globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zásadní pokles ŘO A v roce 2016
 
5.3.2017 v 08:05
Poslal jsem dotaz na ministerstvo dopravy ohledně srovnání nových řidičských oprávnění na A a napotřetí dostal odpověď :

Počet nově udělených ŘO skupiny A byl v roce 2015: 10 312

Počet nově udělených ŘO skupiny A byl v roce 2016: 7 684

Tj. Pokles o 25%.

Již se těším na statistiky od policie jak nám díky novým zkouškám klesla nehodovost začátečníků 😂

Ale asi nic moc pro prodejce a celý trh....
Předchozí
1 2
Následující

Zásadní pokles ŘO A v roce 2016

7.3.2017 v 12:57 | Nahoru | #31
Ahoj, přidám trochu z pohledu začátečníka. Řidičák na motorku jsem si udělal jako jeden z posledních podle starých pravidel v roce 2015 - nebyl to záměr, ale šťastná shoda okolností.

Musím říct, že jsem opravdu rád, že už to A mám. Už podle starých pravidel si nedokážu představit, jak by se dalo za těch 13 vyučovacích hodin zvládnout ovládání motorky a ještě celkově jízda v provozu, pokud nemá “dopravní orientaci” zažitou člověk z auta, tak je podle mě bez šance. Nejsem žádný antitalent, ale měl jsem už tehdy co dělat, abych zkoušky udělal, už tehdy byla úspěšnost cca 50:50. Klasická autoškola po česku člověka naučí základní ovládání, ale rozhodně ne jízdu nebo nedejbože nějakou techniku.

Zatím mám najeto jednu sezonu / cca 6000km a pořád jsem teprve na začátku. Zlepšení od autoškoly je jistě markantní, ale žádný zkušený pilot ze mě samozřejmě pořád není. Shodou okolností jsem si o víkendu zkoušel vyznačit na zem “osmičku”, jak mně to půjde. Nebylo to nic extra, po chvíli tréningu už to jakž takž šlo, ale že bych na to sednul jako nervózní zkoušenej a dal to z partesu na poprvý – ani náhodou. A to mám lehoulinkou a ovladatelnou CBF250, autošloku jsem dělal na Yamaze XJ6, s tou by to bylo zase od začátku…

Podle mě ten nový zákon říká B, aniž by řekl A. Je třeba ukázat poměrně pokročilou techniku jízdy, ale už nedává žákovi legální možnost trénovat jinak, než za těžké peníze. Chtélo by to veřejně přístupné tréningové plochy, kde by mohl adept trénovat, případně možnost za nějakých podmínek řídit motorku i bez placeného instruktora za zadkem.

(reakce na) Zásadní pokles ŘO A v roce 2016

7.3.2017 v 12:59 | Nahoru | #32

Firecracker píše: S.h.I.t.> doporučuji si VŠE vyzkoušet a pak komentovat.

...je potřeba zkoušet přesně to co po tobě budou chtít, ale problém, je že nemáš kde



Přesně tak.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zásadní pokles ŘO A v roce 2016

7.3.2017 v 13:04 | Nahoru | #33
Firecracker> Slalom se má jezdit ve 40km/h. Jinak jak jsem psal výše. Dal jsem výcvik za 13h a zkoušky na poprvé v pohodě. Jasně, ne všechny jízdní úkony na polygonu jsem udělal na první pokus (na každý úkon máš 3 pokusy), ale spíš to bylo tím, že se komisaři něco trochu nelíbilo. A nemyslím si, že by zrovna u mě nějak přivíral oči.

Zásadní pokles ŘO A v roce 2016

7.3.2017 v 13:07 | Nahoru | #34
Na trénování pro pražské se dá využít plocha mezi stadiony na Strahově. Vzadu (jak je tam ta jídelna) je vše na zemi nakreslené - učí tam i asi 2 autoškoly a vždycky si tam postaví kužely. Jelikož je ulice slepá, tak moc aut tam nejezdí. Povrch je sice trochu naklopený, ale asfalt rovný a bez poruch

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zásadní pokles ŘO A v roce 2016

7.3.2017 v 13:09 | Nahoru | #35
MateSl> Gratuluji jsi talent

Odkaz na to jak to zkoušel Abrahám a spol

Naposledy editováno 07.03.2017 13:12:31

(reakce na) Zásadní pokles ŘO A v roce 2016

7.3.2017 v 13:41 | Nahoru | #36
Firecracker> To video jsem viděl, vím o tom. Zase ale na druhou stranu - kdy takovýhle člověk jezdí slalom rychlostí chůze Je to těžký, neříkám, že ne. Ale jak tam sám Abrahám říkal - jde to natrénovat. Pak se ale v AŠ zaměřuješ na polygon na úkor jízdě v provozu.

Zásadní pokles ŘO A v roce 2016

7.3.2017 v 13:49 | Nahoru | #37
Já mám na to pohled relativně čerstvého absolventa (září 2016). Předtím jsem seděl max na skútru, 50ccm. Autoškolu jsem zvládl za těch 13 40minutových hodin. Jelikož mám autem naježděno k milionu, doučil jsme se jen pár špeků, které se nově objevily od posledních testů. Prvních 5 hodin jsem jezdil tandem, pak 2 hodiny cvičák, který byl nakreslený na zemi v prostorách učňáku a nouzové brzdění šlo proti zdi Pak ježdění na 2 moto, pak testy. Jízdy - pro mě nejtěžší byla osmička, při první jsem si jednou šlápnul a pak dokroužil zbytek do 3 a nechal mě. Shodil jsem jeden kužel při slalomu, protože jsem jel pomalu a přidal jsem si. Jinak naprosto v pohodě. Jízdy ve městě v klidu. Třeba jsem talent, ale to si nemyslím, ale dal jsem to za 3 týdny i se zkouškami. HLAVNĚ ale chci říct, že podle mého názoru není autoškola místo, kde někoho naučí jezdit. Naučí ho tak maximálně ovládat motorku a zvládnout jízdu. Ale pak to musí mít každý v hlavě srovnáno a s čerstvými papíry zkoušet, co ta mašina zvládne...Jo a byli tam se mnou další 3 absolventi, co to zvládli taky, asi slušnej oddíl....

Edit: Od té doby mám najeto asi 3000km, ale nemám nějak velký pocit, že bych to měl úplně v ruce. Autoškola nás jezdit nenaučí a myslím, že to ani není cílem a úkolem.

Naposledy editováno 07.03.2017 15:16:28

1 reakcí na tento příspěvek Zásadní pokles ŘO A v roce 2016

7.3.2017 v 21:05 | Nahoru | #38
Tak to gratuluju, opravdu. Vypadá, že i autoškola byla docela dobrá. Já měl sice rozumného chlapíka, ale byl to - jak tady zaznělo - člověk z fabriky, kterej to měl jako přivýdělek po práci. Těch 6 jízd (12x45 minut + 1x "simulátor") jsem jezdil od června do září, nejdřív jsem měl dovolenou já, pak autoškola, pak instruktor, do toho práce s občasnou služebkou, rodina... O jízdě jsem se bohužel nedozvěděl vůbec nic a všechno čerpal až posléze z legendární "Twist of the Wrist" a samozřejmě z praxe. Ale jak říkám, nemít letité denní zkušenosti z provozu, tak je to bez šance.

On i ten skůtr se počítá, propadnuvší kolega jezdil občas na skůtru a ovládání motorky měl dle komisaře o řád lepší - což je logické. Bohužel vyletěl na přehlédnutém zrušení omezení na 30km/h, kdy se pak na padesátce šinul pro jistotu cca 25km/h a předjížděly ho i jízdní kola, protože to bylo z kopce... Bylo to tvrdý, ale holt měl komisař recht, evidentně přehlíd značku a pak zdržoval bezdůvodně pomalou jízdou.

