globalmoto_duben_nolan





Téma: Doklady na přívěsný vozík
19.4.2017 v 16:52
Zdravím chlapáci. Nenajde se tady někdo kdo by prodal papíry na přívěsný vozík?Nebo nějaký nápad jak to trochu zlegalizovat?? Vozík je v dobrém stavu ale papíry nejsou. Rozměr ložné plochy je 190*110. Nemá náhodou někdo nějaké navíc?? Ja sice jedny mám ale jsou na jiný typ vozíku a předpokládám že to nepůjde dát dohromady, jsou z vozíku KPN 250 AS.















Doklady na přívěsný vozík

19.4.2017 v 17:17 | Nahoru | #1
Tak nějak tuším, že papíry na přívěs jsou dost nedostatkový zboží. Lidí co chtějí legalizovat nějakej vrak vozejk je docela dost.
Ono se to totiž dělalo dřív poctivě s listovýma perama a ne jak dnes se zkrutnou tyčí, která odpochoduje do věčných lovišť, když se vozík přeloží.
A ještě aby ty papíry byly na aspoň podobnej typ - podle mýho zcela nereálný.
Já jsem nakonec koupil novej.

Doklady na přívěsný vozík

19.4.2017 v 17:42 | Nahoru | #2
Když dodržis rozměry není problém vozík zlegalizova t

Doklady na přívěsný vozík

19.4.2017 v 17:46 | Nahoru | #3
Taky jsem měl doma starý vozík, když jsem si spočítal,kolik by mě stála oprava,tak jsem šel do nového,mám ho 4 roky,kupoval jsem ho napůl se švagrem a nelituji,takže doporučuji jít do nového

1 reakcí na tento příspěvek Doklady na přívěsný vozík

19.4.2017 v 17:51 | Nahoru | #4
Oprava je do 2tis- max-elektrika, čuba,a kupovat kus plechu je oproti poctivému vleků blbost.Navic si ho člověk udělá jak chce,a to mám tov. výrobu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Doklady na přívěsný vozík

19.4.2017 v 19:28 | Nahoru | #5

0017 píše: Oprava je do 2tis- max-elektrika, čuba,a kupovat kus plechu je oproti poctivému vleků blbost.Navic si ho člověk udělá jak chce,a to mám tov. výrobu.


Ted jsem to dělal,čuba 300kč,svetla komplet 800kč nějaká barva prkna a týden práce takže oprava do těch 2000kč.
Jinak k tématu ,v techničáku jsou rozměry atd takže sehnat stejny papíry budou problém.

Naposledy editováno 19.04.2017 19:28:47

1 reakcí na tento příspěvek Doklady na přívěsný vozík

19.4.2017 v 20:08 | Nahoru | #6
Já si zrovna minulej tejden koupil novej vozejk. Má listový pera a tlumiče, ale takovej dneska pohledat (nebrzděnej do 750 kg). A rozhodně teda nevyšel na 10.

Jinak k tý repasi - před mnoha lety jsem taky sháněl levnej starej vozejk. Nakonec za 500,- s propadlou STK, ale s živejma papírama, od vzdálenějšího příbuznýho. Byl to malej hajzlík myslim 100x160 cm na 8" kolečkách. STK bych s nim neprolezl, tak šel téměř komplet zrepasovat. Opravit, upravit (navařit oka na kurty), natřít, nová podlaha (voděodolná překližka), nový dřevěný sajtny, světla, elektrika, kabely, ložiska, blatníky atp. Nebyla nová čuba, nebyly pneu a listový pera. Jinak snad všechno. A když nepočítám barvy atp. tak mě to nakonec vyšlo přes 4000,- Nakonec byl ale nevyhovující - malej, 70km/h v TP (nesměl na dálnici) a tak jsem ho prodal a koupil levnej Agados. Celkem mi to i stačilo, ale po letech jsem chtěl větší a lepší tak jsem si udělal radost.

Edit: Jinak teda u těch dvou posledních byl požadavek hlavně ten, aby byl otypovanej na 130 km/h.

