1 reakcí na tento příspěvek prasklý válec jawa 250
1 reakcí na tento příspěvek prasklý válec jawa 250
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) prasklý válec jawa 250
To zkosení ze stran je proto, aby se víc otvíraly přefuky. Nemusí to mět vliv na funkci motoru - pokud se jedná o normální provoz.
Ale taky by se mohlo stát, že pokud je na kývačce oproti panelce výrazně nižší výfukový kanál a tam by mohl nepatrný problém nastat...on totiž pokud se výfuk otvírá později, neklesne nad pístem dostatečně tlak, aby se směs z přefuků ve správné míře dostala nad píst.
Nicméně si myslím, že u tvého stroje bys to na chodu motoru ani nepoznal...
No a kdybys teda si myslel, že to néni to pravé ořechové a přesah časování kanálů je nedostatečný, možeš na kejvě ty výfuky "potahnůt" navrch na míru panelky...
Sklibore, takto poškozený válec jednoznačně vyměnit.
Protože v DÚ jakési namáhání je a kus litiny v roztočeném motoru néni moc ku prospěchu věci.
Naposledy editováno 19.03.2017 22:00:58
1 reakcí na tento příspěvek prasklý válec jawa 250
Na pístu nenaměříš nic smysluplného, písty se dávají na jmenovitý průměr válce. A ani to už není pravda, protože to záleží na tom, kdo to brousí (každý má vyzkoušenou jinou vůli podle pístů, které k tomu dodává). Každopádně na pístu by mělo být číslo, které značí jeho "imaginární" průměr, které by měl být stejné jako průměr válce. Ve skutečnosti má totiž píst menší průměr, než kolik je na něm vyznačeno. Takže když bude průměr válce 65,25, tak totéž číslo bude na pístu, ale ten bude mít ve skutečnosti u dna tak 65,15 a na spodku 65,20.
Platí největší rozměr, kerý naměříš, protože směrem ke dnu pístu se průměr zmenšuje, dokonce i úplný spodek někdy bývá menší.
A v ose pístního čepu je píst oválný...
Ta vůle pístu ve válci by mohla být těch pět stovek, možná ale, že eště míň - to by chtělo vyzvědět kolik to má byt, podle materiálu pístu.
No a pokud se na kývačky montovaly písty z panelky, máš to vyřešené...
Jen tak na okraj - když se výfuk potahne navrch (stačí milimetr, dva - to by měly u dvěpade byt tak dva koně), zvýší se výkon ve špici a poněkud se zhorší průběh krouťáku.
Zvýšení výkonu bez podstatného zhoršení "spodku" se docílí rozšířením výfuku v horní části v oblasti před otevřením přefuků...
Tohle má taky hranice a to šířku okna, aby nevyletěly kruhy.
Obé má za následek zvýšení spotřeby paliva, někdy dost podstatné .
To píšu enom proto, že opravdu malá úprava dovede neco udělat, akorát se na to musí doladit ten zbytek (karbec) a když se to nepřežene, funguje to.
Kdysi sem chtěl podobnou věc spáchat na třindě - ale tam je přístup k výfuku jak k penězům a materiál válce byl tak kvalitní, že se ho fréza ani nechytla .
Jó, pincek, to bylo inší kafé.
Jel pak sice jak kráva (karbec dvacítka z ČZ 150, HT 92), ale tak za šest litrů...a s vysokou spotřebou i ojnic, páč to futro nahoře to jaksi nestíhalo...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3871, 3872] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 116154 | Včera v 21:18 Koudy01 |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka | pornopoet | 3 | 9.3.2024 v 08:28 cmiral |
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka | Lithwick | 12 | 25.2.2024 v 12:11 udinar |
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 57 | 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR |