bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Z tenere600 na 800stovku(tiger,bmw),nebo supertenere, mogolsko, sibiř,...
Jestli je zde někdo, kdo také přesedlal z jednoválce na více válec a jezdí taky trochu mimo asfalt a ve dvou tak bych byl rád, kdyby poradil.
Stojím před závažným problémem. Dříve jsme hodně cestovali ve dvou i s bagáží na xt600. Jednoválec, vzduch, kostitřas a tlačenice na sedadle. Bylo hodně času, takže dva měsíce nebyl problém. Kavkaz, Ural, Irán atd. Jenže to bylo hrozně úmorný a tak nás časem tak nějak přešla chuť.
Nyní jsem se rozhodl, že si pořídím něco pohodlnějšího, taky pro dva a bagáž směrem na východ. Jinam už to stejně ani nejde. Když chci jet do mongolska, k bajkalu atd. tak to na jednoválci ve dvou nejde stihnout. Už jsem se rozhodl pro tiger800 nebo gs800adv. 225 kilo hmotnost, nic moc, oproti jednoválci, ale to pohodlí a 800 kilometrů za den prý v pohodě. Dříve jsme dávali tak 400 a bylo to hodně úmorný.
Jenže včera se stavil známý na superténéré s kardanem a hrozně agitoval pro svůj stroj. Nefouká na nohy, pohodlí oproti tigrovi/gs mi přijde také větší, těžiště se mi zdá tak nějak nižší, ale ta hmotnost ve vyjetý koleji, na mokrý louce, když se zastaví a motorka se chce položit, tak to je peklo.
Spočítali jsme že dva lidi + kufry a vybavení, vodu do stepi a pouště to je 10 kilon dále nějaké jídlo atd. váží snad 240 kilo. Je to možný ?? Asi je. No a potom motorka, jestli váží 220 nebo 260 kilo, má to smysl vůbec řešit, 40 kilo rozdílu na téměř půl tuny. ?
Jezdili jsme na mitas e07 všude. O něčem podobným bych uvažoval i na nový stroj. Nic méněcenějšího bych ve vzorku nechtěl. 130km/h maximálně bohatě stačí, většinou se stejně víc než 100-kou nedá jet, protože východ, to je peklo na pokuty. A jestli pojedu v německu párkrát za život 160 po dálnici, tak to mě už nevytrhne. Jinak předpisy dodržuju, víceméně, takže žádné závodění.

Naposledy editováno 25.03.2017 16:48:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Z tenere600 na 800stovku(tiger,bmw),nebo supertenere, mogols...

31.10.2017 v 10:07 | Nahoru | #1
ZdendaZB> Možná už to tady zaznělo - když na 260kg motorku sedne 80kg jezdec a 60kg baťůžek + 30-40kg kufry, tak to není tak znát na výkonu a ovladatelnosti, jako když totéž naložíš na 180kg motorku, kterou tím v podstatě dostaneš i přes její váhový limit. Navíc mam dojem, že "balkán" je v drtivé většině o asfaltu. Myšleno přesun tam minimálně 500-600km a to to beru z jihu Čech, tam najezdíš třeba 3x200km a pátý den jedeš zase 600km domu. Je to minimálně 70% asfalt. Někde v asii ten poměr musí být 50/50 a to už se zase terénní motorka hodí víc.

(reakce na) Z tenere600 na 800stovku(tiger,bmw),nebo supertenere, mogols...

31.10.2017 v 11:36 | Nahoru | #2
karf> S tím popisem asfalt vs. mimo asfalt máš pravdu. Jenže hovorově "najedu 50 % v terénu" spíš znamená, že v tom terénu jsem 50 % času, nikoliv 50 % km. Takže jednotky "najedu" nebývají v km, ale v hodinách.

Stejně tak máš pravdu s jízdními vlastnostmi na dovču naložené motorky. Čím robustnější konstrukce a vyšší poměr pohotovostní/okamžitá, tím si motorka zachovává podobné vlastnosti.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Pyreneje,Sardinie,Korsika 2024 Yamaha XT1200Z Super Tenere 31081 11 14.4.2024 v 02:55 MiKXX
XT1200Z - elektrika - Blikaju pravé... Yamaha XT1200Z Super Tenere hudekd 11 4.3.2024 v 19:22 hudekd
Dovozce Triumphu z Velké Británie Triumph Tiger 800 XC bity 10 2.2.2024 v 13:08 NUTELIER
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent


TOPlist