bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Příznak přebíjení?
30.4.2017 v 14:38
Stručná verze - při vytočení motoru začne motor jít nepravidelně, otáčkoměr ukazuje nesmysl, elektrika blbne, teoreticky nabitá baterka se hlásí jako mrtvá

Popis:

Dneska první testovací jízda po složení. Na místě vše OK, tak to chceme zkusit jízdou. První problém, i když je nová baterka, startování je na několik pokusů, než už s tím válcem nezvládne skoro otočit. OK, asi ji dává ten jeden válec zabrat, venku byla zima, může být. Natáčím připojení druhé baterky, vše OK. Jedu to projet a všímám si vysokých (cca 4t otáček). Je mě to divné, protože s karburátory jsem nic nedělal, přisuzuju to možná moc dotaženému lanku na plynu, s tím jsem před tím manipuloval.
Jízda zpočátku vše OK, jen stále vyšší otáčky (už řídí manželka). Ale po předjetí auta hlásí, že motor blbne, bouchá a ručička otáčkoměru se ustálila na 10t ot a drží tam. V intercomu slyším motor, nezní dobře, napadá nejhorší varianta, že místo nahoru to ve vytočených otáčkách kopla ještě dolů. Vypínám motor a motorka už nechce ani naskočit, už neukazuje ani ukazatel neutrálu, světla jsou taky mrtvé. Sundávám sedlo, kontroluju pojistky, vše OK, po zastrčení motorka naskakuje, otáčkoměr OK, motor zní v pořádku. První mě napadlo, že byla třeba špatně zastrčená pojistka, když stačilo ji jen zastrčit.
Pak asi 50km vše OK, párkrát zkusí motor vytočit a vše vypadá OK. Pár km před barákem přidá zase víc otáček a celé se to opakuje. Otáčkoměr na max (otáčky motoru neodpovídají), občas se snaží spadnout, motor zase na principu náhodných výbuchů. Zastavujeme, kontroluju konektory atd. co se na cestě dá, ale motorka už nejde ani nastartovat, jakoby slabá baterka (je/byla úplně nová) jde slyšet jen relé pod zadkem. Naštěstí se mě ji podařilo roztlačit a v pohodě, jako by nic dojedeme dom.
Zatím jsem odmotal celý svazek, jestli nenajdu nějakou chybu, zkontroloval hlavně kostku do regulátoru, ale vše vypadá OK. Jen na vodiči k jedné pojistce je vodič zpoloviny ukroucený, ale když motor nahodím (teď už zase v pohodě startérem na poprvé), tak nějaké kroucení s vodičem stylem pokus omyl, ani odebrání pojistky nejde poznat. Zkusil jsem taky motor párkrát vytočit, ale vše v pohodě, i otáčky jsou kolem 2t. Jediné co mě napadá, že při složení mě ve svazku zbyl plonkovní jeden černý vodič, měla by to být kostra, ale nikde poblíž kam by měl dosáhnout není žádný přerušený vodič atd. kam by měl patřit, diagram mi taky nic neřekl. (Ukostřené to samozřejmě mám, to je jiný vodič).




Příznak přebíjení?

30.4.2017 v 15:00 | Nahoru | #1
Začni tím, že změř dobíjení na baterii před jízdou a po jízdě, při 3000ot./min. se zaplými světly by měla dávat cca 13,2 až max 14,2 V. Pokud přebíjí, je baterie cítit kyselinou a je horká, spíš ti nedobíjí a je na odchodu regulátor dobíjení.

Naposledy editováno 30.04.2017 15:01:02

1 reakcí na tento příspěvek Příznak přebíjení?

30.4.2017 v 15:37 | Nahoru | #2
Nemusí to být přebíjení nebo nedobíjení, ale třeba i blbě ukostřeno - to může mít podobné projevy - proud pak teče všude možně jen ne tam kde by měl a dělá to psí kusy.

1 reakcí na tento příspěvek Příznak přebíjení?

30.4.2017 v 16:43 | Nahoru | #3
celé jsem to prolezl, kde se mě zdálo, že se vodič v koncovce třeba třepí, tak jsem to procínoval, znovu izoloval. Ten černý samostatný vodič nevím k čemu je, černá je podle nákresu zem, ukostřené to mám, tento vodič končí takovou tou měděnou samicou, nikde poblíž nic, co by se mělo spojit, ale to bude asi pozůstatek předešlého majitele, ten překlemoval třeba čidlo stojánku atd.
Ted se to jeví, že vše funguje, startuje na poprvé, výtáčet do červeného, nikdo žádný problém, ten samozřejmě k**va ukáže až pár desítek km od baráku.
Děkuju. Po svátku to hodím asi k autolektrikáři, ať to proměří (jestli teda něco najde)

1 reakcí na tento příspěvek Příznak přebíjení?

30.4.2017 v 16:54 | Nahoru | #4
je to moc dlouhé,tak jsem to nečetl...,stejně to nevyřešíme,ale jako tip ti dám vadnou baterku.někdy dokáže dělat nepochopitelné věci.........,pokud máš jinou-přehoď na zkoušku.......

(reakce na) Příznak přebíjení?

30.4.2017 v 21:39 | Nahoru | #5
Dolph-cz> baterka je úplně nová. To samozřejmě neznamená, že nemůže být vadná, ale dost to vylučuje.

1 reakcí na tento příspěvek Příznak přebíjení?

1.5.2017 v 10:19 | Nahoru | #6
Hele, dá se koupit měřák, co.přímo připojíš na baterku (smaostatný / s usb / se zapalovačem / ...). Tak si.to nějak provizorně hodíš na řidítka a za jízdy sleduješ, co se děje.

(reakce na) Příznak přebíjení?

1.5.2017 v 10:35 | Nahoru | #7
kle5002003> Dík, ale asi to hodím radši do servisu. Samozřejmě by bylo lepší sledovat to za jízdy, abych jim to pak mohl případně přesně popsat, ael je to manželčina motorka, ta má zatím plné brýle toho jen sledovat provoz atd. Pro mě je jízda na ní utrpení, je to jak řídit minibike

Příznak přebíjení?

1.5.2017 v 11:57 | Nahoru | #8
Čau, pozor tá sviňa-reglér, niekedy v priebehu zdochýňania funguje pri premerávaní normálne zdá sa OK. Pri zahriati začne blbnúť, najlepšia je varianta s tým merákom a sledovať za jazdy. tá sviňa, pred zdochnutím vie odpáliť aj baterku aj riadiacu jednotku, v servise premerajú je OK, aj Ti to ukážu , aha pane dobíjanie je OK a potom sa budeš čudovať. Držím palce pri diagnostike a oprave.

Příznak přebíjení?

1.5.2017 v 13:18 | Nahoru | #9
Dík. Nemlsení ze včerejška, kdy na konci startovala na poprvé jsme to dnes chtěli vyzkoušet. Bohužel baterka skoro mrtvá. Takže buď ji to zničilo, nebo to nedobíjí a já utratil zbytečně za novou baterku. Stará se totiž na nabíječce tvářila ok, ale po několika startech umřela. Myslel jsem, že odešla věkem.

Příznak přebíjení?

2.5.2017 v 11:26 | Nahoru | #10
přesně takhle se mě chovala motorka když odešel regulátor dobíjení- chvíli dobíjel dobře, chvíli špatně, chvíli málo chvíli hodně. Bylo to na výměnu regulátoru + baterie.

(reakce na) Příznak přebíjení?

2.5.2017 v 13:04 | Nahoru | #11
mmks> s tím cínováním opatrně. Dřív jsem to taky dělal, ale v autech a motorkách takovejm spojů nědělaj dobře vibrace a drát se roztřepí a upadne přesně za cínem.

Příznak přebíjení?

2.5.2017 v 16:44 | Nahoru | #12
Souhlas s klubkem, kleště na fastony se dají koupit za pár korun a je to podle mě lepší spoj než pájení.. já zrovna vyhrabal nějaký obyčejný, koupil na ně za 250 korun čelisti na fastony a dělají nádherný pevný "srdíčka", radost pohledět

Příznak přebíjení?

2.5.2017 v 17:17 | Nahoru | #13
Moje starsi motorka mivala na otackomeru jakousi signalizaci poruchy-podle toho jake otacky jak dlouho ukazovala se dala vycist porucha. Asi to bude jiny pripad,ale uplne to nezavrhuju

Příznak přebíjení?

2.5.2017 v 20:06 | Nahoru | #14
Dneska měřeno a zjišťěno, že na volnoběh to odbíjí nějakých 12,5, ale když se přidá na otáčkách, tak místo aby to šlo nahoru, tak to padá nějak ke 12,1 atd. Dle servisáka asi regulátor, prý i za tu chvilku dost žhnul, bylo to vážně špatně ukostřené. Jenže kamoš, co mě servisuje motorku mě dal brouka do hlavy, že by to mohl být i alternátor, ten jsme neměřili, takže zítra nanovo a uvidím.

Příznak přebíjení?

2.5.2017 v 20:56 | Nahoru | #15
Tohle mi na Pegasu dělal vadný regulátor dobíjení, který zkurvil i baterku. Oprava nový regulátor z Vape Kroměříž + baterka.

Příznak přebíjení?

4.5.2017 v 06:36 | Nahoru | #16
Mne podobny veci delal regulator. Problikavaly kontrolky....nad 4tisice otacek prestaly fungovat blinkry. A ve finale znicilo baterku. Mne to teda prebijelo

(reakce na) Příznak přebíjení?

4.5.2017 v 09:11 | Nahoru | #17

_zdenda_ píše: Nemusí to být přebíjení nebo nedobíjení, ale třeba i blbě ukostřeno - to může mít podobné projevy - proud pak teče všude možně jen ne tam kde by měl a dělá to psí kusy.



Přebíjení poznáš snadno podle nafouklé baterky.U mě k tomu ještě i pískala..

Příznak přebíjení?

4.5.2017 v 21:32 | Nahoru | #18
Regulátor nejspíš, tady si vybereš. Zkontroluj propojení alternátor-regulátor, taky propojení regulátor-baterie. Tady když je špatné propojení, regulátor se dost zahřívá a málo dobíjí. V přiloženém odkazu v příslušenství nalezneš spojky, které jsou nade všechny konektory a je klid..

1 reakcí na tento příspěvek Příznak přebíjení?

25.2.2023 v 18:17 | Nahoru | #19
Prifarim se do tohoto vlakna. Mam (teda syn) skoro novy pitbike s motorem Lifan 250 a porad mi prebiji. Zkousel jsem 3 ruzne stare baterie, beze zmeny. Fungl novy regulator, stejne. Za behu motoru ve vsech otackach tece do baterie 17-18V (napeti se s otackami prakticky nemeni). Z motoru do regulatoru jdou 2 faze. Regulator je petipinovy, ale cerny (switch) kabel je nezapojeny (v originalu). Kabelaz jsem propipal, zda se OK. Motorka nema svetla ani zadnej jinej spotrebic. Jen starter.
Jeste poznamka, puvodni baterie byla mrtva (mechanicky poskozena od sroubu ramu a mladej bez moji asistence motorku s vyndanou baterkou nastartoval a asi minutu ji nechal bezet. Nevim, jesli to je pricina nebo uz to takto delalo predtim.

(reakce na) Příznak přebíjení?

25.2.2023 v 20:58 | Nahoru | #20
Slávek-TDM> Zkus připojit ten černej na baterku. Někdy to totiž slouží k tomu aby regulátor měl měl informaci o napětí baterky z nezatíženýho drátu bez úbytků na konektorech apod. Ale u těch čínskejch věcí jeden nikdy neví. Asi by nebylo od věci zkotrolovat kolik si to tim černým drátem vezme (normálně se počítá že se to vypíná tak aby to pak nežralo zbytečně baterku při stojícím motoru). Jinak je prostě regulátor v kýblu, jestli pouští na baterku 18V a kabely jsou v pořádku tak tam není co řešit.

Příznak přebíjení?

25.2.2023 v 21:03 | Nahoru | #21
Jo a jestli ti nedochazi baterka v multaku, zkus zmerit referenci se znamym napětím…

1 reakcí na tento příspěvek Příznak přebíjení?

25.2.2023 v 23:56 | Nahoru | #22
Diky obema. Multimetr jsem overoval na jiny motorce s voltmetrem. Cernej kabel zkusim zapojit zitra na prase proti minus polu baterie a jeste znova proverim ukostreni baterie. A jeste zmerim faze stridavyho napeti proti sobe i kostre. Hodnoty jsem vygooglil 14V AC na volnobeh a 28V AC na 3-5 tisicich.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příznak přebíjení?

26.2.2023 v 11:15 | Nahoru | #23

Slávek-TDM píše: Diky obema. Multimetr jsem overoval na jiny motorce s voltmetrem. Cernej kabel zkusim zapojit zitra na prase proti minus polu baterie a jeste znova proverim ukostreni baterie. A jeste zmerim faze stridavyho napeti proti sobe i kostre. Hodnoty jsem vygooglil 14V AC na volnobeh a 28V AC na 3-5 tisicich.



Ten černej má jít na plus.

A nějaký napětí na fázích ti nic nepoví. Buď to dává dost nebo ne a když to přebíjí tak to dává dost.

(reakce na) Příznak přebíjení?

26.2.2023 v 15:42 | Nahoru | #24
combust> dekuji ti 6x za radu, tvoje vzdalena diagnostika byla presna Zapojil jsem cernej drat na spinanej plus a cinan dobiji 14,7V...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Čidlo přední brzdy Brembo - nemůžu ... Yamaha SZR 660 mmks 3 19.4.2018 v 20:02 marek37
Xenon - pomalý start Yamaha SZR 660 Kurecore 8 25.10.2017 v 18:58 Kurecore
Nestartuje zahřátá - Yamaha 660 Yamaha SZR 660 mmks 6 7.10.2017 v 21:19 Kurecore
Potřebuji poradit jak opravit Řidít... Yamaha SZR 660 Kurecore 8 3.10.2017 v 21:32 Kurecore
Yamaha SZR 660 - umístění termostatu Yamaha SZR 660 mmks 0 23.3.2017 v 19:07 mmks


TOPlist