
no uz som tu,

- zmeral som medzeru medzi valcom a piestom s zasuvnymi mierkami, je to 0,10 az 0,11mm - takze ok..
- mikrometer mam len do 25mm, valec je zmerany len beznym posuvnym meradlom, pod kruzkami ma 38,20 az 38,25 pod capom som nameral vsade 38,25

- este raz som nastavil zapalovanie , mam nove kontakty, novy kondenzator co som kupil je nahovno, pouzivam starsi, cievka je snat OK, iskra pekna....

Znova som to vsetko poskladal a uz som menil len hlavy:

- s hlavou z 21-tky (6-6,5 BAR) to naskoci, motor pekne bezi, vyzera ze ide aj do otacok, s prestavkami mi to bezalo cca 10 minut.
- s hlavu z 550, (aktualne 4-4,5 BAR) to nejde, max to 3x po sebe zapali a skape....

//na druhom motore (21) mam tlak 8,5BAR

Naposledy editováno 04.08.2017 15:53:53

Pionier - po vybruse nema kompresiu...

4.8.2017 v 22:03 | Nahoru | #12
Sundej krouzky z pistu dej je do valce a zmer jakou mas vuli v zamku

Pionier - po vybruse nema kompresiu...

5.8.2017 v 11:24 | Nahoru | #13
- maju 0,45 a 0,50.... to mi pride vela.... nato ze su nove
- poobede budem mat novu sadu kruzkou, dam vediet

Pionier - po vybruse nema kompresiu...

5.8.2017 v 18:35 | Nahoru | #14
Pokud si pamatuju dobre, tak novy krouzky by meli mit vuli 0,20mm

Pionier - po vybruse nema kompresiu...

5.8.2017 v 22:54 | Nahoru | #15
takze update:

- mam nove kruzky, maju volu 0.30 a 0,35
- tkak mi stupol o 1BAR, teda aj na starej hlave mam 5,5Baru
- motor po 6 nakopnuti krasne chytil a i ide krasne
- uz mam za sebou aj prve kilometre

- co sa tyka triedenia do tried A,B,C , bolo mi povedane ze to uz dnes neexistuje, ze piesty maju jeden rozmer, roby ich automat, a kruzky sa k nim skratka len nahodne zrebuju z balenia...

Pionier - po vybruse nema kompresiu...

5.8.2017 v 23:14 | Nahoru | #16
a takto to zatial vizera:



Naposledy editováno 05.08.2017 23:15:30

Pionier - po vybruse nema kompresiu...

5.8.2017 v 23:32 | Nahoru | #17
A není ten píst KRÁTKÝ? V horní úvrati musí být dno pístu zároveň s čelem válce. Krátký píst ti nejenom sníží kompresní poměr, ale taky rozhodí časování kanálů!
Co používáš za benzín? Doufám, že ne lihosračku natural 95?
FMG!

Naposledy editováno 05.08.2017 23:34:47

1 reakcí na tento příspěvek Pionier - po vybruse nema kompresiu...

6.8.2017 v 10:55 | Nahoru | #18
Hele, a neřešíš problém kterej není? Dokud to nezajedeš, a kroužky si nesednou na válec, nemá cenu měřit kompresi na syrovým motoru. Každej pincek než se aspoň trochu zajel, byl vždycky tak zdechlej, že ani nejmenší kopec nevyjel... to si prostě musí sednout...
Po záběhu změř kompresní tlak a dál řeš... pokud bude co...

Pionier - po vybruse nema kompresiu...

6.8.2017 v 21:42 | Nahoru | #19
jo, po vymene kruzkou je ten tlak lepsi, ale ked to malo len 4 BAR tak to nestacilo na nastartovanie,,,,

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pionier - po vybruse nema kompresiu...

7.8.2017 v 21:58 | Nahoru | #20
TomanPCM> menil jsi semeringy?

(reakce na) Pionier - po vybruse nema kompresiu...

8.8.2017 v 10:53 | Nahoru | #21
crowack> Má pravdu ten chlapec (crowack).
a hlavu zabruš jen přes pastu, bez těsnění.

Naposledy editováno 08.08.2017 11:19:43

(reakce na) Pionier - po vybruse nema kompresiu...

8.8.2017 v 12:50 | Nahoru | #22

fransz píše: TomanPCM> menil jsi semeringy?



Gufero na kluke? ano, vsetko je nove, menene hriadele na klukovke a nova ojnica
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jak poznat kdy byl vyroben pionýr p... [1, 2] Jawa 50/21 Pionýr macgiver66 38 Dnes v 05:41 FJRPEPA
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 9 15.4.2024 v 11:47 pavelgl1
Pístní kroužky Jawa 50/21 Pionýr ales799 29 12.4.2024 v 20:35 elvis78
Pionýr se dusí Jawa 50/21 Pionýr Jawa_Babetta 14 10.4.2024 v 11:00 FJRPEPA
Jawa pionýr 50/05 Jawa 50/21 Pionýr _bublina 13 5.4.2024 v 10:30 Frantas


TOPlist