Téma: Indie - Himaláje 2017

5.12.2016 v 15:25
Neplánuje někdo jet v příštím roce do Indie, především do oblastí Himálčapradéš, Džammú a Kašmír? Půjčit si tam enfielda a projet si sedla? Přidal bych se kdyby byla možnost.

5.12.2016 v 22:18 | Nahoru | #1
Zatím tu nemáš moc narváno. Asi jako já, když sháním někoho z Pardubic a okolí do terénu.

6.12.2016 v 02:29 | Nahoru | #2
JeckyllHydova Tak ono se neni co divit, ze tu neni narvano. Malo kdo touzi razit do Indie(i kdyz to bude krasne pojezdeni) a ta vyprava nebude za 5tis....v tomhle bych videl hlavni kamen urazu tady.

6.12.2016 v 07:03 | Nahoru | #3
tak třeba se někdo uzve, komu by scházel jeden ,,, indie jako taková mě neláká, jde mi o ten sever, o himaláje,,, no a cena, je to sice dražší než si zajet třeba na GG, ale na tom byl už snad každý,,, jinak co stupačky na GS?

6.12.2016 v 11:22 | Nahoru | #4
já s pár kamarády práve himálajské sedla plánujeme na příští léto, ale zatím je to ve stadiu příprav

6.12.2016 v 11:33 | Nahoru | #5
V Indii jsem strávil měsíc na ulici s domorodci a bylo to úžasné. Mít prachy a čas, jedu hned.
Akorát bych jel na nějaké jejich 125. Enfieldy jsou hrozně poruchové, kór ty z půjčovny budou mrtvé. 125 jedou zhruba stejně a na těch jejich cestách stejně žádnou závratnou rychlost nevyvineš. Zpravidla se Himaláje na Enfieldu jezdí organizovaně s průvodcem a vlastním mechanikem, který sebou táhne druhou kompletní motorku a cestou neustále opravuje. Takové 125 Bajaj Hero (licence Honda) je nesmrtelné, opraví jej za pár rupek na každém rohu a když bude nejhůře, v pohodě Ti jej vezmou do vlaku, nebo jej hodíš na korbu kteréhokoliv auta. Vsadil bych se, že vzhledem k tomu, že koza v autobuse není vyjímkou, vzali by i tu malou motku. .
Jen jsem si nemohl zvyknout na to jejich řazení. Nikdy jsem nevěděl, co tam je za kvalt. Řadí pata špička jako na Praseti a rychlosti jsou kolotoč, takže nikdy nedořadíš na konec, přičemž neutrál není mezipoloha jako u nás, ale regulérní "kvalt" mezi 1 a 4. Kolikrát jsem chtěl vystartovat z křižovatky a zdechlo mi to na 4, nebo jsem pustil spojku a nic.

6.12.2016 v 12:04 | Nahoru | #6
Jeli jsme to letos v červnu po trase Dillí - Manali - Leh - údolí Nubry - Leh - jezero Pangong - Kargil - Srinagar.
Bylo to na 17 dní, najeto 2380 km a vyšlo to celkem na nějakých +/- 35 tis. Kč (letenka, půjčovné, ubytování, strava, benzín a další poplatky).
Nebylo to organizované, organizovali jsme si to sami.
Jeli jsme 2x Royal Enfield Bullet 500 a 2x Royal Enfield Electra 350. Absolutně bez jakékoliv podpory a motorky (až na drobnost) fungovali perfektně.

V současné době je drobný problém s bezpečnostní situací v oblasti Jammu a Kašmír (hlavně při hranici s Pákistánem a v okolí města Šrínagar).

Vřele doporučuji.

Cestopis
Fotky

Naposledy editováno 06.12.2016 12:07:31

7.12.2016 v 17:42 | Nahoru | #7
Loni v září jsme měli půjčený Enfieldy a projeli jsme kus Indie a cca 3/4 Nepálu.Žadnej velikej problém nebyl,jen jedna očesaná rozeta a prasklej pastorek el.startéru. V Indii neskutečnej bordel a špína .Nepál cajk.Spotřeba šla pod tři litry,Himaláje úžasný,jen V Nepálu benzín - nebylo lehký ho sehnat,jen dole u hranic s Indii,Majitel z půjčovny nám vezl vlakem v polskejch brašnách kanystry.

25.12.2016 v 15:00 | Nahoru | #8
kamarád byl před tuším 2 - 3 lety v Indii a Nepálu na Enfieldech a doteď o tom básní. Měli sebou i mechanika. Chtějí se tam vrátit ale asi až 2018 nebo 2019, protože letos mají v plánu Makedonii.

27.12.2016 v 14:18 | Nahoru | #9
Taky jsme si v 2014 užívali tři týdny indického sluníčka na Enfieldech - a musím říct že jsou to neskutečné stroje ohledem na terén v němž se pohybují.cca2200 km a spálená jedna pojistka - ostatních šest strojů defekty,prasklé nosiče kufrů díky zatížení -ale jinak žádný problém. A je o čem básnit...

11.1.2017 v 00:29 | Nahoru | #10
Na jaře jsem si to dal sólo z Manali do Ladakhu a zpátky na Bulletovi pětistovce. Půjčovna Tiger's Eye v Old Manali, mám dojem za 750 rupií na den, rok stará motorka. Za celou cestu nebyl jedinej problém. A kdyby, tak na těch profláklejch cestách (Ladakh, Spiti, Srinagar,..) potkáš spoustu místních motorkářů, někdy bandy po 10-20 lidech s mechanikem, co ti helpnou. Píchlý duše byly na denním pořádku, ale jinak ty motorky vydrží neskutečný věci na to, jakej dostávají čoud.. Ale základ je samozřejmě najít slušnou půjčovnu kde se o motorky starají a nepodstrčí ti úplnou herku. Užij si to. Kdyby něco, v rámci svejch možností můžu poradit..

11.4.2017 v 10:43 | Nahoru | #11
Jestli te oslovi neco takovaeho...