Ale stejne mam jeste par dotazu, takze budu rad kdyby mi nekdo poradil.
Jaka je dle vas nejlepsi volba modelu endura ? Proc se nepredelava uz tovarne udelany motard zpet na enduro (prijde minto jednodussi)? Ktere ze silnych endur ma palivove mapy a nejnizsi vahu (mene vykonu pro teren, vice na asfalt)?
Diky za pripadne odpovedi
1 reakcí na tento příspěvek Motard
No jak jsem psal, tak to ma byt enduro/motard. Tzn i enduro jezdeni na tom musi byt mozne. Ten velky obsah vidim (z toho co jsem nacetl) jako vyhodny na silnici, ale ne moc pro enduro (moc vaha a moc sila). Pochopil jsem, ze by to chtelo hodne sily a malo vahy ) a jeste kdyby se sila dala utlumit)
1 reakcí na tento příspěvek Motard
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motard
Jestli to chapu, tak i kdyz se tlumice stelovat daji, tak enduro tlumice pritvrdit na SM uroven nejde protoze jsou i na nejrvrdci nastaveni na SM stale meke? A samozrejme naopak v pripade SM tlumicu....
Je tak?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motard
1 reakcí na tento příspěvek Motard
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motard
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motard
zelva0007 píše: Daniel_cz> Jo, jednalo by se jen o hoby jezdeni. Proc je tedy jednodussi prekopat endura na SM nez naopak?
Protože je jednodušší, sám sebe přesvědčit že vlnící se užovka je na silnici v pohodě, ale hůř se ukecáš že podvozek co z tebe vytřese duši a ze zubů plomby je o.k. v lese
Jak píše dewwil, slušný motárd je HLAVNĚ o podvozku a super hravé ovladatelnosti a já doplním taky o pořádné př.brzdě a agresivním motoru nic z toho ti enduro nenabídne a pokud nejnovější endura mají přepínání map, pak z měkké a hodné endurové na ještě měkčí a hodnější pro trialové pasáže...
Tenhle "fiš" s jednou moto a dvojíma kolama, zkošela řada lidí a všichni soudní, dřív nebo pozdějš došli k uznání, že tudy cesta nevede... ten "kočkopes" nemůže být ani dobrý motárd, ani enduro a toho přešroubovávání a přelaďování je ve finále tolik že se na to vyprdneš...
2 reakcí na tento příspěvek Motard
zelva0007 píše: Asi rozumim. Ale stejne jeste jeden dotaz. Proc ne primo u krosky? Ma kroska jeste mekci podvozek ne enduro?
ze 450 krosek se stavej zavodni motardy. s tim ze vymenis kola, komplet brzdy, vidle, kyvku, mozna prevodovku + antihop, a ja nevim co jeste
zelva0007 píše: Asi rozumim. Ale stejne jeste jeden dotaz. Proc ne primo u krosky? Ma kroska jeste mekci podvozek ne enduro?
Krosky se nepredelavaji, protože nemaji papiry a tim padem je to na silnici o drzku, o papiry a o pruser.....teda pokud nejses bratranec ghostridera, tomu to bylo taky sumak
PETARDAK píše: Protože je jednodušší, sám sebe přesvědčit že vlnící se užovka je na silnici v pohodě, ale hůř se ukecáš že podvozek co z tebe vytřese duši a ze zubů plomby je o.k. v lese
Jak píše dewwil, slušný motárd je HLAVNĚ o podvozku a super hravé ovladatelnosti a já doplním taky o pořádné př.brzdě a agresivním motoru nic z toho ti enduro nenabídne a pokud nejnovější endura mají přepínání map, pak z měkké a hodné endurové na ještě měkčí a hodnější pro trialové pasáže...
Tenhle "fiš" s jednou moto a dvojíma kolama, zkošela řada lidí a všichni soudní, dřív nebo pozdějš došli k uznání, že tudy cesta nevede... ten "kočkopes" nemůže být ani dobrý motárd, ani enduro a toho přešroubovávání a přelaďování je ve finále tolik že se na to vyprdneš...
Já mam komplet oboje kola, tlumiče, brejle, kyvku i brzdu. Takže o nějakym kočkopsu nemůže bejt ani řeč. Ať si každej jezdí co chce, ale věř tomu, že když nemáš závodní ambice, tak žhavý to není.
ZbyneKTM: Ale předělávaji. Na okruhu snad doklady nepotřebuješ.
Naposledy editováno 12.12.2016 09:54:27
1 reakcí na tento příspěvek Motard
Jaky stroj by byl tedy nejvhodnejsi? Pro obe cinosti a zacatecnika.
Srsen ve videu si to u exc 500 pochvaluje......verit nebo neverit mu???
Naposledy editováno 12.12.2016 10:15:46
zelva0007 píše: Na zavody to nechci. Jsem zacatecnik a chci si zkusit pojezdit po poli a tak na eneuru. No a kdyz uz bych ho mel, tak jsem myslel ze s nejakym jednoduchym kitem bude mozne jej predelat na motarda. Proto ty dotazy.
Jaky stroj by byl tedy nejvhodnejsi? Pro obe cinosti a zacatecnika.
Srsen ve videu si to u exc 500 pochvaluje......verit nebo neverit mu???
jj pochvaloval v testu pro tv.. Do Kitu dal 60tis a za půl roku se toho zbavil..))
Všechno univerzální je nahovno...
Když to vezmeš hodně hobby. Ano, asi se to dá..
1) přehodíš kola a řetězovku. - s rychlospojkou se to dá.
2) přehodíš přední brzdu, nebo aspoň přidáš adaptér na 320 kotouč. to se asi dá...
3) přenastavíš podvozek... přitvrdit + poladit útlum. To si nejsem jistej, jestli Tě bude bavit.
Kdybych to měl takhle předělávat každej víkend, seru na to.
Pokud bys to měl na podzim/zima EN a jaro léto SM, tak asi jedině...
Z vlastní zkušenosti vím, že pokud přestavíš enduro na SM, jezdit se na tom určitě dá. Minimálně do doby, než začneš zrychlovat a trochu si to dávat.
Nebo do doby, kdy se svezeš na opravdovým SM bez kompromisů.
Nicméně třeba úprava EN tlumičů na SM spočívá hlavně v útlumu. To se ale řeší planžetami. tzn rozborka vidle. Kolečkama toho moc nenašteluješ.
Hlavní problém je, že kdykoli zabrzdíš předkem, EN vidle se Ti hned zanoří cca do 1/3. Celkově na tom budeš jak na houpačce.
K volbě kubatury. EXC 530/500, to samý Husa... nová husa (KTM)
Na civilní ježdění se to dá. EN převodovka až tak nevadí.. jen to pořádně jede až nahoře.
Z krosky se staví závoďáky a průběh výkonu je uplně jinej. Ta motorka jede pořád a nahoře je to úplnej nesmysl. ale na značky to nedáš.
Měl jsem 530. Měl sem komplet brzdu, udělanej podvozek a stejně to nebylo úplně ono. Jako špatný to nebylo, ale motard to prostě pořádně nebyl.
Asi si tím musí každej projít sám, protože tohle se vážně napsalo už milionkrát a stejně tomu nikdo nevěří.
Vlastní stavba - nedocílíš nikdy všeho potřebného co bylo psáno, brzdy, podvozek, převody, ... ta jízda bude jak na lodi kdybys jel, houpeš se, do zatáček se to noří a netáhnetě to z ní ... pokud bys do toho šel jen tak na lítačku kolem komína, proč ne, ale jakmile si to budeš chtít dávat tak nečekej zázraky.
stavba z MX na SM firmou (mám v profilu YZFko) bylo neskutečné, prostě čistokrevný ostrý motárd každým coulem a nedovedu si přesstavit, že bych z něj sundal SM kola a dal MX a šel na trať, po 3 kolách by mi upadly ruce asi :-/
pokud můžu doporučit, vykašli se na to. pokud to chceš jen tak pro prdel, vyzkoušej to. Mám nějaké firmy , kde se dá lecos udělat (výplety, ráfky apod...), kdyžtak se ozvi
Co se tyce blinkru ty musi byt take namontovana nebo jen na STK namontovane byt musi? Nechci si zbytecne masinou zadelat na pruser.
Nahodou neprodavate nekdo sva motardova kola? Jde me vubec o to jestli musim koupit primo na KTM nebo i jina? A co popripade k neoriganlnim kolum musim dokoupit tak aby me sedeli na masine?
Vlastnil jsem 450 exc ale 530 nikdy a chtel bych ji prave zkusit jako motarda.
Dekuji za rady a odpovedi!!!
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... | KoblaCZ | 5 | 9.11.2023 v 10:56 Tadeas. |
Výroba ošoupaného štítku na dovezen... KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... | Olihňos | 3 | 18.9.2023 v 20:36 Frantacz |
KTM EXC 530 olej z převodovky KTM EXC 530 R | Ivory2000 | 1 | 2.2.2023 v 10:55 wáca |
Ktm - Zasekává se plyn KTM EXC 530 R | mares_mar | 3 | 15.6.2022 v 19:14 _Michal |
Někdo z Kostelce nad Labem a okolí ... KTM EXC 530 R | enduro13 | 4 | 16.5.2022 v 14:05 enduro13 |