Naposledy editováno 07.03.2017 21:09:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zásadní pokles ŘO A v roce 2016

7.3.2017 v 21:42 | Nahoru | #39
A_jap> Tak já se konečně dostal k ŘP na motorku vloni, přihlásil jsem se hned začátkem roku, dle nových pravidel a to ve věku 50+ Ač v té době z Prahy, vybíral jsem autoškolu dle referencí a nejlépe mi vyšel Maty v Kolíně a opravdu mohu jen doporučit, i když to znamenalo dojíždění. V autě mám za ty roky odježděno celkem dost, většinu po Praze , ale zkušenosti s dvěma koly žádné, pokud nepočítám kolo. A hned jsem zkusil rovnou A. Od začátku všechny jízdy sám, bez instruktora za sebou, po 3 hodinách cvičiště a bezpečného zvládnutí zastavení v 50 km na předepsané vzdálenosti do provozu. Největší problémy jsem měl na cvičišti, konkrétně rychlý slalom a vyhýbací manévr. Nakonec jsem si nad rámec 13h další 2 h doplatil (cvičiště). A ještě večer před zkouškou se mi Maty věnoval a nechal mě hodinu projet v podstatě zadarmo. Závěrečná zkouška se mi povedla na první pokus, na cvičišti vše napoprvé, kromě rychlého slalomu, ten jsem musel 2x opakovat (a i pak asi komisař přivřel oko ).
Takže Matyho v Kolíně mohu všem doporučit, každému se věnuje individuálně a snaží se ve všem poradit, i když u mě už to chvilku trvá, přeci jen v 50+ už má člověk strach to pořádně naklonit
Hned jak jsem dostal ŘP, tak jsem jel pro už vyhlídnutou motorku a XJ6 jsem si sám přivezl z prodejny domů.
Jinak za sebe mohu říct, že ty nároky při zkouškách jsou v pořádku a nemít naježděno spoustu km v autě, tak jsem velké A nedal. A stejně ty zkušenosti z fichtla a menší motorky jsou k nezaplacení, na velké se to mnohem hůře učí, pokud člověk nikdy nejezdil.

1 reakcí na tento příspěvek Zásadní pokles ŘO A v roce 2016

8.3.2017 v 09:43 | Nahoru | #40
Manželka začala vloni AŠ na Hornetu,aniž na tom kdy seděla.Jezdí pracovně denně autem,takže aspoň provoz znala,ale ovládání motorky jako spojka,přední brzda,řadička atd se chvíli učila ,než si to srovnala v hlavě.Cvičák byl ze začátku taky vcelku porod.Ale hlavní problém byl v tom,že je opravdu malá (160cm a kratší nohy)takže z Hornetu došáhla jen tak tak na špičkách.A když měla za sebou instruktora přes 100kg,tak to každou jízdu položila i s ním.Nutno dodat že při jízdě krokem a při otáčení,takže jen opřela o asfalt.Ale jistota vpodstatě žádná.Když mi to říkala,byl jsem se na 3. jízdy podívat.Instruktor Peťa z Havířova(tímto ho zdravím a děkuji) měl obrovskou trpělivost.Litoval jsem oba dva.Koupilo se starší sedlo,celé jsem ho vykuchal,rozřezal na nezbytné minimum a potáhl karimatkou,snížily se tlumiče co to šlo ale vše bylo málo.Takže bylo v podstatě rozhodnuto.Koupí se nízká motorka,ale jaká?Naháče vysoké,všechny.Náhodou se objevil Vulcan S.Jeli jsme se podívat.Po tom co si na něj žena sedla bylo rozhodnuto.Něco přes rok starý,vybavený kufry,padákem,štítem,tank vakem,ukazatelem zařazené rychlosti(dobrá věc) aj.Jen byl dost potlučený a odřený,ale nic zásadního.Ještě rok záruka.Stejně to žena ještě párkrát opře!?(taky že jo)Motorka je lehká a ovladatelná,jen trochu delší než naháč,a nohy nemáte pod sebou ale před sebou,na což se dá zvyknout.Dojdete si na úřad pro štempl a zápis do TP , že motorka je určena pro výcvik v AŠ za 1000,-Kč.Jediná podmínka je minimálně rok stará technická prohlídka.Takže né 7-8 tis. jak psal kolega z Prahy.Potom si jen ta určitá autoškola musí tu motorku zaevidovat tuším na inspektorátu,nebo kde,ale to je vše.
Akorát já si musím ještě připočítat k poplatku cenu motorky.Ale žena zkoušky udělala na poprvé a na Vulcanu,což jsem teda hleděl,ale přikoupila si nějaké hodiny,a já sní jezdil cvičit na cvičák asi 4x.Ale určitě jí to něco dalo a ke konci si byla hodně jistá.Pak už se jenom pilovala opičárna na cvičáku.Prostě kdo chce a má trochu vlohy tak to zvládne.Ale vypustit jí do provozu na silné motorce bez těhle zkouček a zkušeností by byla po pravdě ruská ruleta.

Zásadní pokles ŘO A v roce 2016

8.3.2017 v 11:05 | Nahoru | #41
Řekl bych, že z našich příspěvků vyplývá, že pokud nemá člověk zažitý provoz z auta, tak nemá šanci během 13h ty papíry na motorku udělat. takže bez zkušeností na motorku nelez a holt místo ježdění vilovými/domkovými čtvrtěmi Brna rychlostí 30km/h a "trénováním" předností zprava (jako v mém případě) se ten čas účelněji stráví na cvičáku drilováním základního ovládání motorky. Což je zdá se evidentně dobře. Takže zdá se, že možná i nakonec ta změna bude prospěšná, ještě by to chtělo ty veřejně přístupné tréninkové plochy...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zásadní pokles ŘO A v roce 2016

8.3.2017 v 12:10 | Nahoru | #42
šlehator> ta registrace motorky jako výcvykového vozidla na Vás mě dost překvapila zařizoval jsi to vše ty?

Mě v autoškole řekli, že motorku musí jako výcvikového vozidlo zaregistrovat autoškola na sebe, že pokud nemáš licenci nemůže být registrovaná na tebe(za to chtěli 5.000 + poplatky).
Dále, že se musí platit speciální pojistka pro autoškoly kdy je motorka pojištěná na ně protože jsou majitelé, ale provozovatel budeš ty(prodražení)
Že se bude muset udělat nová technická(aby nebyla starší než rok)

(reakce na) Zásadní pokles ŘO A v roce 2016

8.3.2017 v 16:48 | Nahoru | #43
Firecracker> Přesně tak mi to řekli taky

(reakce na) Zásadní pokles ŘO A v roce 2016

8.3.2017 v 21:17 | Nahoru | #44
Firecracker> Sorry že jsem dřív neozval, nepřišlo mi up9zorneni.
Takže.Na úřadě tvého bydliště si za poplatek 1000 Kč zapíše š vozidlo určené k výcviku ,který Ti zapíšou do TP.Technická nesměla být starší než 1 rok.Teď prý už jenom platná technická.+povinné ručení.
Papíry dáš autoškole.Ti si tvé vozidlo (moto) přihlásí na úřadu (magistrátu)nevím už přesně ,taky jako vozidlo určené k výcviku v AŠ.Je to jen zápis bez poplatku.Žádné havarijní nikoho nezajímalo,a ani ho nemáme a nikdo ho nechtěl.Jen komisař u závěrečných zkoušek se podíval na všechny papíry,podíval se na moto, že je vlastně nová a bylo to.Nechtěl ani při zkouškách techniku, že je to naše věc,co si před jízdou zkontrolujeme nebo ne,a že jí známe líp jak on.
Ještě před tím, když jsme to zjišťovali na kraji v Olomouci na policajtech,tak na nás hleděli a posílali z kanclu do kanclu , že jsme první a že se s tím nesetkali.Nakonec nás vyprovodili s tím,že teprv musí vše pozjišťovat.Odpoledne volal chlápek, že je podmínka ten rok technická,a zápis do malého a velkého TP.
Motorka byla nová rok a dva měsíce.Takze jsem šel znovu na technickou, která ale už platí jen dva roky a né 4 jako u nové, takže jsem zaplatil a ještě si rok ubral z termínu.V Litovli na úřadu na nás hleděli,proč jsem dělal technickou, když jsem podle nich nemusel, když technická byla platná.(?!?!₽ ¢)- čur...ci.prachy v prdeli,rok v prdeli.Kazdý úředník řekne něco jiného a ty se v tom máš vyznat.
Nevím jakou roli v tom hraje stáří motorky.Asi čím novější, tím lepší.Ale zase když projde...
Já dělal Aš v Olomouci u Svozila a ten říkal to samé.Vlastní moto a 1 tis.
Žena v Havířově u Galatíkové s tou svou motorkou.Ona i instruktor velmi ochotní a vstřícní.
Vše zařídili a vyřídili.Ale už žádné další poplatky ani podmínky.
Jestli si motorku roztřískáš je tvůj problém.Ldyž do někoho vletiš máš povinné...
Tož tak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zásadní pokles ŘO A v roce 2016