Naposledy editováno 19.04.2017 20:09:45

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Doklady na přívěsný vozík

19.4.2017 v 22:09 | Nahoru | #7
Piwell: Jinak teda u těch dvou posledních byl požadavek hlavně ten, aby byl otypovanej na 130 km/h. [/quote]

Nechci ti brát iluze,už se to tu někde loni řešilo,ale dopraní zákon jasně říká,že souprava dvou vozidel ( automobil a vozík ) stejně nesmějí jet větší rychlostí jak 80 km/hod.

Já sám mám vlek bržděný s nosností 1200kg.Bohužel tento vozík smí táhnout jen řidič s "E" . Což mne nevadí nemám jen "D" . Má větší ložnou plochu a a kola "14" takže paráda. Výrobce je nějaký Germán.Jen jsem musel vyměnit jednou světla,protože tu je blbý železniční přejezd a škrtnul jsem si. Světla,které tam měl výrobce se nesehnali,tak česká klasika a super.

Naposledy editováno 19.04.2017 22:10:00

(reakce na) Doklady na přívěsný vozík

19.4.2017 v 23:47 | Nahoru | #8
Vítězslav_Máří> Ano, řešilo se to, nejsem si dokonce jist, jestli jsem netvrdil to samý co teď ty mě a nakonec jsem byl vyveden z omylu a dokonce jsem to předtim i hledal a nic takovýho jsem nenašel. Jestli to náhodou neplatilo dřív. Dnes je v zák. č. 361/2000 Sb. pouze to, že jízdní souprava nesmí překročit max. povolenou rychlost žádného z vozidel soupravy.

Jinak mě taky napadlo koupit bržděnej, taky mam mimo D všechno (žena taky), auto na to je v pohodě taky, ale přeci jenom občas to veze i někdo jinej, kdo E nemá, navíc nevim jestli bych ho vůbec využil. Mam jinak k dispozici dvě kontejnerový auta, jedno s nosností 4t a druhý 5t.

(reakce na) Doklady na přívěsný vozík

19.4.2017 v 23:50 | Nahoru | #9
Vítězslav_Máří> Schvalně uveď, který paragraf říká, že souprava vozidel smí jet pouze 80 km/h ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Doklady na přívěsný vozík

Skvělá odpověď, děkuji! 20.4.2017 v 07:31 | Nahoru | #10
hrochino> rozměry nejsou úplně směrodatný ,pokud vlek ještě nebyl na nové STK a není vyfocený,není problem ho zlegalizovat ale je jasný když to bude papírové Sportjacht 100x120 a přijedeš tam s 150x200 tak to asi neklapne hlavní je se z těch předpisů neposrat,i v dnešní době jde ledascos

Doklady na přívěsný vozík

20.4.2017 v 07:42 | Nahoru | #11
Samozřejmě pokud je nejvyšší povolená rychlost vozidla soupravy 130km/h, tam s tím tak můžeš jet. Auto má většinou víc, takže 130 na dálnici úplně v pohodě.

Doklady na přívěsný vozík

Skvělá odpověď, děkuji! 20.4.2017 v 07:59 | Nahoru | #12
Dejwis> S papírama bude asi problém, starejch vozíků bez je mnoho. Je to škoda když už ho máš.

Sháněl jsem starší vozejk a vždy mě odradila hlavně velikost ložné plochy, dále 80kmh a stav. Nakonec jsem koupil Brenderup 2270U, který mě vyšel v poměru cena vs. užitná hodnota nejlépe. Za nějakých 17,5 kkč má ložnou plochu 270cm x 128cm a největší sranda je, že mám v techničáku nejvyšší povolenou rychlost 140 km/h

Doklady na přívěsný vozík

20.4.2017 v 08:57 | Nahoru | #13
Z logiky věci si myslím, že by těžko Agados a jiní investovali jistě nemalou částku na homologaci do 130 km/h, kdyby s tím pak tak nešlo legálně jezdit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Doklady na přívěsný vozík

20.4.2017 v 10:07 | Nahoru | #14

Vítězslav_Máří píše: Piwell: Jinak teda u těch dvou posledních byl požadavek hlavně ten, aby byl otypovanej na 130 km/h.

Nechci ti brát iluze,už se to tu někde loni řešilo,ale dopraní zákon jasně říká,že souprava dvou vozidel ( automobil a vozík ) stejně nesmějí jet větší rychlostí jak 80 km/hod.

