globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !
 
20.2.2008 v 20:59
Domnívám se, že volba motorky může mnohé zklamat. Proto je nutné velmi pečlivě vážit své rozhodnutí při výběru motorky.
Protože jsem tím už 3x prošel, tak si dovolím "poházet pár perel" v podobě svých postřehů a třeba tím někomu pomůžu.

Předně se dá do začátku sehnat jetá motorka s dobrou cenou, kupujte od prvního majitele, bazary nedoporučuji.

Určitě bych vycházel z toho, zda jsem začátečník nebo už mám něco za sebou.
Začátečník by neměl jít do supersportu, měl by volit lehčí motorku - nejlépe naháče do objemu 600. Tato volba přináší dobrou ovladatelnost a ztěžuje šílenosti, které jsou pro supersport charakteristické. Samozřejmě vadí vítr a to se dá částečně ošetřit štítem. Je určitě dobré začínat v pomalejším stylu. Dnešní 4 válce s objemem 600 mají 100 koní a to není zrovna málo. Vůbec není špatná volbou Kawasaki jako 2 válec s dobrým zátahem od spodu, 65 koní s malou váhou jsou zážitkem. Jistě řada lidí namítne, že naháč je street - městská záležitost. To považuji za hloupost, vyšší plexi to řeší a není to tak líné, jak chopper.

Druhým kritériem je zaměření, co vás baví a proč vlastně motorku chcete. Osobně neuznávám kravál kolem komínu a ježdění odnikud nikam, které svádí k machrování v podobě otevřených laufů a jízdě po zadním kole. Pokud ale jste takového zaměření, tak naháč je opět dobrou volbou. Pokud chcete cestovat, tak bych zvažoval, zda a co je možné na motorku navěsit. Určitě bych stál o plexi, boční kufry včetně kufru horního. Volba "správného" naháče vám to umožní. Pozor ale - ne u všech naháčů se to dá snadno vyřešit.

Pokud zvolíte supersport, byť s obsahem do 600, tak dopředu vzdáváte cestování a je to o těch jízdách kolem komína. Zavazadla v podobě provizorních a promáčejících se taškách, ohlých zádech a nevyhovujícím sedlu = nepohodlí.

Pokud volíte klid a pohodu, tak chopper a tady už hned od začátku si dovolím doporučit větší obsah než 600. Téměř vše pod 600 je líné a zklame vás to, pohoda začíná od 50 koní výše. Vyjímkou jsou Vulcany od Kawasaki a to i starší ročníky. I na chopperech se dá cestovat a samozřejmě se dají i pro cestování příjemně vybavit. Pohodlí do 100 km/hod, velmi pěkný krouťák již do 5 tis. otáček a minimální řazení, mohou být cestovním zážitkem.

Úmyslně neřeším kardan, řetěz a jednotlivé značky. Kardan do 600 je spíše raritou. Každá značka má naháče s tím rozdílem, že je trochu problém s dalším cestovním dovybavením.

Pokud se v první volbě netrefíte, tak vás to zklame, vyhodíte peníze protože budete chtít rychle motorku vyměnit = vyhozené peníze.

... OM

Naposledy editováno 20.02.2008 21:03:20

1 reakcí na tento příspěvek Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !

21.2.2008 v 08:53 | Nahoru | #1
oldman: no ja treba kdyz porovnam bandita 6 a gsxr 6 tak je teda sakramentskej rozdil v ovladatelnosti ... ve prospech gixera... a tim ze ty sportovni 6ky nejedou dokud tam nemas 12tis.. je pro zacatecnika taky dobry... ono ani nekteri zkusenejsi je nedokazou drzet trvale nad touhle hranici... kde to "trochu" jede:)

ale je fakt tezky zpetne resit co je a co neni ok pro zacatecnika kdyz uz sam mas najezdeno....

(reakce na) Je nutné vážit svá rozhodnutí při výběru motorky !

21.2.2008 v 09:40 | Nahoru | #2

assassin>...ale je fakt tezky zpetne resit co je a co neni ok pro zacatecnika kdyz uz sam mas najezdeno....


Tohle podepisuji.
Assassin totiz majznul hlavickou presne do hrebiku: spousta z nas zacinala na masinach tehdy dostupnych - vsechny mozny variace Jaw a CeZet, pincku, movitejsi meli Simaly a EmZety. O jezdeckych navycich z tresoucich se nebrzdicich trakaru s vysokym tezistem asi nema cenu mluvit - kdyz jsem z Jawky presedl na Japonce, v podstate jsem se zacinal ucit jezdit uplne od zacatku. Tem dnesnim zacinajicim motorkarum ze srdce preji dostupnost kvalitne delanych masin, ale muj pohled bude uz asi vzdycky trochu poznamenany mymi vlastnimi zacatky - nedokazu objektivne posoudit, co je pro zacatky nejvhodnejsi, protoze jsem zacinal uplne jinak. (podomacku delane crossky s motory 175 - 250, ktere jezdily na benzin handlovany od ruskych vojaku..)
Dnesni mladi kluci maji obrovskou vyhodu moznosti vyberu (a dnes uz za velmi prijatelne ceny). Jedine, na cem se shodneme asi vsichni, je objem motoru - je sebevrazda v osmnacti sednout na litrovou bestii, nedejboze jako prvni velkou masinu. V podstate COKOLIV s objemem motoru do 600ccm je relativne bezpecna masina, snadna na ovladani, lehci na manipulaci, bezpecnejsi pri brzdeni. Zda je to nahac nebo "supersport" (i kdyz - dle meho nazoru - supersporty zacinaji objemem 900ccm, supersport je oznaceni pro cestovne - sportovni motocykl, nikoli sportovni), je uplne jedno, troufam si rict, ze sportovni sestka bude mit vychytanejsi jizdni vlastnosti, tudiz opet plus pro jezdce a jeho budouci navyky.
Resume: pro zacinajici motorkare - nehnat se za objemem motoru (i kdyz je mi jasne, ze lepe zni "mam litra", coz lepe uvolni sevreni kolen krasnych obdivovatelek ), kapota vs nahac zvazovat pouze na zaklade jizdnich dojmu a stavu financi (polozit kapotu je napor na kapsu), a k masine pristupovat s RESPEKTEM, protoze nektere stare pravdy jsou brutalne neustupne: co neubrzdis, to neukecas.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist