Téma: Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
Nějak mi nejde do hlavy o čem tyhle modely mají být. Tak např. NC 700 má 35kW a ke všemu krouťák slabých 60N.m. Jsou tam motorky s přízviskem X, které mají být jakože trochu terénní, ale přitom pro to nesplňují ani tu nejelementárnější věc a to možnost obutí do teréních pneu, nehledě na 17" přední kolo a nic moc světlost. Jsou navíc docela těžké.

Když půjdu trochu víc do historie, tak tahle věc začala Transalpem 700. Ten oproti předchůdci má o 20kg vyšší suchou hmotnost (nějakých 215kg), výkon i krouťák pořád slabý (nějakých 44kW a 60N.m, kvůli vyšší hmotnosti to dá stejné kw na kg), je to těžká motorka a přitom s tímhle výkonem na tom budou dva lidi cestovat dost blbě. Přitom Honda Deuville 700 má 48kw a 66N.m, a párkrát jsem četl, že jsou to stejné motory, takže vyšší výkon se z nich vymáčknout zřejmě dá.

Pak tyhle zdá se stejné motory montují do dalších podivných motorek CTX 700 a NM4 Vultus.

Takže kromě vzhledu mi příjde, že se tyhle motorky moc nechytají na V Stroma, ani na Versyse nebo TDM 900.

Co akorát by mohlo být zajímavé, tak tenhle motor ve verzi 750 má sice jen 40kW ale zato 68N.m.

Tak co, mají snad tyhle stroje nějaké schované eso v rukávu?

Naposledy editováno 27.02.2018 08:28:56

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

24.6.2016 v 21:36 | Nahoru | #1

Tech píše: Třeba to má i hydroštely, nebo po kolika se dělaj ventily ?


petrumr píše: hydroštely to myslím nemá, když to má vahadla s rolnama, to by ta palice musela být větší, ale možná se pletu. NC je jako ikona GS, ta se taky vyrábí ve velkým a všechno se prodá, nic netrčí třeba rok na skladě( znalci motorek vědí


Hydroštély (tam, kde je vhodné/možné je použít) jsou uživatelsky dobrá věc - ale jen dokud fungujou...

Motor v NCčku má ale mechanické vymezování ventilových vůlí. Vzhledem k nízkým otáčkám tohoto motoru (menším setrvačným silám ventilového rozvodu) nemuseli šetřit každým gramem a mohli to řešit klasicky - šroubkama s kontramatičkama. Čili kontrola a případné následné vymezení ventilových vůlí u eNCcéčka je bez materiálových nákladů - stojí to jenom tu práci (čas) jednou za 24 tisíc km. Případně jednorázově investovat pár kaček do spárových měrek, když je někdo nemá.

Tady je když tak u Hondy NC zdokumentován postup kontroly a seřízení i poměrně dobrý přístup k ventilům (i když samozřejmě na staré BMW boxery-vzducháče a Guzziny se ohledně přístupu k ventilům asi málokterá motorka chytá):

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

24.6.2016 v 23:12 | Nahoru | #2
Dovi> Mas to nauceny jako basnicku ?? nebo si to nekde opsal ? Protoze stejne si to psal na tom slavnym NC .sk foru.

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

25.6.2016 v 10:23 | Nahoru | #3
Dovi> No vida, konecne nejakych par prispevku k tematu, takze ta motorka ma smysl, a ne jen, jak tady vsichni tvrdi, vc tebe, ze "je to prece Honda a ono se vzdycky najde sulda, co si to koupi". Tajze je to motorka pro lidi, levne provozni naklady, nesmrtelny motor s dual clutch, tata to koupi a jeste i vnuk na tom bude dojizdet do skoly, to neni spatne.

Naposledy editováno 25.06.2016 10:26:22
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Bosna, červen, hlavně asfalt + obča... Honda NC 750X Lacer 17 Včera v 15:58 Gery9
Honda NC750X úpravy, opravy, zkušen... Honda NC 750X Suskin 1 11.6.2024 v 14:58 _pat_
Honda X-ADV dotaz Honda NC 750X, Honda X-ADV Meny33 10 31.5.2024 v 18:35 HonzaeR
Honda NC 750 X snizeni [1, 2] Honda NC 750X oggycek 32 6.5.2024 v 14:08 Radek_S
Potřebuji přezout své Nc 750x Honda NC 750X stafler 11 19.4.2024 v 20:44 stafler


TOPlist