Já sám mám vlek bržděný s nosností 1200kg.Bohužel tento vozík smí táhnout jen řidič s "E" . Což mne nevadí nemám jen "D" . Má větší ložnou plochu a a kola "14" takže paráda. Výrobce je nějaký Germán.Jen jsem musel vyměnit jednou světla,protože tu je blbý železniční přejezd a škrtnul jsem si. Světla,které tam měl výrobce se nesehnali,tak česká klasika a super.



Píšeš tu celkem bludy:
To s tou 80tkou rozhodně není pravda, alespoň ne v Čechách!
Tvůj vlek klidně můžu táhnout za autem aniž bych měl oprávnění B+E!

Naposledy editováno 20.04.2017 10:08:10

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Doklady na přívěsný vozík

20.4.2017 v 20:24 | Nahoru | #15

AveKT píše: Píšeš tu celkem bludy:
To s tou 80tkou rozhodně není pravda, alespoň ne v Čechách!
Tvůj vlek klidně můžu táhnout za autem aniž bych měl oprávnění B+E!



No oni to žádné bludy nejsou. Ta 80 je jasná,je to tam tak,že nesmíš překročit nejvyšší povolenou rychlost vozidla uvedenou. Takže pokud je na vozíku 130 můžeš jet 130 . Ale k tomu oprávnění se pleteš a že nevařím z vody máš tu http://www.ecodrive...1_PrivesneVoziky.pdf . On totiž kolega z práce díky tažení vozíku s nosností 1100 kg přišel na rok o papíry a stálo ho to 25 tis,proto o tom vím. Toto není výmysl ,ale podložená skutečnost.

Edit.Pro pořádek,nemluvím o tažení vleku osobákem,ale autem což je v tomto případě Land Rover s tažným na 2200 kg. S osobákem velikosti Octavie by jsi to asi táhnout mohl.

Naposledy editováno 20.04.2017 20:29:32

(reakce na) Doklady na přívěsný vozík

20.4.2017 v 20:41 | Nahoru | #16

Vítězslav_Máří píše: No oni to žádné bludy nejsou.



Ale jsou, cituji "Nechci ti brát iluze,už se to tu někde loni řešilo,ale dopraní zákon jasně říká,že souprava dvou vozidel ( automobil a vozík ) stejně nesmějí jet větší rychlostí jak 80 km/hod.

(reakce na) Doklady na přívěsný vozík

20.4.2017 v 23:23 | Nahoru | #17

Vítězslav_Máří píše: No oni to žádné bludy nejsou. Ta 80 je jasná,je to tam tak,že nesmíš překročit nejvyšší povolenou rychlost vozidla uvedenou. Takže pokud je na vozíku 130 můžeš jet 130 . Ale k tomu oprávnění se pleteš a že nevařím z vody máš tu http://www.ecodrive...1_PrivesneVoziky.pdf . On totiž kolega z práce díky tažení vozíku s nosností 1100 kg přišel na rok o papíry a stálo ho to 25 tis,proto o tom vím. Toto není výmysl ,ale podložená skutečnost.

Edit.Pro pořádek,nemluvím o tažení vleku osobákem,ale autem což je v tomto případě Land Rover s tažným na 2200 kg. S osobákem velikosti Octavie by jsi to asi táhnout mohl.



Děkuji Ti za komentář, a navíc velikce rozumný. Rychlost sestavy nebudu řešit, to je známé. Ale co se týče váhy:

Oprávněn "B" jé do mimo jiné pro přívěsný vozík nad 750 kg pokud sestava nepřesáhne 3,5 tuny. Je to formulace poměrně nešťasná protože se posuzujou dle zákona max. hmotnosti. Tzn. např. auto cca 2100 kg max. hmotnost + přívěs 1200 kg max. = soustava do 3,5 t => B (si z obliga)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Doklady na přívěsný vozík

3.5.2017 v 22:45 | Nahoru | #18
V TP rozměr vozíku není vyplněn. Je tam jen číslo jako na štítku, typ kpn 350 a rozměr pneu. Nic vic

1 reakcí na tento příspěvek Doklady na přívěsný vozík

3.5.2017 v 23:13 | Nahoru | #19
Před pár lety bych ti prodal vrakouše se zlomenou nápravou, ale platnými papiry.

Pokud ten Lanďák měl celkovou víc jak 2,3 t a vozík měl 1,2 t, tak bez E měl opravdu smůlu. Tenhle výklad ohledně tahání vleků nad 750 kg bez B+E spolu s možností jet nad 80 km/h ale neplatí všech zemích EU

(reakce na) Doklady na přívěsný vozík

4.5.2017 v 09:39 | Nahoru | #20
vilemx> Jak je to v dalších zemích EU by mě taky docela zajímalo. Konkrétně v Německu, Francii, popř. v Rakousku, Švýcarsku a Itálii.

Ta 80 km/h se mi úplně nezdá, ale každou chvíli to někde čtu. Vždy to jsou ale informace typu: kámoš říkal, někde sem četl atd.!

(reakce na) Doklady na přívěsný vozík

4.5.2017 v 17:17 | Nahoru | #21

Dejwis píše: V TP rozměr vozíku není vyplněn. Je tam jen číslo jako na štítku, typ kpn 350 a rozměr pneu. Nic vic

Ve velkém TP to není jo?

Doklady na přívěsný vozík

24.10.2017 v 21:03 | Nahoru | #22
Chlapi prosím o radu - mám po otci přívěsný vozík KPN 250, který jsem na sebe zapoměl přehlásit a teď když jsem šel na pravidelnou technickou mně řekli, že vozík už nemůže bez dokončené registrace (asi polopřevod) absolvovat technickou. Vozík je pořád ve slušném stavu a rád bych jej dál používal. máte nějakou radu?

(reakce na) Doklady na přívěsný vozík

24.10.2017 v 22:10 | Nahoru | #23

hrochino píše:
Ted jsem to dělal,čuba 300kč,svetla komplet 800kč nějaká barva prkna a týden práce takže oprava do těch 2000kč.
Jinak k tématu ,v techničáku jsou rozměry atd takže sehnat stejny papíry budou problém.



Hehe tyden prace :) to taky muze byt docela dost penez ...

Doklady na přívěsný vozík

25.10.2017 v 11:16 | Nahoru | #24
Za posledních asi 10 let jsem absolovoval několikrát podobný problém, aneb jak s papírama a vozíkem. Byly to dva odlišné případy, ale oba zde jde aplikovat:

1) Přestavba:
Uděláš si nějaké malůvky, jak si nový vozík představuješ a co je z původního originální. Pokud budeš měnit konstrukci nápravy a rozměry kol, musíš použít schválené prvky. S toutu dokumentací a TP dojdeš na úřad za technikem a budeš od něj chtít povolení k této přestavbě. Pokud ho dostaneš, následně provedeš přestavbu, dojedeš na technickou, kde provedou zápis, že přestavba provedena dle povolené dokumntace, vrátiš se na úřad, kde dostaneš zápis změny do TP.
Já jsem takto přestavoval obytňák na normální malý vozíček a v pohodě. Navíc s těma nebrzděnýma vozíkama úředníci nedělají žádné velké štráchy, tj. malůvky stačí opravdu nějaké.
Maximálně doplním poznámku, že budeš možná muset na Dekru, kde to převáží a vydají protokol, že na kouli má po novu být tolik a tolik a na nápravě tolik... ale to se dá udělat i v jiné akreditované měřící laboratoři.

2) Stavba:
Dalo by se to znovu schválit jako nově stavěný vozík (na to to musí splňovat dnešní předpisy, ale to musí i tak). K tomu potřebuješ nápravu schváleného typu (možno použít použitou z jiného vozíku, ale to musíš doložit), schválené spojovací zařízení atd., musíš mít fakutru na nakoupený materiál a doklad, že to svařoval někdo se státní zkouškou. Pak už tradá na Dekru, atd. Má to jeden háček, je to poměrně drahé...
Takto jsem před lety stavěl vozík na přepravu člunu (náprava s utěsněnými náboji...).
Jinak poradím, přesně tuto službu schválení starších vozíků jako novou stavbu nabízí například jeden zámečník někde od Kladna, který se také zabývá stavbou vozíků, ale počítá si tuším 8 bez daně, takže to opět na toto asi nemá cenu... ovšem když pogooglíš, tak má nějaké stránky, kde toto nabízí.

Howgh... a teď mě kamenujte
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist