globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zásadní pokles ŘO A v roce 2016
 
5.3.2017 v 08:05
Poslal jsem dotaz na ministerstvo dopravy ohledně srovnání nových řidičských oprávnění na A a napotřetí dostal odpověď :

Počet nově udělených ŘO skupiny A byl v roce 2015: 10 312

Počet nově udělených ŘO skupiny A byl v roce 2016: 7 684

Tj. Pokles o 25%.

Již se těším na statistiky od policie jak nám díky novým zkouškám klesla nehodovost začátečníků 😂

Ale asi nic moc pro prodejce a celý trh....

1 reakcí na tento příspěvek Zásadní pokles ŘO A v roce 2016

8.3.2017 v 09:43 | Nahoru | #1
Manželka začala vloni AŠ na Hornetu,aniž na tom kdy seděla.Jezdí pracovně denně autem,takže aspoň provoz znala,ale ovládání motorky jako spojka,přední brzda,řadička atd se chvíli učila ,než si to srovnala v hlavě.Cvičák byl ze začátku taky vcelku porod.Ale hlavní problém byl v tom,že je opravdu malá (160cm a kratší nohy)takže z Hornetu došáhla jen tak tak na špičkách.A když měla za sebou instruktora přes 100kg,tak to každou jízdu položila i s ním.Nutno dodat že při jízdě krokem a při otáčení,takže jen opřela o asfalt.Ale jistota vpodstatě žádná.Když mi to říkala,byl jsem se na 3. jízdy podívat.Instruktor Peťa z Havířova(tímto ho zdravím a děkuji) měl obrovskou trpělivost.Litoval jsem oba dva.Koupilo se starší sedlo,celé jsem ho vykuchal,rozřezal na nezbytné minimum a potáhl karimatkou,snížily se tlumiče co to šlo ale vše bylo málo.Takže bylo v podstatě rozhodnuto.Koupí se nízká motorka,ale jaká?Naháče vysoké,všechny.Náhodou se objevil Vulcan S.Jeli jsme se podívat.Po tom co si na něj žena sedla bylo rozhodnuto.Něco přes rok starý,vybavený kufry,padákem,štítem,tank vakem,ukazatelem zařazené rychlosti(dobrá věc) aj.Jen byl dost potlučený a odřený,ale nic zásadního.Ještě rok záruka.Stejně to žena ještě párkrát opře!?(taky že jo)Motorka je lehká a ovladatelná,jen trochu delší než naháč,a nohy nemáte pod sebou ale před sebou,na což se dá zvyknout.Dojdete si na úřad pro štempl a zápis do TP , že motorka je určena pro výcvik v AŠ za 1000,-Kč.Jediná podmínka je minimálně rok stará technická prohlídka.Takže né 7-8 tis. jak psal kolega z Prahy.Potom si jen ta určitá autoškola musí tu motorku zaevidovat tuším na inspektorátu,nebo kde,ale to je vše.
Akorát já si musím ještě připočítat k poplatku cenu motorky.Ale žena zkoušky udělala na poprvé a na Vulcanu,což jsem teda hleděl,ale přikoupila si nějaké hodiny,a já sní jezdil cvičit na cvičák asi 4x.Ale určitě jí to něco dalo a ke konci si byla hodně jistá.Pak už se jenom pilovala opičárna na cvičáku.Prostě kdo chce a má trochu vlohy tak to zvládne.Ale vypustit jí do provozu na silné motorce bez těhle zkouček a zkušeností by byla po pravdě ruská ruleta.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zásadní pokles ŘO A v roce 2016

8.3.2017 v 12:10 | Nahoru | #2
šlehator> ta registrace motorky jako výcvykového vozidla na Vás mě dost překvapila zařizoval jsi to vše ty?

Mě v autoškole řekli, že motorku musí jako výcvikového vozidlo zaregistrovat autoškola na sebe, že pokud nemáš licenci nemůže být registrovaná na tebe(za to chtěli 5.000 + poplatky).
Dále, že se musí platit speciální pojistka pro autoškoly kdy je motorka pojištěná na ně protože jsou majitelé, ale provozovatel budeš ty(prodražení)
Že se bude muset udělat nová technická(aby nebyla starší než rok)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist