bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak brzdit
 
8.8.2016 v 22:14
Podle autoškoly i motoškoly se má brzdit postupným odřazováním, na každém stupni pustit spojku. Má to nějaký dobrý důvod?
Já brzdím brzdou až do rychlosti např. 10 km/h a pak to najednou přehrkám z pětky na jedničku. Příjde mi to tak pohodlnější. Motorka neprotestuje, žádné ošklivé zvuky se z ní nelinou. Mluvím o brždění před křižovatkou. Před zatáčkou to dělám stejně, ale nejdu na jedničku přirozeně.

Jak brzdíte vy?
Anketa: Jak brzdím
Převážně motorem, stupeň po stupni
98%
152
Převážně brzdou, řazení přehrkám najednou
2%
3

2 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit

10.8.2016 v 13:16 | Nahoru | #1
učil jsem se ...jako každej jinej... a na okruhu jdou chyby ještě relativně levně řešit.

Typycký je zaspání na brzdách. Prostě jedeš, ...já tedy většinou neodpojuju mozek od motorky, ale jsou i situace, kdy tě někdo nasere, nebo máš hlad a přemýšlíš kde se stavit na jídlo, nebo ti nepřišla výplata... no a najednou zničeho nic... zatáčka. Začátečník, místo soustředění na situaci a odhadu jestli je nebo není šance jí projet, chytne za brzdy a brzdí až do škarpy. Ten co si podobný věci nacvičil, chytne za brzdy a drží je intenzivně, leč kontrolovaně až do bodu, kdy by nemohl chytit stopu...a TEĎ PŘICHÁZÍ TEN MOMENT ...mozek kuřete ti říká "musíš brzdit ...musíš zastavit"...a umění je tohle vygumovat, nereflektovat a říct rukám " teď už to pusť a plnej možnej náklon" ...
To samý, začátečnický zablbnutí je uvědomit si, že zatáčka pokračuje dál, než jsem myslel a "chtít" zastavit ...prostě jediná správná varianta je pokračovat v náklonu, dokud mě auto, nebo strom v protisměru nezastaví - třeba to vyjde, třeba tam nic nepojede...ale chytnutí za brzdy tě ihned katapultuje ven...a tvoje "hodné" já ti tohle v hlavě radí " ježiš, zastav to!!" ...ty musíš na tvrďáka, stále s pootevřeným plynem vykroužit co si nasadil. Jinak je to ihned bum.

To že má někdo najeto 100tkm v rychlostech kolem 90km/h nic nemusí neznamenat o jeho umění na mašině.
Ono ani na parkovišti se to moc nacvičit nedá(v tomhle případě)...zkušenosti přibejvaj lineárně s kilometry a rychlostí kterou se pohybuješ...

Zásadní je ale mít pod kontrolou sebe a znát bajk...

Většinou totiž je reálná možnost projetí zatáčky, řekněme fyzikální možnost, na hony vzdálená úlekovýmu odhadu ...

Naposledy editováno 10.08.2016 13:21:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

10.8.2016 v 14:09 | Nahoru | #2

t_freedom píše: ...ty musíš na tvrďáka, stále s pootevřeným plynem vykroužit co si nasadil. Jinak je to ihned bum.



Haló, tady se bavíme o jízdě v běžném provozu a nota bene u začátečníků - a ti obvykle jezdí zatáčky dost daleko od limitu adheze pneumatik. A když mám rezervu adheze, tak si můžu dovolit v zatáčce zavřít plyn, dokonce i brzdit (citlivě!) a žádné bum nebude. Jinak souhlasím s tím, že je obecně je lepší řešit problémy zvyšováním náklonu než snižováním rychlosti, ale není to jediná možná cesta.

Naposledy editováno 10.08.2016 14:12:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

10.8.2016 v 14:52 | Nahoru | #3
t_freedom> Naprostý souhlas. Na motorce valná většina věcí funguje obráceně, než nám velí předky zděděný instinkt. Prostě motorka má jiné požadavky než naše tělo. A ke správnému pochopení a ovládání je třeba se tomu věnovat jak v praktické, tak teoretické rovině. Někdo celý život odjezdí bez závažné situace a jako největší problém je, že mu to klouzne na hadovi. Jiný na tom sedí dříve, než začal chodit, ten už si ježděním asi vydělává a sebevětší pád ho nerozhodí.

Takže cvičit, zkoumat, přemýšlet o tom a ne jen papouškovat něčí slova - ten a ten mi řekl, že tak to je nejlepší. Ono možná je, ale pro něj, u tebe už to nemusí být pravda. Začít v normálních rychlostech, ať se nespouští strach, potom pokračovat rychleji a také pomaleji (to je složitější). Dostat do hlavy a těla návyky, aby byl pocit z jízdy takový, že je bike v každém okamžiku pod kontrolou.

Nevozit se, ale jezdit
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist