globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kam s regulátorem?
1.1.2017 v 15:26
Ahoj kolegové a kolegyně

Vítám vás všechny v roce 2017, přeji všem všechno nej, nej, nej, hlavně všechny kilometry bez nehod a zádrhelů a hned bych měl na vás jednu technickou otázku do diskuze:

Věc se má tak, že z toho co dům dal momentálně pro tu moju stavím na jaro lehkou přestavbu Jawky 634, částečně na 638 (motor...), podřízenou hlavně maximálnímu snížení motorky tak, aby z ní dosáhla i menší postava (žádné nesmyslné bastly, nehorázné blatníky, kapotáže a jiné blbosti ). V rámci toho bude také namontováno VAPE se zkratovým regulátorem a startér (s velkou baterkou). Dle výrobce by tento regulátor měl být umístěný někde, kde bude chlazen alespoň částečným náporem vzduchu (povrchová teplota dle výrobce může dosáhnout až 90°C).

Vzhledem ke zvolené úpravě motorky a podmínkám provozu regulátoru bych jej rád umístil někam "ven", mimo původní umístění regulátoru pod pravým kastlíkem a obecně mimo schráknu pod sedlem. Otázke tedy zní:

Kam s regulátorem dobíjení?

Zatím mam vytipovaná a okoukaná některá místa, například pod nádrží nad indukčkou, pod nádrží před indukčkou (někde pod krkem, jak to mají některé Moto Guzzi), ale tam se bojím, že regulátor bude ohřívat cívku, což také nemá... proraďte prosím ...

A aby toto téma nebylo jen zcela jednostranné a také se tu něco dozvěděl někdo další, můžeme zde udělat jednoduchý přehled, kde má jaká motorka regulátor... tj. pokud neporadíte přímo, napište alespoň typ motorky a umístění regulátoru (můžete doplnit klidně fotkou ).

Díky všem!

1 reakcí na tento příspěvek Kam s regulátorem?

1.1.2017 v 15:53 | Nahoru | #1
kdysi jsem si v bočním kastlíku 639 proříznul tu naznačenou, vylisovanou "mřížku", právě kvůli chlazení regulátoru Vape.

(reakce na) Kam s regulátorem?

1.1.2017 v 15:57 | Nahoru | #2
callowsick>

Tak to mě nenapadlo .

Je fakt, že nacpat baterku i regulátor do kastlíku (baterku tam chci dát stejně) a udělat k tomu přívod vzduchu, to by mohlo být jedno z možných řešení (ke zvážení).

Takže díky .

Kam s regulátorem?

1.1.2017 v 16:37 | Nahoru | #3
já bych to tak nehrotil, spousty lidí, včetně mě má regulátory normálně v kaslících a mám s tim najeto desetititsíce km i v kurevskejch vedrech...

1 reakcí na tento příspěvek Kam s regulátorem?

1.1.2017 v 17:56 | Nahoru | #4
Nevím o nikom komu by odešel regler vape na utavení a to většinou bývá v kastlíku baterky, nebo na místě kde na hranatých regler běžně bývá. Fabrika ho jinam nedává.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kam s regulátorem?

1.1.2017 v 19:01 | Nahoru | #5
maspe>

Jasně, fabrika dává regulátor do kastlíku a funguje to, nicméně občas jsou ty plastové schránky taky pěkně teplem pokroucené.

Nicméně já se chci toho regulátoru z kastlíku zbavit také kvůli prostoru, protože v J 634 není moc místa na nářadí, natož na lékárnu a každý jawista dobře ví, že v Jawě není nikdy dost místa na nářadí a náhradní díly . Trochu přeháním, ale štvou mě motorky, kam nejde dát skoro ani lékárna a jinej povinnej bordel a všici víme, co navíc Jawa potřebuje (minimálně olej).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kam s regulátorem?

1.1.2017 v 19:44 | Nahoru | #6
Sofía> nemáš fotku pokrouceného kastlíku? Viděl jsem otuněné, zkurvené, popaskané, ale teplem pokroucený fakt ne. Ten plast se taví při teplotě nad 100°C.

Místo samozřejmě chápu i když na to mám svůj názor.

(reakce na) Kam s regulátorem?

1.1.2017 v 20:23 | Nahoru | #7
maspe>

Fotku nemam, zato mam jeden takovej kastlík na své J 640 . Bohužel je teď zazimovaná na chalupě, ale jestli si na to vzpomenu, při návšětvě chalupy nafotím. (Funkčně to nevadí, tak jsem to tam nechal, i když nový náhradní mam ve sklepě.)

Prakticky vzato je ten kastlík pokroucený/natavený od regulátoru nahoru a je to od VAPE, se kterým jsem tu moto koupil. Ono mi pak kleklo (utrhl se jeden magnet rotoru), tak jsem dal původní altík s usměrňovačem zvlášť a s relátkem zvláště, protože jsem to měl skladem . Od té doby najeto na jedny uhlíky asi 45 tis. a v pohodě, ale nutno dodat, že náhradní uhlíky a regulátor vozím právě v kastlíku (u 640 je alespoň kde vozit drobný bordel).

P. S.: Mam takový podsedadlový plán, že v levém kastlíku (udělaném jako kastlík na nářadí) nechám nářadí podle původního plánu, pod pravý kastlík schovám na stojáka baterku (jak se to dělá u moderních moto i u J 810 nebo ČZ 477) a tím mi zbyde celý prostředek "na ostatní bordel". Můžu si to dovolit, protože pokud vezmu původní alternátorovou 638, tak ta má v kastlíku velkej černej usměrňovač, velký zlatý regulátor a menší černé relé spínání kontrolky dobíjení. Regulátor VAPE je "vše v jednom", tj. pokud ho "dostanu ven", udělám si místo na tu baterku (i za cenu mírného zúžení středního kastlíku)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... Krautkopf 46 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 panelák 8 14.3.2024 v 19:26 Pabol
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 sadimil 12 24.10.2023 v 11:03 kokoška.
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 radys02 37 24.9.2023 v 18:22 krizak66


TOPlist