bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Generalka, restaurace, repas, renovace bezne dotazy
Zdravim, koupil jsem Suzuki VX 800 v dosti jetem stavu, nicmene motor celkem fungoval, tak jsem se rozhodl ji aspon ze studijnich duvodu rozebrat a nejak levne zrepasnout. Dostal jsem se az do situace kompletne rozebrane moto (krome motoru) a postupneho renovovani. Nyni jsou vsechny dily po laku (zatim krome nadrze, plastu a blatniku), sehnany dily nove a zanovni, opraven svazek elektriky, omyt motor a karbce, pozinkovany vsechny spojovaci materialy.

Nez se dam do skladani (coz chci zacit uskutecnovat v breznu dubnu) rad bych se touto cestou zeptal na par informaci.
Jelikoz jsem laik a krome jawy jsem se zatim v zadne motorce nevrtal, mam v leccem nejasno.
Samosebou jsem se snazil pouzit funkci hledani zde na foru, ale nenasel jsem co jsem potreboval.
Pri renovaci postupuji dle servisniho manualu Suzuki primo k VX 800.
Ocenim kazde info, pripadne odkazy na weby atd., proste jakoukoli pomoc.
Diky moc vsem

Nejasnosti ktere mam:

1) na nekolika mistech je nutno (dle manualu) pouzit Suzuki Moly Paste, Suzuki Bond 1215/16, Suzuki Super Grease a nekolik druhu Thread Lock (pasty na zabezpeceni zavitu). Ma nekdo osvedcene zkusenosti s nahrazovanim techto past a maziv? Idelane konkretne u Suzuki? Nechce se mi kupovat 10 druhu p*covin, kdyz to lze jiste vyresit jinak a stejne spolehlive a kvalitne.
Jak moc a kde aplikovat ty Thread Lock - Super? (aby pri nasledne demontazi nedoslo k utrzeni sroubu) Napr.: srouby brzdovych kotoucu, stupacek atd...

2) specialni samouzamikatelne matky pouzite na uchyceni motoru se nemaji pouzit opetovne. Co s tim? sehnat nove nebo se to da resit jinak? (bezpecne)

3) jak se osetruji bowdeny? nejdriv nejak vycistit a pak prostriknout / nechat prokapat mazivem ve svisle poloze? v manualu pisou Oil. Nejak jsem nenasel jaky konkretne. Siliconovy? Maj ty bowdeny teflonovou vlozku nebo ne? Mazou se uplne vsechny bowdeny? (plyn, spojka, mezi karbci).

4)loziska krku, kol, a kyvky se maji namazat. cim nejlepe a jak moc?

5)kardan - kdyz se da hrideli k zemi z gufera kape olej. Staci vymenit to gufero na strane hridele, to posledni? Dle manualu proste stahnout (silou) gufero a nasadit nove?

6) zadni tlumice - dorazy - meni se tak ze se stlaci pruzina a odsroubuje vnitrni matka ve spodni casti tlumice? Nasledne se vymeni doraz. (z ceho lze udelat?) Cim stlacit pruzinu?

7) Brzdy - pistky brzd (na fotce) je tento povrh normalni? Vzal jsem to ocelakem a nyni vypadaji takto. Predpokladam ze ve stredu pistku byl nalepeny dlouholety nanos a ze tlacici plocha na desticku je obvodovy kruh pistku? Nebo ma tlacit i stred? Pri drhnuti ocelakem se z nej prasilo az do aktualniho stavu. Do povrchu lze udelat snadno vryp.
- Povrch brzd potrebuje osetrit. Jakym typem barvy?

8)Motor - ventily vsechny maji mit 0.08-0.13mm vuli. Ideal kdyz si sezenu 0.1mm merku a budu to delat na ni?
Karbce - motor fungoval docela presne, drzel volnobeh, bez prodlevy reagoval na plyn. Spotrebu nevim a vykonove porovanni nemam. Nicmene mam se nejak vrtat v karbcich? Treba cistit plovakovky, trysky atd takovy ty veci kteryma ho nerozsteluju, pripadne nejak vic? Nebo to radeji nechat byt kdyz to bezelo? Pripadne okoli trutnova nekdo kdo s tim ma zkusenosti?

Zatim vse, este my zbyva zorganizovat a dosehnat chybejici spojovaci material dle manualu (naky podlozky atd) at je to slozeny spravne, poresit techto par drobnosti a hura na montaz!

Prikladam par chronologickych foto:

http://exproc.rajce.idnes.cz/Suzuki_VX800/

Naposledy editováno 03.02.2017 21:29:56

1 reakcí na tento příspěvek Generalka, restaurace, repas, renovace bezne dotazy

9.2.2017 v 09:37 | Nahoru | #1
Zdar Bikeri, diky moc za odpovedi. Tak rychle jsem to necekal. Ani jsem tu pracovni verzi, kterou jsem zalozil jako tema, nestihl upravit. Hledal jsem na internetu par info, abych zde nepokladal takovy amatersky otazky Uz jsem na rajce dodal foto. Jeste jednou diky!

1) Jasne, koukal sem na lepidla na zavity a jejich vlastnosti a stredni ma neco kolem 14Nm moment utrzeni. Coz je 1,4 Kg/m coz by melo proti vibracim stacit. A maziva vyresseny, staci v tom nehledat zadny sloztosti.
2) Samojistici samosebou (v anglictine self-locking nuts = samouzamykatelne, ale ta hrubka ) zalepim (tak jsem to chtel na doporuceni udelat, ale chtel jsem jeste jiny nazor), kde budou chybet koupim se silikonou vlozkou jak rikal Boris.
3) U bowdenu hlavne nevim, jak poznam, ze maji unitr teflon pripadne nylon (jesli jsem spravne pochopil ze jsou i s nylonovym vnitrkem a taky se standartne nemazou). Lanko jako samotne vypada klasicky, neni potazene ani jednim. Domnivam se, ze to jsou mozna jeste puvodni lanka bez teflonu. Kdyz jsem trochu vic hledal na netu a forech, zjistil jsem, ze i lanka s teflonem lze mazat a to mazivem obsahujicim teflonove prisady ( PTFE ). Tohle mazivo lze pouzit na kov/kov i kov/plast. Hodlam tedy vsechno bowdeny prostriknout nejakym sprayem obsahujicim PTFE a neobsahujicim silikon. Na silikon jsem se ptal protoze tusim nekde na tomto www.1400.cz webu jsem se docetl ze pry bowdeny namazat silikonovym olejem.
4) Ptal jsem se proto ze jsem zase na nejakym forum cetl ze lide delaji casto chybu ze lozisko narvou vazelinou a to mu skodi. Coz ale u otevrenych lozisek jako v krku a kyvce vadit u nemuze. Tam ma vazelina kam uteci.
Do kol uz mam koupeny podle tech starych novy uzavreny loziska.
Dobry info s tim namazat i rozperny pouzdro a osu.
5) Dik za tip s drazkou
6) Dorazy – no prave ze jeden doraz uplne chybi a druhej je tak zpuchrelej a rozpulenej ze to nemuzu nechat byt kdyz uz to delam Tlumice netekly, ale radeji jak rikas se podivam poradne jestli jsem to nepodcenil (ikdyz vypadali fakt suse). Fungovali (nevim jak moc dobre). Asi se na to ted vybodnu, a kdyztak sezenu jiny.
7) No na pistky jsem daval fakt bacha a hrube jsem cistil pouze prave tu vrchni stranu. Ocelakem jsem opatrne bral stred vrchni strany, ktery o par milimetru prevysoval ten obvodovy kruh. (viz foto). Kvuli 2 chybejicim gumickam v predni brzde uz mam druhy brzdic, jeste nerozebrany.
8) Jo ja si myslel ze s podtlakovou membranou nebude radno (aspon pro me jako uplnyho zelenace) si zahravat. Takze dik za varovani. Me se do karbcu nechtelo vubec (spis furt takovy dilema) ale zas kdyz uz jsou venku tak preventivne aspon neco. Uz mam dlouho koupeny tesneni plovakovek (papirove, prislo mi v baleni 4x, bohuzel vsechny stejny. Plovakovy maji kazda jiny tvar tak predpokladam i jine tesneni. Zatim jsem do toho nelezl). Tak udelam zakladni vycisteni a pak hura na synchronizaci.
Info o synchro je spoustu takze s tim si urcite pohraju. Preci se neoberu o takovou srandu ne, co Borisi?
Pak to odvezu nekomu kdo ma kvalitni budiky a bude.

Tak se zatim mejte bikeri a at to za chvili jezdi!

(reakce na) Generalka, restaurace, repas, renovace bezne dotazy

9.2.2017 v 13:26 | Nahoru | #2
Motac> je sice dobrý že si na rajče dal fotky,ale na odkaz jsi trošku pozapoměl
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Intruder VS 800 originál vs jiná ří... Suzuki VS 800 Intruder jarmilerik 11 Včera v 08:17 bazin.
VS 800 Intruder problém s motorem Suzuki VS 800 Intruder Jenyk78 9 Včera v 07:41 bazin.
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... Slezy28 326 29.9.2023 v 00:19 kudla009
Klub příznivců motocyklů Intruder [1 ... 36, 37] Suzuki VS 800 Intruder petr1989 1086 19.9.2023 v 08:00 dzej.pi
Vance & Hines - Intruder 800C 2017 Suzuki VS 800 Intruder TenVojtěch 1 26.7.2023 v 06:09 krokoš


TOPlist