bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového senzoru?
Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě, když tam není elektornický tlakový senzor? Běží snad čerpadlo v nádrži nonstop a tlak navíc se prostě vypustí tlakovým regulátorem, nebo tam je nějaký spínač a čerpadlo se vypíná a zapíná podle potřeby?

Některé motorky mají elektronický tlakový senzor, s ním ŘJ předpokládám zapíná/vypíná čerpadlo podle potřeby., nicméně konkrétně V-Strom, alespoň ty starší ročníky, tlakový senzor nemá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

25.4.2017 v 23:01 | Nahoru | #31
StiefTomas> Navod na 954 jsem tusim videl. nekde 6 cm od kraje z jedny strany a 5 cm z druhy strany se vyriznul ctverecek a tam se premostil nejakej brouk

(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

26.4.2017 v 06:26 | Nahoru | #32

gugo píše: StiefTomas> Navod na 954 jsem tusim videl. nekde 6 cm od kraje z jedny strany a 5 cm z druhy strany se vyriznul ctverecek a tam se premostil nejakej brouk



Nic sloziteho

Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

26.4.2017 v 08:25 | Nahoru | #33
Mufiozo:
Jdes na to slozite, dej si na rail tecko, hadicku, manometr na riditko a jed se projet.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

26.4.2017 v 09:28 | Nahoru | #34

Bobulus píše: gugo> cerpadlo dej Pierburg 7.21440.51.0....odzkouseno zatim na cca 20kkm a bez problemu



to ale nema regulaci tlaku ne ? takze v pripade ze budou zavreny karbce tak to tam bude valit tlak porad. A to nechci.

1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

26.4.2017 v 09:35 | Nahoru | #35
gugo> Zkusil jsi nejmenší Facet? Lidé, co ho dali na XRV, tak s ním zatím nemají problém. Protože XRV i 950 mají stejné čerpadlo, musí to fungovat i u tebe.

Naposledy editováno 26.04.2017 09:37:28

(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

26.4.2017 v 09:40 | Nahoru | #36
vilemx> Ja jsme nezkousel zatim nic . Vloni me nahodou na D1 dosel benal a ten trkac co tam je se zacal chovat divne. Napred nesal vubec palivo a zdo chvile kdy jsem se nasral a kopnul do nej. Pak se rozbehnul. Akorat ze tuhle chybu opakoval ten den jeste 5x, nez jsem do nej kopnul jeste vic. Od ty doby ma najeto zase najkejch par tkm a prede jak hodinky. Tak nevim, jen me obcasne napadne ze ho chci vymenit za neco jinyho a nedavat tam origo.

Edit: jinak xrv ma prece podtlakovy membranovy cerpadlo ne ?

Naposledy editováno 26.04.2017 09:43:33

Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

26.4.2017 v 09:59 | Nahoru | #37
XRV má úplně stejné elektrické pulsní čerpadlo, jako 950 či staré devítky Fároš nebo Ninja a sposta dalších motorek. Mechanickou podtlakovku má 750 SuperTenere.

1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

26.4.2017 v 11:27 | Nahoru | #38
Gugo taková neznalost lc8 950 má opravdu stejné OEm čerpadlo jako Africa 750 nebo ZX7R atd. - používala ho většina japonských výrobců

výhoda toho čerpadla je že je on-demand tady tlačí jen pkud má odběr - při zvýšení tlaku na výstupu se zastaví

oprava kopnutím/klepnutím opravdu funguje - pokud jsou opálené kontakty a slepují se tak nárazem se uvolní taky jsme to tak několkrát nouzově orpavoval než jsme je vyměnil připadně předělal na elektornické spínání

náhrady za jiné čerpadla je třeba hlídat aby nemělo větší tlak (např. čínské kopie facetů - přeplavovalo karburátory) a zpětný ventil

(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

26.4.2017 v 12:05 | Nahoru | #39
Honza-TA950> jenomze ja mam kontakty novy, tema to nebylo.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

26.4.2017 v 13:27 | Nahoru | #40
gugo>
Jeste se nestalo aby to pretlacilo...funguje to fakt jak ma bez problemu...ostatne uz to je x krat odzkouseny na jinych motorkach jak zminuje tady Honza-TA950

(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

26.4.2017 v 13:33 | Nahoru | #41

Bobulus píše: gugo>
Jeste se nestalo aby to pretlacilo...funguje to fakt jak ma bez problemu...ostatne uz to je x krat odzkouseny na jinych motorkach jak zminuje tady Honza-TA950



A proste pokud je ta soustava delana na to ze kdyz to dosahne max tlaku, tak se cerpadlo vypne, tak to tak chci mit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

26.4.2017 v 14:12 | Nahoru | #42

Bobulus píše: gugo>
Jeste se nestalo aby to pretlacilo...funguje to fakt jak ma bez problemu...ostatne uz to je x krat odzkouseny na jinych motorkach jak zminuje tady Honza-TA950


Na některých XRV i karb. Varaderech Pierburg protékal, hlavně při drncavé jízdě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

26.4.2017 v 14:20 | Nahoru | #43
vilemx>
...takze v tom pripade Mikuni podtlakovy je lepsi volba?

/edit
kdyz jsem to kdysi menil, rozhodoval jsem se prave mezi Pierburgem a Mikuni

Naposledy editováno 26.04.2017 14:24:03

(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

26.4.2017 v 14:47 | Nahoru | #44

Bobulus píše: vilemx>
...takze v tom pripade Mikuni podtlakovy je lepsi volba?


Tak jako Pierburg může dělat neplechu s přeplavováním díky velkému tlaku, tak Mikuni naopak zlobívá nízkým tlakem ve velkých vedrech nebo při konstatním dálničním kalupu. Šíleně záleží na kontrétním kusu motorky, stavu karburátorů a odvzdušnění.

Naposledy editováno 26.04.2017 14:48:23

2 reakcí na tento příspěvek Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

26.4.2017 v 15:55 | Nahoru | #45
Někde jsem viděl přímo tabulku tlaku a podávaného množství jednotlivých facet čerpadel - a vyšlo z toho že tlak vyšší jak 2 PSI dělal problémy s přetlačováním do karbeců

a u nízkotlakých čerpadel pak ještě závisí na umístění čerpadla a vedení hadic, u podtlaku pak taky na vedení hadice podtlaku a může se stát že při nízkých otáčkách to pak chcípá (vyzkoušle kámoš na 950 v albánii - cestou tam po cetách OK, jak začal na malé otáčky kličkovat mezi kameny tak to začalo chcípat)

Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

26.4.2017 v 17:00 | Nahoru | #46
Tady mate jednu cerstve vyfocenou afriku s mikuni cerpadlem, momentalne ji mam nadilne.




Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

26.4.2017 v 17:16 | Nahoru | #47
Pri naozaj drncavej jazde preteká na afrike prepadom benzím aj pri originálnom čerpadle. Overené na piatich afrikách na tom istom endurovom okruhu v ten istý deň.

gugo> je možné že sa ti pridiera na čerpadle osička. Na to nemajú vplyv ani nové kontakty.

Na čerpadlo KTM950 existuje ako náhrada klasických kontaktov spínanie optozávorou .
Naimplantoval som to aj do čerpadla na afriku ale bolo okolo toho trochu peripetií lebo XRV má inak uspôsobené bezpečnostné relé napájania čerpadla. Podrobnosti okolo toho sú tu v príspevku z 26.02.2017 1:35. Odvtedy overené. Funguje na 100%.

(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

26.4.2017 v 17:54 | Nahoru | #48
Honza-TA950> tabulka je v odkazu příspěvku 35 . Ale jo, XRV se malinko učůrává i s origo. Jenže některé kousky s Piergurgem trpí těžkou inkontinencí. Ačkoliv jsem kdysi na přání i přes uporoznění na možnou špatnou funkci v teple montoval i Mikuni podtlakovky DF 52-82, tak po několika "reklamacích" z různých -istánů nebo afrického pískoviště jsem začal odmítat montovat cokoliv kromě originálu a Facetu.

(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

26.4.2017 v 18:42 | Nahoru | #49
[quote=Honza-TA950]Někde jsem viděl přímo tabulku tlaku a podávaného množství jednotlivých facet čerpadel - a vyšlo z toho že tlak vyšší jak 2 PSI dělal problémy s přetlačováním do karbeců

pak tu tabulku sem dej

jsou rotační čerpadla která nedají víc jak 0.3 atm, pak membránové tam tlačí pružina O.3 atm a když nemá co tlačit natáhne ji elektromagnet, to je pro karbece,
a pak jsou tlakové čerpadla pro stříkačky které mají tlak i 7 atm, ale vstřikovací tlak řídí regulační ventil spravidla jedna nebo tři, deset je pro přímý, ale motorku s přímým vstřikem neznám , senzor tlaku je pro diagnostiku má je ale minimum motorek

Naposledy editováno 26.04.2017 18:49:25

(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

26.4.2017 v 19:44 | Nahoru | #50

Bobulus píše: gugo> cerpadlo dej Pierburg 7.21440.51.0....odzkouseno zatim na cca 20kkm a bez problemu



Tohle nové čerpadlo mám na prodej kdyby někdo potřeboval..

1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

26.4.2017 v 21:47 | Nahoru | #51
Gugo jako obvykle neporadí, ale zato svede diskusi naprosto bokem .....

Mufiozo> Suzuki Gladius nemá žádný sensor tlaku paliva, ani žádná jiná Suzuki, ani ostatní japonské nebo italské motorky.

(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

26.4.2017 v 22:06 | Nahoru | #52
[quote=geloš]Gugo jako obvykle neporadí, ale zato svede diskusi naprosto bokem .....

ón ti navíc smázne příspěvky co se mu nehodí k jeho navoukanosti a pokud se mu vzepřeš, pošle ti zavirovaného mejla, je to takový moto vřed, nebo motozmrd zdejší společnosti

Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

26.4.2017 v 22:10 | Nahoru | #53
Chlapci stale se bavime o palivovem systemu a vy si bezte hodnit pindiky jinam

(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

27.4.2017 v 08:53 | Nahoru | #54

Jurawood píše: kontrolní otázka zajímalo by mě jestli to už někdo řešil.

Proč se používá čerpadlo i u karbenátků? a to pouze u některých

(kontrolní nápověda: hladina v nádrži je v těchto případech vždy výše, než hladina v plovákové komoře - odpověď aby se napustily plovákovky je tedy chybná a pátrejte dál )


Ve škole nás učily že je to právě kvůli tomu že spodek nádrže je níž než karbce a samospádem by to nenateklo. A kvůli náporovému sánu to určitě není podle mě. Spousta motorek s čerpadlem nápor nemá. Třeba moje ZXR má čerpadlo, ale ne náporové sání. Dál třeba starý Fazer, SV, XTZ750, Africa, spousta čtyřkolek i sněžné skútry mají podávací čerpadla a určitě nemají náporové sání, na sněžném skútru by to bylo asi k ničemu
Ale zajímavé je že třeba Fireblade 98-99 čerpadlo nemá, jde to normálně samospádem, nádrž je nad karbcema tak není problém. Ale straší Fireblady čerpadlo měli, přitom rám, nádrž, karbce, motor je skoro identické a ve stejné poloze, tak to by mě třeba zajímalo proč to tak je?

2 reakcí na tento příspěvek Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

27.4.2017 v 09:04 | Nahoru | #55
Myslej jsem a psal pouze pripady kde hladina v nadrzy je nad hladinou plovakovky.

Odpoved uz zaznela, tak otocim otazku.
existuje motorka s naporovym sanim co nema cerpadlo?

Naposledy editováno 27.04.2017 09:05:18

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

27.4.2017 v 12:27 | Nahoru | #56
Jurawood> příteli karburátor pracuje na principu podtlaku,

motor podtlakem vysává benzin z trysek a míchá ho se vzduchem, pokud do karbecu budeš vhánět tlak náporem tak činnost karbecu zrušíš

náporové sání to je výplod internetových teoretiků

Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

27.4.2017 v 13:46 | Nahoru | #57
Já měl zato že náporové sání spočívá v tom, že vyvedete sání někam ven, tak aby byl vzduch jízdou tlačen směrem ke vzduchovému filtru. Nasávaný vzduch je chladnější a tak se ho více dostane do spalovací komory.

(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

27.4.2017 v 13:57 | Nahoru | #58
felixxx> takze vsechny supersporty maj ty nafuky vpredu v ramu/masce proto aby to nefungovalo. Ach jo kde jenom ti japonci udelali chybu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

27.4.2017 v 14:03 | Nahoru | #59

felixxx píše: Jurawood> příteli karburátor pracuje na principu podtlaku,

motor podtlakem vysává benzin z trysek a míchá ho se vzduchem, pokud do karbecu budeš vhánět tlak náporem tak činnost karbecu zrušíš

náporové sání to je výplod internetových teoretiků


jj, stejně jako turbo....

1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

27.4.2017 v 14:05 | Nahoru | #60
felixxx: kdopak ti taková moudra pověděl

Víš že benzín bude z trysek stříkat i když odpojíš motor a zapojíš na stranu sání fukar?
Venturiho efekt víš co je?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S hellboy265 10 24.4.2024 v 18:57 Gahan37
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S johny6nine 2 9.4.2024 v 05:29 Destroyer
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 Rolda89 12 27.3.2024 v 07:43 Rolda89


TOPlist