globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ČZ 180/487 netáhne v otáčkách
7.5.2016 v 20:42
Zdravím, v posledních dvou dnech se mi na mojí zánovní čz 180/487.4 objevil problém: netáhne ve vyšších otáčkách. Popsal bych to tak, že poslední čtvrtinu plynu je nulový nárůst rychlosti (a v nízkých otáčkách jakoby zmizelo trochu výkonu), a maximálku podle radaru mám teď na 88km/h, předtím jsem z ní táhl přes stovku. Stalo se to skokově, z ničeho nic, všiml jsem si toho po dotankování před pár dny... Mohl by mi někdo zkusit prosím poradit kde bych měl hledat problémy?

ČZ 180/487 netáhne v otáčkách

7.5.2016 v 21:24 | Nahoru | #1
Možná je to blbost u "zánovní" motorky, ale na číze jsem měl jednou zakarbonovanej výfuk a chovalo se to jako s omezovačem. Ale na spodku to tedy jelo tak nějak standardně.

ČZ 180/487 netáhne v otáčkách

7.5.2016 v 21:50 | Nahoru | #2
Karburátor, vyfúkať stlačeným vzduchom, skontrolovať trysky. Nastaviť hladinu a ihlu. A naozaj by som (potom) nepodcenil zakarbónovaný výfuk. Na Trabante sa mi to stalo presne tak, skokovo, na začiatku ulice v poriadku, na konci dusilo motor. Nedá sa rozobrať, letel preč a s novým pohoda.

ČZ 180/487 netáhne v otáčkách

7.5.2016 v 22:08 | Nahoru | #3
Ucpané odvětrání nádrže, nabobtnalá guma v kohoutu nádrže, přicpaná dirka víčka plovákovky - prostě malý přítok benzínu

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 180/487 netáhne v otáčkách

8.5.2016 v 00:16 | Nahoru | #4
Děkuji za rady, určitě to postupně vyzkouším všechno a dám vědět... Jinak, ten výfuk se odkarbonovává vypálením vložky? nebo i koleno?

(reakce na) ČZ 180/487 netáhne v otáčkách

8.5.2016 v 07:46 | Nahoru | #5
Atram> oboje, dle stavu

ČZ 180/487 netáhne v otáčkách

10.5.2016 v 22:21 | Nahoru | #6
Tak, vyčistil jsem karburátor, palivové vedení, koncovka výfuku zakarobnovaná není, koleno jsem ještě nezkoušel... Z měření pomocí GPS vychází maximálka v sedě 95km/h (+- něco málo) a v leže 100km/h... Co myslíte?

Naposledy editováno 10.05.2016 22:22:10

ČZ 180/487 netáhne v otáčkách

10.5.2016 v 23:34 | Nahoru | #7
Taky jsem kdysi měl čízu a 100 tam bylo docela rychle, ale dál se jí už moc nechtělo. Dneska, když se projedu na dceřiném Mitu, tak je to neuvěřitelné, když na 3 je tam rychle 120, na 4 přes 140 a vytočená 5 umí 160. Šestka to v pohodě udrží a ještě pomalu zrychluje. Na 125ccm neuvěřitelné. Při číze jsem měl 639, která toho moc nepředváděla, max. tak 130, víc ne!

ČZ 180/487 netáhne v otáčkách

11.5.2016 v 00:30 | Nahoru | #8
Nojo, za tu stovku ti už moc nejde, ještě zkusím to koleno... A bude muset do servisu, ječí mi nějaké ložisko v převodovce (sám si na to netroufám, nerozebral jsem takhle ani fichtla)...

ČZ 180/487 netáhne v otáčkách

14.5.2016 v 02:03 | Nahoru | #9
atram: nahraj ten zvuk.... ty převodovky, pokud najezdí svoje kilometry, tak hučej dost... Já jelikož jsem na 477 (stejná převodovka) měl ujeto opravdu hooooooodně, tak to byly zvuky jak z eresáka a stejně chodila a řadila bez problému... Nový ložiska na to neměly vliv...

Jinak ale 487.4 nikdy víc než bídně kilo nepojede, protože je těžce přiškrcená na sání a proto je líná jak stádo vší.... 477 proti ní byla celkem raketa a spráskala jí kdykoliv a kdekoliv... akorát dělala randál jak kráva.

Jedem čas jsem to chtěl vyměnit kvůli podvozku, kterej je na 487.4 diametrálně modernější.... Když jsem se na dvou kouscích povozil, tak jsem to nechtěl ani vidět, sráč jeden lenivej a přestavěl jsem podvozek 477..... jako dobře se na tom sedělo, v zatáčkách se to slušně chovalo, dobře to brzdilo ale nejelo to k ničemu, prostě nic, tma, běs....

Takže pokud to jede 95-100 vsedě po rovině, je to úplně normální, víc to nikdy nepojede, pokud nebude pan tachometr velkej lhář.

Naposledy editováno 14.05.2016 02:13:57

ČZ 180/487 netáhne v otáčkách

14.5.2016 v 13:01 | Nahoru | #10
Ten zvuk bohužel asi nenahraju, nemám dost kvalitní mikrofon v mobilu... Zkusit to můžu, ale ono je to takové slabé pískání na neutrálu (někdy), a když jedu na dvojku tak v nižších otáčkách to piští trochu víc... Jindy jsem si nevšiml že by to dělalo.

Hmm, jak myslíš přišrcená? Není to stejný ale převrtaný motor ze 477? To by mělo jít "odškrtit", ne?

Ono, 95-100 je ale s mojíma 55kg... to by mlo jet ještě trochu rychleji, ne?

ČZ 180/487 netáhne v otáčkách

14.5.2016 v 22:29 | Nahoru | #11
není to jen převrtaný motor 477, změn je víc... 477 má mazání ložisek kliky z převodovky kanálkama, takže menší jalový prostor kliky, bez vývrtů v přefukách, kliku těsní gufera uvnitř, pod guferem pod zapálkem ti běhá převoďák... 487 má zjednodušené provedení s mazáním ložisek směsí, negativa jsou napsána o řádek výš.. to je ale jen jedno malé bebí, který měly už první 487... Jenže pak přišla verze motoru 487.3, která má těžce přiškrcíno kvůli hluku a emisím na sání, kdy místo dvou rour do filtrboxu, který jen přes kolínko v sedačce sály rovnou, má 487,3 motor v bakelitce jednu rouru a v sedačce je úzká štěrbina, přes kterou to saje vzduch z prosotu pod místem spolujezdce, to ten hluk utlumí hodně, ale vzduchu je málo, takže se úměrně tomu musí přetryskovat karburátor (proto má i jiné typové číslo) a výkon je v prdeli... udávané údaje se takřka neliší, ale průběh je v prdeli, a motorce taky přibyla váha....prostě to nejede. Však je to jasně napsané v techničáku - max. rychlost 95km/h, sice potichu ale 95.... 477 dávala cca 110.
Jeslti tomu chceš trochu pomoct, vyměň sekundár z původních 16/52 na 15/52 trochu to ožije, nicméně motor 487,3 byl, je a bude vždycky líná veš bohužel.

Leda že by se tomu pomohlo na tom sání a tomu upravilo otryskování.

ČZ 180/487 netáhne v otáčkách

20.5.2016 v 17:11 | Nahoru | #12
Tím že tam dám 15 zubé kolečko to ovšem bude docela hůř akcelerovat, ne?

ČZ 180/487 netáhne v otáčkách

20.5.2016 v 22:32 | Nahoru | #13
Azram-- nebude,15tku kolečko mám už dva roky a jsem naprosto spokojen,maximálka je na stejno a dost kopečku hu nás na šumavě vyjíždím teď na trojku místo dřívější dvojky
,menší kolečko naopak bude mít větší zátah v menších otáčkách,pokud je motorka líná,podíval bych se hlavně na přívod vzduchu,jestli není nějak omezeno sání a pak pořádně seštelovat karbec,správně otryskovat,já mám třeba místo 93,95tku a luft šroubek lehce přes 3/4 otáčky.Správně nastavit zapalování,pokud máš Vape a není zajištěno kolíčkem tak zkontrolovat zda se neposunulo. Píšeš 487.4 takže oplastovaná jako mám já a u té je spatné sání hned znát.

ČZ 180/487 netáhne v otáčkách

21.5.2016 v 20:26 | Nahoru | #14
u 487,4 je totálně dokurvené sání už z výroby. Nicméně pokud to toho sání zasáhneš, musí se to všechno znova jinak otryskovat, seřídit, odzkoušet.....

ČZ 180/487 netáhne v otáčkách

23.5.2016 v 11:17 | Nahoru | #15
atram - Když dáš lehčí převod, tak to bude akcelerovat lépe!

ČZ 180/487 netáhne v otáčkách

26.5.2016 v 18:11 | Nahoru | #16
Jj, díky... Pokud ho někde seženu tak určitě vyzkouším... Jinak ještě z úplně jiného soudku, tušíte někdo co přesně obsahuje (nebo měla by obsahovat) sada nářadí co je pod sedlem? Google v tomhle mlčí

ČZ 180/487 netáhne v otáčkách

27.5.2016 v 07:26 | Nahoru | #17
Co si pamatuju tak tam byl svíčák-kombinovaný s klíčem na kola, asi 3 ploché klíčky, 2 šroubováky, nějakej trubkovej klíč s kulatinkou, lepení na duše, montpáky, víc už si nevzpomenu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna prachovek přední vidlice + g... ČZ 180/487 MindaMour 4 31.3.2024 v 20:23 MindaMour
Motory z ČZ 175/477 175/487 180/487 [1, 2] ČZ 175/478, ČZ 175/477, ČZ 180/487 Jackun 39 7.3.2023 v 13:38 Kalasnikov
ČZ 180 ČZ 180/487 fek77 12 12.7.2022 v 19:10 fek77
ČZ 180 487/4 blinkry ČZ 180/487 kolmis1 3 12.1.2021 v 00:20 re500
ČZ 180/487 blinkry ČZ 180/487 wolferein 3 16.10.2020 v 22:44 stompik


TOPlist