bmw_r1300gs_cartec





Téma: Crash - nehoda díky rozvibrování řidítek
 
25.6.2016 v 12:46
Tak jsem měl menší nehodu.
Tady je ukázka, jak to zhruba proběhlo:


Trošku to popíšu, ať se zasmějete a případně poučíte.

Jezdím do práce cca 2 km na moto.
Včera taky, pohoda, kraťasy, triko, rychlost elektrokola.
Na cokoliv delšího se oblékám do motohadrů.
Po práci jsem jen přejel kousek dál.
Odjíždím zpět domů a neměl jsem lepší nápad, než že se rozjedu trochu ostřeji.
Pak už jsem chtěl pokračovat piánko v klidu. Jen ten rozjezd jsem chtěl trochu oprasit, no...
Kawa Z750S.
Tak rozjezd.
Rovina, za 1 jsem podržel zhruba někde blíže k červenému.
Řadím za 2. Full gas.
Řekl bych, že hned při tom přeřazení, nebo nepatrně po jsem přejel nějaké vlnky na asfaltu.
Nic moc velké, spíš směšně malé, při normál jízdě snad i neznatelné.
Ale jak bylo po přeřazení na 2 přední kolo odlehčené, tak zničeho nic se mi rozvibrovaly řidítka.
Nic pozvolného, celkem v mžiku dost silně. Jen mi blesklo hlavou, že se to snad hned uklidní.
Ani prd.
Rozvibrovalo se to tak, že jsem lehnul.
Nijak se to vybojovat nedalo.
Celé to vibrování trvalo cca 1 s, déle snad ani ne.
Prostě fofr.
Naštěstí rovinka, tam jsem se já i moto, každý zvlášť, smýkali rovně středem cesty.
Já se hrnul po asfaltu cca 50 metrů.
Moto ještě o cca 50 metrů dál. Po mém zastavení jsem ještě viděl, jak moto pořád klouže na boku.
Moto relativně v pohodě, odřená pravá strana, spojkové víko, výfuk, kapota trochu, brzdová páčka, závažíčko ztracené, šroub z něj ležel kousek od moto.
Moto pojízdná v pohodě, jen prostě dodřená. Později dodám foto, moto je schovaná na tom místě u lidí.
Já v tom triku, kraťasech, polosandály, přilba, motorukavice, batoh.
Jak jsem lehnul, tak mi besklo hlavou, že se nesmím šoupat po asfaltu bez hnutí.
Že bych se prodřel na kost.
Tak jsem se úplně vědomě snažil kutálet jako poleno, abych prostě nedřel jen nějakou část.
To válení sudů se mi celkem dařilo, taky to trvalo celkem dlouho, furt jsem jel a kutálel se dál a dál, těch asi 50 metrů.
No jasně, jsem dodřený skoro všude, kolena, lýtko, bok, půlka prdele, předloktí, loket, trochu břicho.
Záda uchránil batoh, vím že jsem chvíli jel po něm.
To bylo fajn, ale ucítil jsem tu prdel, tak jsem zase zkusil válet ty sudy, což se podařilo.
Ohadem jsem jel po zemi tak 5 - 10 s, celkem jsem u toho stihl i přemýšlet.
Nic nemám prodřené nějak fatálně do hloubky, prostě jen kůže.
Moc se mi dobře nespalo, nebylo jak ležet.
Před nehodou moto v pohodě, řidítka jsem mohl pustit kdykoliv, v jakékoliv rychlosti.
Držely vždy rovně, klidně.
Jediné rozvibrování jsem zaznamenal asi 3x na výjezdu s ostřejší zatáčky na 2, když tam byly nějaké nerovnosti.
Ale to se vždy hned uklidnilo, myslím že jsem vždy ubral.
Tak jsem doufal i tentokrát, ale na nějaké ubrán asi nedošlo, ty vibrace přišli fofrem a moc silné.

To je tak asi vše.
Připojuji anketu.
Anketa: Rozvibrování řidítek - stalo se mi...
Ale přestalo to samo.
17%
11
Držel jsem pevně řidítka a přestalo to.
16%
10
Držel jsem volně řidítka a přestalo to.
13%
8
Ubral jsem plyn a přestalo to.
17%
11
Lehnul jsem.
5%
3
Nestalo se mi to.
33%
21

Crash - nehoda díky rozvibrování řidítek

30.6.2016 v 15:18 | Nahoru | #91
od té doby, co jsem v teniskách a mikině jel jen pár km za ségrou a málem jsem sejmul srnku, která mi skočila do cesty, tak od té doby jezdím pořád v plné polní

Crash - nehoda díky rozvibrování řidítek

30.6.2016 v 17:45 | Nahoru | #92
Mně tohle dělával Hornet...přesně v 70Km/hod. a poprvé když jsem asi v 80 pustil řidítka a jel bez drže....to jsem se málem posral. Přičítal jsem to gumě, potom dal novou a nedělalo to tak 200km a pak znova. Pak jsem si na to zvykl a dával majzla. Tripl mně to udělal 2x, jednou při výjezdu z křižovatky na dvojku plnej a podruhý když jsem přidal a čuměl jestli se mi zvedá kolo...kokot. Ale ustál jsem to.

Crash - nehoda díky rozvibrování řidítek

1.7.2016 v 15:20 | Nahoru | #93
Já bych jako něco k těm receptům, jak tp přežít jen s hnedym pruhem... Ono když se do vrtění řídítek přidá nějaká ('sekundární', pokud příčina byla v hrbu, dire, vlně atp.) nerovnost, tak je všechno hovno platný, zlomí se přední kolo a hotovo. To mohl bejt i případ autora, když z toho byl tak překvapen.
Mě se to stalo pořádně jen jednou a hnědý trenky byly, až jsem z toho založil vlákno o nebezpečným místě Bylo to tak rychlý, ze se to uklidnilo samo, já jen dál projížděl zatáčku

Crash - nehoda díky rozvibrování řidítek

1.7.2016 v 15:30 | Nahoru | #94
Jo a ty mřížky jsou s mastným tylem, prwkryjes to obdelnikovyma naplastma, co to uzavřou ze vsech stran, když jsou krátký, tak slepit, nastavit... betadinou oplachovat při každý výměně, tzn.tolikrát, aby se to neprilepilo nafest, aspoň ráno-večer, párkrát jsem to musel taky používat Ať se ti to rychle hojí, v létě je to na kokot, bez koupání, potis se do toho... Ja dneska radši nejel na moto, abych mohl v kratasech, do hadru se mi nechtělo.
e: jo a když se to prilepi, tak zakapat betadinou, nechat chvíli a pak pomalicku odlepovat

Naposledy editováno 01.07.2016 15:34:16

1 reakcí na tento příspěvek Crash - nehoda díky rozvibrování řidítek

1.7.2016 v 15:52 | Nahoru | #95
Spousta lidí píše že už se jim tohle stalo, jak to vyřešli, ale nikdo nepíše proč se tohle děje? Špatná geometrie, pneumatika....?

Crash - nehoda díky rozvibrování řidítek

1.7.2016 v 15:58 | Nahoru | #96
A spousta motorek je na to náchylnějších, takže určitě geometrie s tím má hodně společnýho. Za předpokladu, že podvozek je technicky v pořádku, příčinou musí bejt asi kombinace strmosti řízení/těžiště resp. zatížení předního kola/nerovnost na silnici?

A jinak třeba tamhle v Miami se v hadrech asi vůbec nejezdí

1 reakcí na tento příspěvek Crash - nehoda díky rozvibrování řidítek

1.7.2016 v 16:03 | Nahoru | #97
Njn, jízda po zadním po rovině je asi vrchol umění protože jinak tam nebylo nic...
Takže dalo by se obecně říct, že na tento jev budou náchylné sportovní mašiny?

(reakce na) Crash - nehoda díky rozvibrování řidítek

1.7.2016 v 16:16 | Nahoru | #98

Carcharot píše: Takže dalo by se obecně říct, že na tento jev budou náchylné sportovní mašiny?



něco málo teorie k tomu tady

Crash - nehoda díky rozvibrování řidítek

1.7.2016 v 16:31 | Nahoru | #99
GoogleTransl: "Je zřejmé, že vnější vliv je zapotřebí ke vzniku fenomému. Jemné vlnění náhodně se vyskytující povrchu vozovky během její stavby může stačit. Nemusejí mít víc než centimetr výšky a natáhnout přes jen pár metrů, takže pokud mají přesně tu správnou vlnovou délku mezi vrcholy na "naladit" na kolísavá nebo vazebních dynamiku motocyklu a jeho jezdce - hodnotami stanovenými vnitřní mechanické vlastnosti.

Další faktory musí být přítomny také. Moto musí být cestující na tu správnou rychlost. Rovněž musí zatáčet, s náklonem v určitém úhlu. Tyto prvky společně umožňují vertikální oscilace způsobené hrboly na silnici, aby se stal zesíleny a přenášeny do řízení motocyklu - jako ladička aplikuje na kytaru struny. Magická kombinace sady odpoutá neviditelné síly, které stojí za Slapper nádrže."

v originále celý článek tady

Crash - nehoda díky rozvibrování řidítek

1.7.2016 v 23:06 | Nahoru | #100
Jojo, teď to tady popisujete správně.
Tak jak se to stalo.
Prudká akcelerace, přeřazení na 2 hned do plného plynu.
Takže přední kolo se asi dotýkalo země jen tak tak, prostě lehce.
Přesně ty nenápadné vlnovky na pár metrech.
A nebyla to absolutní rovina, ale mírná pravá.
Tady to bylo
První bod je rozjezd.
Druhý bod jsou vlnky a zřejmě zároveň řazení na 2. A začátek vibrací řidítek.
Třetí bod. Položení moto.
Čtvrtý bod - tady jsem se doklouzal.
Pátý a poslední bod - tady doklouzala moto.

Naposledy editováno 01.07.2016 23:08:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Crash - nehoda díky rozvibrování řidítek

2.7.2016 v 08:09 | Nahoru | #101

Carcharot píše: Spousta lidí píše že už se jim tohle stalo, jak to vyřešli, ale nikdo nepíše proč se tohle děje? Špatná geometrie, pneumatika....?



Příčin může bejt několik, mě to vyřešilo přezutí na nový pneu. Můžou to bejt ložiska, tlumiče....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Crash - nehoda díky rozvibrování řidítek

2.7.2016 v 11:38 | Nahoru | #102

Vendous píše: Příčin může bejt několik, mě to vyřešilo přezutí na nový pneu. Můžou to bejt ložiska, tlumiče....


Takže tobě to na tý tvý těžký krávě udělalo taky? No myslel jsem že my majitelé strojů vážících skoro 300 kg jsme podobných ,,efektů" ušetřeni...

Crash - nehoda díky rozvibrování řidítek

2.7.2016 v 11:54 | Nahoru | #103
Ne ne, dělal mi to bandit šestka. A dokonce to zhoršoval kufr

Crash - nehoda díky rozvibrování řidítek

2.7.2016 v 12:52 | Nahoru | #104
...pokud jde o hojení, z vlastní zkušenosti s lonským kutálením za srnkou doporučuji Hemagel , je sice drahý jako prase, ale tisíckrát lepší než tahání mastných tylů z rány, fakt se to hojí bez jizev...

...prodává se i menší balení než to z odkazu...

Naposledy editováno 02.07.2016 12:53:44

1 reakcí na tento příspěvek Crash - nehoda díky rozvibrování řidítek

2.7.2016 v 16:47 | Nahoru | #105
Je fakt že kufr, pokud je narvanej něčí těžkým, dost zahýbe s ovládáním motorky... Minulý týden jsem vezl nákup, vážil něco přez deset kg v kufru a po cestě domů jsem zdaleka nemohl jet tak jak jezdím v zatáčkách normálně, nebyl jsem stavu se udržet ve svým pruhu při rychlejším průjezdu zatáčkou, přišlo mi jako by od předku nebyla taková odezva, jako by to šlo do vzduchu... po vyložení vše opět O.K.
Nikdy bych neřekl, že pár kilo s tím tak zacvičí.

2 reakcí na tento příspěvek Crash - nehoda díky rozvibrování řidítek

2.7.2016 v 17:11 | Nahoru | #106
Jojo, Hemagel jsem patlal.
Celkem všechno dobrý, jen předloktí mi mokvá a hnije.

Crash - nehoda díky rozvibrování řidítek

2.7.2016 v 17:53 | Nahoru | #107
Mne sa to stalo na sv650. Mal som za sebou 110 kiloveho kamarata a ked som prudko pridal, tak sa to rozkmitalo a dvihlo, vymackol som spojku a bolo dobre. Potom som uz vedel, ze treba slusne s citom na plyn

(reakce na) Crash - nehoda díky rozvibrování řidítek

2.7.2016 v 21:23 | Nahoru | #108

VladaM píše: Jojo, Hemagel jsem patlal.
Celkem všechno dobrý, jen předloktí mi mokvá a hnije.


hele a jak ho dáváte, stejně to musíš něčím přikrýt, ne? Tam nemá snad vůbec přijít vzduch k ráně, aby se to nejlíp hojilo

(reakce na) Crash - nehoda díky rozvibrování řidítek

3.7.2016 v 01:14 | Nahoru | #109
VladaM> ...tak potom ještě stříbro

Crash - nehoda díky rozvibrování řidítek

26.7.2016 v 10:27 | Nahoru | #110
Tak jsem zdárně zahojený.
V podstatě bez následků, jen nová kůže je někde ještě taková růžová jak u prasátka.
Ale to už je maličkost.
Jen se chráním před Sluncem, buď oblečením, nebo teď už jen krémem.
Na hnisavý zánět pomohla mast Fucidin + polykání antibiotik (už nevím, co to bylo).
Po zvládnutí zánětu jsem furt mazal novou kůži i strupy.
Nějakou doma vyrobenou, tuším, že měsíčkovou mastí.
Díky stálému promazávání byly strupy furt měkké, vláčné.
Postupně víceméně samy odpadávaly, bez vzniku nových strupů.
Moto v pohodě, zatím jsem jen dokoupil prodřené sklíčko blinkru.
Odřené víko spojky jsem jen zahladil ty nejhorší otřepy a nechám tak.
Z třetiny obroušenou kuličku na brzdové páčce jsem jen trochu zakulatil.
Ještě budu shánět ztracené závažíčko. Hliníkové moc nechci, raději bych ocelové, jako originál.
Nejhůře asi dopadla pravá polokapota.
Že je odřená, to mi tak nevadí. Jinak drží pohromadě.
Ale jsou tam tři praskliny, to budu muset nějak slepit.
Ještě nevím jak, nebo kde.
První jízda byla sakra nejistá, kdejakáminimální nerovnost, kamínek, cokoliv...to se mi srdce rozbušilo, že se to zase rozvibruje.
Další jízdy lepší a lepší pocit.
Na závěr snad rada: Pokud pojedete po městě jen tak v triku, tak nedělejte ani náznak kravení a mějte alespoň motorukavice a ne jen sandály. Já bych bez motorukavic měl obroušené klouby prstů a to by bylo fakt kritické.
Ty ostatní odřeniny jsou proti tomu prd.

Crash - nehoda díky rozvibrování řidítek

26.7.2016 v 13:43 | Nahoru | #111

(reakce na) Crash - nehoda díky rozvibrování řidítek

29.7.2016 v 20:56 | Nahoru | #112

Carcharot píše: Takže tobě to na tý tvý těžký krávě udělalo taky? No myslel jsem že my majitelé strojů vážících skoro 300 kg jsme podobných ,,efektů" ušetřeni...



Mě to dělal autobus Karosa ŠL11, asi velké vůle v přední nápravě, volant nešel udržet, kdybych nechal palce uvnitř věnce volantu, tak by mi je příčka volantu urazila, stačilo přejet nějaký hrbol nebo důlek na silnici a nastalo peklo, vždycky jsem musel skoro zastavit, aby kmitání přestalo. Takže hmotnost vozidla na vznik toho kmitání nemá vliv.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Crash - nehoda díky rozvibrování řidítek

29.7.2016 v 21:05 | Nahoru | #113

Carcharot píše: Je fakt že kufr, pokud je narvanej něčí těžkým, dost zahýbe s ovládáním motorky... Minulý týden jsem vezl nákup, vážil něco přez deset kg v kufru a po cestě domů jsem zdaleka nemohl jet tak jak jezdím v zatáčkách normálně, nebyl jsem stavu se udržet ve svým pruhu při rychlejším průjezdu zatáčkou, přišlo mi jako by od předku nebyla taková odezva, jako by to šlo do vzduchu... po vyložení vše opět O.K.
Nikdy bych neřekl, že pár kilo s tím tak zacvičí.



To máš asi choulostivou motorku, když mají někde Kofolu v akci, tak nasadím na Tenerku (XT660 Z) boční kufry, naložím 18 dvoulitrových flašek (po šesti do každého kufru) a jede to zatáčkama normálně, akorát je to línější.

(reakce na) Crash - nehoda díky rozvibrování řidítek

30.7.2016 v 00:43 | Nahoru | #114
Maxipes_Fík> Boční a zadní kufry mají výrazný rozdíl ve vzdálenosti/páce od těžiště motorky s jezdcem.

(reakce na) Crash - nehoda díky rozvibrování řidítek

30.7.2016 v 01:02 | Nahoru | #115

Maxipes_Fík píše: To máš asi choulostivou motorku, když mají někde Kofolu v akci, tak nasadím na Tenerku (XT660 Z) boční kufry, naložím 18 dvoulitrových flašek (po šesti do každého kufru) a jede to zatáčkama normálně, akorát je to línější.

to neni az tak o motorce :) ....my co přetěžujeme motorku stabndardně bychom mohl vyprávět

ťedy v ramci cca 20kg

kdyz jsem nakladal poctivě na Romania Tour , yrobil jsem podložky pod pera aby to bylo řiditelný a rám se kroutil jako žvýkačka....ale to jsem někde přes 120 kg plus polujezdec

Crash - nehoda díky rozvibrování řidítek

30.7.2016 v 10:59 | Nahoru | #116
Klasickej tankslapper, na českejch silnicích s tim musíš počítat. Mě se to stalo v táhlý zatáčce, kde byly vlny od kamionů, pověstnej úsek u Vavřinče(mělničáci dobře znaj, rozmlátila se tam rozkmitem pěkná řádka motorkářů, dnes už je tam novejch povrch), rychlost kolem 100, konstantní plyn, klidná pohodová jízda, najednou řidítka od dorazu k dorazu a pak sem se probral u svodidel, SRAD 750 na kaši, já jel rychlou do špitálu s otevřenou hnátou. Zmrdi z městského úřadu mělník mi ještě dali pokutu 2 litry Asi proto, že sem měl tu drzost jezdit po jejich silnici

(reakce na) Crash - nehoda díky rozvibrování řidítek

24.3.2021 v 22:41 | Nahoru | #117
ZlomenyUcho> No u nás v Třebu jezdí borec na tenis zásadně v šortkách, bílejch ponožkách a pantoflích a na gsxr 1000. Na zádech samozřejmě tenisový batoh.

Koukám, zase jsem vykopal mrtvolu.

Naposledy editováno 24.03.2021 22:43:16

Crash - nehoda díky rozvibrování řidítek

25.3.2021 v 08:34 | Nahoru | #118
_Michal: jsi zdatný archeolog ale jako první stránku jsem si početl a ponožky jsou super

1 reakcí na tento příspěvek Crash - nehoda díky rozvibrování řidítek

26.3.2021 v 14:27 | Nahoru | #119
A v jakejch ponožkách by jsi chtěl hrát tenis.

Crash - nehoda díky rozvibrování řidítek

26.3.2021 v 16:02 | Nahoru | #120
Stalo se mi nekolikrat z ruznych pricin,ruzne moto.vzdy pomohlo ubrat a lehounce pribrzdovat predni brzdou.bez padu.(8 na kole,absence zavazicek,vadne loziska v kole)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist