globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko
Ahoj, narážím na problém malého množství informací o Grisu 1200 8V. A jelikož mne pár věcí zajímá, zakládám zde možnost diskuze k této moto a jelikož Stelvio a Sportka mají prakticky stejný motor, jsou zde uvedeny také. Předpokládám, že bude více uživatelů, kteří si potřebují něco prodiskutovat, tak jen do toho.
Já bych začal dotazem. Má někdo český manuál? Na 1100 mám, ale je tam dost odlišností.
Nyní by mne zajímaly utahovací momenty.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

9.9.2018 v 16:24 | Nahoru | #271
kubacech> už jsem se bez té čtyřky naučil žít, ale přes zimu to budu muset poresit..

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

10.9.2018 v 07:24 | Nahoru | #272
dva_hrnce> Dej pak vědět, co to bylo.

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

10.9.2018 v 20:37 | Nahoru | #273
Já vím co to je, je to rozbitý
Pak dám vědět kolik to stálo

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

16.9.2018 v 13:22 | Nahoru | #274
Zvlaštní závada, znám vyskočení kvaltu do neutrálu díky omletým kamenům na boku převodového kola/přesuvníku. Ale za 4 na 3 ? Závada se mi tehdá na V10 projevovala také množstvím fal. neutrálů a i na zátce v oleji bylo ledasco.

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

16.9.2018 v 13:40 | Nahoru | #275
Vladimir> včera jsme se shodli, že to spíš opravdu vyskočí vždy na moment do neutralu, tím se motoru odlehči a jak se tam vrátí záběr, udělá to ten cukanec..
Jinak to mám od Gelose nacenene na 10 českých jen za materiál.
Ale kdyz to pak zas 100tis.km vydrží, tak ok

2 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

20.9.2018 v 15:15 | Nahoru | #276
Ahojte, potrebujem jednu radu. Mal som mierny únik motorového oleja, olej bol na spodnej ryske mierky. Takže potrebujem olej doliať. Mám Griso rok výroby 2016.
A kedže som zatiaľ olej menil len v servise, pretože motorka je v záruke, neviem presne koľko mám doliať aby to bolo OK. Aj som sa to snažil zistiť na zahraničných fórach, ale zistil som, že v tom je nejaký chaos pretože rôzne ročníky majú rôzne mierky oleja. Takže by som poprosil radu od niekoho, kto má rovnakú mierku asi 18 cm dlhú. Mali by to byť ročníky 2015, 2016.
Zatiaľ som dolial zhruba do stredu medzi ryskami, pozri foto. Dolial som skoro 4 dcl. oleja. Mám doliať ešte viacej? Merané pri vyrovnanej motorke (nie na stojane) a mierka nezaskrutkovaná (podľa návodu).

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

21.9.2018 v 10:06 | Nahoru | #277
ivan_> meris to správně a klidně ještě 2 deci přidej, ale i takto je to ok.

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

23.9.2018 v 21:29 | Nahoru | #278
ivan_> vše mezi ryskami je OK. Jak píše Hrnek. Klidně dolej. Já používám stříkačku 60 ml. Kvůli přístupu a přehledu. Mám i vyzkoušeno že na stojanu 1 cm nad ryskou po narovnání je na max. Jinak to měříš správně. Hlavně si pohlídat specifikace oleje. A viskozitu 10w 60.. jinak mezi ryskami je cca 0.8 l. Tak se nemusíš bát že jsi dolil moc.

Naposledy editováno 23.09.2018 21:31:18

2 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

24.9.2018 v 11:59 | Nahoru | #279
Super, dík za odpovede. Len ma to trocha prekvapilo, že som musel doliať až 0,4L oleja.
Ináč dolial som predpísaný olej AGIP, teda presne ENI i-Ride Racing 10W-60. Podľa bločku z posledného servisu, tam aj oni dávali AGIP 10W-60.
No už len zistiť kde to uniká? Podoťahoval som všetky skrutky, vyumýval, odmastil ... Ale po skúšobnej jazde (asi 100km) bol na spodku olejovej vane zase olej. Už nie veľké množstvo ale bol. A vyzeralo to akoby to tieklo niekde z hora, určite nie z vypúšťacej zátky ani z tej pancierovej hadice. Tak neviem, či to môže ešte niekde inde tiecť alebo sú to len pozostatky z toho predchádzajúceho úniku.
Neviete poradiť, čo mám skontrolovať? Nechce sa mi s tým ísť do servisu (aj keď je ešte motorka v záruke), s prístupom servisu nie som veľmi spokojný ...

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

24.9.2018 v 12:04 | Nahoru | #280
Z jaké strany ten olej byl? Nejde náhadou z díry mezi motorem a převodovkou?

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

24.9.2018 v 12:26 | Nahoru | #281
ivan_> důkladně to umej a jezdi. Pak to najdeš, případně ti to najde někdo kdo to trochu dělá. Může to být od vík, přes čidlo atd. Tady to nezjistíme. Pokud to bude čisté, tak to podle stop najdete. Případně místo a pak už se dá radit co dál, ale když to je v záruce, tak bych do toho nevrtal, pouze přetahoval. 😉

Naposledy editováno 24.09.2018 12:27:54

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

24.9.2018 v 16:06 | Nahoru | #282
ivan_> já měl taky teď dost velkou spotřebu oleje, též mastná vana zespod..
Nechal jsem dát nové těsnění pod vanu a je to lepší.
Jinak bývá ještě únik přes olejové čidlo (je za levým válcem) a nebo jak píše Kuba, přes víčko otvoru mezi motorem a převodovkou.
Chce to řádně umýt a pozorovat 👀

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

24.9.2018 v 18:04 | Nahoru | #283
Peto technický dotaz o víkendu jsem si nevzpomněl. Problikavajici kontrolka mazání a rozsvěcování olejničky na display? Jiz mám skoro 50000km a vím že ti to taky dělalo tak se chci zeptat cim to je/bylo? Olej tam je to jsem kontroloval

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

24.9.2018 v 19:31 | Nahoru | #284
dzonnek> pršelo? Olej máš, že se ptám . Při 53tkm odešlo čidlo. Před tím 2 roky v dešti zlobilo. Povolil jsem šroub na víku abych měl jistotu že to maže a zlobí jenom čidlo. Když odešlo tak se mazání rozsvítilo při přidání plynu a zůstalo. Pak přes něj tekl i olej. Když pouze zlobilo tak to svítilo i před startem. Jak to popisujes, tak bych se bál více. Zjisti zda maže a stejně výměn. Stojí cca 180. Když tak zavolej.

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

3.10.2018 v 13:21 | Nahoru | #285
Pozri si prepadove hadice od valca do airboxu, menil som obidve. Aj snímač tlaku oleja pod nádržou rád prepúšťa. Daj to na záruku.

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

31.10.2018 v 17:57 | Nahoru | #286
Zdar chlapy, nemáte někdo zkušenost s nějakou úpravou zadního tlumiče (pružiny) na prvních modelech Stelvia? V terénu mě to vyloženě štvalo. Ono je to teda z velké části tím, že to nemá žádné zdvihy, ale přece jen by ten zadek zasloužil min. lepší pružinu. Ty nové mají údajně tužší.

Něměnil jste ji někdo? Nějak se mi nepodařilo nic kloudného najít. Blíží se ta zima, tak se tomu chci nějak pověnovat, vyměnit olej + bych nejradši dal tužší pééro

Předek je super, tam to ty 50mm roury pobírají slušně, takže jen vyměnit olej.

Dík za případné postřehy.

Naposledy editováno 31.10.2018 17:58:18

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

Skvělá odpověď, děkuji! 1.11.2018 v 08:02 | Nahoru | #287
Prasoper> Jsem zvědavý jestli někdo odpoví, samotného mě to zajímá. Já mám v merku zatím toto:

http://www.ready2rid...umic-emulsion-p.html

ale není to úplně ono co se týče nastavení, musíš mít nářadí

Respektive, jde dokoupit hydraulický štelování ale to je dalších 5tis. navrch, což už je na mě moc.

Naposledy editováno 01.11.2018 08:03:03

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

1.11.2018 v 08:57 | Nahoru | #288
Nic jiného sem taky nenašel a bych řekl pravdu, dávat cca 16-17tis se mi nechce. Těch výletů do horších podmínek je tak málo, že to radši projezdim. Přitom funkce tlumiče jako takového mi úplně mizerná nepřijde.
Dát jen hustěší olej a tvrdši pružinu. To bych zainvestoval...

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

Skvělá odpověď, děkuji! 1.11.2018 v 09:03 | Nahoru | #289
TomK nechával na nsportce měnit péro za Hyperpro a od těch se dá taky koupit celý tlumič

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

5.11.2018 v 14:08 | Nahoru | #290
co se týká Stelvia, tak na něm velký kus cest sjel Seikos, vč.terénu, tak bych se zeptal jeho. Pak i Poďas, ale nevím, zda se vrtal v tlumení. Otázkou je také na co se chystáš . Kroska to nebude asi ani tak

3 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

5.11.2018 v 17:52 | Nahoru | #291
Nejde mi o to dělat z toho KTM, jen přitvrdit zadek silnější pružinou. Jde o to, že mám ještě ten první model, který má údajně slabší pružinu, tak sem chtěl zeptat, zda to někdo neřešil a nemá zkušenost s výměnou pružiny.
No něco v plánu už mám, tak pak se když tak podělím, jak to vše dopadlo.

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

9.11.2018 v 07:04 | Nahoru | #292
Prasoper> Určitě se poděl, každopádně mě to zajímá.

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

9.11.2018 v 07:17 | Nahoru | #293
Prasoper>

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

30.11.2018 v 08:50 | Nahoru | #294
Prasoper> Tak co, je nějaký pokrok s úpravou tlumiče? Že bys nahodil inspiraci, zima je dlouhá a je potřeba se nějak zabavit a motorku vylepšit.

2 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

30.11.2018 v 13:14 | Nahoru | #295
Měnil jsem na Stelivu zadní pružinu za tvrdší. Řeknu to tak, že při seřízení na nejměkčí nastavení dle manuálu to vypadá pocitově jako když máš tu starou utaženou na jízdu s bágly a spolujezdcem.
Nešachoval jsem zatím s různými kombinacemi útlum/odskok, to nechám na příští sezonu. Pružina je namontována nedávno a najeto má jen kolem stovky...
EDIT: Ještě doplním, že cena je cca 2900 Kč (1.kozí)

Naposledy editováno 30.11.2018 13:18:04

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

30.11.2018 v 14:13 | Nahoru | #296
spike-cz> A co to je za pružinu? Hyperpro, nebo něco jiného? Měnil si ji sám?

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

30.11.2018 v 15:29 | Nahoru | #297
spike-cz> tohle je odpoveď, na kterou jsem čekal
Chci dělat to samé, ale dokopal jsme zatím jen k tomu, že jsem sundal zadní kolo chci pak ještě vyměnit olej, což chci i v předkách. Díky za informaci

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

30.11.2018 v 17:41 | Nahoru | #298
Měnil Jirka v První kozí, já čuměl. Přesný údaje zjistím a dodám. Ale původní s najetýma 80.000 km byla po porovnání o centimetr nižší. Neradujte se, dávala se ta stejná, která byla z výroby do posledních Stelvií. Napíšu po víkendu.

Naposledy editováno 30.11.2018 18:04:10

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

12.12.2018 v 19:02 | Nahoru | #299
Tak se vyvíjel výkonově servis a ladění map v Opavě u Geloše , dlouhé zimní večery.

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

14.12.2018 v 22:02 | Nahoru | #300
Jak jsem psal, tak jsem se samozřejmě nezeptal. Ale i podle Seikosova zápisu u jeho Stelvia ... pružina je 650 lb (černá nebo červená) a dá se dát tvrdší 800 lb (žlutá). Já měl původní pro první ročníky a ta byla slabší.
Ale písnul bych asi právě Seikosovi, jestli tlumení ladil a jak...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výška sedla Moto Guzzi V7 vs Moto G... Moto Guzzi Stelvio 1200, Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX SPAX 4 27.12.2023 v 07:15 Podas
Pneuservis Bratislava Moto Guzzi Sport 1200 8V micindev 3 3.9.2023 v 07:17 Jan_Zver
Guzzi Stelvio NTX - zkušenosti, rad... [1, 2] Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX dannj 57 16.7.2023 v 12:32 kvjeta
Výfuk s certifikatom bez homologizacie Moto Guzzi Sport 1200 8V micindev 30 16.6.2023 v 07:28 puffybodie
Moto Guzzi Stelvio 1200 startování [1, 2] Moto Guzzi Stelvio 1200 tomas21 42 10.5.2023 v 08:59 oldyno


TOPlist