bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 250 kývačka vs. panelka
6.5.2016 v 22:58
Ahoj, uvažuji o koupi Jawy250, ale nemám prakticky žádné zkušenosti (pouze s fichtlem)
Líbí se mi kývačka i panelka, co byste mi doporučili?
Moto bych měl na kratší výlety, ale rád bych, aby to frčelo i těch 90km/h a neutavilo se to - neměl bych uvažovat radši o 350?
Budu rád za rady..

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

20.5.2016 v 09:58 | Nahoru | #151
čzťák> Já to myslel tak, že na to, jak je to běžná stodolová záležitost, už se z toho stává ceněnej youngtimer.
Rychle se to překlopilo ze stavu "prodám ten starej krám" do stavu "taky bych hrozně chtěl nějakou panelku nebo kejvu".

Naposledy editováno 20.05.2016 12:09:29

Jawa 250 kývačka vs. panelka

20.5.2016 v 12:00 | Nahoru | #152
Cz 250 sportka s 18", koly no tak to je snad všem jasné,ze to je rarita,která se běžné vůbec nepotká a nevidí,jde o jedinečný stroj, holt z 60. Let.Zamyslete se nad tím jaká to byla doba a tohle byl naprostého luxus a "raketa". Len ta druha truba tomu chyba, len ta truba.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

20.5.2016 v 12:31 | Nahoru | #153

pech. píše: 70km/h a ostatní účastníci provozu jsou tím omezováni.


Na rovince je každej pánem, v zatáčkách se pozná a tam 99 procent populace končí a akorát tě zdržujou i při tvých 70

Naposledy editováno 20.05.2016 14:12:50

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

21.5.2016 v 20:47 | Nahoru | #154
bica: 455 je motoricky velmi dobrá. chová se živě a výkon má pěkný, Všechny kývačka a panelky se proti němu můžou jít tak akorát stydět.

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

21.5.2016 v 20:48 | Nahoru | #155

ZombiRider píše: Na rovince je každej pánem, v zatáčkách se pozná a tam 99 procent populace končí a akorát tě zdržujou i při tvých 70



To není až tak časté, zdržují tak kloboučníci autíčkáři a to ještě zřídka... jezdit po volné silnici 70 je prostě nesmysl.

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

21.5.2016 v 23:50 | Nahoru | #156
pech.> Ahoj, akorát že já mám skoro 120 kg + pav, tak ji chudáka musim šetřit. Těžko mohu vzít někoho za sebe. Dále mám ČZ 175/502 - to už vyloženě morduju, radši s ní nevyjíždím a co už je či by mělo být lepší Jawu 638, ale se sajdou, tak opět žádná sláva.... Asi nejsem normální, ale už ta nostalgie - před více jak 30 ti lety poloviční a jak se jezdilo - pérák, čtyřka, devadesátka roadster, ČZ 125, Manet. Jinak si rád zde pročítám příspěvky a děkuji i Tobě za názory a opravdu uznávám, že patříš do kategorie velmi rozumných diskutujících.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

22.5.2016 v 00:51 | Nahoru | #157
Bica: 455 to utahá, akorát je třeba točit, je to prostě úplně jiný charakter než jawské 250ccm stabiláky, jen to nedrtit hodiny a hodiny v kuse, to zabije cokoliv... Nevýhoda 455 je to, že je trochu choulostivá na spodek, takže je třeba hlídat stav ložisek trochu víc, ale zase je to stará, kulatá motorka, na které se člověk dobře sveze, protože to dobře jede a živě se to chová, jen je třeba včas brzdit.

Prase je líné no, s tím nenaděláš asi nic - nicméně jsem už viděl zrovna 455 nacpanou do prasete a to jelo dobře, nicméně ten podvozek to těžce nedával a brzdy už tuplem ne.... On i standartní 455 /475 podvozek toho má celkem plný kecky, natož prase, které je svými jízdními vlastnostmi přímo proslulé... Oni asi veděli, proč to tam originálně nedávali - protože by to mohlo být nebezpečné.

638 bez sajdy jede dobře, prostě jako třinda no, nemusí se to tak mučit... se sajdou jsem to nejezdil.

Já jsem teda spíš na hranáče, ale mám doma už jen jednoho a to zase podivnost, 471 z první serie...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

22.5.2016 v 01:41 | Nahoru | #158
pech.> Ta 638 je tzv otev. 19 kw, dobře zajetá(26 let praxe na MKD, od Liaz až po FH 660, tak s citem a to přenáším i na moto) a stejně jak píšeš bych ji radši prubnul solo.... Sajda dobrý, ale...Jinak k těm hranáčům - máš smolíka a toho sem pořád chtěl a vlastně i dneska a nebo ještě čtyřku, ale tu první r. 74 s motorem z bizona 22k. Já měl už tu slabší 14.6 kw. A ještě jakej máš názor na J 90? V 83 roce sem ji měl a nedám na roadstera dopustit i přesto, jak se na devadesátku nadáva ohledně poruch. To asi ano, zlobila, ale jela jak z praku - čz 125 neměla šanci a a např. manet škoda mluvit. Taky byla ve výrobě asi jen pět let, škoda nevychytaly se neduhy. S mojí dnešní váhou bych ji asi utavil... Ale tu Tvoji 471 bych hned bral.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

22.5.2016 v 10:14 | Nahoru | #159
Bica22> Jak přesně jsi dosáh toho otevření? A jak ta motorka nakonec s tímto výkonem jede? Proč vlastně přestali vyrábět Jawu 90?

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

22.5.2016 v 11:23 | Nahoru | #160
čzťák> Protože to absolutně nedotáhli do konce a pustili to do výroby. Zlobilo tam zapalování, karburátor, převodovka byla dost citlivá na vůle...To bylo částečně způsobené tím, že to nebyla úplně zdařilá konstrukce a částečně tím, že to byl materiál z bláta. A jelikož to bylo v období kované normalizace a legislativa stejně umožňovala buď padesátku nebo velké Áčko, tak se rozhodlo o zastavení výroby a pokračování ve výrobě mustanga. Jinak ta motorka měla potenciál...asi jako jediná sériovka té doby...bohužel.

19 kW - v sání je taková clonka (zúžení), to se propiluje a v karburátoru se vymění tryska.

Naposledy editováno 22.05.2016 11:25:16

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

22.5.2016 v 11:34 | Nahoru | #161
Bica22> Jaký je rozdíl mezi motorem z první 634 a 350 bizonem? To je zase taková nějaká lidová pověra o zaplombovaných pětikvaltech? V motorech totiž rozdíl není. Ani v kompresních poměrech. Rozdíl je v seškrceném sání a ve vložkách výfuku. Oboje jde doma snadno upravit, takže klidně můžeš mít 634 se 16,1 kW.

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

22.5.2016 v 11:53 | Nahoru | #162
čzťák> Já s ní nic nedělal. Mimo základu 17 kw dělali 18 kw, 19 kw a myslim (nejsem si zcela jistej) i 20 kw. No a jak jede - nebudu kecat, prostě ta sajda to hodně limituje a ja s ní solo zatim nejel. Tu devadesátku vyráběli na Slovensku v P Bystrici, výroba byla zastavena poměrně náhle, asi strana rozhodla... Je ovšem pravda, že ač na ni jinak nedám dopustit byla dost poruchová. Ale muj názor je, že se měly vychytat určité neduhy. Na svou dobu to byla raketa např vysoké otáčky, značný výkon a tenkrát u nás dost neobvyklej pětikvalt... A nejen já sem přesvědčenej, že i na dnešní poměry ten výkon není tak špatnej. Vždyť i bez žádnejch úprav dokázala na rovince udělat skoro stovku - seriová devadina před téměř 50 ti roky!! Velká škoda jí a i jiných motorek či aut...

3 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

22.5.2016 v 12:05 | Nahoru | #163
Tak pán se na poslední chvili rozmyslel a čz mi neprodá, protože by se mu po ní stýskalo..
Takže jsem zase na začátku..
Přemýšlím i o nějaké té Jawě bez TP a v buducnu jí hodit na veteránské značky, protože bych jí chtěl stejně komplet zrenovovat...a nebo k tomu koupit zvlášt doklady a přihlásit to na ně.

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

22.5.2016 v 12:40 | Nahoru | #164
Filip1987> jen nezapoeň, že při týhle strategii v tom budeš za opravdu dost peněz. zrenovovat na veterána kejvu není jako vzít vejplatu a jít koupit hranatou čízu s dokladama. Abys nebxl zaskočenej, kolik to sojí času s peněz, když chceš i jezdit.

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

22.5.2016 v 12:46 | Nahoru | #165
Filip1987> ze zkušenosti - bez dokladů už dneska nekupuj nic. Zaplatíš za to totiž víc než když to koupíš celé pohromadě, protože lidem nevysvětlíš, že bez dokladů je to jen kupa náhradních dílů a za samotné doklady dáš minimálně 10 tisíc...tím vlastně bojkotuješ předražené ceny za solo doklady i za bezcenné šroty ze stodol

Co třeba tohle? http://motorky.bazo...306677/CZ-175477.php
Krom toho výfuku a kontrolek se zdá být původní.

Jawa 250 kývačka vs. panelka

22.5.2016 v 12:51 | Nahoru | #166
Nebo třeba tohle: 2 motorky, z toho jedna s doklady, dohromady za 25K. Jednu dát dohromady aby jakž takž jezdila a dělat druhou a nebo postupně ty díly třeba přehazovat...

Jawa 250 kývačka vs. panelka

22.5.2016 v 12:56 | Nahoru | #167
Jen pro představu, já si 360ku zrenovoval komplet sám, od motoru po lak dělal sem to po večerech několik měsíců a jen za materiál sem v tom tak za 25 000.
to je litr sem, dva litry tam.... a to sem měl základ s papírama z dětsví. Kupoval sem fakt jen matroš.





(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

22.5.2016 v 18:03 | Nahoru | #168
Filip1987> hlavně kup co neúplnější stroj, renovace na na V bude stát hodně času a dost peněz. Hledej kontakty na potřebné odborné práce na které si sám netroufneš, renovátorské firmy tě oškubou jak holátko. Dá se to zvládnout, syn bez zkušeností dostal na V za necelé 2 roky totální vrak 350/354. Papíry za míň jak 15 už budou zázrak.

Naposledy editováno 22.05.2016 20:37:49

Jawa 250 kývačka vs. panelka

22.5.2016 v 18:40 | Nahoru | #169
Rychlost pánové závodníci je totální kravina a kecy...
proč, protože.když jedu autem HK-Brno, nad 65kmh v průměru se to nedá dát dle Gps,pokud člověk nejede dobytka a v zásadě dodržuje milión omezení Na cestě. Žádná panelka mě nikde nebrzdila ani jiná stará moto. Navíc je Jich na.hlavních tazích poskrovnu. Autem jezdím 15 tis. ročně.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

22.5.2016 v 19:23 | Nahoru | #170
Pánové sorry ale nedavejte sem příběhy o renovaci za 25.... Tojsou extrémy a ne běžné reálné příklady. Jen 2 kola stojí 5200 bez duše a pláště.....výfuku sada 6000 vč. Kolen... Atd. Kde je lak, motor, elektrosoustava...

Jawa 250 kývačka vs. panelka

22.5.2016 v 20:38 | Nahoru | #171
ono renovace ze šrot stavu je spíš tak za pade....

Ohledně rychlosti - průměr 65 není málo, jenže ten uděláš leda když jezdíš maximálními povolenými rychlostmi a moc se s tím nesereš.. když budeš udržovat nesmyslnou maximální cestovní rychlost +-70, tak se bavíme o průměru kolem 40-45....

Naposledy editováno 22.05.2016 20:38:28

Jawa 250 kývačka vs. panelka

22.5.2016 v 21:10 | Nahoru | #172
Dnes budu s brňákem mimořádně souhlasit .
Renovace za pár šušňů je iluze, komplet kola, komplet chromy, komplet go dvouválce, kolena a doutníky a 25tis.? Kde je zbytek? Lak a vše s tím související, linky, el. instalace, baterka, čalounění a desítky drobností a parády typu kaučuk do nádrže a možná i vape a nějakou originalitu s rokem výroby to už radši ani neřeším. Podvou kompletních renovacích si užívám šlechtění patinovky s výfuky jako na fotce shora a s trochu horšími koly, ale bez prasáren se stříbřenkou a štětkováním. Není renovace jako renovace a ta 360 nemusí být až na některé věci špatná, nic proti lidové tvorbě.

Pade bez kupní ceny stroje možná ...

Naposledy editováno 22.05.2016 21:14:50

3 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

22.5.2016 v 21:49 | Nahoru | #173
ono když se na prvotním nákupu ušetří, tak se to pak třikrát zaplatí znova...

Bez papírů ani ránu. Veteránisti jsou sice rádi, že zelené značky jsou, ale přistupují k nim až tehdy, kdy je to poslední možnost, jak to dostat do provozu. Normální papíry jeou cenná věc.

Pokud chcete koupit něco na šlechtění, tak jak je zmíněno 1) s papírama 2) co nejvíce kompletní 3) co nejvíce původní.... Více se vyplatí koupit ošuntělou motorku v původním, i zanedbaném stavu, než nějaký kutilský přepras s dobrým motorem, na který pak budete shánět většinu drobných ptákovin, bez kterých to prostě není ono....

Svatý grál je koupit zachovalou patinovku, prostě motorku ježděnou, motorku o kterou se někdo jakš takš staral a nechat to původní, tak jak to do poslední chvíle jezdilo. To je stav nejcennější, protože i ta patina je historie a ve světě to tak platí - Zachovalá původní věc má větší cenu než renovovaná a k renovaci tam přistupují, až když nálezový stav není slučitelný s provozováním.

Ony ty renovované věci, taky téměř nikdy nevypadají tak, jak vypadat mají, ale lépe, jenže i to lépe je jinak, protože laky byly matnější a mělčí, odstíny tím pádem nebyly tak výrazné, spoustu - především drobných věcí, co dneska lidi chromují a leští byly jen kuličkované, fosfátované, zinkované, nebo prostě surové, jen od lití + apretace.... a tak dál, a tak dál.... Bohužel česká kotlina je opět poněkud pomatená v tom, že se za každou cenu renovuje věc, která to nepotřebuje a byla by to hezká (mimo náš region i cennější) patinovka, renovuje se do stavu lepšího než původního a motory se generálkují za každou cenu, přitom ty původní díly jsou kvalitnější a v tom motoru by chodily často déle než nově osazené díly dnešní, s jejichž problémovou kvalitou bojujeme neustále a která tyto stroje bohužel čím dál víc odsouvá mimo běžné každodenní používání.

A nejdůležitější - aby z toho měl člověk radost ať je to co je to a ať je to jak je to, je třeba se na tom vozit, ne to zrenovovat a pak kolem toho chodit jako kolem korunovačních klenotů, aby se náááhodu někde neobjevil škrábaneček, nebo zrnko prachu... To je k hovnu, ty věci dávají největší radost když fungují... A pro tu radost je téměř nepodstatné, že na tom není originální zrcátko, nebo jsou blbé chromy, nebo se úplně nepovedl odstín, nebo že nový regulátor má na víčku jiný znak, že kolo trochu hází, že z toho někde něco trochu teče (dokonale utěsnit českou motorku se stejně téměř nedá) nebo že chybí nějaká jiná, malicherná drobnost... Na to sere bílej tesák, tyhle věci se dají vždycky vyřešit dodatečně a největší radost je ta, že to po všech těch letech stále jezdí a dobře jezdí.

Nejvíc keců mají právě ti, co mají sice naštudováno mnoho knih, ale doma nemají radši nic, protože by to možná nebylo dokonalé... vidí pak krásnou motorku a opovrhují se nad tím, že nějaký detail není "přesně jako tenkrát" To pomíjím to, že oni taky zbouchali v těch fabrikách kdejaké bastardy, když teklo do bot a něco chybělo, tak se to nahradilo a prodalo, takže jsou to stejně úvahy spíše ve smyslu: "takto by to být mělo" než že: "jedině takto to prostě bylo" to po těch letech těžko někdo vydokladuje.

Takže se vozte, moc nepadejte a hlavně to nepřehánějte

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

22.5.2016 v 22:07 | Nahoru | #174
pech.> amen

Přesně tak, ten pocit, když se ten kus šrotu nakonec rozjede, řadí, brzdí a svítí je k nezaplacení!!!

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

22.5.2016 v 22:32 | Nahoru | #175
pech.> pravda - renovované je už jiné jak původní patina. Renovovat se to dá vždy, ale do původní patiny nikdy, natož do originálu.....

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

22.5.2016 v 23:06 | Nahoru | #176
..

Naposledy editováno 23.05.2016 01:10:02

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

23.5.2016 v 10:28 | Nahoru | #177
pech.> jasně shrnuto vše podstatné. Včera jsem patinovku přeletěl kusem hadru a nechápu jak se po letech ten lak ještě leskne, co je to dobový pololesk? Podobně je to s lešením vík na motoru do podoby psích kulí, tak se to někdy vyrábělo? Já jsem víka přeletěl brusným rounem, abych sundal letitou špínu a cákance jakési barvy. Jinak zůstane vše v naturálním funkčním stavu. I starou spz první kterou jsem zachránil jsem neuměle repasoval, aby ke starému stroji seděla. Renovátoři nám zavádí nové nesmyslné standarty v renovacích.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

23.5.2016 v 12:20 | Nahoru | #178
hele, a nechtěl by tazatel tu MZ 250, podle mě to není až tak blbej nápad. Svítí, troubí, brzdí jede dobře, žere normálně. Otázka . . . je k sehnání . . . .

Jawa 250 kývačka vs. panelka

23.5.2016 v 13:41 | Nahoru | #179
panela: dobové barvy nemají tak hluboký lesk jako dnešní. ohledně vík - byly většinou jen od rumlu, výjimečně byly kuličkované, leštěné nikdy, protože je to v sériové výrobě nreálné, u levných motorek obzvlášť, naopak se motory celkem běžně stříkaly barvou.

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

23.5.2016 v 13:43 | Nahoru | #180
mira592> MZ nee..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3869, 3870] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116079 Dnes v 09:46 Milosek.m
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist