TomElefant750> Vedle, Junkers se standartdně do Bf-109 nikdy nemontoval, ale částečně to pravda být může - k takovému bastlení došlo až u nás po válce, když váleční zajatci podpálili cukrovar v Krásném Březně, kde byly náhradní motory uskladněny. Tím pádem nebyly k dispozici, ale v Avii si s tím poradili tak, že upravili lože a předek čumáku tak, aby se dal vestavět motor JuMo 211, kterých byl dostatek. Moc dobře to ale nedopadlo - byl to motor určený pro He-111 a Ju-88, takže měl nízké otáčky a velký krouťák, tím pádem se musela použít i velká, těžká vrtule, což byla kombinace pro stíhací letoun nabsolutně nevhodná. Letoun (vyráběný v této úpravě jako Avia S-199) byl těžkopádný, krouťák, reakční a gyromoment silně snižovaly obratnost (navíc Bf-109 už v základu není letoun pro manévrové souboje, ale pro přepadovou taktiku s vertikálními manévry) a došlo i k několika smrtelným haváriím v důsledku netěsného chladicího okruhu (glykol se na vzduchu při kontaktu s horkými částmi motoru rozkládá a uvolňuje CO, ten vnikal do kabiny a způsobil bezvědomí pilota). Takže přezdívka "mezek u S-199 neodkazovala jen na původ z Messerschmidtu, ale i na ono "mezkovité" chování.