Téma: Nehoda při předjíždění na hlavní křižovatce
16.1.2017 v 15:34
Dobrý den,

Stala se mi nehoda při předjíždění v křižovatce na hlavní silnici, kde do pravého boku mojí motorky narazil svým levým předkem automobil. Zkrátka v takové křižovatce, která neměla žádný odbočovací pruh do mě na hlavní silnici vrazil automobil přitom, když jsem ho předjížděl zleva.

Na místě samém automobil nestál, ale začal jsem ho předjíždět už před křižovatkou. Policisté tvrdí, že vyhodil blinkr, ale svědkyně tvrdila, že ho vyhodil až na poslední chvíli, tedy až když automobil začal rychle odbočovat. Brzdná dráha obou motoristů není, ale policisté mne s předstihem označili za hlavního viníka nehody: http://vyskovsky.de...anenim-20160612.html

Jen dodávám, že podle zákona 361/2000 Sb., o pozemních komunikacích § 17 (motorkáři) povoluje předjíždět na hlavní v křižovatce a § 21 (automobilu) při odbočování nesmí ohrozit řidiče jedoucí za ním a musí dbát zvýšené opatrnosti (musí se rozhlédnout a potom odbočit).

Tady zasílám pohled na silnici 47 vedoucí nad dálnicí. Jedná se o směr z Vyškova do Hoštic-Heroltic a Ivanovic na Hané. Vpravo je výjezd z benzínky a vlevo je sjezd směrem na dálnici D46. Z benzínky je také možné vyjet ihned na dálnici D46. K středu došlo přímo na křižovatce ve sjezdu 47 na dálnici D46.

Pohled: https://mapy.cz/zak...=49.2820735&z=17

Naposledy editováno 16.01.2017 15:49:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda při předjíždění na hlavní křižovatce

Skvělá odpověď, děkuji! 16.1.2017 v 17:47 | Nahoru | #1

dafikk píše: 1100Virago> Takže když je křižovatka,není tam plná čára,nejsou tam 2 pruhy v jednom směru,ale jeden pruh tam a druhý zpět,není tam zákaz předjíždění,tak se předjíždět může??

Jo

16.1.2017 v 17:53 | Nahoru | #2
titus> § 17 Předjíždění
(5) Řidič nesmí předjíždět
a) nemá-li před sebe rozhled na takovou vzdálenost, která je nutná k bezpečnému předjetí,
b) jestliže by se nemohl bezpečně zařadit před vozidlo nebo vozidla, která hodlá předjet,
c) jestliže by ohrozil nebo omezil protijedoucí řidiče nebo ohrozil jiné účastníky provozu na pozemních komunikacích,
d) na přechodu pro chodce nebo na přejezdu pro cyklisty a bezprostředně před nimi,
e) dává-li řidič vpředu jedoucího vozidla znamení o změně směru jízdy vlevo a není-li možné předjetí vpravo podle odstavce 1 nebo předjetí v dalším volném jízdním pruhu vyznačeném na vozovce v tomtéž směru jízdy,
f) na křižovatce a v těsné blízkosti před ní ;
tento zákaz neplatí

1. jde-li o předjíždění vpravo podle odstavce 1,
2. jde-li o předjíždění jízdních kol, mopedů a motocyklů bez postranního vozíku,
3. na hlavní pozemní komunikaci,
4. na křižovatce s řízeným provozem.
g) na železničním přejezdu a v těsné blízkosti před ním.

Takže ano Klasická obousměrná hlavní cesta (2 pruhy) vedoucí přes křižovatku, bez odbočovacích pruhů, a tedy s přerušovanou čárou.