bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přihlášení starý Brambory
Zdravím všechny

Chci se zeptat na dokola omílanou věc ohledně přihlášení staršího moto z Německa. Jde o BMW r100rs z roku 1980.
Pročítal jsem fóra a zjistil zhruba miliardu věcí, co potřebuju k tomu, abych to vůbec přihlásil. Jasný. Techničák, odhlášku, COC (je vůbec třeba u tak starýho stroje?), TÜV a kupní smlouvu.

Problém je, nebo ho v tom alespoň vidím, že moto je odhlášený už nějakejch 25 let. Prodávající nemá malej, ale jen velkej techničák, a v něm má razítkem potvrzení odhlášení. Někde jsem četl bu bu bu, že moto odhlášený tímhle způsobem jde následně přihlásit zase a jen v Německu.

Technickou nepotřebuju, protože to naložím do náklaďáku. Jde mi o to, aby to vůbec prošlo legislativou, protože bych si s tím rád pohrál a pak normálně jezdil. A jestli se to s případnými problémy vůbec vyplatí... a je bez kapotáže, což je prý jen náhradní díl, ale stejně nevím, jak moc by okolo toho technik na dovozu dělal dusno.

Díky moc za názory

Přihlášení starý Brambory

17.4.2017 v 03:42 | Nahoru | #1
Trošku se v tom ztrácím... Moto je na německejch papírech a je k ní jen velkej techničák???

Takže standardní postup je:

Dovozová technická cca 1500Kč, tam přijdeš s německým techničákem.. Pokud nemáš COC list, budou 100% chybět technické údaje o zatížení náprav, takže dalších 2200Kč Dekra

Mezitím si uděláš pojistku a se zelenou kartou dojdeš na úřad a za 500 dostaneš značku...

Moto, aby byla přihlásitelná u nás, tak by měla být v německu odhlášená - proto k ní standardně ani malý techničák mít nemáš.. Tady problém nevidím..

A jestli chceš jistotu, nech si poslat kopii toho německýho techničáku, zavolej na úřad, pošli jim to mailem a když poprosíš, do hodiny ti řeknou, zda je to OK..

Praktikoval jsem to nedávno, ke skůtru byl jen malej německej techničák, ale němci na malý motorky často velký techničáky vůbec nemají.. Malej = velkej... Takže jsem cinknul na magistrát, poprosil, poslal kopii techničáku a za 20 minut jsem věděl že to je OK...

macman

Přihlášení starý Brambory

17.4.2017 v 10:39 | Nahoru | #2
dej to na zelená - veteránská čísla

Přihlášení starý Brambory

17.4.2017 v 20:05 | Nahoru | #3
tak na zelený to dostaneš, ale nejdřív si zjisti, co to obnáší

1 reakcí na tento příspěvek Přihlášení starý Brambory

Skvělá odpověď, děkuji! 17.4.2017 v 21:53 | Nahoru | #4
žádnou německou odhlášku nepotřebuješ, jen 2 díly platného německého TP
Tento motocykl byl scvválen podle národní německé legislativy proto nemůže mít "globálku" a logicky ani COC list, který ej výsledkem globálky
šel bych se zeptat na STK zda jsou schopni vystavit žluté protokoly, STK které fungují řadu let mají databázi technických údajů , uvědomte si že nejste sám kdo přihlašuje tuto motorku v ČR a pkud byly před lety vystaveny na některé STK žluté protokoly k této motoce, jsou dostupné všem STK
Pokud by v něměckém TP nějaklý údaj chyběl, tehcnk STK může tyto hodnoty dohledat v databázi, případně se dá požádat výrobce / BMW zastupuje INVELT Praha kde oddělení homologací vystavuje doplnění technicicýh údajlů zdarma
na veteránské značky se vy**r, v pohodě to přihlásíš na bílé
Pokud je k motorce originální manuál , jsou technická data TAM...
I tady na "motorkářích " je scan originální knížkyx, vytisknui si jí a vem s sebou na STK, zatížení náprav tam je

Naposledy editováno 17.04.2017 22:03:52

Přihlášení starý Brambory

18.4.2017 v 04:37 | Nahoru | #5
Tak snad nebudu další v řadě s nadávkama na techniky STK.

Děkuju všem za super obsáhlý rady!

(reakce na) Přihlášení starý Brambory

Skvělá odpověď, děkuji! 18.4.2017 v 20:25 | Nahoru | #6
mzxy> odhlášku fyzicky samozřejmě nepotřebuješ a měl by stačit pouze II. "velký" techničák... Ten I. díl po mne nikdy nechtěli... Nevím, jestli se něco nezměnilo, ale jeden čas požadovali aby byla moto v nměecku odhlášená (nemusel jsi mít ohlášku - kontrolovali to prý online)

Ohledně těch žlutých protokolů, tak to by mne vcelku zajímalo... Bohužel mám zkušenost, že pokud nemají ZTP (technický popis vozidla), tak mě směřujou přímo na Dekru.. Nedávno jsem přihlašoval skůtra, kterých jezdí v ČR hromada a DEKRU jsem platil... SIce měli v databází stejný skůtr se stejným rokem, ale nesedělo poslední číslo před samotným výrobním ve VIN a prý by to na úřadě neprošlo...

Přihlášení starý Brambory

Skvělá odpověď, děkuji! 19.4.2017 v 07:55 | Nahoru | #7
bude to individuální, já znám technika který vyplní žlutý protokol podle databáze STK a když nebyl schopen najít zatížení náprav, opsal z namontovaných pneumatik hmotnostní index
technické popisy ( ZTP) na starší zahraniční motorky a auta logicky nemáme protože ZTP dodává výrobce pouze k vozidlům uváděným na český trh...stačí aby to bylo auto v jiné variantě nebo motorka v jiné verzi určená pro jiný trh a ZTP není...prostě se musí použít jiný popis a případné odchylky opravit

Přihlášení starý Brambory

10.5.2017 v 00:43 | Nahoru | #8
Tak pro zajímavost.. Jelikož mám ještě jedno moto BMW na italských a nechtělo se mi platit DEKRU.. Volal jsem do Inveltu, dostal kontakt na pana Stehlíka, který má tyto věci na starosti.. Bohužel není to zadarmo, jak psal MZXY, ale chtějí za to taky cca 2000,-.. Ale prý by pak nebyla potřeba vůbec dovozová STK, ale pouze klasická STK, takže by to vyšlo cca o 1000 levněji... Jenže technik na STK tvrdí, že dovozová se nemusí dělat pouze pokud je originál COC list... Takže víme někdo jak to vlastně je???

Přihlášení starý Brambory

10.5.2017 v 20:00 | Nahoru | #9
Je to TAKTO:

Dovozová STK u motorky z členského státu neexistuje, pouze technická prohlídka před registrací podle vyhláky č. 302 o technických prohlídkách

Poze u dovozu motocyklu z jiného než členského státu který nemá globálku a zpravidla ani EU typové schválení je nutné předkládat "technický protokol" ( ustanovení §§ 35, 36 zákona 56/2001 Sb), kterým se dokládá plnění podmínek předpisové základny, tedy EU a ČR legislativy... Technická způsobilst těchto neevropských motocyklů se na českém úřadu schvaluje písemným rozhodnutím, jehož součástí jsou zpravidla i výjimky, které před scvhálením uděluje na žádost MDCR...jsou to ty slavné tachometry v mílích,světla jiné barvy, světla a pneu homologované podle norem DOT, výfuky podle DOT a další a další chuťovky které s EU legislativou nekorespondují. Až poté je přistoupeno k samotné registraci...

Stará brambora nemůže mít COC, protože nemá globální EU schválení, jehož výsledkm je právě COC list, protože v době jejho schválení nic takového jako dnešní EU normy a nařízení neexistovalo ani v představách EHS politiků...

Pan Stehlík z odělení homologací po předložení italského TP vystaví dokument kde uvede chybějící technické údaje, které jsou nutné pro vystavení českého TP a s tím jeď na STK...

Pak se moto přímo zaregistruje, bez schvalování, které bylo z našeho zákona vypuštěno a nahrazeno předložením EU registračního dokladu. Tečka.

Snad to bylo vyčerpávající.P

POkud to nestačilo, stačí si nastudovat ustanovení § 6 zákona č. 56/2001 Sb.

STK jde jen o peníze a čím vís žlutých protokolů se prodá i v situacích, kdy je zákon nevyžaduje, tím víc si majitel STK vydělá...a vo tom to je

Vůbec bych se nedivil, kdyby hyena z STK opsala údaje která vystaví p. Stehlík z oddělení homologací do žlutého protokolu a pak za ten protokol chtěla 1000,-Kč...ale to je už na ránu pěstí, bohužel podobné případy se stávají

časti na tom profitují překupníci, kteří to pak naúčtují klientům, STK jim pak dávají různé bonusy typu každá 10. STK u dovozu zdarma atd...

Dokonce mají jakési "klubové překupnické kartičky" kde jim na STK za každý dovoz dají razítko, jako malému dítěti v 1. třídě, a za každých 10 razítek je jedna prohlídka ZDARMA:
A to jim jde DO KAPSY.

NeplaTte víc než musíte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Naposledy editováno 10.05.2017 20:18:04
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dobový test BMW R 100 RS z roku 1977 BMW R 100 RS RTourer 2 28.11.2020 v 08:11 SRLEvladan110
Oprava spoje nádrže BMW R 100 RS RTourer 20 5.8.2019 v 13:16 TomanPCM
stroboskopická lampa BMW R 100 RS tolind 3 3.1.2017 v 20:03 Benda1
Teče benál z přepadu BMW R 100 RS monkeykoule 4 22.5.2016 v 00:29 ŘízekB12


TOPlist