globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nedrží volnoběh a občas vynechá za jízdy - začlo to v mrazu
Jezdím s motorkou VStrom 650 rv 2007 každý den do práce. Když začala zima a teploty spadly pod nulu, začalo toto chování:

Normálně nastartuju mašinu, krásně si drží volnoběh, jedu a po pár minutách se dostaví vynechávky, kdy motorka ztratí tah a začne cukat. Je to ráz na ráz, vynechá a pak se to hned rozjede, musím to držet v otáčkách aby mi to nechcíplo.. Pak zase jede nějakou dobu normálně a zase to udělá. Na volnoběh se spojkou či s neutrálem otáčky spadnou klidně až k 800ot./min a nebo to úplně chcípně - musím je na křižovatce udržovat ručně plynem. Někdy to otáčky drží zase v cajku. Je to nahodilé a nenašel jsem s ničím souvislost.

Poprvé to začlo dělat, když jsem jel do práce a teplota byla poprvé pod nulou - moje první jízda na Vsromu v mrazu. Cestou domů zpátky, když už teplota byla 5°C, to neudělala ani jednou. Myslel jsem že je tam nějaký chyba s přípravou paliva v případě mrazu. NIcméně jak jízdy do práce přibývaly, začlo to dělat furt - ať už bylo teplo, nebo mráz.

Zkoušel jsem diagnostický mod, ale ten mi žádnou chybu nehlásí.

Moje vodítka:

1. Senzor zařazené rychlosti by měl fungovat dobře, mám tam gipro a to ukazuju správný zařazený stupeň.
2. Řídící jednotka by si měla automaticky udržovat volnoběžné otáčky a musín nějak brát v potaz otáčky motoru, není teda přece možné, aby ta motorka chcípla na volnoběh. Otáčkoměr však ukazuje otáčky zdá se důvěryhodně.
Když motor vynechá, není to jeden válec, prostě chyba je určitě ve vstřikování paliva.
3. Zajímavé vodítko je, že to porpvé začalo dělat po pár minutách jízdě do práce, když bylo poprvé ráno pod nulou. Motorka parkuje normálně v teplé garáži.

A teď babo raď kde je chyba. Je tam asi 15 míst z kterých ŘJ získává data, zachumlaných ve změti kabelů, s někdy pochybně udělanýma odbočkama z hlavních kabelových žil.







Naposledy editováno 25.12.2016 17:14:08

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nedrží volnoběh a občas vynechá za jízdy - začlo to v mrazu...

24.12.2016 v 17:04 | Nahoru | #1
geloš> ty brďo tak nebuď tajemný jak hrad v Karpatech, já jinou diagnostiku na vstroma 650 ani nevygooglil, je tam akorát něco na dl1000 a vyšší kubatury od suzuki.

Naposledy editováno 24.12.2016 17:05:29

(reakce na) Nedrží volnoběh a občas vynechá za jízdy - začlo to v mrazu...

24.12.2016 v 19:45 | Nahoru | #2
Mufiozo> Je treba OBD Tool od Healtechu ...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nedrží volnoběh a občas vynechá za jízdy - začlo to v mrazu...

Skvělá odpověď, děkuji! 25.12.2016 v 11:45 | Nahoru | #3

Mufiozo píše: geloš> ty brďo tak nebuď tajemný jak hrad v Karpatech, já jinou diagnostiku na vstroma 650 ani nevygooglil, je tam akorát něco na dl1000 a vyšší kubatury od suzuki.


Proč tajemný? Myslel jsem, že se v motorkách trochu vyznáš, takže ti netřeba psát dlouhé statě. Za tvým obrázkem (který je ale zřejmě pro model K4-K6) následuje v servisním manuálu mnohostránkový popis, jak se multimetrem dají kontrolovat všechny čidla, snímače, TPS, servomotory, cívky, vstřiky atd., pro šikovného elektrikáře práce aspoň na půl dne. A nebo si domluvíš někde v servisu diagnostiku, motorka se připojí kabelem ke compu a vidíš jak vše funguje, jako celek, v reálném čase, za chodu motoru, opravdu by na to mělo stačit 15-30 minut. Prostě takhle se dá rychle a jednoduše prověřit minimálně polovina potenciálních příčin tvého problému. Co pak zbývá dále? Stav palivové pumpy, tlak paliva v systému a funkce vstřikovačů, o těchto komponentech nedostává řídící jednotka žádné informace. Ale když se přicpe filtr pumpy nebo sítka vstřikovačů, nemělo by se to projevit ve volnoběhu ale spíš při jízdě ve větším zatížení. No a nakonec mechanický stav škrticích klapek v sání, tomu se říká synchronizace nebo podtlaky, u V Stroma se ale neseřizují samotné klapky jako u karbeců, nýbrž vzduchové obtokové kanály a v určité fázi je potřeba diagnostikou odpojit jeden elektroventil.
Abych to shrnul :
- nasaď nový vzduch.filtr a vyčisti svíčky (nebo dej nové)
- nechej udělat diagnostiku
- změř manometrem tlak paliva
- přeměřit podtlaky, seřídit synchronizaci (můžeš aspoň ověřit i před diagnostikou, když už bude dole nádrž)
Tak jsem ti to doufám trochu vysvětlil.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S hellboy265 10 24.4.2024 v 18:57 Gahan37
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S johny6nine 2 9.4.2024 v 05:29 Destroyer
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 Rolda89 12 27.3.2024 v 07:43 Rolda89


TOPlist