bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zkušenosti s autoškolou na moto 2016 (dolňková zkouška)
 
10.7.2016 v 13:30
Zdar všem, nenašel jsem tady podobné téma, tak zkusím založit toto.
Týká se to autoškoly na moto s novým provedením. Můj synátor se teď objednal na doplňkovou zkoušku, kde ho bude čekat celá klauniáda, viz. video

Naštěstí je to jeho poslední, páč je to na neomezenou. Před 2 roky dělal doplňkovku, která ještě byla brnkačka.
Byli jsme potrénovat tady , kde to má už nějaká autoškola namalovaný a musím říct, že jsem si to taky zkusil a měl jsem co dělat, abych to celý zvládnul. Nejnesmyslnější je ovládání motorky v pomalé rychlosti, jako je slalom a osmička, kdy člověk kroutí větvema jak zběsilej, daleko víc logičtější mi přijde brzdný a výhybný manévr v 50km/h
Chci se tedy zeptat, jaký máte letos zkušenosti s autoškolou a hlavně zkouškami v novém provedení vy?
Předchozí
1 2
Následující

Zkušenosti s autoškolou na moto 2016 (dolňková zkouška)

10.7.2016 v 14:34 | Nahoru | #1
Sou to hrozný hovna! je to skoro stejně trapný jako vojna, já sem ještě nikoho na motorce jet krokem neviděl ani v kolonách. Všichni maj pořád plnou hubu bezpečnosti,
ale kde je? Když si přidáš na moto světlo na víc, k vůli bezpečnosti, tak hned někdo prudí je to jen kšeft a neustálé sraní lidí.Pár příkladů, dvoumetrové stoky a pro
jistotu po 20ti metrech dub. Pak zde máme zcela bezpečné přejezdy přez koleje přijedeš k přejezdu a rozhlédneš se, na každou stranu koukáš asi kilometr paráda
říkáš si a teď zpátky do čech , ta samá situace jenom ve výhledu 5ti metroví křoví z obou stran a takhle by jsme tu mohli povídat celí den prostě jsem chtěl
jen říct že víc bezpečí u nás znamená více omezení a policajtů

Zkušenosti s autoškolou na moto 2016 (dolňková zkouška)

10.7.2016 v 17:28 | Nahoru | #2
Přední brzda v pořádku, že se na ní podíváš :D

Zkušenosti s autoškolou na moto 2016 (dolňková zkouška)

10.7.2016 v 17:49 | Nahoru | #3
Před měsícem jsem dělal doplňkovou zkoušku na A2. Cena přijatelné 3000 Kč. U těchto úkonů až na osmičku mi to přišlo dost v pohodě. Není to nic nereálného. Kdo někdy na moto jezdil tak mu stačí jednou až dvakrát 45 minut a má natrénováno.
Pravda většina těch úkonů je lehce nesmyslná ale na druhou stranu to není nic co by nešlo zvládnout.

Zkušenosti s autoškolou na moto 2016 (dolňková zkouška)

10.7.2016 v 18:12 | Nahoru | #4
za týden jdu na zkoušky A2 ale tahle gymnastika ( 2-3 hodina na er5 ) pro mě jako naprostý antitalent začínající motorkář co na tom nikdy neseděl je naprostá brnkačka - jen na té osmičce mám trošku potíže točit doprava ale pořád se vlezu . Kdo umí jezdit na kole tak tohle musí zvládnout levou zadní. Ale moc tomu nerozumím ale asi je dobře že borec co si rozšiřuje na A co jezdil 2 roky kdoví na čem nezvládne osmičku a pomalou jízdu.

1 reakcí na tento příspěvek Zkušenosti s autoškolou na moto 2016 (dolňková zkouška)

10.7.2016 v 18:47 | Nahoru | #5
Někde jsem slyšel, že při tom kličkování musíš mít nohy na stupačkách, jinak máš problém. Ne že by to bylo složité, ale být vyhozen od zkoušky jenom proto, že jsem při 4km/h pustil nohu dolů...Ještě že tyhle kraviny dřív nebyly.

Zkušenosti s autoškolou na moto 2016 (dolňková zkouška)

10.7.2016 v 19:26 | Nahoru | #6
Já dělal rozšíření na A2 asi před měsícem. Stálo mě to asi 1400 plus zkouska takze do 2tis s přehledem. Jinak je to píčovina ale je to strašně jednoduchý Fakt v pohodě.

(reakce na) Zkušenosti s autoškolou na moto 2016 (dolňková zkouška)

10.7.2016 v 19:30 | Nahoru | #7

KubaNěco píše: Někde jsem slyšel, že při tom kličkování musíš mít nohy na stupačkách, jinak máš problém. Ne že by to bylo složité, ale být vyhozen od zkoušky jenom proto, že jsem při 4km/h pustil nohu dolů...Ještě že tyhle kraviny dřív nebyly.


Ale bylo už za komunistů jme museli kličkova na jawach 350 mezi kuželama s nohama na stupačkách na cvičišti a dokud to člověk nezvládl nepustil tě instruktor do provozu ale je pravda že tehdy byl jenom pionýr a pak moto.

Zkušenosti s autoškolou na moto 2016 (dolňková zkouška)

10.7.2016 v 19:48 | Nahoru | #8
V pátek jsem udělal zavěrečky na plné A, pomalé úkony jsou v pohodě chce to jen natrénovat. Z rychlých jsem měl problém jen u nouzového brždění, měl jsem strach za tu brzdu pořádně vzít. Odježděno na FZ6.

A opravdu při tom kličkování nesmíš šlapnout na zem.

Zkušenosti s autoškolou na moto 2016 (dolňková zkouška)

10.7.2016 v 19:59 | Nahoru | #9
Ty zkoušky i úkony mají smysl..když to zjednoduším mozná po těchto cvičeních ubyde vizualizace kdy někteří kolegové při snaze jet pomalu kolonou aut se kymácejí ze strany na stranu a je jen otázkou času kdy na to auto padnou hubou

Zkušenosti s autoškolou na moto 2016 (dolňková zkouška)

11.7.2016 v 07:13 | Nahoru | #10
Souběžně tady běží dvě témata týkající se výcviku motocyklu.
Ale vyjádřím se k té " klauniádě " a o dalších názvech se ani nezmiňuji.
Nic není zbytečné. Pokud porovnávám žáka, který odjezdil celou autoškolu s učitelem za zády a současného absolventa podle nových pravidel, je to nesrovnatelné.
Dnešní žák je daleko samostatnější, sám řeší spoustu situací v provozu, ale i úkony ovládání motocyklu.
Nikdo mu dnes motocykl nepodrží, takže se musí naučit sám zastavovat tak, aby nespadl. Ne vždy se to ze začátku daří. Tím, že jede sám, přistupuje zodpovědněji k sledování provozu, protože mu nikdo ten motocykl nezastaví.
Dříve některé autoškoly zakazovaly žákům používat přední brzdu, aby nedošlo k pádu. Dnes žák ví, že přední brzdu má a že ji musí používat. Neříkám, že je z něj expert na krizové brzdění. Ale ví, jak ji používat a nadále se může ( a měl by) v tomto směru zdokonalovat. Tady mám jen jednu výtku a to, že rychlost 50 km/h je pro zkoušky zbytečně moc. Tady by stačila čtyřicítka.
Vyhýbací manévr je dobré také umět. Je pravda, že někdo ho již nikdy nebude potřebovat, ale jak se říká, nikdy neříkej nikdy. Zase je to to samé jako s tím brzděním. Pokud si tento úkon nebude oživovat , těžko ho po pěti letech zvládne v nějaké krizové situaci. Opět bych pro potřeby zkoušek zmírnil rychlost.
A tak bych mohl pokračovat ve všech těch předepsaných úkonech i v těch, co jsou jakoby úplně zbytečné. Pomalá jízda - dobře, nikomu život asi nezachrání, ale naučí se jak jet pomaleji, aniž by balancoval z jedné strany na druhou.
Takže, hodnotím tento systém, jako systém, který má smysl.

2 reakcí na tento příspěvek Zkušenosti s autoškolou na moto 2016 (dolňková zkouška)

11.7.2016 v 11:22 | Nahoru | #11
Samozřejmě manipulace s motorkou má své opodstatnění, tak jako jízda v pomalé rychlosti. Spíš praktičnost a smysluplnost těchto konkrétních úkonů mi moc nedávají smysl. Pravdou je, že autoškoly chrlily mnoho řidičů moto, kteří při první krizovce selhali, osobně největší posun v tomto ohledu je samostatná jízda na moto bez dvojřidítek
Jak jste to měli se zkouškou dál, tím myslím jízdu v provozu za pomoci interkomu?
Dík za další postřehy a zkušenosti
Docela by mě zajímala statistika, jaký je počet zájemců o ŘP na moto, oproti loňsku???

(reakce na) Zkušenosti s autoškolou na moto 2016 (dolňková zkouška)

11.7.2016 v 11:31 | Nahoru | #12
Dr.Drako> tak třeba já, město 25-30k obyvatel, letos na plné A prý první v dané škole

Zkušenosti s autoškolou na moto 2016 (dolňková zkouška)

11.7.2016 v 12:06 | Nahoru | #13
Ahoj,

papíry jsem si letos rozšiřoval (A2 na A) po více než půlroční pauze, co jsem na motorce neseděl a dalo se to.
O pomalé jízdě a kličkování se nemá cenu rozepisovat, to je banalita. Nicméně slalom mezi kužely a úhybný manévr v rychlosti 50km/h je trošku obtížnější, nicméně komisaři zas až tak nelpí na této rychlosti. Pro ně je primární aby si jel tak 38-40 km/h, prostě tak, aby to nebylo pomalu a ukázalo tvoji dovednost s mašinou. Když se mu to nebude zdát tak ti řekne ať jedeš rychleji.
Jak splníš manévry tak jdeš do provozu, kdy máš na hlavě přilbu s interkomem a komisař jede za tebou v autě a jenom ti říká co a jak.

Když má člověk něco málo naježděno tak se není čeho bát

Zkušenosti s autoškolou na moto 2016 (dolňková zkouška)

11.7.2016 v 12:59 | Nahoru | #14
To ze papiry dostane kazdy neni problem vyuky jizdy na motorce ale problem nizko polozene latky obecne. Protoze nedat vsem ridicak na cokoliv, to si v nasi vyspele spolecnosti rika o zalobu pro sikanozni jednani. Jinak jizda s druhyma riditkama pro me byla otravnejsi nez sedet sam na motorce.

Diky za tip s tema nohama, je to zvlastni.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkušenosti s autoškolou na moto 2016 (dolňková zkouška)

11.7.2016 v 15:47 | Nahoru | #15
.

Naposledy editováno 09.07.2018 19:07:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkušenosti s autoškolou na moto 2016 (dolňková zkouška)

11.7.2016 v 17:27 | Nahoru | #16

motograf píše: Můžu poprosit o nějaká data podporující tuto pravdu nebo je to jen pocit? Díky.


Statistik je mnoho stačí se v tom pohrabat , nebo např. tento článek
Všeobecně se jednalo o způsob provádění autoškoly na moto, kdy po ne nijak náročných zkouškách byli vypuštěni do provozu, bez toho, aby s nimi někdo cvičil, krizové brzdění (i v zatáčce), výhybný manévr, nebo něco málo o kontra řízení.
Málokdo byl po takovéto autoškole ochotný na toto navázat nějakou motoškolou na zdokonalení jízdy, proto záměrně nemluvím o mladých řidičích, ale všeobecně o řidičích moto, protože v tomhle věk a pohlaví, až tolik nehraje roli.
Způsob nově prováděného výcviku není vcelku špatný a v pořádku je i časově odstupovaný ŘP, jen mi pouze některé věci moc nekorespondují s praktičností a využitelností v běžném motoživotě

Zkušenosti s autoškolou na moto 2016 (dolňková zkouška)

11.7.2016 v 18:33 | Nahoru | #17
Když jsem to viděl poprvé tak jsem byl taky dost skeptický. Dělal jsem nedávno na neomezené A (A2->A) a musím říct i přes prvotní zaskočení to nebylo nic hrozného. V podstatě stačily 3 hodiny, resp 3*1,5h a jedna hodinka v provozu a šel jsem na zkoušky. Napoprvé pouze s opakovaným pokusem nouz. brzdění jelikož jsem se se bál že si dám stoppie místo včasného zabrzdění. Pro začátečníka asi nic moc, ale udivujou mě lidi co tady trousí jak horko-těžko by to dali i přes že jezdí X let, ty bych fakt v provozu potkal nechtěl, protože mi úkony po řádném nacvičení přijdou celkem triviální. Jasně, jak už jsem zmínil, ze začátku mi to taky přišlo jako hardcore, ale teď se jen usmívám. A myslím že nejsem zdaleka jediný, kluci co to dělali se mnou to dali taky všichni napoprvé (myslím že taky všichni rozšiřovali A2-A), takže kdo má zkušenost, ať už sebemenší, to musí s trochou tréninku dát levou zadní. Toť můj názor

e: kdyby to někoho zajímalo tak rozšíření stálo trojku, jinak Ačko za 11k A TO SE VYPLATÍ! a ježděno na šestistovce Fazeru

Naposledy editováno 11.07.2016 18:36:06

(reakce na) Zkušenosti s autoškolou na moto 2016 (dolňková zkouška)

11.7.2016 v 21:27 | Nahoru | #18
.

Naposledy editováno 09.07.2018 19:07:03

Zkušenosti s autoškolou na moto 2016 (dolňková zkouška)

12.7.2016 v 08:19 | Nahoru | #19
Borci, papíry na motorku dostával úplně každej - mohu potvrdit, patřím mezi ně. Mám A,T (v 17ti), B, C (v 18) z dob dřívějších a B se autoškola ani neobtěžovala se mnou jezdit jízdy a u zkoušek jsem seděl jen na C,T. Netuším jak to, ale po závěrečkách na T tu motorku odmávli.

A věřím, že jsem nebyl jedinej případ.

Zkušenosti s autoškolou na moto 2016 (dolňková zkouška)

12.7.2016 v 13:34 | Nahoru | #20
Cca v květnu letošního roku jsem dělala doplňkovou zkoušku. Po dvou letech A1 jsem rozšiřovala na A2. Mam 159 cm (na zem jsem dostala fakt jenom kouskem špičky, takže rovnováha pro mě byla absolutní základ) a jako holka nemam takovou sílu jako chlap, žejo. Nebyla to pro mě sranda, ale zvládnout se to dá. Jen podotýkám, že je asi třeba dobrého instruktora. Páč já jsem začínala s úplným trotlem a vůbec mi to nešlo, jen po mě jecel, měl blby keci a nic mi nevysvětlil. Naštvala jsem se a s novým instruktorem to šlo skoro samo . Takže to bylo i v mé hlavě, toho předchozího instruktora jsem fakt nemohla vystát.
Jezdila jsem:
1x s trotlem za sebou - provoz, cvičiště sama (jelikož je ta autoškola slušná, dostala jsem ,,náhradní" jízdu)
1x s fajn instruktorem za sebou - provoz, cvičiště sama
1x s fajn instruktorem sama - provoz, cvičiště
Zkoušky, složeno na 1. pokus

Naposledy editováno 12.07.2016 17:47:48

1 reakcí na tento příspěvek Zkušenosti s autoškolou na moto 2016 (dolňková zkouška)

15.7.2016 v 10:05 | Nahoru | #21

Už vidím jak s 350kg shopperem točím v padesátc mezi kužely.... ha ha dál jsem prcka do ruk komisaři ať se ukáže a začaly výmluvy, že toto není typizovaný motocykl pro zkoušku.... a byl v řiti. Sed jsem a zkusil nejprve 30 pak 40 a výš jsem nešel,protouž šla stupačka o zem při náklonu....

Jsou to pěkné chujoviny tak pro cesťák nebo enduro.....komisař se pak na mě díval jak vrah.....

a vůbec, klidně podejte stížnost, když se vám něco nelíbí

Zkušenosti s autoškolou na moto 2016 (dolňková zkouška)

15.7.2016 v 20:41 | Nahoru | #22
Myslíš něco takového?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkušenosti s autoškolou na moto 2016 (dolňková zkouška)

17.7.2016 v 18:35 | Nahoru | #23
adamadamec> Snáď sa Ťa nijak nedotknem, ale moc autoškôl, kde by učili s 350 kg cruiserom, nie je. Z hlavy si nespomeniem ani na jednu.

Navyše som tak či tak z Tvojho príspevku pochopil len to, že 350 kg mašina (eventuálne i s kuframi) nie je tak ľahko ovládateľná, ako 600-ka naháč. Na moto na skúšky sú dané pravidlá, a pochopiteľne sa i všetci budú snažiť mať "najlepšiu" motorku v rámci pravidiel, takže asi tak...

1 reakcí na tento příspěvek Zkušenosti s autoškolou na moto 2016 (dolňková zkouška)

18.7.2016 v 21:32 | Nahoru | #24
Tak se podělím o mou zkušenost, po 20ti letech jsem rozsiroval z Pionyra na plné A a 18 let jsem nebyl v autoškole, od doby co jsem si udelal B. 13h jizd je docela malo nsnekona kdo ma zkusenosti tak ze skutra 50ccm. Ale instruktor byl dobrej a ve ctvrtek mely byt závěrky. Prselo tak se to posunulo na pondeli.testy pohoda, pak na cvisti komisar rozmístil kuželky a meli jsme cas si to znovu na trenovat, proze jsme to zkouseli na cvicisti autoškoly a zaverky byli na jiným cvicisti kde se zkoušky dělali ještě za minuleho rezimu. Kluk kterej taky na prahu čtyřicítky delal A od ničeho jel slalom ve ctyricitce a nakonci ho napadlo ze si vyzkouší intezivni brzdeni. prostě to zahamstl předkem za poslednim kuzelem tak ze, tak ze se od kola zakourilo, jeste byl v naklonu, predni kolo se zaborilo s on se svyma cca 120ti kg preletel masinu, ale dobre se ji drzel, tak sla masina za nim, po asfaltu letel on a za nim motorka. Svištěl po zemi dobrejch 6 metrů. Na motorce ohla jedna vidle, skrably svetlo, prasklej blatník, silentblok na padačáku ubyl tak o půlku a celej padačák se posunul asi o 5cm dozadu. Borec si jen roztrhl hadry. Pritom to bylo jen aby jdme to zkusily pred zkouškou.
Jeste jsem si to mohl zkusit jestli do toho půjdu, ale mašina táhla do strany, a slalom ve vysoke rychlost bych asi nedal, musel bych se s tim prát. Takze motorka bude tak mesic v servisu, takze ja budu zatim bez zkousky a v autoškole jsou dalsi tri lidi kteti nemaj ted na cem jezdit. Instruktor nasranej. Byla to rok stara ER-6n

Naposledy editováno 18.07.2016 21:36:56

(reakce na) Zkušenosti s autoškolou na moto 2016 (dolňková zkouška)

19.7.2016 v 06:40 | Nahoru | #25
Gryzly_cz> To už je úděl výcvikových motocyklů. Náš Hornet spadl již 5 x při úkonech ve vyšší rychlosti. Konkrétně 1 x při rychlém slalomu, 4 x při nácviku krizového brzdění. Suzuki 500 GS zatím jeden pád, také při brzdění. Ve všech případech necitlivý zásah přední brzdou. Pády při nacvičování úkonů v malé rychlosti a při zastavovaní ani nepočítám.
Zatím vždy spadli žáci pouze na motocyklech A2 a A.
U skupiny AM a A1 taky padají, ale zatím vždy při zastavení nebo při pomalé jízdě, kdy motocykl neudrží a položí ho. Ale tam žádné škody na motocyklu ani újmy na zdraví nevznikají.
Pokud se týká zranění, tak jeden vylomený palec s nutností operace a odložením výcviku na příští rok. Jeden slušně sedřený loket a dále odřeniny a pohmožděniny.
U zkoušek nám zatím nespadl nikdo.

1 reakcí na tento příspěvek Zkušenosti s autoškolou na moto 2016 (dolňková zkouška)

19.7.2016 v 18:57 | Nahoru | #26
Ale takovy pad, aby motorka nejela rovne a musela na nejakou dobu do servisu jsi asi nemel.
Tydy ty cviky se delaji i pri zkouskach na AM?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkušenosti s autoškolou na moto 2016 (dolňková zkouška)

20.7.2016 v 06:02 | Nahoru | #27

Gryzly_cz píše: Ale takovy pad, aby motorka nejela rovne a musela na nejakou dobu do servisu jsi asi nemel.
Tydy ty cviky se delaji i pri zkouskach na AM?



Zatím to bylo vše po zablokování předního kola s pádem na ochranné rámy. Než jsme upravili trochu rám , tak se celkem 3 x zlomila stupačka. Ano, i na AM se musí dělat tyto prvky i když je to na skútru.

2 reakcí na tento příspěvek Zkušenosti s autoškolou na moto 2016 (dolňková zkouška)

20.7.2016 v 07:36 | Nahoru | #28
Třeba mě ukamenujte, ale umět ovládat motorku v nulové rychlosti je základ. Držet nohy na stupačkách, když vidím kachní pochod, je mi z toho skoro špatně. Umět se otočit na šířce silnice, zastavit a rozjet bez došlápnutí, pomalá plynulá jízda co nejvíce rovně nebo naopak ve slalomu.
Mít tohle v ruce znamená mít hodně času a soustředění na řešení situací.

(reakce na) Zkušenosti s autoškolou na moto 2016 (dolňková zkouška)

20.7.2016 v 08:11 | Nahoru | #29
Krejza> Za pravdu naposled kamenovali Husa Letos Tě vynechají...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkušenosti s autoškolou na moto 2016 (dolňková zkouška)

20.7.2016 v 08:15 | Nahoru | #30

Dněprák píše: Zatím to bylo vše po zablokování předního kola s pádem na ochranné rámy. Než jsme upravili trochu rám , tak se celkem 3 x zlomila stupačka. Ano, i na AM se musí dělat tyto prvky i když je to na skútru.



Tak mne napada......kdyz AM ma konstrukci rychlost 45 (a dost tech cinskych je rado za to), tak jak se s takovym skutrem pak dela krizove brzdeni, kdyz se ma rozjet na 40? To si pronajimaji runway?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist