bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Chladící směs
7.1.2017 v 12:33
Zdravím draci.

Mám Hondu CB500 teď přes zimu uskladněnou v nevytápěné místnosti a každé 3 - 4 týdny ji přijdu nastartovat anechat vržet na volnoběh než sepne chladič ... tak sem učinil i včera, všechno proběhlo v pohodě ... ovšem dnes sem procházel přes dílnu ( rovněž nevytápěnou ) a všiml jsem si pet flasky, kde byl zbytek nemrznoucí směsi, kterou mám v motorce ... byla zamrzlá ... respektive ne uplně, nazval bych to takovou kašičkou :D ... dost sem se toho lekl, tak sem naklusal k mašině, promačkal hadice a díky bohu nebyly tvrdé. Teď mi v hlavě šrotuje jestli sem neublížil vodní pumpě.
Co myslíte ? nějaké názory ?

Díky, a ať vám čekání na jaro rychle utíká :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chladící směs

9.1.2017 v 23:59 | Nahoru | #31
.

Naposledy editováno 12.01.2017 00:24:51

(reakce na) Chladící směs

10.1.2017 v 00:12 | Nahoru | #32

seikos píše: tak to víš, sedíš u toho, v garáži se klepou okenní tabulky a ten zvouček.... jen pohlazení po duši. Jinak to je k hovnu



Taky jsem to viděl podobně, jen jsem čekal na nějaký pádný argument proč to dělat a ono nic.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chladící směs

10.1.2017 v 00:13 | Nahoru | #33
Tally-ho2> Běžně ? Klidně uveď příklady. Neříkám že to nikdo nikdy nepoužil ale myslím že to je (byla) sakra exotika. Promiň, ale nedávalo to smysl, když si psal v kontextu běžných poruchách motorů.

1 reakcí na tento příspěvek Chladící směs

10.1.2017 v 21:42 | Nahoru | #34
70% opotřebení motoru je kvůli vytáčení za studena...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chladící směs

10.1.2017 v 21:56 | Nahoru | #35
gagtoy> Poradíš co stím ? Ať dělám co dělám, bez vytáčení mi to nechce jet.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chladící směs

10.1.2017 v 23:31 | Nahoru | #36
.

Naposledy editováno 12.01.2017 00:25:27

(reakce na) Chladící směs

11.1.2017 v 06:15 | Nahoru | #37
Tech> to mě taky, proto to jen tlačim abych, ji moc neošoupal všeho s rozumem rozjezdit a ohřát v nízkejch otáčkách a točit až se ohřeje no.

Chladící směs

11.1.2017 v 11:02 | Nahoru | #38
Pokud motorku skladuješ v teplotách jaký jsou teď venku tak bys ji musel nechat vrčet půl hodiny, možná i víc. Je to blbost představ si za jak dlouho se ohřeje 1,5l vody aby ti sepnul chladič to je chvilka, ale olej tam jsou 3 litry s daleko větší tepelnou kapacitou než voda a k tomu dalších 20-30 kg hliníku a oceli.

Startování v zimě beze všeho, ale nějaký den kdy bude +5 a motoku budeš moct aspoň 10 spíš víc km projet, pak ji uděláš dobře!!!!!

Teď se na to vyser, až se trochu oteplí tak to ohřej, projeď a chl. kapalinu vylej, kup si litr G12 nařeď si požadované množství a kapalinu vyměň, je v hajzlu když mrzne ve flašce. Teď nevím jak to má řešený tvoje motorka, ale je potřeba odsát i kapalinu z vyrovnávací nádobky a nalít ji jako první abys pak nekoukal že ti nezbyla namíchaná směs

Naposledy editováno 11.01.2017 11:04:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chladící směs

11.1.2017 v 12:24 | Nahoru | #39
Tally-ho2> Nevím proč posíláš odkazy na nějaký čínský kity...

Naposledy editováno 11.01.2017 12:24:41

Chladící směs

11.1.2017 v 23:54 | Nahoru | #40
Nestartovat, a tvoje argumenty, že chlad ubližuje oleji.. no a ? Stejně ho na jaře vyměníš Tech 10 minut co budeš motorku zahřívat aby ti ten starý olej vytekl, se tomu nic nestane.

(reakce na) Chladící směs

12.1.2017 v 00:34 | Nahoru | #41
.

Naposledy editováno 12.01.2017 11:48:34

Chladící směs

12.1.2017 v 12:14 | Nahoru | #42
.

Naposledy editováno 13.01.2017 10:24:27

1 reakcí na tento příspěvek Chladící směs

12.1.2017 v 12:42 | Nahoru | #43
Jo lepší.

Steel pistons have been used successfully in commercial vehicle for several years now.

Dnes se asi používají dost, ale není tomu tak dlouho. A v autech pokud vím pořád nejsou. Stejně tvůj původní příspěvek nedává moc smysl.

1 reakcí na tento příspěvek Chladící směs

12.1.2017 v 13:02 | Nahoru | #44
minimalne 50% opotrebeni motoru je zpusobeny studenyma startama/provozem se studenym motorem, u aut se rika cca cestama kratsima nez 10 km. Delat to motorce "schvalne" mi prijde fakt divny. ROZHODNE se v takovym rezimu doporucuje zkratit servisni interval (castejsi vymena oleje, proc asi).

Ale at si se svoji motorkou / autem kazdy dela co chce.

Edit: a abych nebyl uplne mimo, tak nemrzku vymen. Stoji to par korun, je to za par korun, a melo by se to jednou za 2/3 roky udelat. Pak z toho treba nebudes mit uz v -20 rosol.

Naposledy editováno 12.01.2017 13:04:01

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chladící směs

12.1.2017 v 13:55 | Nahoru | #45
.

Naposledy editováno 13.01.2017 10:24:53

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chladící směs

12.1.2017 v 14:26 | Nahoru | #46
Edit: a abych nebyl uplne mimo, tak nemrzku vymen. Stoji to par korun, je to za par korun, a melo by se to jednou za 2/3 roky udelat. Pak z toho treba nebudes mit uz v -20 rosol. [/quote]

Ježiš marja,to sou keci,co si myslite,ze je to jak jogurt,že se to skazí,prodejci vám budou ty bludy vnucovat,protože díky neznalosti toho prodaj víc,nemrzka zústane nemrzkou třeba 10let,žádnej rosol se nekoná,jantare

Naposledy editováno 12.01.2017 14:28:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chladící směs

12.1.2017 v 14:42 | Nahoru | #47
VlaHa> Nemzrnoucí kapalina obsahuje nejen nemrznoucí přísadu, ale inhibitor koroze, látku co brání tvorbě vodního kamene, něco co brání vytváření pěny apod. Je to chemický koktejl, který časem degraduje. Takže výměna po nějaké době určitě ano. Navíc litr stojí do dvou stovek a v motorce jí je trochu (1-2l) takže to není nijak finančně náročné. Výměnu zvládne průměrně zručný člověk sám doma.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chladící směs

12.1.2017 v 15:00 | Nahoru | #48
Tally-ho2> Dobře, omlouvám se. Popravdě jsem jen četl článek o nových R6 motorech které nahradily staré V8 a právě tam psali o celoocelových pístech jako o novince. Pár rozdělaných motorů už jsem viděl, včetně traktorových a ocelové neměly.

Ocelové se používají mimo jiné kvůli menší roztažnosti, takže spojitost se zatažením motoru v tahu by na tom měli být teoreticky lépe, ikdyž je možné že ne, zase je menší vůle mezi válcem a pístem

Naposledy editováno 12.01.2017 15:00:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chladící směs

12.1.2017 v 16:37 | Nahoru | #49
_zdenda_> to je možný,ale když to nevyměníš,nic se neděje,za tím si stojím,je to běžná praxe,není třeba z toho být předposraný

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chladící směs

12.1.2017 v 17:19 | Nahoru | #50

Ozzy_ píše: Edit: a abych nebyl uplne mimo, tak nemrzku vymen. Stoji to par korun, je to za par korun, a melo by se to jednou za 2/3 roky udelat. Pak z toho treba nebudes mit uz v -20 rosol.



VlaHa píše: Ježiš marja,to sou keci,co si myslite,ze je to jak jogurt,že se to skazí,prodejci vám budou ty bludy vnucovat,protože díky neznalosti toho prodaj víc,nemrzka zústane nemrzkou třeba 10let,žádnej rosol se nekoná,jantare



Ze se mu udelal z nemrzky v -20 rosol psal zakladatel vlakna. Ja rikam ze je vhodne nemrzku po 2-3 letech vymenit, a jini uz tu za me napsali par argumentu proc.
Jako "Jantar" se chovas ty, nejen tim ze kasles na naprosto zakladni a elementarni udrzbu motorky, ale i tim ze jsou to podle tebe "Ježiš marja kecy".

Naposledy editováno 12.01.2017 17:19:56

(reakce na) Chladící směs

12.1.2017 v 17:30 | Nahoru | #51
pro mě za mě si měň třeba vzduch v gumách,jak jsem popsal tak to funguje a většinou i je.konec

Naposledy editováno 12.01.2017 17:30:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chladící směs

12.1.2017 v 17:43 | Nahoru | #52

VlaHa píše: _zdenda_> to je možný,ale když to nevyměníš,nic se neděje,za tím si stojím,je to běžná praxe,není třeba z toho být předposraný



A to stejný platí i pro oleje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chladící směs

12.1.2017 v 17:46 | Nahoru | #53
titus> ne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chladící směs

12.1.2017 v 17:53 | Nahoru | #54
VlaHa> Proč?

(reakce na) Chladící směs

12.1.2017 v 17:58 | Nahoru | #55
titus> zeptej se toho oleje

Naposledy editováno 12.01.2017 18:04:33

(reakce na) Chladící směs

12.1.2017 v 21:49 | Nahoru | #56
.

Naposledy editováno 13.01.2017 10:25:20

1 reakcí na tento příspěvek Chladící směs

12.1.2017 v 22:55 | Nahoru | #57
Tk lempl bude vždycky lempl. A ten, kdo si svý mašiny váží, ten jí servis dopřeje a patří k tomu i výměna chladicí kapaliny. Praseti marno raditi

1 reakcí na tento příspěvek Chladící směs

12.1.2017 v 23:08 | Nahoru | #58
nejsem chemik, ale cetl jsem ze casta vymena nemrzky neni zrovna ideal - naka teorie o tom ze se oxidacni "schopnosti" nemrzky uz vycerpaly + "popraly" s tema inhibitorama... a s novou nemrzkou se tam zase "neco deje"

ja mel v motorce nemrzku 10let a koroze dilu chladici soustavy je spis mensi nez je "obvykle" takze ja bych se spis priklonil k tomu co pise vlaha.... oni ty stary moudra o tom, ze se nestoura do neceho co funguje maj neco do sebe :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chladící směs

12.1.2017 v 23:51 | Nahoru | #59

assassin píše: nejsem chemik, ale cetl jsem ze casta vymena nemrzky neni zrovna ideal - naka teorie o tom ze se oxidacni "schopnosti" nemrzky uz vycerpaly + "popraly" s tema inhibitorama... a s novou nemrzkou se tam zase "neco deje"

ja mel v motorce nemrzku 10let a koroze dilu chladici soustavy je spis mensi nez je "obvykle" takze ja bych se spis priklonil k tomu co pise vlaha.... oni ty stary moudra o tom, ze se nestoura do neceho co funguje maj neco do sebe :)


No tak ja vyrezaval 30 let stare zelezne trubky topeni a byly rezaty spis z venku, nez zevnitr, kde v tom byla obyc voda, ktera se normalne nemeni, ta se prevari a je to celkem cajk... Doma v topeni mame vodu taky 25 let.

Naposledy editováno 12.01.2017 23:53:59

(reakce na) Chladící směs

12.1.2017 v 23:55 | Nahoru | #60

SVSkritek píše: No tak ja vyrezaval 30 let stare kovoveho trubky topeni a byly rezaty spis z venku, nez zevnitr, kde v tom byla obyc voda, ta se prevari a je to celkem cajk...



jak rikam, mam svoji "praxi" a cetl jsem i "teorii" (ikdyz ji neumim dostatecne vedecky reprodukovat)

kdo by chtel argumentovat tim, ze vyrobce rika, ze menit kazdy 2roky je ok, tak pripomenu, ze vyrobce u novych aut rika, ze menit tu longlife brecku kazdych 30+tisic km je fajn... praxe rika opak...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
CB 500 Palivový ventil daruji Honda CB 500 mta 1 9.4.2024 v 09:27 yan71
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
radost Honda CB 500 Sunshine011 16 20.11.2023 v 07:08 ja1
Ukazatel zařazené rychlosti CB 500 ... Honda CB 500 Starouš1968 4 14.10.2023 v 21:40 Kokin
Honda CB500 Four 1976 - Motor se př... Honda CB 500 JakubZaremba 7 5.7.2023 v 14:36 combust


TOPlist