8.3.2017 v 21:19 | Nahoru | #45
pjeremi> mi ta autoškola připadá jako velká šaškárna kterou musíš překonat,

naučí někoho tato šaškárna dodržovat pravidla silničního provozu?

já to měl tak že jsem zaplatil 25 korun a mám všechny skupiny, motorku jsem udělal tak že jsem na ni sedl a objel dílnu, když jedu po silnici a na tacháku mám kilo nikdo za mnou z motorkářů nejede, proletí kolem mě jak raketa velkou rychlostí

pokud ministerstvo dopravi připraví jakoukoliv překážku tak se z toho dají těžit akorát prachy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zásadní pokles ŘO A v roce 2016

8.3.2017 v 21:48 | Nahoru | #46

felixxx píše: pjeremi> mi ta autoškola připadá jako velká šaškárna kterou musíš překonat,

naučí někoho tato šaškárna dodržovat pravidla silničního provozu?

já to měl tak že jsem zaplatil 25 korun a mám všechny skupiny, motorku jsem udělal tak že jsem na ni sedl a objel dílnu, když jedu po silnici a na tacháku mám kilo nikdo za mnou z motorkářů nejede, proletí kolem mě jak raketa velkou rychlostí

pokud ministerstvo dopravi připraví jakoukoliv překážku tak se z toho dají těžit akorát prachy


Autoškola by tě měla naučit znát pravidla silničního provozu, ale dodržovat je, to už je na tobě. A pokud jedeš kilo a každý motorkář kolem tebe proletí, tak to už není věc autoškoly, ale toho, co má kdo v hlavě.

Naposledy editováno 08.03.2017 21:49:18

Zásadní pokles ŘO A v roce 2016

8.3.2017 v 21:57 | Nahoru | #47
Autoškola tě naučí tak akorát složit závěrečné zkoušky.Jezdit , předvídat,řešit situace a jezdit s tím, že zbytek účastníků provozu Tě chce zabít,Tě naučí až život a praxe.
Ale je fakt , že to k něčemu je.Oddělí to zrno od plev.
A spousta borců,co si mysleli že to mají na háku,tak vyletěli.Velkej podíl na tom má nervozita ,a druhá věc je, že ti komisaři sami nevěděli co ještě můžou tolerovat a za co někoho vyrazí.

1 reakcí na tento příspěvek Zásadní pokles ŘO A v roce 2016

8.3.2017 v 22:01 | Nahoru | #48
.

Naposledy editováno 09.07.2018 19:20:51

(reakce na) Zásadní pokles ŘO A v roce 2016

8.3.2017 v 22:32 | Nahoru | #49
motograf> to je taky další bordel na jednou stranu tě cvičí jak opici, abys mohl jezdit na motorce a pak dostaneš motorku jen tak

zde

jawa 350 155 kg maximálka 100-120, opičí dráha náročné tresty,

zero 11O kg maximálka 137 stačí papíry na auto, nemusíš umět jezdit ani na kole,

Naposledy editováno 09.03.2017 07:54:31

1 reakcí na tento příspěvek Zásadní pokles ŘO A v roce 2016

9.3.2017 v 11:06 | Nahoru | #50
Zdravím Vás , jen tak pro zajímavost na čtyřkolku o výkonu 50kw je zapotřebí jaký řid. průkaz? Děkuji Našel jsem pouze skupinu do 14kw!

(reakce na) Zásadní pokles ŘO A v roce 2016

9.3.2017 v 11:36 | Nahoru | #51
srsen600> B

(reakce na) Zásadní pokles ŘO A v roce 2016

10.3.2017 v 22:46 | Nahoru | #52

pjeremi píše: Autoškola by tě měla naučit znát pravidla silničního provozu, ale dodržovat je, to už je na tobě. A pokud jedeš kilo a každý motorkář kolem tebe proletí, tak to už není věc autoškoly, ale toho, co má kdo v hlavě.

zajímalo by mě co ti ta autoškola dala, pochválit se stím žes to udělal, za pár hodin tě někam posunula? zacáloval si vau a včem ti to pomohlo, co jsi tím získal dík
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist