bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Z tenere600 na 800stovku(tiger,bmw),nebo supertenere, mogolsko, sibiř,...
Jestli je zde někdo, kdo také přesedlal z jednoválce na více válec a jezdí taky trochu mimo asfalt a ve dvou tak bych byl rád, kdyby poradil.
Stojím před závažným problémem. Dříve jsme hodně cestovali ve dvou i s bagáží na xt600. Jednoválec, vzduch, kostitřas a tlačenice na sedadle. Bylo hodně času, takže dva měsíce nebyl problém. Kavkaz, Ural, Irán atd. Jenže to bylo hrozně úmorný a tak nás časem tak nějak přešla chuť.
Nyní jsem se rozhodl, že si pořídím něco pohodlnějšího, taky pro dva a bagáž směrem na východ. Jinam už to stejně ani nejde. Když chci jet do mongolska, k bajkalu atd. tak to na jednoválci ve dvou nejde stihnout. Už jsem se rozhodl pro tiger800 nebo gs800adv. 225 kilo hmotnost, nic moc, oproti jednoválci, ale to pohodlí a 800 kilometrů za den prý v pohodě. Dříve jsme dávali tak 400 a bylo to hodně úmorný.
Jenže včera se stavil známý na superténéré s kardanem a hrozně agitoval pro svůj stroj. Nefouká na nohy, pohodlí oproti tigrovi/gs mi přijde také větší, těžiště se mi zdá tak nějak nižší, ale ta hmotnost ve vyjetý koleji, na mokrý louce, když se zastaví a motorka se chce položit, tak to je peklo.
Spočítali jsme že dva lidi + kufry a vybavení, vodu do stepi a pouště to je 10 kilon dále nějaké jídlo atd. váží snad 240 kilo. Je to možný ?? Asi je. No a potom motorka, jestli váží 220 nebo 260 kilo, má to smysl vůbec řešit, 40 kilo rozdílu na téměř půl tuny. ?
Jezdili jsme na mitas e07 všude. O něčem podobným bych uvažoval i na nový stroj. Nic méněcenějšího bych ve vzorku nechtěl. 130km/h maximálně bohatě stačí, většinou se stejně víc než 100-kou nedá jet, protože východ, to je peklo na pokuty. A jestli pojedu v německu párkrát za život 160 po dálnici, tak to mě už nevytrhne. Jinak předpisy dodržuju, víceméně, takže žádné závodění.

Naposledy editováno 25.03.2017 16:48:15

1 reakcí na tento příspěvek Z tenere600 na 800stovku(tiger,bmw),nebo supertenere, mogols...

12.10.2017 v 16:12 | Nahoru | #1
Tak jsem nasbiral par zkusenosti s tigrem a musim ted priznat, ze v terenu je oproti lehkemu jednovalci tezko ovladatelny. Tim mam na mysli otaceni se, couvani, jizdu na lyzich, jizdu pres spojku na lyzich a pod. Ovem drtiva vetsina s nim do terenu jezdit nebude a kdyz tak bez bagaze. Profici a zkuseni tereni jezdci budou samozrejme nekde jinde, nez zastavi a budou drzet klatici se stroj na jedne noze. TTo jen na uvod a se vsi uctou bez provokaci, aby zase nevznikly ruzne trenice na tema teren.
Lehky jednovalec mam na mysli 180 kilovy stroj. Tigr s padaky a nosicem bagaze, krytem motoru a stojanem vazi 240 kilo vcetne dusi, par klicu apod. Proste jen nezbytnosti. Ta hmotnost ma neskutecny vliv i na jizdni vlastnosti.
Ale kdyz se chcete dostat nekam dal v realnym case, nedejboze ve dvou, tak neni jine volby nez osmistovka. S dvanactkou na 19 kolech a jeji hmotnosti 280 kilo je to niz nezvladatelne. Samozrejme, ze dvoumetrovy stodesetikilovy atlet to da, ale moc jich neznam
Tenere 660 nebo bmf650dakar apod mi pripadaji tak nejak mimo hru, protoze maji temer stejnou hmotnost jako tigr, ale vykon je mnohem mensi a pohodli behem presunu je take nic extra ve srovnani...
Videl bych to nasledovne a shodli jsme se na tom temer se vsemi jezdci, co zkouseli ruzne stroje. Gs1200, supertenere atd. Pouze na asfalt, hlavni prasne trasy a v pripade deste radeji pockat den nez se trapit v rozjezdenem marastu a padat.
Osmistovky vicevalce zvladnou pri nasazenych drapacich i horsi rozjezdene cesty a za sucha mohou i tak rikajic do lehciho terenu.
No a lehke uklepane jednovalce davaji pri solo jizde a minimem vybaveni to, o cem se ostatnim muze jen zdat, nebo s vypetim vsech sil a rizikem padani. Ovsem jejich denni porce k. Je tak polovicni.
Tot moje osob i zkusenost po cestach severem.
Kdybych jezdil jen balkan, tak ani neuvazuji o vicevalci, koupim si lehky jednovalec cca 150 kilo, dva az tri dny tam a na miste budu radit jak dabel. Nechapu proc se tam jezdi krosit na tezkejch a nemotornejch priserach, kdyz to je hned za rohem a dva dny usetreny za tranzit se mnohonasobne "prodrazi" pri jizde mimo udrzovane cesty.
Ovsem, jestli jezdite pravidelneji dal a nechcete travit tri tydny tam a tri tydny zpet, nezbyva nic jineho.

Naposledy editováno 12.10.2017 16:34:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Z tenere600 na 800stovku(tiger,bmw),nebo supertenere, mogols...

31.10.2017 v 10:07 | Nahoru | #2
ZdendaZB> Možná už to tady zaznělo - když na 260kg motorku sedne 80kg jezdec a 60kg baťůžek + 30-40kg kufry, tak to není tak znát na výkonu a ovladatelnosti, jako když totéž naložíš na 180kg motorku, kterou tím v podstatě dostaneš i přes její váhový limit. Navíc mam dojem, že "balkán" je v drtivé většině o asfaltu. Myšleno přesun tam minimálně 500-600km a to to beru z jihu Čech, tam najezdíš třeba 3x200km a pátý den jedeš zase 600km domu. Je to minimálně 70% asfalt. Někde v asii ten poměr musí být 50/50 a to už se zase terénní motorka hodí víc.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Pyreneje,Sardinie,Korsika 2024 Yamaha XT1200Z Super Tenere 31081 11 14.4.2024 v 02:55 MiKXX
XT1200Z - elektrika - Blikaju pravé... Yamaha XT1200Z Super Tenere hudekd 11 4.3.2024 v 19:22 hudekd
Dovozce Triumphu z Velké Británie Triumph Tiger 800 XC bity 10 2.2.2024 v 13:08 NUTELIER
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent


TOPlist