bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nedrží volnoběh a občas vynechá za jízdy - začlo to v mrazu
Jezdím s motorkou VStrom 650 rv 2007 každý den do práce. Když začala zima a teploty spadly pod nulu, začalo toto chování:

Normálně nastartuju mašinu, krásně si drží volnoběh, jedu a po pár minutách se dostaví vynechávky, kdy motorka ztratí tah a začne cukat. Je to ráz na ráz, vynechá a pak se to hned rozjede, musím to držet v otáčkách aby mi to nechcíplo.. Pak zase jede nějakou dobu normálně a zase to udělá. Na volnoběh se spojkou či s neutrálem otáčky spadnou klidně až k 800ot./min a nebo to úplně chcípně - musím je na křižovatce udržovat ručně plynem. Někdy to otáčky drží zase v cajku. Je to nahodilé a nenašel jsem s ničím souvislost.

Poprvé to začlo dělat, když jsem jel do práce a teplota byla poprvé pod nulou - moje první jízda na Vsromu v mrazu. Cestou domů zpátky, když už teplota byla 5°C, to neudělala ani jednou. Myslel jsem že je tam nějaký chyba s přípravou paliva v případě mrazu. NIcméně jak jízdy do práce přibývaly, začlo to dělat furt - ať už bylo teplo, nebo mráz.

Zkoušel jsem diagnostický mod, ale ten mi žádnou chybu nehlásí.

Moje vodítka:

1. Senzor zařazené rychlosti by měl fungovat dobře, mám tam gipro a to ukazuju správný zařazený stupeň.
2. Řídící jednotka by si měla automaticky udržovat volnoběžné otáčky a musín nějak brát v potaz otáčky motoru, není teda přece možné, aby ta motorka chcípla na volnoběh. Otáčkoměr však ukazuje otáčky zdá se důvěryhodně.
Když motor vynechá, není to jeden válec, prostě chyba je určitě ve vstřikování paliva.
3. Zajímavé vodítko je, že to porpvé začalo dělat po pár minutách jízdě do práce, když bylo poprvé ráno pod nulou. Motorka parkuje normálně v teplé garáži.

A teď babo raď kde je chyba. Je tam asi 15 míst z kterých ŘJ získává data, zachumlaných ve změti kabelů, s někdy pochybně udělanýma odbočkama z hlavních kabelových žil.







Naposledy editováno 25.12.2016 17:14:08

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nedrží volnoběh a občas vynechá za jízdy - začlo to v mrazu...

Skvělá odpověď, děkuji! 25.12.2016 v 11:45 | Nahoru | #1

Mufiozo píše: geloš> ty brďo tak nebuď tajemný jak hrad v Karpatech, já jinou diagnostiku na vstroma 650 ani nevygooglil, je tam akorát něco na dl1000 a vyšší kubatury od suzuki.


Proč tajemný? Myslel jsem, že se v motorkách trochu vyznáš, takže ti netřeba psát dlouhé statě. Za tvým obrázkem (který je ale zřejmě pro model K4-K6) následuje v servisním manuálu mnohostránkový popis, jak se multimetrem dají kontrolovat všechny čidla, snímače, TPS, servomotory, cívky, vstřiky atd., pro šikovného elektrikáře práce aspoň na půl dne. A nebo si domluvíš někde v servisu diagnostiku, motorka se připojí kabelem ke compu a vidíš jak vše funguje, jako celek, v reálném čase, za chodu motoru, opravdu by na to mělo stačit 15-30 minut. Prostě takhle se dá rychle a jednoduše prověřit minimálně polovina potenciálních příčin tvého problému. Co pak zbývá dále? Stav palivové pumpy, tlak paliva v systému a funkce vstřikovačů, o těchto komponentech nedostává řídící jednotka žádné informace. Ale když se přicpe filtr pumpy nebo sítka vstřikovačů, nemělo by se to projevit ve volnoběhu ale spíš při jízdě ve větším zatížení. No a nakonec mechanický stav škrticích klapek v sání, tomu se říká synchronizace nebo podtlaky, u V Stroma se ale neseřizují samotné klapky jako u karbeců, nýbrž vzduchové obtokové kanály a v určité fázi je potřeba diagnostikou odpojit jeden elektroventil.
Abych to shrnul :
- nasaď nový vzduch.filtr a vyčisti svíčky (nebo dej nové)
- nechej udělat diagnostiku
- změř manometrem tlak paliva
- přeměřit podtlaky, seřídit synchronizaci (můžeš aspoň ověřit i před diagnostikou, když už bude dole nádrž)
Tak jsem ti to doufám trochu vysvětlil.

(reakce na) Nedrží volnoběh a občas vynechá za jízdy - začlo to v mrazu...

25.12.2016 v 13:41 | Nahoru | #2
geloš> Díky moc za info, hodně jsi mi pomohl. Jak jsem se do toho začetl, asi udělám jen základní údržbu, vyčistím ty síťky, benzínovou nádrž a čerpadlo, přeměřím ventily když už to musím celé odstrojit a kdyby to furt blblo, dám to někomu na servis, jinak bych asi ztrávil zimu nad servisním manuálem a podle toho co píšeš bych se neobešel ani bez koupě diagnostiky.

Budu-li mít štěstí, mohlo by to být zkondenzovanou vodou v benzínové nádrži, která v mrazech v předpokládám ledové trysce začala dělat neplechu

Dám vědět.

A nebo ze bych si koupil tu diagnostiku a trochu si pohrál?

Naposledy editováno 25.12.2016 13:48:44

(reakce na) Nedrží volnoběh a občas vynechá za jízdy - začlo to v mrazu...

25.12.2016 v 15:37 | Nahoru | #3
Tenhle obrázek ukazuje, které senzory hrají hlavní roli:












Teď když nad tím tak přemýšlím, když motorka začne chcípat nebo vynechávat, musím tam dát plný plyn a ono se to "vychrochtá" zpátky. Záoveň je to ráz naráz a nic mezi - prostě to nejede a naráz se to rozjede až to se mnou cukne. Na volnoběh to musím to držet lehce pod plynem, aby mi to nechcíplo, přičemž někdy když to chce na volnoběh chcípnout, pomůže zatůrovat, otáčky se pak usadí na nějakých těch 1200.
Předpokládám, že chcípání nebo nízké otáčky na volnoběhu a vynechávání při jízdě má na svědomí jedna a tatež chyba.

Myslím, že můžu vyloučit Throttle opening senzor - když je to totiž v tom stavu, že to chcípá na volnoběh, rukojeť plynu má zcela normální odezvu - kdyby blbnul, měl by s ním být problém a taky by jeho špatná funkce nevysvětlovala ty nízké otáčky.
Engine speed signal - ze senzorů je to hlavní adept. Spatně přečtené otáčky by mohly způsobovat to, že motorka při jízdě naráz ztratí tah i to, proč na volnoběh chcípá, ikdyž si má udržovat 1200ot./min. ESS nemá zastoupení mezi chybami v dealer modu, tzn. ŘJ nekontroluje jeho správnou funkci!
Air Temperature senzor by mohl rovněž dělat problém: "When intake air temperature is low, injection time (volume)
is increased." - tzn. kdyby špatně měřil teplotu, když je třeba mráz, vysvětlovalo by to, proč jsou nízké otáčky na volnoběh - dává moc chudou směs na tu kosu venku.

Výstupem z ŘJ pro vstřiky je impuls určité délky, vyslaný v určitém čase. Délka impulsu je dána hlavně: senzor plynu, otáčky motoru, tlak a teplota vzduchu (píšu obojí, protože na obrázku je sice jen senzor tlaku jako hlavní, ale dole v tabulce je už jen senzor teploty vzduchu...). Laikcý rozbor regulace:

Vstřiky jsou primárně řízeny plynem. Pokud je plyn 0%, očekávají se volnoběžné otáčky. Teoreticky by ŘJ stačily pouze tři údaje - poloha plynu pro délku impulsu, poloha klikové hřidele pro správné načasování vstřiku a minimální délka vstřiku pro volnoběh. Protože považuju vynechávání při jízdě a nedržení volnoběhu za poruchu stejného původu, bude mě zajímat jen volnoběh. Pro automatickou regulaci otáček při volnoběhu, by ŘJ měl teoreticky stačil jen údaj o otáčkách motoru. Zbývající senzory hrají podpůrnou úlohu. Co je divné je to, že otáčky motoru jdou tedy někam k 800ot./min anebo motorka úplně chcípne. Ikdyby blbnul jedno jaký senzor, pokud ŘJ vidí, že je volnoběh a otáčky jsou nízké, musí přece přidat. Jenže ono nepřidá a nechá klidně motorku chcípnout. Tady je otázka, jaký typ regulace je v ŘJ použit, ale každopádně tohle chování je divné.

Tak a teď mě napadla geniální myšlenka jak otestovat kde je chyba. Tady ten obrázek ukazuje a potvrzuje co jsem napsal o záklandích senzorech, které potřebuje. Je zde uvedeno co se stane, když nějaký senzor chybně funguje a motorka přejde do nouzového režimu, ve kterém se dá jet:







To znamená, že já schválně vypojím nějaký podpůrný senzor. Tím vlastně motorka přejde do nouzového režimu a já se tak zbavím všech podpůrných senzorů, vč. tlaku a teploty vzduchu, čímž vyloučím, že nějak negativně ovlivňují správnou funkci vstřikování. Potom s tím zkusím jezdit a schválně jestli to bude ještě blbnout.

A dále...

Kdyby byla na vině voda v nádrži, nevysvětlovalo by to ty kontinuálně nízké otáčky na volnoběh.
Rovněž kdyby chyba byla ucpaná síťka vstřikování (nevím vo co go), tak vstřiky jsou tam 2x a to by nemohlo proto způsobit, že motorka přestane naráz zcela táhnout - vždy by se to snad mělo týkat jednoho nebo druhého válce.

Funkci všech těchto 3 senzorů bych měl snadno ověřit diagnostikou, tady je jedna za 1700,- pro připojení k PC:

http://www.ebay.com/...s-DTCs-/281663182864

Vzhledem k tomu, že se nejedná o moc složité zařízení, je mi vcelku líto za to vyhazovat 5000,- jako u některých jiných vyrobcu.

Naposledy editováno 25.12.2016 16:33:43
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S johny6nine 2 9.4.2024 v 05:29 Destroyer
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 Rolda89 12 27.3.2024 v 07:43 Rolda89
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S Dandos489 6 24.3.2024 v 14:14 Dandos489
suzuki SV650 2002 - palivový kohout Suzuki SV 650S dinosaurus 3 24.3.2024 v 07:59 jardad


TOPlist