globalmoto_kveten





Téma: Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
Nějak mi nejde do hlavy o čem tyhle modely mají být. Tak např. NC 700 má 35kW a ke všemu krouťák slabých 60N.m. Jsou tam motorky s přízviskem X, které mají být jakože trochu terénní, ale přitom pro to nesplňují ani tu nejelementárnější věc a to možnost obutí do teréních pneu, nehledě na 17" přední kolo a nic moc světlost. Jsou navíc docela těžké.

Když půjdu trochu víc do historie, tak tahle věc začala Transalpem 700. Ten oproti předchůdci má o 20kg vyšší suchou hmotnost (nějakých 215kg), výkon i krouťák pořád slabý (nějakých 44kW a 60N.m, kvůli vyšší hmotnosti to dá stejné kw na kg), je to těžká motorka a přitom s tímhle výkonem na tom budou dva lidi cestovat dost blbě. Přitom Honda Deuville 700 má 48kw a 66N.m, a párkrát jsem četl, že jsou to stejné motory, takže vyšší výkon se z nich vymáčknout zřejmě dá.

Pak tyhle zdá se stejné motory montují do dalších podivných motorek CTX 700 a NM4 Vultus.

Takže kromě vzhledu mi příjde, že se tyhle motorky moc nechytají na V Stroma, ani na Versyse nebo TDM 900.

Co akorát by mohlo být zajímavé, tak tenhle motor ve verzi 750 má sice jen 40kW ale zato 68N.m.

Tak co, mají snad tyhle stroje nějaké schované eso v rukávu?

Naposledy editováno 27.02.2018 08:28:56

2 reakcí na tento příspěvek Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

2.8.2019 v 16:09 | Nahoru | #1
Asi zbytečný dotaz, ale... mám Suzuki Intruder M800, 2005 (sportovnější cruiser) a k němu přemýšlím o ještě nějakém středním cestovním enduru. Zamiloval jsem se
do novinky Moto Guzzi V85 tt, ale zatím jsou jen nové a přes 300 tis. se mi dávat nechce. Asi na ni (ojetinu) nějaké 2 roky počkám. Přemýšlím, že na to překlenovací období bych si vybral se spousty bazarových nabídek H NC750 X. Na tu chvíli bych asi i oželel, že nemá kardan, ale řetěz. Obávám se ale, že pocity z motoru, jeho výkonu a průběhu budou velmi podobné současné M800. Alespoň papírově to tak vypadá, co myslíte?
M800 39kW/6000, 69 Nm/4000
NC750 40kW/6250, 68 Nm/4750

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

2.8.2019 v 17:35 | Nahoru | #2
zahadnytajemny> Já myslim,ze bys mel toho intrudera prodat a koupit si rovnou tu V85 ku

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

3.8.2019 v 07:52 | Nahoru | #3

zahadnytajemny píše: Asi zbytečný dotaz, ale... mám Suzuki Intruder M800, 2005 (sportovnější cruiser) a k němu přemýšlím o ještě nějakém středním cestovním enduru. Zamiloval jsem se
do novinky Moto Guzzi V85 tt, ale zatím jsou jen nové a přes 300 tis. se mi dávat nechce. Asi na ni (ojetinu) nějaké 2 roky počkám. Přemýšlím, že na to překlenovací období bych si vybral se spousty bazarových nabídek H NC750 X. Na tu chvíli bych asi i oželel, že nemá kardan, ale řetěz. Obávám se ale, že pocity z motoru, jeho výkonu a průběhu budou velmi podobné současné M800. Alespoň papírově to tak vypadá, co myslíte?
M800 39kW/6000, 69 Nm/4000
NC750 40kW/6250, 68 Nm/4750



Ahoj, měl jsem několik cruiserů a jednoho čopra, a pokud Ti to trochu pomůže, tak toto jsem před 4 roky po pořízení NC750 napsal na serveru https://nc700.sk

Po návratu z vyjížďky na Hondě NC 750, pod dojmem z ní a z toho, jak zní...

Vlivem většího objemu motoru, jiného časování vaček, druhého vyvažováku a údajně i odlišného vnitřku koncovky výfuku má prý mít inovovaná NC 750 oproti původní NC 700 pozměněno a trochu vylepšeno zvukové spektrum - hlavně s ohledem na menší zatlumení nižších frekvencí.

Jízdu na původní NC 700S jsem absolvoval už před dvěma roky a tak to teď s odstupem času asi nedokážu nestranně posoudit. Ale můžu říct, že nynější zvuk NC 750 S/X s originální koncovkou se mi zamlouvá. A tak trochu připomíná zvukový projev vzduchem chlazeného V-éčkového osmiválce v šestsettrojce:



Zvuku motoru si tam sice moc neužijete, ale je to nádherná a více než půlstoletí stará reklama, u které se ani nechce věřit, že směla být natočena v Československu za Novotného.

Omlouvám se za trochu té kulturní vložky, ale mrkněte se, stojí to za to.

Námět příběhu, scénář, "napětí" versus jistá naivita, případná inspirace pro až následné slavné série Četníků s Louisem de Funesem, kamera, střih, hudba, pointa - zkrátka všechno. Řidiče (sám sebe) představuje zkušený a tehdy populární závodník a zkušební jezdec Jaroslav Pavelka (všimněte si např. jeho driftování po kočičích hlavách v úzkých uličkách - vše bez počítačových triků) a toho leštiče karoserie v úvodu i v úplném závěru filmu herec mnoha malých rolí Václav Babka. A manekýnka uprostřed s dobovým účesem a v kostýmu ala božská Audrey Hepburnová (pro připomenutí např. Prázdniny v Římě, Snídaně u Tiffanyho, My Fair Lady atd.) už jen dokresluje tehdejší styl a nástup uvolněných šedesátých let.

__

Tak pomaloučku polehoučku zabíhám nové NCčko klidnou sólo jízdou po okreskách s občasným průjezdem vesnicemi a městečky. Snažím se střídat kvalty a taky jízdní režimy (záběr při rozjezdu nebo jízda do kopce, mírná zátěž po rovině a brzdění motorem), aby si to pěkně všechno spolu vzájemně sedlo, a plyn přidávám citlivě (pomalu) s ohledem na odezvu, aby to dosud ještě syrový motor pobral s velkou rezervou. Vytáčím ho při rozjezdu nebo brždění motorem zatím maximálně tak zhruba do 3.000 až 3.500 ot./min, výjimečně krátkodobě (pár sekund) do cca 4 tisíc ot./min.

Po dotankování do plné za stavu 19 km a po kratší 35 km první projížďce hlásil palubní počítač průměrnou spotřebu 3.0 l/100 km. Po další 137 km jízdě v mírném víkendovém provozu klesla dle PP průměrná spotřeba na 2.9 l/100 km a po zatím poslední 86 km vyjížďce po známé trase hlásí PP (po ujetí celkem 258 km od dotankování do plné) celkovou průměrnou spotřebu 2.8 l/100 km. Jízdní rychlosti přes obec cca 55 km/h tachometrových (na 4. kvalt a po rovině i 5. kvalt), mimo obec po okreskách a chvílemi i po státní silnici zatím do 80 až 90 km/h tachometrových (na 5. kvalt a po rovině při malé zátěži nebo z kopce i 6. kvalt).
 
Projev motoru (vibrace, zvuk, zátah respektive krouťák posazený dolu) mi připadá skoro jako u čoprkrujzrů, ale na rozdíl od nich má NCčko menší hmotnost, lepší podvozek s vyššími zdvihy a lepší ovladatelnost; lépe a bezpečněji se na něm sedí a jezdí, mj. lépe brzdí a zatáčí. A kvůli loukoťovým kolům s bezdušáky a kvůli absenci množství chromu má NCčko menší nároky na kosmetickou údržbu. Přitom ale NCčko má kochací potenciál stejně velký jako kvalitní litrové nebo mírně nadlitrové čoprkrujzery, ovšem bez jejich nevýhod.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Bosna, červen, hlavně asfalt + obča... Honda NC 750X Lacer 3 23.5.2024 v 21:29 Lacer
Honda X-ADV dotaz Honda NC 750X, Honda X-ADV Meny33 9 18.5.2024 v 23:08 ivako
Honda NC 750 X snizeni [1, 2] Honda NC 750X oggycek 32 6.5.2024 v 14:08 Radek_S
Potřebuji přezout své Nc 750x Honda NC 750X stafler 11 19.4.2024 v 20:44 stafler
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 HALLU 54 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK


TOPlist